jo
door joop benedick Apr 21, 2017 om 13:04
Computers & telefonie
Moet ik, na de invoering van dit systeem altijd mijn mobieltje bij mij moet hebb

ik maak alleen gebruik van mijn mobieltje wanneer ik op familie bezoek ga mocht er iets mis gaan met mijn gezondheid. Mijn ziektebeeld is namelijk bekend bij het regionale ziekenhuis in mijn woonplaats en bij mijn familie. Mocht er reden zijn om actie te nemen, dan kan ik dat doen via mijn familie en zij kunnen die actie van mij overnemen om contact op te nemen voor verder beraad naar het ziekenhuis.

1953 9 Rapporteer

marita5
door marita5 - Apr 21, 2017 om 13:11
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Joop Benedick ,

Moet ik, na de invoering van dit systeem altijd mijn mobieltje bij mij moet hebb

Wat bedoelt u hier mee ?

Cookies
door Cookies - Apr 21, 2017 om 13:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb je het soms over dit artikel? https://kassa.vara.nl/nieuws/landelijke-proef-van-inchecken-met-smartphone-start-voor-de-zomer Zo ja, dit werkt alleen als je een smartphone hebt.

Zo nee, heb ik geen idee waar je het over hebt. Overigens is het sowieso handig altijd een mobiel bij je te hebben.

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 21, 2017 om 23:09
3449 Antwoorden / 25 Vragen

En liefst zonder codes erop, anders kunnen hulpdiensten niemand bereiken.

Cookies
door Cookies Apr 21, 2017 om 23:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En geen beveiliging met irisscanner.;-)

akkerdistel
door akkerdistel Apr 23, 2017 om 16:52
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Met code kan prima, echter wel na het instellen van een telefoonnummer met voorafgaand de afkorting ICE op het inlogscherm.

edrick3
door edrick3 - Apr 21, 2017 om 13:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Na de invoering van welk systeem?
En wat is er op tegen om je mobieltje bij je te hebben als je ergens naar toe gaat? Is wel zo handig!

ficus
door ficus - Apr 21, 2017 om 13:25
147 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom moet de foto bij dit bericht?

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 21, 2017 om 13:34
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Als u niet op familiebezoek gaat is het toch verstandig om uw mobieltje bij u te hebben met het nummer van een familielid die van uw gezondheidsprobleem op de hoogte is. Hulpverleners kunnen dat nummer dan bellen. Bij elk familielid zou u nood voor de naam uit kunnen invullen, of zelf iets anders bedenken in overleg met de familie. Zie ook:
http://www.deficare.nl/nieuws/in-case-of-emergency-ice-op-je-mobiel-instellen/

ge
door gerans - Apr 21, 2017 om 13:52
10 Antwoorden / 3 Vragen

Wanneer u het ziekenhuis waar u als patient staat geregistreerd niet hebt gemachtigd om uw gegevens te delen, dan bereikt u helemaal niets. Zij geven dan geen informatie aan een ander ziekenhuis. En een ander ziekenhuis zal ook geen informatie geven aan uw huisarts. En indien u in een ander ziekenhuis terecht komt wordt de informatie ook niet gedeeld. Gelet op de privacy kan ik u alleen maar adviseren om bij zorgverleners te informeren naar de mogelijkheid om uw medische gegevens te mogen delen met andere zorgverleners. Deze groep is erg beperkt gelukkig. Ook familieleden krijgen van het ziekenhuis geen informatie. Alleen wanneer uw huisarts u heeft verwezen naar het ziekenhuis krijgt deze informatie en anders ook niet.

jo
door jorisw - Apr 21, 2017 om 14:04
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat zou een reden zijn om een mobiele telefoon niet mee te nemen en thuis te laten liggen?

akkerdistel
door akkerdistel Apr 23, 2017 om 16:53
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Privacy.

panter22
door panter22 - Apr 21, 2017 om 14:15
6599 Antwoorden / Vragen

Als je ziekelijk bent, dan is het verstandig zodra je de deur uitgaat je mobiel mee te nemen.
De mobiel wel aanzetten en niet pas als je denkt hem nodig te hebben, want dan ben je te laat.
Iemand anders kent je password niet en kan dan niet je familie bellen.
's Avonds de mobiel even op de lader en hij kan de volgende dag weer mee.

gerbera
door gerbera - Apr 21, 2017 om 15:45
7348 Antwoorden / 14 Vragen

ICE bestaat nog steeds en is voor de hulpverlener herkenbaar als nummer wat gebeld moet worden. Dus je hoeft niets te verzinnen, zet in je contacten ICE 1 of ICE 2 met daarbij het/de nummer(s) welke gebeld moet worden voor informatie aan de hulpverlener. En dat kan in elke mob. telefoon.

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 21, 2017 om 23:11
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Zolang deze geen vingerafdruk of beveiligingscode heeft. Anders kunnen hulpdiensten niemand bereiken.

costnix
door costnix Apr 22, 2017 om 09:13
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Als de hulpverlener een vinger van de patiënt op de scanner legt, kan de mobiel vrijgegeven worden. Deze procedure moet hooguit negen keer herhaald worden.

gerbera
door gerbera Apr 22, 2017 om 22:08
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Zolang deze geen vingerafdruk of beveiligingscode heeft.

Och als de batterij leeg is werkt dat ook niet.
Mag aannemen dat de telefoon gewoon aan staat als de Ts aan de wandel gaat.

Cookies
door Cookies Apr 22, 2017 om 22:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Geen hulpverlener gebruikt ICE. Was een leuk plan maar werkt dus niet. http://www.nu.nl/tech/2514838/hulpdiensten-negeren-ice-noodnummer-in-mobiel.html

akkerdistel
door akkerdistel Apr 23, 2017 om 16:57
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn browser blokt nu.nl, geheel terecht overigens :-). Instellen van een telefoonnummer met voorafgaand de afkorting ICE op het inlogscherm zou denk ik wel moeten werken. Op een gegeven moment gaan ze echt wel in je telefoon neuzen, wat niet kan ze weten de code niet, en zien dat direct staan.