ro
door roelofs1954 Feb 6, 2017 om 20:29
Computers & telefonie

Mobiele telefoons zijn straks niet meer te gebruiken

mobiele telefoons gebruiken op dit moment nog 2 g om te kunnen bellen
in de nabije toekomst zal dit niet meer mogelijk zijn daar de profiders het 2g en 3g netwerk aan het afbouwen zijn en iedereen moet dan aan de 4g verbindingen
dit betekend dat iedereen aan de smartphone moet en de mensen die daar niet mee overweg kunnen, zullen daar veel problemen mee ondervinden
de oude vertrouwde mobiele telefoon met druktoetsen zal niet meer werken
ik hoop dat er een telefoon op de markt komt met toetsen en 4g,,

8351 15 Rapporteer

fa
door familyman - Feb 6, 2017 om 20:36
888 Antwoorden / 1 Vragen

De techniek houdt je niet tegen. Dus over 5 a 10 jaar zal het huidige 4G al voltooid verleden tijd zijn.

costnix
door costnix Feb 7, 2017 om 02:29
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Er is al 5G in ontwikkeling en wordt in Groningen uitgetest:
http://nos.nl/op3/artikel/2149110-5g-snel-sneller-snelst-en-als-eerste-in-groningen.html

Ma
door Marimelda - Feb 6, 2017 om 20:51
58 Antwoorden / 11 Vragen

Een manier om mensen weer opnieuw op kosten te jagen. Je zit als je niet uitkijkt zo vast aan een twee-jarig contract. En protesteren helpt niet. Er bestaat een provider die niet eens een echt adres heeft waar je je verhaal kwijt kan. Dan straks maar geen mobiel en geen smartphone.  Kunnen de mensen, jong en oud misschien weer eens op een normale manier met elkaar praten. Want ik weet niet wat het is, maar iedereen heeft het maar druk.

Binnen tien jaar is de wereld door de huidige technologische ontwikkelingen aan zichzelf ten onder gegaan door de vlijt van de mensen die erop zitten en gek zijn geworden. Volgens mij kan dit niet zo lang meer doorgaan. Het wordt hoe langer hoe gekker in de Internetwereld.

diumenge
door diumenge Feb 6, 2017 om 20:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zei ze via internet...

Ma
door Marimelda Feb 6, 2017 om 21:05
58 Antwoorden / 11 Vragen

Ja, een andere weg is er nu even niet. Ik zit me soms rot te zoeken naar een contactforumulier op sommige websites, alzo ook bij de VARA.
De communicatiemiddelen worden op vele websites al meer ingeperkt, let er maar eens op.

Ik weet niet wat er aan de hand is, maar het geeft me steeds meer een unheimisch gevoel.

De Nederlandse samenleving is mij vreemd geworden. En dat komt niet door de moslims, maar juist door vele Hollanders, die tegenwoordig zich zo haatdragend kunnen uiten. Nog even en de bom barst een keer  in de (publieke) omroepwereld. Doofpot?

diumenge
door diumenge Feb 6, 2017 om 21:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ook de contactformulieren op een website werken dankzij internet, zijn internet. Maar ik begrijp het wel, op internet gedragen mensen zich inderdaad vaak anders dan in het echte leven.

Ma
door Marimelda Feb 7, 2017 om 00:39
58 Antwoorden / 11 Vragen

Zijn internet? Van wie is het internet dan? Of is dit een schrijffout van u?

costnix
door costnix Feb 7, 2017 om 02:31
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Tja, heel vroeger ging veel communicatie met perkament.

aurora1
door aurora1 Feb 7, 2017 om 02:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Behalve Hollanders zijn er - helaas voor u - ook nog al die Nederlanders. En die zich niet eens van Duitse woorden hoeven te bedienen.
Als ik u was (maar dat ben ik niet), zou ik een boek gaan schrijven met uw verhalen en verhaaltjes, en een clubje van hangouderen (bijv.) oprichten om u over allerhande te beklagen. Dan hoeft u op dit - vraag en beantwoord - forum niet meer steeds over allerhande te zeuren en te klagen, en kunt u het zonder internet stellen. Dan heeft u vele vliegen in één klap.

tijger1
door tijger1 - Feb 6, 2017 om 21:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marimelda

Maar gelukkig las ik op het internet, wat u zo verfoeit, dat binnenkort wel weer de trekschuit zal worden ingezet. De postkoets zal waarschijnlijk nog eerder komen, kan iedereen weer gezellig met elkaar kletsen.:-))

En als u een verhaal kwijt wil, zou ik eens naar een uitgever schrijven. Dat is de juiste plek voor verhalen.

simon55
door simon55 Feb 6, 2017 om 21:28
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@tijger1

Je kunt me geloven of niet maar hier in Haarlem is vorige week n proef begonnen in n wijk in t centrum met de SCHILLENBOER..............mooi he

tenormin
door tenormin Feb 6, 2017 om 21:32
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@simon55, je ziet aan het tijdsverschil dat ik (over de schillenboer) hetzelfde verhaaltje heb, over Rotjeknor. ;-)

tijger1
door tijger1 Feb 6, 2017 om 21:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat geloof ik zeker, want was in Rotterdam al eerder.:-))

ltmvz
door ltmvz Feb 7, 2017 om 13:08
949 Antwoorden / 18 Vragen

Denigrerende reactie van u, tijger 1! Siert u niet.

tijger1
door tijger1 Feb 7, 2017 om 18:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@LTMVZ. Waar heeft u het over?

tenormin
door tenormin - Feb 6, 2017 om 21:30
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Hi Marimelda, contact met Kassa kan toch heel eenvoudig hoor, gewoon naar beneden scrollen, net zoals bij veel andere sites en daar zie je echt contact. Of je antwoord krijgt weet ik niet, alleen als het over deze site gaat, dan komt er wel response. En ook, laat ik nu iemand zijn die geen mobiele telefoon meer heeft. Mijn oudje, van 1999, heeft de geest gegeven. Ik zal wel aan een andere moeten, maar haast heb ik er niet mee. En met elkaar, zonder telefoon, communiceren? Natuurlijk kan dat. Ligt er waarschijnlijk maar net aan in welk gezelschap je vertoeft.
@roelofsen54, de vooruitgang is toch niet tegen te houden? Waarom zou je dat willen? Ooit, toen "we" op de maan landden, wat we via TV konden zien, mensen die geen televisie hadden reageerden met "en gij geleuft 't"? Ik worstel mezelf nog dagelijks suf op internet, snap er, ook nog steeds, weinig van en toch.... ik blijf het proberen. Heb vandaag voor het eerst nieuw AVG protectie geprobeerd; nee, na uren, het lukte me niet, uiteindelijk. Is wel geïnstalleerd met behulp van een connaisseur die van afstand de pc even onder handen heeft genomen.
Dus die wens van je, telefoon met toetsen en 4 g, nee, komt niet meer terug. Net als de schillenboer met paard en wagen. (Hoewel, Rotterdam heeft plannen). ;-))

tijger1
door tijger1 Feb 6, 2017 om 21:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De schillenboer is verleden jaar al begonnen in Rotterdam.

gerbera
door gerbera Feb 6, 2017 om 21:44
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ook in Haarlem loopt weer een schillenboer met paard en wagen;-))

tenormin
door tenormin Feb 6, 2017 om 21:55
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Okay, de paarden lopen al. Mooi.

tijger1
door tijger1 Feb 6, 2017 om 22:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou de postduiven nog voor Marimelda.:-))

Cookies
door Cookies Feb 6, 2017 om 23:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tenormin: Marimelda heeft het over contact met de Vara, niet Kassa. En simpele mobieltjes met gewone toetsen zijn nog steeds te koop. Ik heb overigens vernomen dat de langzaamwasser en de beeldbuis t.v. straks ook weer te koop zijn bij BCC.

tijger1
door tijger1 Feb 6, 2017 om 23:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ook de koffiemolen, die je  tussen je knieën moet klemmen, terwijl je voeten op de stoof met kooltjes rusten. Ben ik supermodern, heb nog een beeldbuis tv staan, dus maar niet weggooien:-))

tenormin
door tenormin Feb 6, 2017 om 23:26
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Als ik Vara zie staan @carola, dan denk ik automatisch Kassa! Verder kijk ik geen Vara, heel soms Brecht ;-)

Cookies
door Cookies Feb 6, 2017 om 23:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

In Brabant hebben ze net de beeldbuis t.v. ontdekt. Ze zaten daar nog naar een kijkdoos te kijken.;-) Dus je bent helemaal 'bij de tijd'.

Ma
door Marimelda Feb 7, 2017 om 00:53
58 Antwoorden / 11 Vragen

Babbelhoekje? Goh, vier mensen met elkaar in (een kort) gesprek.

@Tijger,
Kijk, zelf koffie zetten is meestal ook lekkerder dan uit een apparaat. Stofzuigers maken lawaai, helaas heb ik een tapijt, dus ik met wel stofzuigen.Tegenwoordig komt er geen einde aan het piepen aan het einde van een was- en droogprogramma. Je oren tuuteren er dan daarna nog van. Hier kan op één dag de brandweer, de politie en de ambulance achter elkaar langsgaan. Dan lijkt er heel wat aan de hand te zijn en dan kan het achteraf toch nog meevallen.
Die technologische uitvindingen zijn soms erg gemakkelijk, maar vaak ook een bron van ergernis. Neem bijvoorbeeld de radio en televisie, wat ze soms al niet uitkramen is soms niet om aan te horen en wat ze soms laten zien is niet om aan te zien.

Sommigen vinden dat dan weer van mij, dat dan weer wel.

Geluk, lieve mensen!

Einde gebabbel.Ofwel: Huup, huup, Babbeltruc (maar zonder gesjoemel natuurlijk met geld, dat is uit den boze).

costnix
door costnix Feb 7, 2017 om 02:36
2874 Antwoorden / 1 Vragen

En u zwam er ook op los :-(

tijger1
door tijger1 Feb 7, 2017 om 11:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marimelda. Zoek een praatgroep in uw buurt, bent u beter af.

mathijs_b
door mathijs_b - Feb 7, 2017 om 00:52
641 Antwoorden / 77 Vragen

De telefoon met kiesschijf bestaat ook niet meer. Ga met de tijd mee!!!!!!!!!!!!!

tenormin
door tenormin Feb 7, 2017 om 12:48
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Die bestaat wel degelijk nog. Heb er zelf nog een, voor de leukigheid én voor het geval de elektriciteit kan wegvallen. Gewoon via Ziggo, met een pulse tone convertor. Ik kan tenminste nog zeggen: "ik hang je op". ☼

Cookies
door Cookies Feb 7, 2017 om 13:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tenormin, als de stroom uitvalt of Ziggo een storing heeft, kun je ook met die oude phone niet bellen.

tenormin
door tenormin Feb 7, 2017 om 15:19
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Nou ja, bel ik toch met tablet, als ie opgeladen is dan. Nog gratis ook, toch?

costnix
door costnix - Feb 7, 2017 om 02:32
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan mijn zwarte bakelieten telefoon van de PTT niet meer gebruiken :-(

fr
door frans56 - Feb 7, 2017 om 07:59
230 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo Roelofs1954
Helaas helaas hebt U groot gelijk.  Het G3 netwerk zal als eerste verdwijnen.  Het G2 netwerk zal nog wel even blijven werken, omdat dit ook wordt gebruikt door mobiele pin automaten etc..  Ik hoop echter dat ook providers dit bericht lezen en dat ze dan het volgende gaan doen.
Ik hoop dat ze er dan voor zorgen dat de (gratis?) databundel die daar bij hoort groot genoeg is om alle updates van het toestel binnen te halen zonder dat er al moet worden bijbetaald zonder dat men gebruik heeft gemaakt van websites etc. (updates zouden buiten de bundel moeten vallen)
Inderdaad die internet telefoon zijn veel te ingewikkeld, ik vind mijn nokia 108 al erg ingewikkeld, daaom begin ik ook liever niet aan een smart-fone

jo
door jorisw - Feb 7, 2017 om 08:41
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind het een schande dat dit forum niet via briefkaarten kan worden bereikt.

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 15, 2017 om 19:51
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Nieuw!!! bereik je favoriete forum nu via onze moderne morse code techniek,

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 7, 2017 om 10:56
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, ik begon nog ooit met een ATF 2 en heb zelfs ook nog wel eens met een ATF1 (zo', grote bak) gewerkt. A staat voor analoog en dat is dus al lange tijd niet meer beschikbaar. Mobie telefoons (maar ook apparaten als TV etc.) zijn niet zoals een postkoets zeer langdurig te benutten.

Cookies
door Cookies - Feb 7, 2017 om 11:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

In je topictitel heb je het over straks (vanmiddag???) en later heb je het weer over de 'nabije toekomst'.

Wat is voor jou de nabije toekomst? 1 jaar? 5 jaar?

2G zal sowieso langer in stand gehouden worden dan 3G, want 3G is inmiddels opgevolgd door 4G. 4G is niet een opvolger/vervanger van 2G. Dus mensen die een simpel mobieltje hebben voor alleen bellen en sms-en kunnen voorlopig nog rustig slapen.

Ik vind de formulering van je topictitel onnodig onrust zaaien.

ltmvz
door ltmvz - Feb 7, 2017 om 13:09
949 Antwoorden / 18 Vragen

Wat zijn wij toch weer snedig en grappig met zijn allen.

ms
door mslender - Feb 7, 2017 om 15:28
7 Antwoorden / Vragen

Mobiele telefoons met toetsen zijn nog altijd gewoon te gebruiken en dat zal ook niet snel veranderen. Of een mobiele telefoon toetsen heeft of virtuele knoppen staat verder los van het netwerk dat gebruikt wordt. Mobiele telefoons met fysieke toetsen zijn nog lang niet weg. Wees blij dat Nokia weer met nieuwe modellen op de proppen komt zoals de Nokia 150. Als je een mobiele telefoon met druktoetsen zoekt dat voor 4G geschikt is dan is er nog altijd een BlackBerry toestel te koop.

fr
door frans56 - Feb 7, 2017 om 17:28
230 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo

Inderdaad heeft U gelijk als U beweerd dat niet iedere  oudere met moderne telefoons om kan gaan.
Kijk maar eens naar   DIT   beroemde filmpje van youtube.

ro
door ronny530 - Feb 7, 2017 om 17:56
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Toch een kanttekening want de 2G verbinding gaat niet in zijn geheel verdwijnen enkel de 900 mhz variant gaat verdwijnen maar de 1800 mhz variant blijft bestaan. De 2G 900 mhz GSM verbinding was de opvolger van het ATF 3 netwerk die vooral voor de zakelijke markt geschikt was en ik meen dat het eerste GSM 900 mhz netwerk om en nabij 1999 in gebruik werd genomen. Als u nog in bezit bent van een mobiele telefoon van zeg 18 jaar oud dan heeft u inderdaad een probleem maar ook een museum stuk om te bewaren. De meest simpele mobiele telefoons gebruiken het 1800 mhz gsm netwerk en blijven te gebruiken.

ro
door roelofs1954 - Feb 15, 2017 om 17:46
9 Antwoorden / 2 Vragen

'Nieuwe versie van Nokia 3310 op komst' http://nu.nl/mobiel/4467282/nieuwe-versie-van-nokia-3310-komst.html (via @NUnl)
 http://nu.nl/mobiel/4467282/nieuwe-versie-van-nokia-3310-komst.html

er bestaat een god,,, genaamd nokia

'Nieuwe versie van Nokia 3310 op komst'

De Finse fabrikant HMD Global gaat mogelijk een nieuwe versie van de Nokia 3310 op de markt brengen.

Dat meldt Venturebeat op basis van een anonieme bron. De Nokia 3310 zou tijdens de Mobile World Congress worden aangekondigd. HMD Global heeft op zondag 26 februari een evenement gepland staan op de telecombeurs.

De nieuwe telefoon wordt net als het origineel een 'feature phone', die voornamelijk bedoeld is om mee te bellen en sms’en. Het toestel zou voor 59 euro worden verkocht.

HMD Global nam in 2016 de merknaam Nokia over van Microsoft. Het bedrijf mag daarom Nokia-telefoons fabriceren.

Smartphones

Het bedrijf zou ook van plan zijn om meerdere Nokia-smartphones uit te brengen die op Android draaien. Het gaat daarbij om de Nokia 3, Nokia 5 en de al aangekondigde Nokia 6. Die laatste wordt op het moment alleen in China aangeboden.

De Nokia 3 zou voor 149 euro worden verkocht, terwijl de Nokia 5 een prijskaartje moet krijgen van 199 euro.

Cookies
door Cookies Feb 15, 2017 om 18:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Oud nieuws. Bovendien zijn er nog meer dan genoeg simpele mobieltjes te koop. Daarvoor heb je deze 3310 niet nodig..

ro
door roelofs1954 Feb 27, 2017 om 18:56
9 Antwoorden / 2 Vragen

p