Co
door Corina0305 Aug 18, 2017 om 19:12
Computers & telefonie

Oordopjes retourneren

Mijn zoon van 16 heeft bij de mediamarkt oordopjes gekocht. Om ze te kunnen uit proberen heeft hij ze uit de verpakking moeten halen. Ze kosten 25 euro maar de kwaliteit is nog geen 3 euro waard. Nu wou hij deze retourneren, maar de media weigert ze retour te nemen omdat de verpakking open is. Mogen zij dit weigeren? Je kon ze niet uitproberen, dus hij moest de verpakking wel openmaken.
En sorry, voor 25 euro verwacht ik toch wel iets anders.

28552 15 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2017 om 19:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan had hij ze maar in de winkel moeten testen. Uiteraard kunnen oordopjes niet geretourneerd worden.

simon55
door simon55 - Aug 18, 2017 om 19:15
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ja dat mag. Gaat U gebruikte oordopjes voor Uzelf kopen dan ? Dacht t niet

Gr
door Grunn1 - Aug 18, 2017 om 19:25
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het gaat in dit geval niet om de geopende verpakking maar om hygiënische redenen. Zou u het fijn vinden om gebruikte oordoppen te gebruiken?
Misschien waren de oordoppen wel van een goede kwaliteit maar het apparaat waarmee ze gebruikt zijn niet.

ge
door george321 - Aug 18, 2017 om 19:31
390 Antwoorden / 1 Vragen

Van de site:

De volgende producten - gekocht in de winkel - kunnen wij niet retour nemen:
-     Prepaid- en softwarepakketten
-     Licentiegebonden producten
-     Navigatieapparatuur
-     Desktopcomputers, notebooks, tablets, smartphones en overige datadragende producten
-     Satelliettunerspakketten en smartcards
-     Hygiënische producten (bijvoorbeeld scheerapparaten, hoofdtelefoons)
-     Op maat gemaakte producten en/of aanpassingen aan producten in opdracht van de klant

Dit opzoeken kost minder tijd als u aanmelden op deze site.

Overigens: een beetje goed setje oordopjes kost meer als € 25,00, een fatsoenlijke koptelefoon kost gewoon al meer dan € 100,00

O ja (edit), als uw zoon ze geprobeerd had in de winkel, hij ze dan gekocht of om een gesloten verpakking gevraagd?

Cookies
door Cookies - Aug 18, 2017 om 19:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat valt onder hygiënische producten, dus kan niet retour. Ga jij met oordopjes lopen die bij een ander (of anderen) in het oor heeft gezeten? Ik niet in ieder geval.

Co
door Corina0305 - Aug 18, 2017 om 20:12
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hij kon ze in de winkel niet uitproberen. Dus hoe moet je dan weten of ze wel of niet goed zijn.

ge
door george321 Aug 18, 2017 om 21:06
390 Antwoorden / 1 Vragen

Wat heet "Goed"?

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 18, 2017 om 21:42
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Van te voren reviews lezen of naar een speciaalzaak gaan waar hij kan aangeven wat hij zoekt, maar ja daar lachen ze als je zegt iets goeds te willen en dan vertelt 25 euro budget te hebben.

tdmduc
door tdmduc Aug 20, 2017 om 15:52
703 Antwoorden / 2 Vragen

InEarsMonitoren oftewel oordopjes voor de iPad/iPhone/ANdroid/Mp3speler mag je in bijna géén enkele winkel eventjes uitproberen.

Dit is vanwege de hygiëne claimen ze.

Ge
door Genee - Aug 18, 2017 om 21:12
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer uw zoon de 'oortjes' voor een mobieltje gebruikt zou hij een equalizer app kunnen installeren.
zie https://www.androidplanet.nl/tips/android-geluid-verbeteren/
Zie nu dat Apple 'oortjes', goed geluid naar mijn idee, heb een ipad, via bol.com €13,29 zijn.
Als kerstkado een shb7250 bluetooth koptelefoon, subliem geluid.
Koptelefoons zijn uit te proberen bij de mediamarkt.

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 18, 2017 om 21:44
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Apple oortjes goed geluid? Slechte oordopjes worden met een equalizer nog slechter.

Probeer eéns Sennheiser dopjes niet goedkoop, wel goed en goede garantie.

Ge
door Genee Aug 18, 2017 om 22:03
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien is die van haar zoon een Sennheiser van €25.

pi
door pieterwolters Aug 18, 2017 om 22:46
3610 Antwoorden / 0 Vragen

@diewilik: voor het geld zijn Apple oortjes behoorlijk goed. Je hebt gelijk dat Sennheiser (of AKG, en de andere echte audiomerken) beter zijn, maar daar betaal je dan ook voor. Vergeleken met andere oortjes in de APple prijsklasse zijn het prima dingen. Beter dan Sony e.d. voor hetzelfde geld.

Cookies
door Cookies - Aug 18, 2017 om 21:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vragen naar de ervaringen van vrienden, klasgenoten enz. over de headset die zij gebruiken. Vooronderzoek doen op het internet.

DOOR CORINA0305 - 18 AUG. 2017 OM 20:12
1 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Hij kon ze in de winkel niet uitproberen. Dus hoe moet je dan weten of ze wel of niet goed zijn.

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Aug 18, 2017 om 22:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Voor iemand van 16 die waarschijnlijk oordopjes koopt voor zijn telefoon om naar MP3'tjes of streaming muziek te luisteren volstaan oordopjes van 25 euro prima. Dus opmerkingen dat je voor 25 euro niets goeds kan kopen zijn in dit geval onzin.

Als de dopjes echt niet goed zijn zou er een beroep op garantie kunnen worden gedaan, maar waarschijnlijk is het meer dat ze niet bevallen en dan heb je dus gewoon pech.

Welke oordopjes zijn het?

Co
door Corina0305 - Aug 19, 2017 om 01:53
3 Antwoorden / 1 Vragen

Het zijn oordopjes van Bob Marley - uplift.
En het gaat erom dat de kwaliteit van het geluid echt heel slecht is.

marita5
door marita5 - Aug 19, 2017 om 08:12
11494 Antwoorden / 15 Vragen
AWYeah28
door AWYeah28 - Aug 19, 2017 om 11:39
355 Antwoorden / Vragen

Beste Corina,

Oordopjes kunnen inderdaad niet teruggebracht worden, zoals u inmiddels uitgebreid duidelijk is gemaakt. Wel is het zo dat u recht hebt op een deugdelijk product. Als de kwaliteit van het geluid werkelijk zó slecht is dat het niet het aankoopbedrag rechtvaardigt, dan kunt u hierover reclameren bij de klantenservice van Media Markt. Afhankelijk van de afspraken die Media Markt met de leverancier heeft gemaakt zal het artikel worden ingenomen ter reparatie, of u krijgt een vervangend exemplaar, of u krijgt uw geld terug. In het laatste geval krijgt u dan een bon waarbij vaak wordt verteld dat u er "iets anders voor kunt uitzoeken", maar als u met die bon naar de informatiebalie gaat krijgt u het bedrag in handen.

Het gaat er hierbij dus om dat u niet aangeeft het product te willen retourneren, maar dat het niet voldoet aan de verwachtingen die u er als consument redelijkerwijs bij mocht hebben.

Voor meer informatie kunt u deze pagina van ConsuWijzer eens doornemen.

Succes!

Co
door Corina0305 - Aug 19, 2017 om 20:36
3 Antwoorden / 1 Vragen

Contact gehad met de online klantenservice, hier kreeg ik te horen dat ze de oortjes moesten repareren. Gezegd dat ze dit in de winkel hebben geweigerd.
Advies was om to H maar naar de winkel te gaan en het nogmaals proberen.
Dit keer een andere medewerker gesproken. Hij heeft de oortjes retour genomen, en ik heb het aankoopbedrag terug gekregen.
Het gaat hier dus duidelijk toch om garantie op een product dat niet aan de voorwaarden voldoet. Het is dus toch opgelost zo als het hoort. Valt onder de garantie.

ge
door george321 Aug 19, 2017 om 21:05
390 Antwoorden / 1 Vragen

Ik koop geen oortjes meer van het merk Bob Marley bij de MM.

Co
door Corina0305 Aug 19, 2017 om 22:18
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ondanks de vele positieve reviews op mm ik en mijn zoon dus ook niet meer.

ge
door george321 Aug 19, 2017 om 22:30
390 Antwoorden / 1 Vragen

Spaar volgende keer door en ga échte oortjes kopen. Maar neem dan wel geld mee ...........

tijger1
door tijger1 Aug 19, 2017 om 22:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er kan uiteraard altijd met een product iets niet in orde zijn.

diumenge
door diumenge Aug 20, 2017 om 01:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Mooi, en ga voor de volgende oordopjes gewoon voor een goed merk en niet voor een bekende (artiesten) naam. Echt, voor 25 euro kan je best behoorlijke oordopjes kopen van een audio A-merk.

aurora1
door aurora1 Aug 20, 2017 om 14:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bedenk dat het meeste van de koopprijs betaald wordt voor de naam.

tdmduc
door tdmduc - Aug 20, 2017 om 14:24
703 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben liefhebber van goed geluid en heb zelfs koptelefoons van 150 to 400 euro liggen. Ook dopjes van 100 tot 120 euro.

Via de tips van deze meneer heb ik inmiddels wat leuke chinese oordoppen aangeschaft van welke er beter klinken dan menig dure Sennheiser, Sony of Shure.

Via Aliexpres voor nog geen 20 euro de KW ZS5 aangeschaft(prijzen gaan op en neer nu). Zelf heb ik er andere schuimpjes er opgedaan omdat ik een hekel heb aan de silicoontjes die er standaard opzitten. Die floepen er tijdens sporten te makkelijk uit bij mij.

Voor Nederlandse beoordeling even hier lezen: http://aartjan.nl/blog/kz-zs5-review/

Serieus geweldig geluid via mijn Smartphone en iPod en iPad.

De dollar staat laag en ga er binnenkort nog een paar merken uitzoeken. Gewoon omdat het kan. ;-)

►Misser van Mediamarkt: ik wilde ooit een paar Shure oordoppen kopen. Omdat ze nogal duur waren vroeg ik ze eerst even te mogen luisteren in de winkel....helaas meneer, vanwege de hygiene doen we dat niet. Nou dan koop ik ze toch niet? Het ging hier om een paar van bijna 500 euro. Hoe dom kun je zijn.◄

diumenge
door diumenge Aug 20, 2017 om 14:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kan je ze beter op Gearbest kopen... gearbest.com/kz-zs5-_gear/