-K
door -Keesjansen- Mar 23, 2017 om 15:03
Computers & telefonie

Moet Vodafone de opzegging per e-mail van mijn eenjarige abonnement verwerken?

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb een eenjarig Vodafone mobiel abonnement lopen dat ik online bij studentmobiell heb afgesloten in 2015. Nu wil ik dit opzeggen (afloopdatum contract is 31-07-2017). Ik heb dit per email geprobeerd, maar tot 2x toe meldt men dat ik het alleen telefonisch of schriftelijk per post kan doen. Daarna heb ik een klacht ingediend die ook tot niets leidde. Nu heb ik al eerder discussies gehad over, in mijn ogen misleidende, kleine lettertjes toen ik mijn abonnement wilde pauzeren. Daarom ben ik nu klaar met het 'getreiter' van Vodafone. Ik heb eerder gehoord en ook op verschillende juridische sites gelezen dat ik in mijn recht sta als ik het abonnement op dezelfde manier opzeg als dat ik het heb afgesloten. Graag hoor ik of u me kunt helpen met hoe ik dit verder kan aanpakken. Sta ik in mijn recht of heeft Vodafone gelijk?

Bij voorbaat hartelijk dank voor uw antwoord.

Kees Jansen

3944 15 Rapporteer

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 23, 2017 om 15:05
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zou bij studentmobiel zelf opzeggen.

r.kemperman
door r.kemperman - Mar 23, 2017 om 15:16
423 Antwoorden / 4 Vragen

U heeft een abonnement afgesloten via Studentmobiel.
U bent toen accoord gegaan met hun bemiddeling om het abonnement af te sluiten.
Om het abonnement op te zeggen zult u zich moeten houden aan de regels van Vodafone

Zoek in My Vodafone of de My Vodafone App de einddatum van je contract op. Daarna zeg je het abonnement op via telefoon of een formulier. Beheer je meerdere aansluitingen? Neem dan contact op met je accountmanager of bel naar 1200.

Opzeggen via telefoonBel naar 1201 of 0800-0094

Opzeggen via het opzeggen formulier

Download het formulier en stuur het op naar:
Vodafone Afdeling Annuleringen
Postbus 1500
6201 BM Maastricht

Dus wat is makkelijker dan nu bellen en een bevestiging te vragen?

audb
door audb Mar 24, 2017 om 16:32
1668 Antwoorden / 5 Vragen

"Om het abonnement op te zeggen zult u zich moeten houden aan de regels van Vodafone"

En Vodafone heeft zich te houden aan wat de wet voorschrijft en gelukig niet alleen zij maar iedere contract die afwijk van de wertelijke voor schriften kan ongeldig worden verklaart.

marita5
door marita5 - Mar 23, 2017 om 15:23
11506 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo -KeesJansen- ,

Op welke manier moet ik mijn abonnement of contract opzeggen?

Volgens de nieuwe wettelijke regels moet u in ieder geval kunnen opzeggen op dezelfde manier als waarop u het abonnement of contract hebt afgesloten. Hebt u uw abonnement online afgesloten? Dan moet u ook online kunnen opzeggen. Bijvoorbeeld via e-mail.

Opzeggen Telefonisch :

  • Vraag om een schriftelijke bevestiging van uw opzegging. Dan hebt u ook bewijs dat u hebt opgezegd.
  • Krijgt u geen bevestiging? Vraag dan altijd na of uw opzegging is verwerkt. Vraag naar de naam van de medewerker die u hebt gesproken.

Bron : consuwijzer.nl

Zie hier voorbeeldbrief , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/abonnement/voorbeeldbrief-opzeggen-van-een-abonnement

tijger1
door tijger1 - Mar 23, 2017 om 16:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zult dat abonnement niet per e-mail aangegaan zijn, want dan stond u un uw recht. Dus zeg gewoon per telefoon of zo op. Let op de bevestiging.

reflecs
door reflecs - Mar 23, 2017 om 16:52
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik vind het ook pesterij; de mails zijn tenslotte ontvangen.
Als u belt zult u het verplichte verkoopverhaal moeten aanhoren en als u per brief opzegt zult u extra kosten moeten maken.
Zou contact opnemen met Consuwijzer.

pi
door pieterwolters Mar 23, 2017 om 21:23
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Beetje te makkelijke conclusie. Als een bedrijf hun processen zo heeft ingeregeld dat dit alleen telefonisch of schriftelijk kan dan is het toch logisch dat er niks met die emails gedaan wordt? Bij jou op het werk worden de activiteiten toch ook op een bepaalde manier gedaan? Of doe jij alles wat een klant vraagt, ook al kost dit je meer tijd, kan je het efficient uitvoeren e.d.? Dit is gewoon problemen zoeken om problemen te vinden. Of zeiken om het zeiken.

reflecs
door reflecs Mar 24, 2017 om 09:11
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ach, daar hebben we de processen weer. Computer says no.
Even de mail doorsturen naar de afdeling abonnementen/opzeggingen is zo gebeurd.
Als Ts het formulier dat Vodafone op de site plaatst heeft gebruikt, zou het zelfs sneller kunnen worden verwerkt dan via de methodes die Vodafone zelf aanbiedt.

Dit is een heel redelijk verzoek. En reken maar dat ik wél bereid ben een extra stap voor de klant te doen. Maar Vodafone antwoordt (vrijwel) altijd op dit forum. Ben benieuwd naar de reactie. En die is hopelijk anders dan "het kan niet".

edrick3
door edrick3 - Mar 23, 2017 om 16:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Al weer een wereldprobleem......
Zeg toch gewoon telefonisch (of per post) op. Kleine moeite en klaar is Kees.

ne
door neodutchio - Mar 23, 2017 om 17:10
5147 Antwoorden / 12 Vragen

Hoe eigenwijs bent u dat er u 2x probeert op te zeggen per mail terwijl is verteld dat dat niet kon. U vindt het pesterijen, maar het is van uw kant natuurlijk ook kinderachtig om aan iets vast te blijven houden wat niet mogelijk is.

Dus, ben Vodafone gewoon even op en u bent van alle ellende af.

ha
door halex - Mar 23, 2017 om 22:24
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Ja, u hebt gelijk. En nee, u krijgt het niet. U kunt principieel blijven doen, maar u zit met de ellende, de kosten en het gezeur. Voor Vodafoon is dit business as usual. Daar ligt niemand er ook maar een minuut wakker van. Dus kies gewoon eieren voor uw geld en bel of stuur een brief.
Overigens jaagt u Vodafoon met uw manier van doen wel op kosten. Kosten die weer doorberekend worden aan klanten die daar wel blijven. Dus erg sociaal is uw handelswijze ook niet echt te noemen.

aurora1
door aurora1 - Mar 24, 2017 om 02:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat doet u lastig. Hoe opgezegd moet worden is duidelijk, dus doe dat dan en zorg voor een bevestiging.
Ik begrijp eigenlijk niet dat u dat hier nog vraagt en al die moeite doet om zelfs daarvoor een account te openen.
In die tijd had u met veel minder werk al lang kunnen opzeggen.

fl
door flessebon - Mar 24, 2017 om 08:56
418 Antwoorden / 7 Vragen

Een bericht op Twitter plaatsen wil ook nog wel eens helpen.

zoekster1
door zoekster1 - Mar 24, 2017 om 12:38
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vind helemaal niet dat u lastig doet. Vodafone moet zich aan de wettelijke regels houden. Als u per mail abonnee bent geworden, dan kunt u er ook per mail vanaf. Zo simpel is het. Anders betaalt Vodafone maar voor de aangetekende brief of voor de telefoonkosten.

le
door leenpres - Mar 24, 2017 om 12:56
79 Antwoorden / 7 Vragen

Pas op met een abonnement van vodafoon voor dat je er erg in heb betaal je 20 % meer als je geen machtiging afgeeft
Of als ze geen geld van je rekening kunnen afschrijven

audb
door audb - Mar 24, 2017 om 16:29
1668 Antwoorden / 5 Vragen

"Ik heb een eenjarig Vodafone mobiel abonnement lopen dat ik online bij studentmobiell heb afgesloten in 2015 ... Nu wil ik dit opzeggen (afloopdatum contract is 31-07-2017) ?

Dit begrijp ik dus niet, of je contract is 2 jaar of verlengt met je toestemming of het is stil zwijgend gebeurt en in dat laatste geval kan je gewoon op iedere moment opzeggen wanneer jij wilt.

Maar je geeft aan dat je via email je contract stop hebt gezet en wat Vodafuck ook zegt daar heb je gewoon recht op je mag je contract stopzetten via email.

Wel is het beter om het via het formulier te doen op de website of via de telefoon echter NOOIT DOEN! dan is het jou woord tegen de hunne.

Kan je op het formulier nog een na schrift geven dan daarop vermelden dat je eerder al via email hebt opgezegt en stuur evt ook een copy van die email mee.

willy boerdam
door willy boerdam - Mar 24, 2017 om 17:31
15 Antwoorden / Vragen

Als je een abonnement per mail of telefonisch of per brief opzegt moet dat toch goed zijn ook al heb je dit afgesloten via Student mobiel.

Als je de reactie/s op FB allemaal leest over Vodafone dan is er behoorlijk wat mis bij die club.

Wi
door Wil_H - Mar 24, 2017 om 17:45
270 Antwoorden / Vragen

Print je opzegmailtje uit, gooi er € 8,35 tegen aan om hem aangetekend naar Vodafone te sturen en je bent van het gezeur af.
Alternatief, blijf gewoon mailtjes sturen dat je opzegt per 1-07-2017 en dan maar hopen dat Vodafone niet blijft "treiteren" en je naderhand houdt aan een abonnement dat je helemaal niet meer wil hebben, met alle ongemakken en kosten van dien omdat zij vinden dat je niet volgens hun voorwaarden hebt opgezegd.