Ma
door Marcelhof May 28, 2016 om 10:07
Computers & telefonie

Onder foutieve informatie een vodafone abonnement afgesloten in Kloosteveen (Assen)

Begin April stond er een verkoper van Vodafone aan de deur met de vraag of ik wilde overstappen naar Vodafone. In eerste instantie ben ik daar niet op ingegaan, maar even later belde de verkoper weer aan met de vraag welke provider ik nu heb. Vervolgens vertelde hij mij dat per januari 2017 alle huizen in de nieuwbouwwijk glasvezel meten hebben en dat kabel komt te vervallen en dat mijn provider (Ziggo) dit niet aanbiedt. Daar er in de wijk inderdaad glasvezel wordt aangelegd ben ik uiteindelijk op een aanbieding ingegaan.

Bij deze aanbieding kon ik gebruik maken van de overstapservice en dan eind april zou mijn aansluiting gereed gemaakt worden. Ik heb toen laten weten dat dit lastig was omdat ik dan op vakantie ben en toen vroeg de verkoper mij de gegevens van Ziggo mee te geven die de overstapservice nodig heeft.

In mei ben ik gebeld door Vodafne of de installatie goed is verlopen. Ik ben tevreden over de installatie en heb dat dus bevestigd. Wel heb ik aangegeven nog geen uitschrijving van Ziggo te hebben gezien. De medewerker vroeg toen of ik gebruik had gemaakt van de overstapservice en toen ik daar ja op antwoordde zei de medewerker dat het dan vast goed zou komen.

Afgelopen woensdag kreeg ik echter een nieuwe rekening van Ziggo voor de betaling t/m 26 juni 2016. Ik heb daarop direct contact gezocht met Vodafone en daar kreeg ik te horen dat ik geen gebruik maak van de overstapservice. Zo staat het in hun systeem. Daar ben ik behoorlijk boos over geweest en uiteindelijk moest ik dan maar een bewijs sturen dat het wel zo is. Na het werk heb ik dat bewijs gevonden omdat ik dat soort formulieren altijd bewaar. Ik heb er een foto van gemaakt en via de facebook klantenservice toegestuurd. De reactie daarop was dat ik niet via My Vodafone na 3 dagen van installatie de gegevens van Ziggo had gestuurd. De gegevens die reeds in hun bezit had moeten zijn via de verkoper.

Uiteindelijk kreeg ik te horen dat ik het zelf maar moet regelen en dat ze uit coulance wel een maand van het Ziggo abonnement willen betalen. Ik ben daar niet op ingegaan. Toen ik Ziggo belde om toch maar mijn contract op te zeggen vroeg de klantenservice of ik ontevreden was. Ik heb toen uitgelegd dat ik een tevreden klant ben, maar dat ik per januari 2017 wel moet overstappen omdat Ziggo geen glasvezel aanbiedt. De klantenservice wist gelijk dat het om een verkoper van Vodafone ging. De al oude verkooptruc.

Nu is mijn vertrouwen helemaal verdwenen in Vodafone. Ik ben eigenlijk een tevreden klant van Ziggo en stap puur over om de reden van wat de verkoper vertelde. Het levert mij veel extra kosten op en ik zit een jaar vast aan een partij waar ik niks van moet hebben. Ik heb inmiddels wel mijn rechtsbijstand gebeld. Deze geven aan om toch maar op het aanbod van Vodafone in te gaan en daarop heb ik contact gezocht met consuwijzer. Hun standpunt is in ieder geval wel wat strijdvaardiger dan van de rechtsbijstand.
Ik heb een officiele klacht ingediend. Er wordt melding gemaakt bij de medediningsautoriteit en ze hebben mij geholpen bij het opstellen van een officiele klachtenbrief aan Vodafone. Al heb ik weinig vertrouwen dat ze daar op een nette manier mee omgaan.

Wel ben ik de wijk ingegaan en heb ik inmiddels een andere partij gevonden waar de verkoper een dergelijk verhaal heeft gebruikt. Mijn insteek is om zo snel als mogelijk bij Vodafone weg te kunnen. Liever gisteren dan vandaag. Ziggo heeft me echter uitgelegd dat zoiets heel lastig is en adviseerden mij om toch mijn abonnement bij hun op te zeggen. Ze gaven aan dat ze het jammer vinden en ze zullen me met open armen ontvangen als mijn contract is afgelopen bij Vodafone.

1013 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 28, 2016 om 10:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Men moet ook nooit iets aan de deur kopen. Tegenover Vodafone zou ik het maar gooien op dwaling.

akkerdistel
door akkerdistel May 30, 2016 om 17:58
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Zou ik ook doen, laat Vodafone maar naar de rechter stappen indien ze centjes willen, en mooi weer terugstappen naar Ziggo. Met nieuwe technieken kun je ook snelheden halen op de kabel als met glasvezel, alleen bij Ziggo moeten ze nog even doorkrijgen dat ze de upload gelijk moeten trekken aan de download snelheid en rap de prijzen weer naar een redelijk niveau brengen. Nu met de laatse verhoging begon ik zelfs al te twijfelen om voor glas te gaan..

Ma
door Mat Matheij - May 28, 2016 om 16:23
986 Antwoorden / 3 Vragen

Het luttele feit dat er -daadwerkelijk- glasvezel zou liggen leidt in eerste instantie tot een Hiep Hiep Hoera stemming. Ik ga er echter niet van uit dat het glasvezelnet door Vodafone beheerd wordt doch ook beschikbaar is voor meerdere providers. Ziggo zal geen belabeling verwijderen, komt tot 150 Mbits/sec. U bent onjuist voorgelicht en Vodafone heeft evenmin de overstap geregeld. Welk onderdeel dat had moeten doen is niet van belang. Mvrgr.

Gerry1969
door Gerry1969 May 28, 2016 om 17:21
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Hoi Mat, Ziggo biedt de consument 300MB down en 30MB up. Zakelijke kanten kunnen zelfs 500/50MB
Mvg Diewilik

Ma
door Mat Matheij May 28, 2016 om 20:56
986 Antwoorden / 3 Vragen

Jahoor ik schetste een meetbaar en betaalbare dus niet hypothetische oplossing. Heeft U meer dan 150Mb/s of gelooft U wat een provider zegt. Spreek uit andermans ervaring. Een stabiele 40 Mb/s werkt veel beter dan een van 150 Mb/s. Geloof die reclameonzin niet tenzij U dat zelf aantoonbaar heeft. En zoja met welk doel dan. Illegaal downloadem van films. Is helaas niet meer toegestaan

marita5
door marita5 - May 28, 2016 om 16:49
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Marcelhof ,

Zie hier wat u kunt doen bij foutieve informatie , zoals @tijger1 al aangeeft ( dwaling ) klik op de rode regel .( zie ook de voorbeeldbrieven )

https://www.consuwijzer.nl/thema/dwaling

Ma
door Mat Matheij - May 28, 2016 om 21:04
986 Antwoorden / 3 Vragen

@Diewilik Het gaat niet om reclames maar de -meetbare- feiten.  Wanneer er vanaf de (eindversterker) er ook maar een gebruiker zou zijn die het aangeboden niveau zou vragen mogen de overigen hieronder lijden. Dat feit gaat er ogenschijnlijk bij u niet in. Maar dit zijn wel de feiten. Meer in verdiepen meer van de plus geeft anderen een min. Hoe meer gebruikers des te lager de (internet) snelheid. Providers kunnen de vraag niet aan en evenmin hun beloftes waarmaken.

akkerdistel
door akkerdistel - May 30, 2016 om 17:54
1790 Antwoorden / 3 Vragen

"De klantenservice wist gelijk dat het om een verkoper van Vodafone ging." *raapt zicht weer van de grond op*

Bedankt! Heb hartelijk hier om gelachen, man man man man wat een toko dat Vodafone.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - May 31, 2016 om 10:13
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Marcelhof,

We vinden het erg jammer dat je nieuwe aanmelding niet naar verwachting is verlopen en ik kan me goed voorstellen dat dit erg vervelend is.

Ik ga ervan uit dat onze collega's z.s.m. een officiële reactie zullen geven op je klachtenbrief zodat dit alsnog naar wens opgelost kan worden.

Met vriendelijke groet,
Serkan

Vodafone 24/7 Web Crew