Fj
door Fjodor Oct 24, 2016 om 21:45
Computers & telefonie

Niet werkende WIFI router

Thuis hebben wij een wifi router van Tele2 die ook werkt voor TV, bellen en vast internet. Maar regelmatig houdt het wifi netwerk er compleet mee op (vaak voor ongeveer 3 uur, soms bijna de hele dag). Ik heb geprobeerd contact op te nemen met Tele2 via twitter, maar zij zeggen gewoon dat de router niet goed is ingesteld en dat ze op afstand kunnen zien dat er geen storingen zijn. Daarom sturen ze een paar filmpjes waarin wordt uitgelegd hoe de router ingesteld moet worden (de router is al goed ingesteld omdat het soms wel gewoon werkt) en hoe je het bereik van het signaal verbeterd (zelfs als je recht naast de router staat werkt het niet).

Wat zou ik hier aan kunnen doen?

849 4 Rapporteer

simon55
door simon55 - Oct 24, 2016 om 22:16
1556 Antwoorden / 5 Vragen

TELE 2 weg ermee !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

marita5
door marita5 - Oct 24, 2016 om 22:40
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Fjodor ,

Stuur Tele 2 een brief / of mail met vermelding aanmaning tot nakoming overeenkomst ,  klik op de rode regel ( zie benedenaan voorbeeldbrief )

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/contract-telefonie-internet-tv-kan-geen-gebruik-maken-dienst

gsm
door gsm - Oct 24, 2016 om 22:52
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Leg niet zondermeer de schuld bij tele2. Er kan thuis ook iets anders mis zijn.

Als alle apparaten ermee stoppen, dan is er mogelijk iets mis met de router of niet zelden met de stroomadapter voor de router. Sommige routers lopen vast als de WiFi verbinding te verzwakt is, omdat ze te veel en te vaak een data transport moeten herstellen of een andere snelheid moeten proberen. Vooral routers in de meterkast kunnen hier last van hebben. Zorg dat de antenne en de router niet te dicht tegen een metalen object of kabels gepositioneerd is. Probeer of het helpt om de stroomadapter van de router 2 minuten uit het stopcontact te halen en daarna weer aan te sluiten op de 220 Volt.

De oorzaak kan ook nog in een van de apparaten zitten die je gebruikt. Vooral Home plugs en WiFi repeaters zijn berucht.

Je zou in de router een vast WiFi kanaal kunnen instellen (kanaal 1, 3, 6, 9 of 11) in plaats van Automatisch.
Sommige kanalen worden mogelijk gestoord door naburige WiFi zenders. Probeer dus verschillende kanalen of beter nog, gebruik de app INSSIDER om de WiFi netwerken zichtbaar te maken in een grafiek.

In Windows, Apparaatbeheer, Netwerkadapters, Wireless Adapter Eigenschappen, Energiebeheer het vinkje wegklikken voor: De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen. Idem voor de LAN adapter.

Ma
door Mat Matheij Oct 24, 2016 om 23:12
986 Antwoorden / 3 Vragen

Klopt eigenlijk allemaal routers horen niet thuis in enige meterkast. De nabijheid van electrische kabels zijn (nog) van minder belang dan enige vlakke wanden die het signaal niet goed kunnen verspreiden daardoor. Ook de keuze van de buren voor een ander of juist hetzelfde kanaal kunnen van invloed zijn. Wanneer de router moet worden gereset is dat wel iets meer dan 2 minuten en op elke router zit ook een harde reset naar de fabrieksinstellingen meestal via een cocktailprikker te benaderen. En wij zitten thans op 230 Volt. En behalve dat kunnen routers ook vastlopen omdat bij een te lage snelheid en teveel aangesloten bronnen het geheel sowieso vastloopt. Vgl. HDTV ca. 10Mbits/sec

Ma
door Mat Matheij - Oct 24, 2016 om 22:56
986 Antwoorden / 3 Vragen

Tele2 kent eigenlijk slechts twee routers eentje voor ADSL en ook een voor VDSL. Op zich is de aansluiting eender. Via de telefoonlijn dus. Wanneer het modem annex router goed zou werken heeft u tijdens al uw pogingen een goed WIFI signaal te verkrijgen wel normaal beeld alsook bedraad internet. Of Tele2 nu ook gratis bellen naar enige servicedienst heeft kan ik niet zeggen maar zou ik wel doen. Dus niet twitteren. Wanneer u niets wijzigt staat de inlogcode aan de zijkant van het modem. Voor laptop alsook telefoon. Wanneer u wel televisie hebt en vast internet alsook heeft ingelogd met de SSID code van het modem en de WPA2 inloggegevens is er geen reden waarom het modem/router het niet zou doen. Uw telefoonaansluiting is een ander verhaal. Die moet A. Goed zijn. B. Gebruik maken van de uitstekende bijgeleverde verloopsteker en bijgeleverde aan standaard UTP normen voldoende kabel van ca. 2m. Oftewel modem in directe buurt van telefoonaansluiting. Wanneer u echt aan dat alles heeft voldaan dan is uw modem wel defect. En Nee dit is geen Tele2 reclame dus.

tenormin
door tenormin Oct 25, 2016 om 05:46
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Als ik Tele2 was zou ik het ook niet als reclame willen hebben, hoor.

tijger1
door tijger1 Oct 25, 2016 om 10:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin. Alsook niet als enige reclame?:-))

Ma
door Mat Matheij Oct 26, 2016 om 19:55
986 Antwoorden / 3 Vragen

Minder onzin graag. De TS heeft mogelijk te weinig snelheid (ADSL) voor alle aangesloten devices. Daar heb ik al eerder mijn mening over gegeven. Behalve Diewilik hebben diverse forumleden een erg lage internetsnelheid. En daar doe je niet zoveel aan als vijf van jouw kleuters via Wifi willen inloggen bij max. 15Mb/sec. (ADSL). Maar ik kijk wel naar Disney en Nickelodeon. Dat helpt bij het beantwoorden van vragen maar ook pareren van nonsens. Toch?