Ro
door Robert.v70 May 25, 2016 om 14:00
Computers & telefonie

Ongevraagd SMS versturen

Mijn zoon heeft een iphone 5 en speelt daar ook enkele spelletjes op. Nu krijg ik een rekening van de Provider en blijkt dat er ongemerkt SMSjes verstuurd worden van 0.31 eurocent. Dit gaat dan naar nummer 4004, 5577, 4050, 3190 en 7778. Ik heb gecontroleerd of dit abonnamenten zijn maar dit blijkt niet zo. Ik heb de provider gebeld en blijken inderdaad om uitgaande SMS te gaan en mogelijk door een spel verstuurd worden. Welke spellen zijn dit en hoe kan ik dit uitzetten?

5100 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 25, 2016 om 14:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit zijn toch echt gewoon SMS diensten. Volgens Google zou 4004 een abonnement bij Feijenoord zijn.

Toets de nummers maar eens in op Google sms dienst en dan het nummer. Het net staat vol met klachten.

U kunt zich afmelden via Payinfo, ook kunt u dergelijke diensten bij de provider laten blokkeren.

Lees ook eens bij Consuwijzer sms diensten.

edrick3
door edrick3 - May 25, 2016 om 14:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Op de website van Payinfo kunt u informatie vinden over sms-dienstaanbieders. Weet u bijvoorbeeld wel het nummer van de sms-dienstaanbieder, maar weet u niet wie de sms-dienstaanbieder is? Dan kunt u op de website het nummer invullen. U krijgt dan u informatie over de aanbieder die achter het nummer zit.

(Bron)

marita5
door marita5 - May 25, 2016 om 14:29
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Robert.V70 ,

Lees hier hoe u de sms diensten kunt blokkeren , scroll ook naar beneden Pay Info , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/thema/sms-diensten

Ro
door Robert.v70 - May 25, 2016 om 14:58
2 Antwoorden / 2 Vragen

Allemaal al bedankt voor de info. Ik heb al contact gehad met mijn provider. Ook heb ik contact gehad via Payinfo. Daaruit blijkt dat er GEEN abonnement aan de sms dienst zit en dat een of meerdere spellen op de telefoon een SMS genereerd. Dus afmelden gaat dus niet. Is dit iets nieuws? Ik had hier nog niets over gelezen. En geloof me dat ik Google en internet afgezocht heb!

Gerry1969
door Gerry1969 - May 25, 2016 om 16:54
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Schijnbaar is uw zoon nog niet op een leeftijd dat hij alleen met de iphone overweg kan.

Of hij kan de gevolgen nog niet overzien, er zijn eerder op dit forum mensen met rekeningen van honderden euro's langsgekomen.
Diewilik

tijger1
door tijger1 - May 25, 2016 om 17:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gooi dan die spelletjes er maar af.

so
door solbeamer - May 25, 2016 om 22:43
30 Antwoorden / 3 Vragen

Graag wil ik weten of dit Android spelletjes zijn of Windows spelletjes.
Of is het een Apple telefoon?
Windows beweert namelijk dat het sandbox is, en dat games niet buiten hun eigen domein kunnen komen.
BS, want ik heb 20 games, gedownload van de MS store, eraf moeten gooien vanwege virus popups. :P
Ze kunnen dan wel niks, maar waarom VERKOOPT MS DIE VIRUSTROEP EIGENLIJK IN HUN EIGEN DOWNLOADSHOP?? :P :P

Voelt zooooo veilig inees!!! DAT zijn de juiste vragen!

Het gaat over VERTROUWEN!! Dat begrepen ze niet op hun hulpforums. We-give-shit's-scrap zeiden ze.
http://i.imgur.com/zDTsMHH.jpg

En ik drukte in de game alleen maar op die rode knop. (ophangen/uit het spel gaan/niks aanraken). Er kwamen alleen maar meer popups, en toen ik de game starte drukte ik nog op helemaal niks, en toen kwamen de popups al... Ik zet zelf mijn pc's in elkaar, en hersel pc's van vrienden van familie, en programmeer joysticks in C. Me know bits :P. Voor het geval men denkt dat men tips heeft voor mij :)

tijger1
door tijger1 - May 25, 2016 om 22:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@solbeamer

Misschien even de vraag lezen? Het gaat over een I phone. Dus heeft niets met Windows of Android van doen.

aurora1
door aurora1 - May 26, 2016 om 00:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens hier over stopzetten o.a. onder shortcode: https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/mobiele-telefonie/sms/hoe-kan-ik-een-sms-dienst-stopzetten
Kijk anders ook eens via Berichten (icoon) en instellingen of ook Infoberichten activeren aangevinkt staat, dan het vinkje weghalen. Alleen het vinkje voor Serverberichten laten staan. Ik weet niet of dat met een iphone ook op die manier kan (ik heb android), en ik weet niet of die spelletjes het weggehaalde vinkje weer terugplaatsen.
In ieder geval, zoals gezegd, ook de spelletjes verwijderen en er niet weer spelletjes opzetten.

akkerdistel
door akkerdistel - May 26, 2016 om 17:16
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Gebruik een firewall.