door vwfireandice 13 nov. 2009 om 17:22
Computers & telefonie

Nummerbehoud van Vodafone naar Hi/KPN

Ik ben van Vodafone naar Hi gegaan door onderandere klachten over deze operator na een aantal jaren.
Nu in aanraking met KPN/Hi heb ik hier nu enorm veel spijt van.

Het abonnement is ingegaan op 20 augustus 2009 met nummerbehoud vanaf VF. Alleen is het nummer NOOIT gemigreerd door KPN.
Dit is mij opgevallen doordat er een groot bedrag van mijn rekening was in gehouden.
En natuurlijk dat het nummer niet gemigreerd is.
Vrijdagavond contact gehad met klantenservice, deze lag de schuld bij onszelf neer. Direct naar Bel Company gegaan voor uitleg. Blijkt de fout gewoon bij HI te liggen. We hebben Vodafone zelf wel gebeld. Zij konden vertellen dat dit wel degelijk vaker gebeurde.
Vanochtend heb ik contact gezocht met Hi Klantenservice. Fout is toegegeven. Ik zou terug gebeld worden.
Ook Bel Company heeft gebeld en men zou contact opnemen.
Die zelfde vanavond wederom gebeld i.v.m. de lange tijdsduur van het terugbellen. De enorm onvriendelijk klinkende vrouw kon me vertellen dat dit nog maximaal 2 dagen duurt.
Ze waren zelfs gegevens kwijt die gewoon op het contract stonden vermeld, zoals de oude simkaartnummer van de VF simkaart.
Omdat ik een contract hebben getekend en KPN/Hi zich NIET aan dit contract gehouden heeft, willen wij per direct zonder enige kosten te maken van dit contract af, met nummerbehoud naar een andere operator. KPN/Hi heeft in mijn ogen contractbreuk gedaan door niet te voldoen aan de voorwaardes. Maar men heeft mij al verkondigd dat dat absoluut niet kan.

Hebben meer mensen dit probleem ervaren?

531 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten. De vraag kan niet meer worden beantwoord.

ve
door verwijderd - 13 nov. 2009 om 18:30
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag vwfire,

Je schrijft: Omdat ik een contract hebben getekend en KPN/Hi zich NIET aan dit contract gehouden heeft, willen wij per direct zonder enige kosten te maken van dit contract af........

Zo gemakkelijk ligt dat niet. Als je de dienst telefonisch hebt ingekocht dan is er ook sprake van een rechtgeldige overeenkomst, omdat de aanbieder van dat telefonische gesprek een voicelog heeft gemaakt. Als die dienst dan direct ingaat, dan heb je géén bedenktijd. Als die dienst echter niet direct ingaat, maar bijvoorbeeld pas na 2 weken, dan heb je 7 werkdagen bedenktijd.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - 14 nov. 2009 om 07:47
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@

Toevoeging:

Als je de dienst hebt ingekocht in een gewone winkel, dan is er geen bedenktijd.

Groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - 8 apr. 2010 om 13:09
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste vwfireandice,

Uit je klacht op Kassa Vara begrijp ik dat je problemen hebt ondervonden met het aanvragen van nummerbehoud van Vodafone naar Hi. Ik begrijp dat dit vervelend is. Ik wil je graag verder helpen.

Op 04-03-2010 is het Hi Webcare team begonnen met reageren op Online Klachten om de klanttevredenheid te vergroten. Een onderdeel hiervan is dat we ook reageren op oudere klachten omdat ook jij recht hebt op een goede oplossing.

Waneer je probleem nog speelt, wil ik je vriendelijk verzoeken de volgende gegevens te e-mailen naar webcare@hi.nl onder vermelding van referentienummer 1157:

- username op het forum
- rekeningnummer of klantnummer, deze is gelijk aan het betalingskenmerk van je bankafschrift
- naam
- postcode en huisnummer
- mobiel nummer

We zullen dan zo spoedig mogelijk je vraag beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Lotte
Hi Webcare

ve
door verwijderd - 22 apr. 2010 om 10:06
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste vwfireandice,

Op 08-04-2010 heeft Hi Webcare je gegevens gevraagd om je klacht/ probleem op te lossen of je vraag te beantwoorden. We hebben helaas nog geen reactie mogen ontvangen. Indien je nog een klacht/ probleem of vraag hebt zou je dan zo vriendelijk willen zijn alsnog je gegevens te e-mailen naar webcare@hi.nl?

Met vriendelijke groet,

Lotte
Hi Webcare

ve
door verwijderd - 22 apr. 2010 om 10:32
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi VWFireandice,

Ik heb precies hetzelfde gehad met nummerbehoud van Debitel naar HI. Omdat ik nog vastzat aan een duur abbonement van Debitel, en mijn nummerbehoud niet goed is doorgekomen, heb ik drie maanden lang extra kosten gemaakt voor mobiel internet en smsen. Tevens heb ik behoorlijk lang aan de lijn gehangen bij klantenservice, waar de doorlooptijd van klachten 20 werkdagen was. Toen ik uiteindelijk iemand te spreken had, heb ik het voor elkaar gekregen om mijn contract te laten ontbinden. Een vergoeding voor de gemaakte kosten van hun fout, bedroeg 50 euro, terwijl de kosten veel hoger lagen. Maar meer konden ze niet bieden omdat "ik tenslotte geen klant was". Ja, dat is lekker makkelijk, ik was geen klant meer door een fout die zij hebben gemaakt.

Op mijn laatste e-mail die ik heb gestuurd naar een persoonlijk e-mailadres van de klantenservice (voornaam.achternaam@kpn.com) waarin ik heb verzocht om reactie, en dat ik niet akkoord ging met de lage vergoeding, heb ik nooit meer antwoord gekregen. Ik heb het er bij laten zitten, en ben overgestapt naar T-Mobile, waar ze het nummerbehoud wel goed over konden zetten. Eén ding weet ik zeker: voor mij geen KPN, Hi, Telfort of een andere aanbieder die iets met KPN te maken heeft!

Groetjes,

Uckiej

ve
door verwijderd - 14 mei 2010 om 15:16
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

vwfireandice schreef op vrijdag 13 nov 2009, 17:22: Ik ben van Vodafone naar Hi gegaan door onderandere klachten over deze operator na een aantal jaren.
Nu in aanraking met KPN/Hi heb ik hier nu enorm veel spijt van.

Het abonnement is ingegaan op 20 augustus 2009 met nummerbehoud vanaf VF. Alleen is het nummer NOOIT gemigreerd door KPN.
Dit is mij opgevallen doordat er een groot bedrag van mijn rekening was in gehouden.
En natuurlijk dat het nummer niet gemigreerd is.
Vrijdagavond contact gehad met klantenservice, deze lag de schuld bij onszelf neer. Direct naar Bel Company gegaan voor uitleg. Blijkt de fout gewoon bij HI te liggen. We hebben Vodafone zelf wel gebeld. Zij konden vertellen dat dit wel degelijk vaker gebeurde.
Vanochtend heb ik contact gezocht met Hi Klantenservice. Fout is toegegeven. Ik zou terug gebeld worden.
Ook Bel Company heeft gebeld en men zou contact opnemen.
Die zelfde vanavond wederom gebeld i.v.m. de lange tijdsduur van het terugbellen. De enorm onvriendelijk klinkende vrouw kon me vertellen dat dit nog maximaal 2 dagen duurt.
Ze waren zelfs gegevens kwijt die gewoon op het contract stonden vermeld, zoals de oude simkaartnummer van de VF simkaart.
Omdat ik een contract hebben getekend en KPN/Hi zich NIET aan dit contract gehouden heeft, willen wij per direct zonder enige kosten te maken van dit contract af, met nummerbehoud naar een andere operator. KPN/Hi heeft in mijn ogen contractbreuk gedaan door niet te voldoen aan de voorwaardes. Maar men heeft mij al verkondigd dat dat absoluut niet kan.

Hebben meer mensen dit probleem ervaren?


Ik ben nu benaderd door Hi-Webcare. Lotte van Hi Webcare heeft enorm haar best gedaan om me toch een beter gevoel te geven.
Dit is haar absoluut gelukt. De gesprekken met haar waren prettig en ze heeft me een pakketje toegestuurd met Hi Gadgets en een persoonlijk mooi kado!
Complimenten wat Hi Webcare, resp. Lotte, gedaan heeft.
Gr. Ron

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ro
ronaldlubach - 26 mei 2016 om 20:19
Winkels & webshops

Kan ik echt niet anders dan betalen aan Bos Incasso inzake Fiber?

Zelfs een verzendbewijs en getuigen zegt schijnbaar helemaal niets. Fiber zegt dat ze niet alle aparatuur van ons reour hebben ontvangen.
Ze zeggen dus niet dat ze niets terug hebben gekregen, maar niet alles terug hebben gekregen.
Wij hebben een verzendbewijs en zelfs een ontvangst bewijs. Maar... wij kunnen niet aantonen dat alles in de doos zat. (Zegt onze advocaat)

Wij heb ... Lees meer

He
Herko58 - 21 feb. 2016 om 11:35
Elektronica & tv

Fiber zegt hardware niet te hebben ontvangen

Per januari 2015 zijn we aangesloten op fiber. Daar ze ker op keer niet konden leveren waar we voor betaalden hebben we per juli 2015 opgezegd. Ik heb op het moment dat ik door een andere provider was aangesloten en alles keurig werkte, dezelfde dag de hardware van Fiber retour gezonden. Na een zeer lange tijd niest van ze gehoord te hebben kamen ze ineens met en mail dat ze de hardware niet hadde ... Lees meer

ch
chesed00 - 26 mei 2016 om 14:49
Geldzaken & recht

Vodafone

Ik heb vodafone thuis internet/bellen/tv
Ik ben zeer ontevreden.. Er is al twee weken een storing waardoor mijn telefoon niet naar behoren werkt, en ik klanten mis loop.
Mijn internet is onstabiel in we moeten iedere keer opnieuw opstarten.
Mijn tv programma's worden vaak opgenomen in mozaiek beeld.. ook gebeurt dit als we tv kijken dan moet de stroom eraf even wachten en kunnen we ... Lees meer