Ma
door Marion Tap Mar 24, 2017 om 16:54
Computers & telefonie

Mijn provider werkt niet mee

Wij zitten al heeeel veeel jaren bij Online.
Nu stond er vorige maand op de site van Online waar je moet inloggen dat wij vrij waren om van Provider te wisselen....(dit zou alleen pas per Oktober van dit jaar zijn volgens ons contract)
Wij zijn/waren erg ontevreden met Online daar wij regelmatig geen internet, telefoon of interactieve TV hadden.
Nou wij waren blij dat we weg konden dus hebben wij KPN gebeld om bij hun alles in 1 te nemen....zei zouden opzeggen voor ons helemaal super geregeld....nu 1 week later blijkt dat wij het contract ineens moeten afkopen bij Online omdat wij niet van Provider kunnen wisselen....foutje bedankt pfffff nou we konden het zo regelen dat wij Online konden houden tot Oktober en KPN uitgesteld van contract dat gaat nu per Oktober pas in.....Nu wil Online ons niet meer aansluiten wat beloofd is en wij moeten maar een bedrag 400€ neertellen, een betalingsregeling kan niet volgens hun....
Wat is ons recht hierin....wij hebben nu het automatisch incasso van Online stopgezet nu wij ook niets meer van ze geleverd krijgen...weet iemand hier raad mee???

848 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marita5
door marita5 - Mar 24, 2017 om 16:58
11512 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo Marion Tap .

dit zou alleen pas per Oktober van dit jaar zijn volgens ons contract)

Waarom stapt u nu al over, als dit pas kon in oktober , volgens uw contract ? u heeft zich niet aan de voorwaarden / overeenkomst gehouden . 

Sluit uw aanbieder u af van internet, televisie of telefonie omdat u zich niet hebt gehouden aan de overeenkomst? Dan kan de aanbieder hiervoor kosten in rekening brengen. U moet bijvoorbeeld de resterende maanden abonnementsgeld in één keer betalen.

U leest in de algemene voorwaarden in welke gevallen uw aanbieder u zal afsluiten.

Bron : consuwijzer.nl

tijger1
door tijger1 - Mar 24, 2017 om 17:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Maar als u al heel veel jaren bij Online zit, heeft u toch maar een opzegtermijn van één maand?

Ik kan mij niet voorstellen dat u verleden jaar uw contract met een jaar verlengd hebt als u zo ontrevreden bent met Online.

Maar mocht u daar werkelijk een contract hebben tot oktober wat u heeft opgezegd, dan moet u betalen en hoeven ze u niet meer aan te sluiten, want u hebt opgezegd.

Wi
door Wil_H - Mar 24, 2017 om 17:37
270 Antwoorden / Vragen
1

Vraag aan KPN of ze je alsnog zo spoedig mogelijk willen aansluiten en betaal die 400 Euro aan Online.
Je had pas in Oktober van provider kunnen wisselen volgens jullie contract, dus daar kom je niet onder uit.
Ik vindt het wel enigzins vreemd dat je schrijft "Wij zitten al heeeel veeel jaren bij Online." en "Wij zijn/waren erg ontevreden met Online daar wij regelmatig geen internet, telefoon of interactieve TV hadden.'
Als dat inderdaad het geval was dan had je ze al lang buiten kunnen gooien door te blijven klagen en te blijven hameren op hun wanprestatie.
Dan had je al na 2 maanden kostenloos op kunnen stappen omdat Online blijkbaar niet in staat is om te leveren wat ze contractueel verplicht zijn.
Ik heb het geluk dat ik bij een provider zit waar zelden of nooit problemen zijn, maar als ik wel problemen heb dan krijgen ze van mij een mailtje dat ik dat en dat probleem heb met mijn internetverbinding en dat ze precies 14 dagen de tijd hebben om het op te lossen en dat ik anders overstap naar een andere provider.
Mijn internet problemen zijn altijd binnen de 10 dagen opgelost.

 

diumenge
door diumenge Mar 24, 2017 om 17:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Die enkele keer dat ik een probleem heb is het bij mij veel sneller opgelost, zonder de dreiging van overstappen.

Wi
door Wil_H Mar 24, 2017 om 20:30
270 Antwoorden / Vragen

Ik heb in de afgelopen 10 jaar dat ik bij Xs4all zit 3 x een niet al te erg probleempje gehad. Maar ik dreig per definitie overal met overstappen als ik een probleem ergens mee heb.
Garage, internetprovider, verzekering, huisarts, maakt mij niet uit. Mag dan wel niet sympathiek zijn, het zet wel zoden aan de dijk.

ro
door ronny530 - Mar 24, 2017 om 17:40
2778 Antwoorden / 41 Vragen
0

Stond dat op de inlogpagina of na inloggen op uw persoonlijke pagina want op de persoonlijke pagina staat de datum van einde contract.

simon55
door simon55 - Mar 24, 2017 om 18:01
1556 Antwoorden / 5 Vragen
0

Als U al jaren ontevreden  bent had ik t al jaren terug de deur uitgeknikkerd 

panter22
door panter22 - Mar 24, 2017 om 19:14
6599 Antwoorden / Vragen
0

Jullie hebben vorig jaar iets in jullie contract gewijzigd en zaten toen weer aan een jaarcontract vast. 
Dat jaarcontract daar zit je aan vast en moet je betalen of je eerder opgezegd hebt of niet,
we konden het zo regelen dat wij Online konden houden tot Oktober en KPN uitgesteld van contract dat gaat nu per Oktober pas in.....
Als je dit geregeld hebt, dan zou je nog steeds gebruik kunnen maken van het pakket van online.
Daar is dus iets misgegaan. Heb je dat schriftelijk van online bevestigd gekregen?
Dan moet online zich hieraan houden.
Nu wil Online ons niet meer aansluiten wat beloofd is
Waren jullie dan al afgesloten. Dan kon online het niet uitstellen.Dan zul je weer aansluitkosten moeten betalen,
Het is allemaal wat onduidelijk,
Hoe zit dat dan met het pakket van KPN? Zien jullie geen tv meer tot oktober?
Waarom heb je de automatische incasso stopgezet. Dan heb je toch je betalingsregeling?









ha
door halex - Mar 24, 2017 om 22:03
1374 Antwoorden / 4 Vragen
0

Met wie kon u het 'zo regelen dat u Online tot oktober behield', was dat met Online zelf of met KPN? Als u dat met Online hebt geregeld, moeten ze dat nakomen. Als u dat met KPN hebt geregeld, hebt u uiteraard niet geregeld dat u tot oktober bij Online blijft. In dat geval blijft staan dat u opgezegd hebt (of KPN namens u) en zult u Online moeten afkopen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer

Wi
Wintertje0 - Apr 24, 2024 om 21:27
Geldzaken & recht

Zakelijk energiecontract consument

Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.

nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze ... Lees meer

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer