cees60
door cees60 Sep 21, 2016 om 19:08
Computers & telefonie

Netwerknaam veranderen

De naam van mijn netwerk is UPC........ Dit zie ik als ik via Wifi inlog. Naast het gebruik van een Wifi-verbinding heb ik ook twee desktops welke ik
d.m.v. homepluggen heb aangesloten op mijn modem. Nu zie ik dat, als ik op het netwerk-icoontje onderin de taakbalk ga staan dat hier een andere naam verschijnt. Op mijn W7 pc. verschijnt de naam Atheros ....... en op de W10 pc de naam Netwerk 2. Kan ik deze twee namen wijzigen in de originele naam (UPC enz.) en als dat mogelijk is hoe? En kan dit enige consequentie hebben? Alvast dank voor elk antwoord.
Heb op internet gezocht maar vrees dat ik er niet aandurf met wat ik daar heb gevonden.

3858 5 Rapporteer

Ma
door Mat Matheij - Sep 21, 2016 om 19:33
986 Antwoorden / 3 Vragen

U bepaalt uw eigen inloggegevens in principe netwerkonafhankelijk wanneer u kiest voor een gmail account. Voor het overige blijft -terecht- uw IP adres gehandhaafd. U kunt wel via Wifi inloggen of moeten inloggen met een Wifi extender, Homeplug met extender of enkel Homeplug. Hier kunt u een allround Wifi router zoals die van bijv. Asus op aansluiten. Bij vaste verbindingen via homeplugs blijft het oorspronkelijke adres ongewijzigd. UPC is Ziggo of andersom. Met twee homeplugs en twee pc's vast verbonden dan verschijnt er niets alleen bij een Wifi verbinding die in het gunstigste geval contact kan leggen met uw Atheros -mij niet bekend- modem/router/wifi. U behoeft niets te 'wijzigen' met welk doel dan.

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 21, 2016 om 23:55
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Mathmatheij ik snap niets van uw antwoord op deze vraag. Ts wil met 3 systemen dezelfde netwerk naam gebruiken. Maar haalt wifi netwerk naam, netwerk adapter naam en thuisnetwerknaam door elkaar
Heeft niets te doen  met routers, ip adressen & homeplugs.
Diewilik

Ma
door Mat Matheij Sep 22, 2016 om 12:26
986 Antwoorden / 3 Vragen

Het is juist dat TS een niet al te duidelijke weergave geeft met betrekking tot vaste verbindingen die allen via homeplugs verlopen en enige wifi verbinding waarvan weer onduidelijk is of dat de wifi van modem/router is of een externe router. Afijn mogelijk kan TS meer duidelijkheid verschaffen. mvrgr.

edrick3
door edrick3 Sep 22, 2016 om 12:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@MM, En alweer een hoop geblaat waarmee TS niet geholpen is. Jammer!

Ma
door Mat Matheij Sep 22, 2016 om 19:52
986 Antwoorden / 3 Vragen

Wanneer u zelf iets beter kunt lijkt het mij dat u ook zelf antwoord kunt geven. Zoals Diewilik. Dat is tegenwoordig klaarblijkelijk niet meer nodig. Wie van hoog komt kan laag vallen.

tijger1
door tijger1 Sep 22, 2016 om 20:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mat matheij. "kort en duidelijk hetgeen alhier weleens ontbreekt" . Inderdaad, uw antwoord is lang en slaat nergens op.

Ma
door Mat Matheij Sep 23, 2016 om 18:32
986 Antwoorden / 3 Vragen

Dan nog is het antwoord gewoon juist en heeft alleen Diewilik het juiste antwoord waarop TS eigenlijk dat niet geheel kan volgen alsook op de ingeslagen funktionerende weg te willen blijven doorgaan. Niet reageren op iemands antwoord maar zelf een oplossing bieden. Ik bv voel mij -op gepaste wijze vereerd- Het maximum aan reacties van welke aard dan ook. Wakker Worden lijkt het devies. Overigens geeft ook Diewilk  zeer korte maar duidelijke antwoorden. Moet meer voorkomen. Mvrgr.

tijger1
door tijger1 Sep 23, 2016 om 18:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een gezwatel weer.

Ma
door Mat Matheij Sep 25, 2016 om 18:19
986 Antwoorden / 3 Vragen

Staat deze nieuwe versie in een woordenboek van Harry Potter of zo. Gezwatel. Lijkt op Zweinstein zeg maar moeten wij dit nog echt serieus nemen? Ik vind hem ongelofeloos sterk die houden we erin. Ben blij dat sommige TS en daar ging het in oorsprong om nog serieus reageren. Of is dat niet meer het hoofddoel.

diumenge
door diumenge Sep 25, 2016 om 20:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lees je eigen reactie van 21 sep. 2016 om 19:33 nog eens en probeer dan nog eens met droge ogen iets te zeggen over serieus reageren. Ik vind 'gezwatel' een prima woord voor die wartaal die je overal neerkwakt. Die gaan we er in houden dus. http://synoniemen.net/index.php?zoekterm=gezwatel

Ma
door Mat Matheij Sep 25, 2016 om 21:45
986 Antwoorden / 3 Vragen

Jawel hoor natuurlijk kunt u het een en ander of niet volgen of meent dat u een netwerkspecialist bent.

diumenge
door diumenge Sep 25, 2016 om 22:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gezwatel kan ik inderdaad niet volgen.

tijger1
door tijger1 - Sep 21, 2016 om 19:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mag ik vragen, waarom u dat zou willen?

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 21, 2016 om 23:52
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Uw wifi netwerk naam Upc staat helemaal los van 'netwerk 2 &  atheros" Atheros is de merknaam van een netwerkadapter en netwerk 2 zal zich hebben aangemaakt in een thuisnetwerk.
Wat u wilt kan simpelweg niet, wat wel kan is een thuisnetwerk maken met een door u gekozen naam dan vallen alle computers in hetzelfde netwerk.
Diewilik

Ma
door Mat Matheij Sep 22, 2016 om 19:49
986 Antwoorden / 3 Vragen

Goed antwoord en terzake juist. Kort en duidelijk hetgeen alhier weleens ontbreekt. Chapeau.

cees60
door cees60 - Sep 22, 2016 om 19:10
362 Antwoorden / 216 Vragen

Dank voor de informatie. Ik ging er van uit dat er "iets" fout was gegaan maar blijkbaar maakt het dus niets uit. Ik wilde de naam van het netwerk voor alle apparaten hetzelfde hebben maar daar zie ik nu maar van af. Bovendien werkt alles naar behoren en wat goed is kun je beter zo laten. Nogmaals dank.

aurora1
door aurora1 - Sep 22, 2016 om 21:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heel verstandig.