lu
door luc jongen Oct 21, 2016 om 21:54
Computers & telefonie

Mijn computer aan geboden bij amac voor storing was te duur om te maken terug g

Mijn computer aangeboden bij amac om te maken maar het werd te duur dus  kreeg ik het terug ik moest € 85,00 betalen voor het onderzoek terwijl ik aangaf om bij hun een nieuwe te kopen. Vraag is dit rieel.

992 7 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 21, 2016 om 22:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ja,  waarom niet? Ze hebben toch tijd aan onderzoek besteed.
En de marges in de computerhandel zijn niet echt groot. €85 verrekenen kan weleens negatief voor ze uitvallen.
Diewilik

Cookies
door Cookies - Oct 21, 2016 om 22:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Jij wilt toch ook betaald worden voor je werk? Dus ja, logisch dat je onderzoekskosten moet betalen.

ha
door halex - Oct 21, 2016 om 22:49
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Ja, want een medewerker van Amac heeft voor dat geld ook uw computer onderzocht. En dat kost geld.

tenormin
door tenormin - Oct 21, 2016 om 23:26
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Geen idee wie Amac is, heb een lokale PC reperateur, €36,00 p.u. Werkt hier soms 4 uur en berekend alleen dat eerste uur. We noemen het een vertrouwens positie opbouwen. Of het reeël is om dit te betalen terwijl u aangaf een nieuwe te kopen: dat is nu net het verschil tussen de maker en de klant.

Ma
door MacWally Oct 21, 2016 om 23:33
151 Antwoorden / Vragen

Beste TENORMIN. A-Mac is een Apple reseller die alleen Apple producten verkoopt.

tenormin
door tenormin Oct 22, 2016 om 00:10
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Dank voor de uitleg.

pi
door pieterwolters Oct 22, 2016 om 09:04
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Een bedrijf dat slechts 1 uur van de 4 in rekening brengt is geen bedrijf maar een hobbyist. Die zou dan voor 9 uur per uur gaan werken. Met een beetje mazzel kan je dan net een mooie doos kopen om onder een brug te slapen.

me
door mein33 Oct 22, 2016 om 10:38
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Maar daarbij wordt dan ook een "gratis" bakje of 2,3,4 koffie geschonken met een koekje er bij en tussentijds wordt er ook nog over andere zaken dan de computer gekeuveld. ;-))

tenormin
door tenormin Oct 22, 2016 om 10:40
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, is geen hobbyist, doet hij alleen voor mij. Wel Z.Z.P.-er.Met broodjes, koffie enz.

Ma
door MacWally - Oct 21, 2016 om 23:35
151 Antwoorden / Vragen

Ben toch benieuwd welke Mac LUC JONGEN heeft en welk bouwjaar.

newmikey
door newmikey - Oct 21, 2016 om 23:49
830 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom zou het niet "rieel" zijn? Is wel heel gemakzuchtig om zo'n vraag maar hier neer te plempen, niet? Wat voor computer, hoe oud, wat waren de symptomen of problemen etc. etc.

Kortom, het zou "rieel" geweest zijn om 30 euro te rekenen maar ook 200. Met wat u hier aan uitleg spendeert is vrijwel alles "rieel".

me
door mein33 - Oct 22, 2016 om 11:13
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@luc jongen,

Het staat gewoon in de reparatievoorwaarden vermeld dat de onderzoekskosten € 85,00 bedragen.
Daar kan dus geen vraagteken bij worden geplaatst.
De opdracht tot reparatie en/of onderzoek staat los van de mogelijke aankoop van een nieuwe computer.
U kunt natuurlijk wel proberen om, alvorens tot aankoop over te gaan, de onderzoekskosten verrekend te krijgen al acht ik de kans daarop, gelet de marge(s) die er zijn, niet erg groot.
Reëel of niet reëel, het is een standaard tarief waarover geen misverstand kan bestaan.