doetinchem
door doetinchem Oct 31, 2010 om 23:13
Computers & telefonie

.mov bestanden afspelen

Ik heb een .mov bestand op een usb stick gekregen. Op de PC gezet is het filmpje niet af te spelen. Hoe kan ik dat .mov bestand afspelen met Windows Media Player

64394 21 Rapporteer

laaglander
door laaglander - Oct 31, 2010 om 23:16
473 Antwoorden / 1 Vragen

met de juiste codec kan dat.. je kunt ook de VLC-player downloaden en gebruiken, dan heb je die problemen niet meer

Laaglander

freya
door freya - Oct 31, 2010 om 23:20
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo doetinchem,

Dat lukt inderdaad niet met de Windows Mediaplayer. Het beste kun je de VLCmediaplayer *[u]klik[/u]* downloaden en installeren. Deze speler kan met bijna elk videoformaat overweg.

m.vr.gr. Freya

gratisrijden
door gratisrijden - Nov 1, 2010 om 00:54
226 Antwoorden / 8 Vragen

.mov is van Apple, die speel je met Apple-Quicktime af.

doetinchem
door doetinchem - Nov 1, 2010 om 11:48
114 Antwoorden / 137 Vragen

Na installeren van VLC Mediaplayer kan ik de filmpjes met .mov wel bekijken. Echter als ik zo'n filmpje wil importeren in Windows Movie Maker zie ik in de betreffende map niets. Is hier nog wat aan te doen?

stacey
door stacey - Nov 1, 2010 om 11:50
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=doetinchem schreef op maandag 1 nov 2010, 11:48]Na installeren van VLC Mediaplayer kan ik de filmpjes met .mov wel bekijken. Echter als ik zo'n filmpje wil importeren in Windows Movie Maker zie ik in de betreffende map niets. Is hier nog wat aan te doen?

Je zult het bestand dan eerst moeten converteren, movie maker accepteerd dan blijkbaar geen mov.

doetinchem
door doetinchem - Nov 1, 2010 om 12:11
114 Antwoorden / 137 Vragen

Beste Stacey,

Hoe gaat dat converteren?

gratisrijden
door gratisrijden - Nov 1, 2010 om 12:35
226 Antwoorden / 8 Vragen

Download FFmpeg of als je een dvd ervan wilt maken DVD Flick

doetinchem
door doetinchem - Nov 1, 2010 om 13:02
114 Antwoorden / 137 Vragen

Beste gratisrijden,

Ik wil met Windows Movie Maker foto's en filmpjes achter elkaar zetten met muziek eronder enz. en dan op een dvd branden. De .mov filmpjes moeten dus na importeren in Windows Movie Maker zichtbaar worden. Kan dat dan het beste met DVD Flick en moet dat dan voor het importeren gebeuren?

stacey
door stacey - Nov 1, 2010 om 13:06
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Je kunt deze eens bekijken, het wijst zichzelf als je weet welk bestand moviemaker accepteerd kun je hem naar dat bestand converteren/opslaan en dan kun je hem verder bewerken Converter

gratisrijden
door gratisrijden - Nov 1, 2010 om 15:28
226 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=doetinchem schreef op maandag 1 nov 2010, 13:02]Beste gratisrijden,

Ik wil met Windows Movie Maker foto's en filmpjes achter elkaar zetten met muziek eronder enz. en dan op een dvd branden. Precies daarvoor is DVD Flick, Movie Maker heb je dan in feite niet Nodig. Mocht je MM daarvoor toch prettiger vinden, dan zou ik het eerst naar een WMV met V6 Codec converteren. Bedenk wel dat elke Conversie Kwaliteitsverlies met zich mee brengt. Als je zonder MM kunt, dan zou ik voor de H.264 Codec kiezen.

palumara
door palumara - Feb 26, 2012 om 11:24
3 Antwoorden / 0 Vragen

Het wijzigen van extensies zoals .mov bestandstypen.
Bijvoorbeeld: .mov bestand naar extensie .iso, .flv, wmv, avi, mp4, .img enz. hernoemen om bijv. te branden. Ga naar Windows Verkenner (Bibliotheken) > Extra > Mapopties > Tabblad weergave > ‘Extenties voor bekende bestandstypen verbergen’ (vinkje in selectievakje weglaten) Klik om te testen na deze wijziging in contextmenu (= rechtermuisklik) ‘Naam wijzigen’ en selecteer een willekeurig bestandje .mp4, .flv, .avi en verander dit naar bijv. .wmv.

dirck
door dirck - Feb 26, 2012 om 12:01
3201 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=palumara schreef op zondag 26 feb 2012, 11:24]selecteer een willekeurig bestandje .mp4, .flv, .avi en verander dit naar bijv. .wmv.
Dit zal natuurlijk nooit gaan werken, je zult toch echt het bestand moeten converteren naar .wmv

Of denk je dat de codec die gebruikt wordt bij een .mp4 ineens wordt verandert in een codec die gebruikt wordt bij een wmv bestand? Zou inderdaad wel mooi zijn.

Een .flv en waarschijnlijk ook .mov zou je misschien wel kunnen veranderen in .mp4, daar deze dezelfde codec gebruiken.

dirck
door dirck - Feb 26, 2012 om 12:17
3201 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=oedjepoed schreef op zondag 26 feb 2012, 11:59]VLC Media Player
Installeer http://www.downloadsoft.nl/VLC-Media-Player/?p=NL
De VLC Player haal je natuurlijk daar niet weg, maar van de originele site:
www.videolan.org/

Het zal me niet verbazen dat je bij jouw link moet betalen voor gratis software.

freya
door freya - Feb 26, 2012 om 13:08
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad, het wijzigen van de extensie van een videobestand 'om het aan de praat te krijgen' is een paardenmiddel en zal in de meeste gevallen ook niet werken. Als de betreffende codec zich niet op de computer bevindt, kun je veranderen wat je wil, maar werken zal het in ieder geval niet....

Installeer gewoon een goede mediaspeler en de VLCmediaplayer is inderdaad één van de betere die vrijwel alles afspeelt. En zoals dirck al aangeeft, downloaden bij de makers van de software en niet via één of andere vreemde website. Vóór je het weet, krijg je via een vreemde website iets 'extra' mee.....

Freya

dirck
door dirck - Feb 26, 2012 om 16:55
3201 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=dirck schreef op zondag 26 feb 2012, 12:01]ineens wordt verandert
Verandert moet natuurlijk veranderd zijn.

palumara
door palumara - Feb 26, 2012 om 17:17
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=dirck schreef op zondag 26 feb 2012, 12:01][quote=palumara schreef op zondag 26 feb 2012, 11:24]selecteer een willekeurig bestandje .mp4, .flv, .avi en verander dit naar bijv. .wmv.
Dit zal natuurlijk nooit gaan werken, je zult toch echt het bestand moeten converteren naar .wmv

Of denk je dat de codec die gebruikt wordt bij een .mp4 ineens wordt verandert in een codec die gebruikt wordt bij een wmv bestand? Zou inderdaad wel mooi zijn.

Een .flv en waarschijnlijk ook .mov zou je misschien wel kunnen veranderen in .mp4, daar deze dezelfde codec gebruiken.

Beste,
Het werkt bij mij uitstekend sterker nog, ik werk er dagelijks mee. Bijv. bij downloaden van
een youtube bestand http://youtube-downloader-hd.nl.softonic.com/ gebeurt dit standaard met
extensie .flv tenzij men in het menu ervoor kiest om dit te converteren naar .avi of .mp4. Na download
wijzig ik zoals het elders beschreven heb het .flv bestand naar .wmv daar dit compatibel is met m'n
android media player van m'n tablet-pc. Het converteren met Switch Sound File Converter (aanbevolen) is vaak niet meer nodig door eenvoudig bestandsextensies te wijzigen d.w.z. in Windows7 64 bit. Lees verder betreft dit onderwerp op
http://forum.pcmweb.nl/showthread.php?t=6897.
http://tinyurl.com/86xb5pb
http://forum.computeridee.nl/archive/index.php/t-23912.html

palumara
door palumara - Feb 26, 2012 om 17:34
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=dirck schreef op zondag 26 feb 2012, 12:17][quote=oedjepoed schreef op zondag 26 feb 2012, 11:59]VLC Media Player
Installeer http://www.downloadsoft.nl/VLC-Media-Player/?p=NL
De VLC Player haal je natuurlijk daar niet weg, maar van de originele site:
www.videolan.org/

Het zal me niet verbazen dat je bij jouw link moet betalen voor gratis software.

Beste,
Het is helemaal gratis, ik mail het regelmatig door aan mijn contactpersonen om
het van deze website te downloaden daar zoals u weet een extensie bestand niet per e-mail verstuurd kan worden. Trouwens is: //www.videolan.org/ ook een optie en kan ik dit ook aanbevelen bij mijn contactpersonen. Vanwege NL toelichting ‘Beschrijving Publisher’ in http://www.downloadsoft.nl/VLC-Media-Player/?p=NL had dit mijn voorkeur, vandaar.

dirck
door dirck - Feb 26, 2012 om 18:28
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb die drie links even bekeken:
http://forum.pcmweb.nl/showthread.php?t=6897.
http://tinyurl.com/86xb5pb
http://forum.computeridee.nl/archive/index.php/t-23912.html

De ene gaat over txt bestanden, de andere gaat over exe bestanden en de andere gaat over mp3 bestanden.

En je hoeft me echt niet uit te leggen hoe het werkt met videobestanden hoor.

Een .flv of .mp4 heeft meestal als audio codec: mp4a
En als video codec: h264
Een .wmv heeft meestal als audio codec: WMA 9
En als video codec: WMV 9, maar dit kan ook nog versie 7 of 8 zijn.

Met het veranderen van de extensie blijft dus de codec onveranderd.

Een .flv die je verandert in .wmv zal nog steeds niet in de Windows Media Player willen afspelen. (alleen als je het converteert naar een WMV bestand)

gratisrijden
door gratisrijden - Feb 27, 2012 om 06:15
226 Antwoorden / 8 Vragen

Mediaspelers zijn vaak 'slim genoeg' om te herkennen dat de extensie niet klopt en proberen het bestand dan alsnog met de juiste codec af te spelen. Kortom; je kunt er dan achter zetten wat je wilt.

@oedjepoed:
Als je een tekst uit een email kopieert en plakt, doe dat dan zonder het adres van de afzender, die mag dan namelijk een gigantische hoop spam verwachten. Vraag even aan de redaktie om het adres te verwijderen, dat is al vaker voorgekomen.

Overigens denk ik dat de vraagsteller zijn probleem van oktober 2010 inmiddels wel opgelost heeft ;-)

Succes

oedjepoed
door oedjepoed - Feb 27, 2012 om 07:29
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gratisrijden schreef op maandag 27 feb 2012, 06:15]Mediaspelers zijn vaak 'slim genoeg' om te herkennen dat de extensie niet klopt en proberen het bestand dan alsnog met de juiste codec af te spelen. Kortom; je kunt er dan achter zetten wat je wilt.

@oedjepoed:
Als je een tekst uit een email kopieert en plakt, doe dat dan zonder het adres van de afzender, die mag dan namelijk een gigantische hoop spam verwachten. Vraag even aan de redaktie om het adres te verwijderen, dat is al vaker voorgekomen.

Overigens denk ik dat de vraagsteller zijn probleem van oktober 2010 inmiddels wel opgelost heeft ;-)

Succes

Beste,
Hopelijk zou ik zeggen voor onze doetinchem en wat betreft verwijzing
naar ‘adres’ idd foutje, bedankt. Sampai jumpa ;-)

oedjepoed
door oedjepoed - Feb 27, 2012 om 16:46
2 Antwoorden / 0 Vragen

VLC Media Player
Installeer http://www.downloadsoft.nl/VLC-Media-Player/?p=NL en
u kunt alle extensies afspelen met deze alom geprezen media player.
Na installatie van vlc mediaplayer even het volgende. Kies een willekeurig bestand (.avi, .iso, .wmv, .mp4, .flv, .aac, .flac, .mp3 enz.)
Klik vervolgens met rechtermuis op het bestand om contextmenu oftewel snelmenu te openen (http://tinyurl.com/86lfgma)
Klik op Eigenschappen >>> Wijzigen >>> selecteer vervolgens uit het lijstje met opties: VLC Media Player >>> Toepassen >>> OK
--------------------------------------------------------------------------------
From: [Edit redactie: mailadressen verwijderd]
Subject: Re: Openbaar vervoer
Date: Sat, 25 Feb 2012 14:10:30 +0100

KAN JOUW EXTENSIE .WMV HELAAS NIET MEER OPENEN,SOMMIGE WEL DE MEESTE NIET