be
door bergje56 May 26, 2017 om 15:23
Computers & telefonie

Mijn laptop start niet meer op na een update van Windows 10. Ik heb nu alleen en

Laptop start niet meer op na een update van Windows 10. Ik krijg nu alleen nog een blauw scherm met probleemoplossingen, maar ik heb geen idee wat ik hiermee moet. De computer reageert nergens meer op.

15107 3 Rapporteer

Ge
door Genee - May 26, 2017 om 15:52
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Als u nog een computer heeft zou u op de site van Microsoft het iso bestand van windows10 kunnen downloaden en op een dvd of usb stick zetten.
Daarmee de laptop opstarten en voor de optie opstart problemen verhelpen kiezen.

Lees eerst https://www.windows-helpdesk.nl/windows-10-wil-niet-opstarten/

edrick3
door edrick3 - May 26, 2017 om 16:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Start de computer eens opnieuw op (of heb je dat al gedaan?)
Als je weer het blauwe scherm krijgt nogmaals opnieuw opstarten in de veilige modus:
Lees hier: https://computertotaal.nl/artikelen/pc/hoe-start-je-windows-10-op-in-veilige-modus-69260/ hoe je dat kunt doen.
Dan kijken of je die laatste update kunt verwijderen:

Volg de onderstaande stappen om een Windows update te verwijderen:

  1. Typ het woord updates in het zoekvak.
  2. Kies: geïnstalleerde updates weergeven.
  3. Selecteer de update die u wilt verwijderen.
  4. Klik op Verwijderen.
  5. Volg de instructies op het scherm om de update te verwijderen.

marita5
door marita5 - May 26, 2017 om 20:37
11509 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Bergje56 ,

Misschien heeft u hier iets aan :

Probeer Windows Automatisch te herstellen .

1. Zodra het Windows laadscherm tevoorschijn komt, druk de pc uit door de aan/uit knop in te houden net zolang tot deze uit gaat (laat Windows dus niet zelf afsluiten).

2. Start de pc weer op en houd de aan/uit knop ingedrukt als Windows weer aan het laden is totdat de pc weer uit is en doe dit ongeveer 3 keer, totdat Automatisch herstellen scherm in beeld komt.

3. Navigeer vervolgens naar Geavanceerde opties"  - "Problemen oplossen" - "Geavanceerde opties" - "Opstartinstellingen". Druk vervolgens op "Opnieuw opstarten'.

4.  Selecteer daarna de optie die aangeeft "Veilige modus met netwerkmogelijkheden inschakelen".

5. Download en installeer hier alle meest recente stuurprogramma's vanaf de website van de fabrikant, zoals stuurprogramma chipset, videokaart, e.d.

Bekijk daarna of dit het probleem oplost.

bron : answers.microsoft.com