co
door corrie van der velden Jul 27, 2016 om 20:33
Computers & telefonie

Ontvang geen e-mail van Hotmail meer in Outlook 2010

Ik heb al jaren een hotmail account die ik in mijn MS Outlook ontving. Op dit moment het ik MS Outlook 2010.
Blijkbaar heeft Microsoft een upgrade uitgevoerd in Outlook.com en kan ik mijn mail zomaar ineens niet meer ontvangen in MS Outlook 2010.Ik krijg een synchronisatie foutmelding, een melding daar uit is:
Er is een fout opgetreden bij het synchroniseren van uw maphiërarchie. Fout: 80041004
Bij nazoeken op internet vond ik in mijn hotmail account geen oplossing voor het probleem.
Je moet maar gebruik gaan maken van de mail app in Windows 10. Dat wil ik helemaal niet. Is er iemand die weet hoe ik dit op kan lossen? Op internet heb ik tot op heden alleen mensen gevonden die het zelfde probleem hebben en het ook niet opgelost krijgen.

HELP!

13239 3 Rapporteer

dobby
door dobby - Jul 28, 2016 om 02:31
749 Antwoorden / 1 Vragen

Dan ben je (nou ja - het desbtreffende e-mail account) overgezet naar het nieuwe systeem... Is ook zo bijvoorbeeld bij mensen die nog Windows Live Mail 2012 gebruiken. In het kort: de servers gebruiken nu deltasync 2.0 (een nieuwere versie van het mail uitwisselings protocol), maar de clients (outlook / WLM / whatever) kunnen dat (nog?) niet aan..  (errorcode 80004005 zie je nog wel eens langsvliegen in de laatste drukke w10 upgrade rush)

Dit gaat spelen voor alle {msn,live,outlook,hotmail}.{com,nl,de,co.uk enz..} adressen, Microsoft is een tijdje geleden begonnen met het overzetten van alle accounts, en dat zou dit jaar nog afgerond moeten zijn..

Gelukkig is er een simpele oplossing: (bijna?) alle e-mail clients spreken wel IMAP, een andere manier van benaderen, en de servers van Microsoft lusten dat ook.

Concreet:

Maak een nieuw account aan (dat moet je dus doen voor elk live/msn/hotmail/.. account wat begint te weigeren) met de volgende instellingen:

ik neem even als voorbeeld een e-mail address corrie.van.der.velden@msn.nl  zelf dit voorbeeld even aanpassen naar je eigen situatie.

Ok - maak een nieuw e-mail account; type IMAP (dus geen POP3 of hotmail, dat zullen waarschijnlijk de opties zijn)
vul dan de volgende gegevens in: inbound server: imap-mail.outlook.com port 993, SSL connection, plaintext authentication.
Username: corrie.van.der.velden@msn.nl (dus het volledige e-mail address), password het bijbehorende password.
Outbound server: smtp.live.com, port 587, SSL, same credentials as inbound.

Ok, dan nog netjes afwerken / tunen:

de special / system folders op de server gebruiken; deze moeten heten "Sent" "Drafts" "Junk" "Deleted" (sommige clients hebben b.v. "Deleted Items", of "Junk Mail".. gewoon 1 woord)

Nu kan je (afhankelijk van je client) een folder list ophalen.. misschien staan daar nog "Deleted Items" folders enzo.. die kan je hiden/onzichtbaar maken).

Nu ben je klaar, dit nieuwe account logt in op dezelfde mailbox als je oude niet-werkende account (als je de gegevens goed hebt ingevuld).. Indien aanwezig kan je nu ook bij de agenda's en contacts van dat account.

dus even recap:

nieuw IMAP account
imap-mail.outlook.com:993 SSL Cleartext
smtp.live.com:587 SSL Cleartext
username full e-mail addr.
System Folders: "Junk" "Deleted" "Sent" "Drafts" (sans quotes natuurlijk)

En dat is het.

Als je er nog niet uitkomt dan kan ik wel even ergens de door jou gebruikte e-mail client vandaan halen, en even letterlijk de schermen stap voor stap voorzeggen (of we spreken even 6 minuten af (als er niet al teveel e-mails op de server staan, anders duurt het wat langer... de eerste keer gaat hij alle mailtjes ophalen) en dan doen we het even op afstand.. (via internet werk ik dan op jouw PC, jij ziet alles wat ik doe en kan me op elk moment wegdrukken, ik zie jouw scherm; ik vul de gegevens in, jij vult je password in, enz..) - maar goed, ik kan me indenken dat je het eng zou vinden om iemand die je niet kent zo op je PC los te laten, dan kan ik ook wel een stap voor stap walkthrough maken..

Hoe dan ook - succes, het is een eenmalig iets wat je binnenkort bij alle "gratis microsoft addresses" moet doen.. (outlook.com, hotmail.com, msn.com, live.com, de lokale varianten, en waarschijnlijk nog wel meer die ik zo snel even niet uit mn hoofd kan reproduceren..)

succes!

akkerdistel
door akkerdistel Jul 28, 2016 om 17:46
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Perfect antwoord, op één puntje na; gebruik pop3 i.p.v. i-map. Waarom? Dat ontdek je wel op 't moment dat je je mail moet gaan zoeken..

dobby
door dobby Jul 29, 2016 om 05:00
749 Antwoorden / 1 Vragen

Daarom dus juist IMAP. Ok, korte (partial) justificatie:

1. het lijkt het meest op de "oude" situatie qua ervaring (activesync/deltasync v1). De gratis pop3 service van microsoft was maar in een erg korte periode te regelen, en de betaalde versies.. erm.. "waren niet zo extreem populair" ..

2. Juist als je je mail gaat zoeken.. IMAP (en DeltaSync v1 en v2) zijn juist bedoeld om server based te werken.. je client laat je een "window" over de centrale mail voorraad zien, eventueel met lokale storage. POP3 daarintegen is dat expliciet juist niet.. veel POP3 clients zijn zo ingesteld dat ze e-mail van de server weggooien.. dus als je de ene keer op je phone je e-mail zou POPpen en later op je laptop, en een andere keer net andersom, dan heb je je e-mail dus verspreid staan over 2 machines, die elk een incompleet beeld hebben. IMAP lost dat probleem op door altijd een up to date weergave te geven van je e-mail, inclusief de read/unread state van je msgs.. (ok, even uitgaande van nette clients). Traditioneel zijn IMAP mailboxen daardoor (vaak) ook een stuk groter, en IMAP clients zijn meestal ook wel handig in het weergeven van contacts en calendar items..  OK.. off-line kan IMAP een stuk beperkter aanvoelen als er geen local backing store is, maar dat is niet de standaard situatie.

3. IMAP (qua protocol) heeft gewoon, deels ook doordat het een stuk nieuwer is, meer mogelijkheden (die niet altijd overal, of overal even goed geimplementeerd worden, maar dat staat los van het verhaal) - er zijn best leuke extensions, met name bijvoorbeeld push capabilities...

4. POP3 is op meerdere devices lastiger te managen, je zit het met het opruimen van je oude berichten vs. de size van je mailbox.

5. POP3 heeft geen (in elk geval niet native) folder structure, dus bij de huidige hoeveelheden e-mail kan dat ten koste gaan van de overzichtelijkheid.  (ik doe zelf al mn eigen spamhandling, met zo weinig mogelijk (niet overal kan ik het helemaal uitzetten) bemoeienis van de ISP, en ben blij dat ik e.e.a. wat kan indelen, ok, client-side dus, maar mn foon kan het niet zo waarderen als ik alle inkomende e-mail zou moeten ophalen..

Maar goed, be that as it may, het heeft mij ook een flinke tijd gekost om gevoelsmatig overtuigd te zijn/worden zodat het nu in feite altijd mijn standaard is (los van embedded spul enzo)... Maar natuurlijk als POP3 voor iemand goed werkt (nou ja - pop3s (vroeger spop3) dan liever), niets aan de hand.. POP3 bestaat nog wel een tijdje, daar hoef je niet bang voor te zijn.

Maar goed - msschien dwaal ik wel weer eens wat teveel af, daar heeft the OP niet echt veel aan edit: zo dat, geeneens typos verbeterd, deed dit in een edge setup, maar ik ben toch al wel een beetje chaotisch af en toe, nu is ook nog alle formatting weggehaald.. mijn excuses, *zo* onduidelijk heb ik het nou ook weer niet gepost.. maar is verder voor veel mensen toch niet relevant, dus ik laat het wel even zo lijkt me..

rs
door rsteensma Sep 26, 2016 om 21:49
9 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zal dit even proberen, morgen wordt dat dan. Ik hoop dat ik alle oude bestanden en adressen terug krijg. Ik hoop ook dat ik de mail van de apotheek er in staat. Het zal me benieuwen welke mail ik nog meer mis (ik wacht op mail van het ziekenhuis) In iedergeval alvast bedankt.

co
door corrie van der velden - Aug 7, 2016 om 10:04
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het heeft even geduurd, maar het is me gelukt het zelf op te lossen. Ik heb mijn account verwijderd uit MS Outlook 2010 en opnieuw toegevoegd. Je moet dit niet meer doen via Microsoft Outlook Hotmail Connector, maar je account toevoegen via de optie E-mailaccount. MS Outlook 2010 zoekt dan zelf de instellingen die de e-mailaccount nodig heeft. Het is geen POP3 account, je account wordt gesynchroniseer met de web versie van Hotmail via Microsoft Exchange. Als ik in Outlook 2010 en mail verwijder wordt deze op de web versie ook verwijderd en komt hij ook niet meer op een ander apparaat (telefoon/tablet) binnen.

rs
door rsteensma - Sep 26, 2016 om 21:46
9 Antwoorden / 3 Vragen

Ik had mijn laptop voor reparatie weg gebracht (mediamarkt) duurde 3 weken. Ze moesten alleen de klep repareren, maar hebben er ook even eem datacontrole op gedaan want dat moet en er ook nog even windows 10 op gezet, ik had windows 8.1. Ik was boos en heb dit ook gezegd. Alleen deksel moest gerepareerd worden en de rest is was overbodig laat staan dat ze wat in mijn bestanden te zoeken hebben. Dus ik allang blij dat ik weer mijn post door kan kijken. Ja, niet dus mijn oude vertrouwde hotmail werkt niet meer. Outlook moet ik gebruiken.....pfffff, niets werkt meer. Alle opgeslagen mappen zijn leeg, alle mailadressen zijn weg.....Het versturen van mail doet die niet, ontvangen van mail krijg ik af en toe, maar bagger mail van vreemde hitsige, horny en ander vreemde verlangens ontvang ik aan de fleet. Gewoon eng. Ongewenste en verwijderde mappen kan ik alleen nog maar enkele mails wissen. Belangrijke mail van bijvoorbeeld apotheek dat mijn medicijnen klaar staan krijg ik niet......heel frustrerend. Kan ik niet gewoon mijn oude vertrouwde hotmail terug krijgen. Ik vind die outlook waardeloos net als windows 10. Tjonge, jonge waarom moet iedereen toch alles maar nieuw, nieuw, nieuw het oude werkte prima. Ik ben een echte windows xp liefhebber. Het was stabiel en makkelijk.

marita5
door marita5 Sep 27, 2016 om 09:30
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@Rsteensma , het is beter dat u een topic zelf start ( zie boven in de roze balk stel een vraag ) nu zit u in het topic van iemand anders en zult u weinig reacties krijgen . Om een antwoord te geven op uw vraag , het is belachelijk dat MM er ongevraagd Windows 10 op zet en u de nodige problemen heeft
Ga terug naar MM en vraag om terug te zetten naar Windows 8.1 . ik weet niet of dit nog mogelijk is ., zij hebben iets ongevraagd gedaan dus zijn ze ook verantwoordelijk .