billieboy
door billieboy Aug 22, 2016 om 14:52
Computers & telefonie

Onterecht abonnement

Eind juni ontdekte ik dat KPN €25,00 extra boven mijn abonnement in rekening brengt. Bij navraag bleek het om een onbeperkte sms dienst te gaan van Droisd Boosd. Daarmee  zou ik via de voorwaarden van een spelletjes app hebben ingestemd. Gewoon belachelijk want ik speel geen spelletjes op mijn mobiel. De app is toen eind juni stopgezet via payinfo. door KPN.

Desondanks deze opzegging werd er eind juli  weer €25.00 extra afgeschreven.  Toen ik om opheldering vroeg zei KPN dat het in juni kennelijk niet was gelukt. Toen is via Payinfo opnieuw dit abonnement opgezegd. Morgen de 23ste wordt er €15,00 extra afgeschreven. KPN heeft mij verzekerd dat er sinds eind juli geen extra bedragen meer worden gedeclareerd.

Ik baal hier erg van en vraag mij af wat het verdienmodel is van KPN om de inning te verzorgen van andere mobiele diensten, die via sneeky manieren je aan een abonnement "helpen". Waarom houden deze diensten zich niet aan de internet wet en termijnen waarop je bedenktijd hebt.Dan kan je nog ingrijpen.

Ik heb de AFM hiervan in kennis gesteld en hen gevraagd te regelen dat providers alleen nog hun eigen abonnementen kunnen innen. Maar ik wil het teveel betaalde geld terug. Wie kan mij tippen hoe dat kan? Alvast bedankt

1634 6 Rapporteer

ra
door ramanah - Aug 22, 2016 om 14:57
135 Antwoorden / Vragen

Maar ik wil het teveel betaalde geld terug.

Mission impossible.

zoekster1
door zoekster1 Aug 24, 2016 om 15:38
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Toch niet, blijkt.

ra
door ramanah Aug 24, 2016 om 15:39
135 Antwoorden / Vragen

Mazzel

tijger1
door tijger1 - Aug 22, 2016 om 14:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom niet zelf even bij Payinfo opgezegd? Als u de AFM kunt contacten, kunt u dat toch ook wel? Iemand anders op uw mobiel even iets aangeklikt?

billieboy
door billieboy Aug 22, 2016 om 15:30
84 Antwoorden / 29 Vragen

Hallo Tijger ik wist eerst niet hoe dat moest. Daarnaast krijg je bij opzegging een code op je mobiel, die je met accoorderen. Verder kan niemand aan mijn mobiel komen en zo maar even iets aanklikken.

tijger1
door tijger1 Aug 22, 2016 om 15:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En daar is dus vriend Google voor. Kon u er alles over lezen.

gerbera
door gerbera Aug 22, 2016 om 15:57
7348 Antwoorden / 14 Vragen

De code die u ontvangt hoeft u niet te accoorden, u hoeft deze slechts in te voeren bij inloggen. Is ter controle of het juiste nummer wordt gebruikt. Staat duidelijk aangegeven. En KPN zet niet zo maar zelf een app op uw telefoon, moet u toch echt zelf gedaan hebben.

ha
door halex - Aug 22, 2016 om 18:14
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Hoezo 'verdienmodel van KPN'? KPN installeert dat soort apps niet, dat doet de gebruiker.
Ik vind het een raar verzoek aan de AFM dat providers alleen maar abonnementskosten kunnen innen. Dat zou betekenen dat je ook geen donaties meer kunt doen aan goede doelen via sms, terwijl ik dat juist een mooie en laagdrempelige manier vind om aan een goed doel te doneren.
Liever vraagt u de AFM om gebruikers van een smartphone op het hart te drukken eerst te lezen en dan 'OK' te klikken.

edrick3
door edrick3 - Aug 22, 2016 om 18:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo billyboy,

Blijkbaar heb je 'ongemerkt' iets geactiveerd.
Stop nogmaals die dienst!
Ga naar https://nl.droidboost.net. Afmelden: www.payinfo.nl'.
Lees hier wat info over payinfo

billieboy
door billieboy Aug 22, 2016 om 19:27
84 Antwoorden / 29 Vragen

Bedankt allemaal voor je return.

billieboy
door billieboy Aug 24, 2016 om 15:08
84 Antwoorden / 29 Vragen

Het is toch nog gelukt!!! Ik krijg het volledige bedrag van de onterechte afschrijvingen van een onbeperkte sms-dienst van KPN terug. Chapeau voor KPN.

gerbera
door gerbera - Aug 24, 2016 om 15:11
7348 Antwoorden / 14 Vragen

DOOR BILLIEBOY 24 AUG. 2016 OM 15:08
60 ANTWOORDEN / 19 VRAGEN

Het is toch nog gelukt!!! Ik krijg het volledige bedrag van de onterechte afschrijvingen van een onbeperkte sms-dienst van KPN terug. Chapeau voor KPN.

Dat is dan mooi meegenomen. Bedankt voor het terug melden.

zoekster1
door zoekster1 Aug 24, 2016 om 15:59
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Goed van je dat je het nog even duidelijk op de site zet. Die reacties worden lang niet altijd gelezen.

edrick3
door edrick3 - Aug 24, 2016 om 15:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Het is toch nog gelukt!!! Ik krijg het volledige bedrag van de onterechte afschrijvingen van een onbeperkte sms-dienst van KPN terug. Chapeau voor KPN.

Gefeliciteerd.
Goeie beurt van de KPN!