borreman2011
door borreman2011 Feb 13, 2016 om 12:51
Computers & telefonie

Ongewenst badooo

Ik krijg sinds kort datingberichten van Badoo in mijn Outlook berichtenbox. Zowel ongewnst als in de inbox.
Ik heb me hier nooit voor aangemeld, maar als ik me wil afmelden moet ik al mijn persoonlijke gegevens doorgeven.

3003 5 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 13, 2016 om 12:58
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Borreman2011,
als het afzenderadres steeds hetzelfde is kunt u deze berichten verplaatsen naar ongewenst.
Vr, gr.

sy
door sylvia_71 - Feb 13, 2016 om 12:59
288 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon dit bericht markeren als spam.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Feb 13, 2016 om 13:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En beslist niet afmelden door uw gegevens te verstrekken.

akkerdistel
door akkerdistel - Feb 13, 2016 om 13:32
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Deze mails zijn niet afkomstig van Badoo, het is echte spam. Door op de link geklikt te hebben, weten ze nu dat jouw mailadres bestaat, bereid je maar vast voor op nog meer ladingen spam.

borreman2011
door borreman2011 Feb 13, 2016 om 15:33
20 Antwoorden / 17 Vragen

Ik vheb nooit op een link van Badoo geklikt. Waarom zou ik me voor een dating-site aanmelden en als ik getrouwd ben.
Ik heb niemand anders nodig.

akkerdistel
door akkerdistel Feb 14, 2016 om 18:22
1790 Antwoorden / 3 Vragen

"maar als ik me wil afmelden moet ik al mijn persoonlijke gegevens doorgeven." je hebt dus op een link geklikt in die 'mail', anders had je dit tenslotte niet geweten. Bij de basisregels 'veilig internetten' is dit punt numero 3; 'klik nooit op linkjes in vreemde e-mails'.

kriekra
door kriekra - Feb 13, 2016 om 13:42
204 Antwoorden / 64 Vragen

Hier heb ik sinds een tijdje ook last van. Niet alleen in Outlook, maar ook op mijn tablet en telefoon mailbox. Eerst zo af en toe eens een mailtje, maar sinds gisteren zijn het 1-2 mailtjes per uur. Steeds van badoo, en iedere keer met een ander e-mail adres, dus ik heb een dagtaak aan om al die berichten te blokkeren. Ik erger me er kapot aan. Ik kom nooit op datingsites, en ga voorzichtig om met mijn e-mail adres. Ik heb geprobeerd om in te stellen dat alle berichten waarin het woord "badoo" voorkomt te blokkeren, maar dat werkt ook niet.

kriekra
door kriekra Feb 13, 2016 om 15:05
204 Antwoorden / 64 Vragen

En overigens heb ik nooit op een link geklikt, ik ben altijd zeer alert.

borreman2011
door borreman2011 Feb 14, 2016 om 10:29
20 Antwoorden / 17 Vragen

Dank voor je antwoord. Ik blokker ze nu ook als spam.
Heb eens gegooled en ben op de volgende site gekomen:
http://www.easytemplate.nl/ms-office-tips-&-trucs/outlook/0001-mail-blokkeren-domein/outlook-tips-spam-verplaatsen.html.
Ik weet niet of jij dit ook hebt geprobeerd, maar bij de volgende mail ga ik dit proberen.

kriekra
door kriekra Feb 14, 2016 om 14:11
204 Antwoorden / 64 Vragen

Bedankt, maar dat had ik al geprobeerd. Ik heb zojuist wel wat anders ontdekt, en dat deel ik hier graag:
Ga naar "accountgegevens" - dan "regels en waarschuwingen beheren" dan "nieuwe regel" - "berichten met bepaalde woorden in het onderwerp naar een map verplaatsen" klik op volgende, vink dan aan "met specifieke tekst in het onderwerp of in de hoofdtekst" klik bij stap 2 op onderstreepte "specifieke tekst" en geef daar het woord "badoo" in en klik op ok en dan volgende. Vink hier "het definitief verwijderen" aan, dan volgende, volgende en tenslotte voltooien, toepassenen ok.
Hopelijk is het zo duidelijk. Succes en nog een fijn weekend!