Moet Vodafone de opzegging per e-mail van mijn eenjarige abonnement verwerken?
Geachte heer/mevrouw,
Ik heb een eenjarig Vodafone mobiel abonnement lopen dat ik online bij studentmobiell heb afgesloten in 2015. Nu wil ik dit opzeggen (afloopdatum contract is 31-07-2017). Ik heb dit per email geprobeerd, maar tot 2x toe meldt men dat ik het alleen telefonisch of schriftelijk per post kan doen. Daarna heb ik een klacht ingediend die ook tot niets leidde. Nu heb ik al eerder discussies gehad over, in mijn ogen misleidende, kleine lettertjes toen ik mijn abonnement wilde pauzeren. Daarom ben ik nu klaar met het 'getreiter' van Vodafone. Ik heb eerder gehoord en ook op verschillende juridische sites gelezen dat ik in mijn recht sta als ik het abonnement op dezelfde manier opzeg als dat ik het heb afgesloten. Graag hoor ik of u me kunt helpen met hoe ik dit verder kan aanpakken. Sta ik in mijn recht of heeft Vodafone gelijk?
Bij voorbaat hartelijk dank voor uw antwoord.
Kees Jansen
U heeft een abonnement afgesloten via Studentmobiel.
U bent toen accoord gegaan met hun bemiddeling om het abonnement af te sluiten.
Om het abonnement op te zeggen zult u zich moeten houden aan de regels van Vodafone
Zoek in My Vodafone of de My Vodafone App de einddatum van je contract op. Daarna zeg je het abonnement op via telefoon of een formulier. Beheer je meerdere aansluitingen? Neem dan contact op met je accountmanager of bel naar 1200.
Opzeggen via telefoonBel naar 1201 of 0800-0094
Opzeggen via het opzeggen formulier
Download het formulier en stuur het op naar:
Vodafone Afdeling Annuleringen
Postbus 1500
6201 BM Maastricht
Dus wat is makkelijker dan nu bellen en een bevestiging te vragen?
"Om het abonnement op te zeggen zult u zich moeten houden aan de regels van Vodafone"
En Vodafone heeft zich te houden aan wat de wet voorschrijft en gelukig niet alleen zij maar iedere contract die afwijk van de wertelijke voor schriften kan ongeldig worden verklaart.
Hallo -KeesJansen- ,
Op welke manier moet ik mijn abonnement of contract opzeggen?
Volgens de nieuwe wettelijke regels moet u in ieder geval kunnen opzeggen op dezelfde manier als waarop u het abonnement of contract hebt afgesloten. Hebt u uw abonnement online afgesloten? Dan moet u ook online kunnen opzeggen. Bijvoorbeeld via e-mail.
Opzeggen Telefonisch :
- Vraag om een schriftelijke bevestiging van uw opzegging. Dan hebt u ook bewijs dat u hebt opgezegd.
- Krijgt u geen bevestiging? Vraag dan altijd na of uw opzegging is verwerkt. Vraag naar de naam van de medewerker die u hebt gesproken.
Bron : consuwijzer.nl
Zie hier voorbeeldbrief , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/abonnement/voorbeeldbrief-opzeggen-van-een-abonnement
U zult dat abonnement niet per e-mail aangegaan zijn, want dan stond u un uw recht. Dus zeg gewoon per telefoon of zo op. Let op de bevestiging.
Ik vind het ook pesterij; de mails zijn tenslotte ontvangen.
Als u belt zult u het verplichte verkoopverhaal moeten aanhoren en als u per brief opzegt zult u extra kosten moeten maken.
Zou contact opnemen met Consuwijzer.
Beetje te makkelijke conclusie. Als een bedrijf hun processen zo heeft ingeregeld dat dit alleen telefonisch of schriftelijk kan dan is het toch logisch dat er niks met die emails gedaan wordt? Bij jou op het werk worden de activiteiten toch ook op een bepaalde manier gedaan? Of doe jij alles wat een klant vraagt, ook al kost dit je meer tijd, kan je het efficient uitvoeren e.d.? Dit is gewoon problemen zoeken om problemen te vinden. Of zeiken om het zeiken.
Ach, daar hebben we de processen weer. Computer says no.
Even de mail doorsturen naar de afdeling abonnementen/opzeggingen is zo gebeurd.
Als Ts het formulier dat Vodafone op de site plaatst heeft gebruikt, zou het zelfs sneller kunnen worden verwerkt dan via de methodes die Vodafone zelf aanbiedt.
Dit is een heel redelijk verzoek. En reken maar dat ik wél bereid ben een extra stap voor de klant te doen.
Maar Vodafone antwoordt (vrijwel) altijd op dit forum. Ben benieuwd naar de reactie. En die is hopelijk anders dan "het kan niet".
Al weer een wereldprobleem......
Zeg toch gewoon telefonisch (of per post) op. Kleine moeite en klaar is Kees.
Hoe eigenwijs bent u dat er u 2x probeert op te zeggen per mail terwijl is verteld dat dat niet kon. U vindt het pesterijen, maar het is van uw kant natuurlijk ook kinderachtig om aan iets vast te blijven houden wat niet mogelijk is.
Dus, ben Vodafone gewoon even op en u bent van alle ellende af.
Ja, u hebt gelijk. En nee, u krijgt het niet. U kunt principieel blijven doen, maar u zit met de ellende, de kosten en het gezeur. Voor Vodafoon is dit business as usual. Daar ligt niemand er ook maar een minuut wakker van. Dus kies gewoon eieren voor uw geld en bel of stuur een brief.
Overigens jaagt u Vodafoon met uw manier van doen wel op kosten. Kosten die weer doorberekend worden aan klanten die daar wel blijven. Dus erg sociaal is uw handelswijze ook niet echt te noemen.
Wat doet u lastig. Hoe opgezegd moet worden is duidelijk, dus doe dat dan en zorg voor een bevestiging.
Ik begrijp eigenlijk niet dat u dat hier nog vraagt en al die moeite doet om zelfs daarvoor een account te openen.
In die tijd had u met veel minder werk al lang kunnen opzeggen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer