jo
door johan zeilman Jun 4, 2017 om 12:38
Computers & telefonie

Opgelicht door coolblue en t-mobile

Ik heb op 29-11-2016 mijn abonnement verlengt met een nieuw toestel via Coolblue.Ik bestel een Lumia 950 XL met onbeperkt bellen NL en 120 min. EU en 1 GB data voor €34,50/mnd. Via de mail krijg ik het contract toegestuurd en zie dat het niet klopt en bel met coolblue om dit te vertellen maar volgens coolblue klopt het allemaal. De volgende dag komt de bezorger het toestel brengen maar ik stuur hem onverrichte zaken weer terug want op het contract wat hij bij zich heeft staat een bedrag van €54,- en ik weiger dat aan  te nemen. Vervolgens neem ik contact op met coolblue om uit te leggen dat ik geen contract onderteken waar een foute prijs op staat. volgens coolblue was het allemaal ok en had het te maken met de kortingen die ze niet op het contract konden verwerken. mocht het niet kloppen dan namen zei de verantwoording daar voor en zouden dan voor de extra kosten opdraaien. ik vraag hier een schriftelijke bevestiging van en krijg een mail met daarin de uitleg en de afgesproken abonnementsprijs die ik moet gaan betalen als de verlenging in gaat op 9-2-17. vervolgens ga ik nog een keer naar de bestelpagina van coolblue waarop gespecificeerd staat wat ik besteld heb met de daarbij behorende prijs en maak hier een pdf bestand van. Er van uitgaande dat alles goed komt en niet meer denkend aan het voorval eind november zie ik in maart tot mijn verbazing dat nadat de verlenging ingegaan was 2x een gigantische telefoonrekening van mijn bankrekening afgeschreven. ik neem contact op met coolblue die weer contact opnemen met T-Mobile. na enkele weken niks gehoort te hebben weer vele malen contact via telefoon en mail met coolblue die mij mededelen dat ze er mee bezig zijn en dat de doorlooptijd bij T-Mobile 5 werkdagen is welke al lang en breed verstreken waren. Uiteindelijk zelf maar contact met T- Mobile opgenomen om het zelf te regelen. maar uiteraard kom ik er met T- Mobile niet uit. alle belkosten waren in rekening gebracht en een verkeerd te duur abonnement was in rekening gebracht en T-Mobile wilde wel een credit maken van 50,- maar het te veel gefactureerde bedrag was veel hoger. een gespecificeerde credit nota kreeg ik niet, slechts het bedrag van 50,- stond er op vermeld zonder specificatie hoe dit bedrag tot stand was gekomen. Hierna zelf maar uitgerekend wat de juiste bedragen waren en wat ik moet betalen en wat gecrediteerd moet worden en dit doorgestuurd naar zowel T-Mobile als coolblue en de veel te hoge afschrijvingen teruggeboekt en het juiste bedrag handmatig naar t-mobile overgemaakt. t mobile ging hier niet mee accoord en weigerd mij de te hoge abonnementskosten te crediteren en wil alleen een geschat bedrag van 50,- crediteren. na zeker wel 50 a 60 mails en telefoontjes met coolblue en t mobile verder en vervolgens weer een rekening met belkosten terwijl ik onbeperkt bellen heb en inmiddels al 2 keer persoonlijk bij coolblue aan de balie gestaan te hebben wordt het telkens afgedaan met "wij kunnen nu helaas niks voor u doen" en heb ik van t mobile al buitengerechtelijke kosten in rekening gebracht gekregen over het te veel gefactureerde bedrag, is het toestel afgesloten en moet ik heraansluitingskosten betalen wat ik uiteraard niet ga doen. Rest mij nu echt na 6 maanden bijna dagelijks te bellen en mailen met beide partijen alleen nog de weg naar een advocaat en de rechter om een bedrag van 19,11 wat inmiddels al is opgelopen en waar coolblue mij beloofd had hier de verantwoording voor te nemen wat ze nu uiteindelijk toch niet doen?

2118 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 4, 2017 om 13:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Naar een advocaat voor € 19,11? Zou ik niet doen. Maar verder begrijp ik heel weinig van uw verhaal.

En waarom verlengen in november 2016? En dan gaat het nieuwe contract ook meteen in. Niet pas in februari.

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 4, 2017 om 14:22
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Tijger,je kunt inderdaad al maanden vtv verlengen. Vaak willen deze mensen een nieuwe telefoon hebben en niet wachten tot einde contract

jo
door johan zeilman Jun 4, 2017 om 14:23
Antwoorden / 1 Vragen

je mag je verlenging al 4 maanden van te voren aanvragen en als je oude toestel het begeven heeft is dat een goede rede om dat te doen en gaat de verlenging in februari pas in maar dat neem ik je nietkwalijk omdat je blijkbaar daar niet van op de hoogte bent,  dan geef je zulke antwoorden

aurora1
door aurora1 Jun 4, 2017 om 15:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat een wonderlijke reacties geeft u hier en ook verderop. Daar maakt u geen vrienden mee, vooral niet als u hulp wilt hebben.

ha
door halex - Jun 4, 2017 om 13:07
1374 Antwoorden / 4 Vragen

U bent helemaal niet opgelicht. Maar u stort wel eigenhandig gelden terug. U bent in ieder geval fout. De rest zult u met CoolBlue op moeten lossen. T-Mobile heeft daar verder niets mee te maken.

jo
door johan zeilman Jun 4, 2017 om 14:21
Antwoorden / 1 Vragen

T-Mobile heeft het recht niet om meeraf te schrijven dan dat ik moet betalen

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 4, 2017 om 14:23
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Echt wel, als u buiten uw bundel gaat mag T-mobile dat gewoon afschrijven.

jo
door johan zeilman Jun 4, 2017 om 14:24
Antwoorden / 1 Vragen

het was niet buiten de bundel die ik afgesloten heb. lezen is best moeilijk he

ne
door neodutchio - Jun 4, 2017 om 14:03
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Als u het woord oplichting kent, kent u vast ook wel de betekenis van de woorden laster en smaad. Staat u straks in de rechtbank, maar niet om de € 19,11 terug te krijgen.

U gaat eind november al een verlenging aan voor een abonnement dat pas in februari afloopt. Dan zou het wel een gigantische aktie moeten zijn, danwel zo'n speciaal toestel dat u dat dan al doet. Alsof er nu geen leuke akties zijn.

Dat T-mobile coulant naar u is door een bedrag van € 50 over te maken is netjes, maar zij zijn geen partij in deze. U heeft met Coolblue een contract. U had toendertijd het al met Coolblue moeten regelen, of gebruik maken van de herroepingsrecht en de boel afblazen.

zoekster1
door zoekster1 - Jun 4, 2017 om 14:09
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Zet het op de klachtenkompas.nl en klacht.nl neer. Richt u tot Coolblue.  Uiteindelijk is die partij de afspraken niet nagekomen en Coolblue houdt helemaal niet van negatieve aandacht.

jo
door johan zeilman Jun 4, 2017 om 14:25
Antwoorden / 1 Vragen

kijk daar heb ik wat aan. dank u

pi
door pieterwolters Jun 4, 2017 om 22:03
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Tsja, als je alleen maar antwoorden wilt horen die in je straatje passen, dan heb je er vast wat aan....

ha
door halex - Jun 4, 2017 om 14:47
1374 Antwoorden / 4 Vragen

U moet even uit een ander vaatje tappen, qua toon. T-Mobile heeft 't recht af te schrijven wat u verschuldigd bent. Dat u daarover een verschil van mening hebt met CoolBlue, maakt nog niet dat u zomaar een afschrijving kunt storneren. U zult eerst uw geschil met CoolBlue op moeten lossen. Als dat geregeld is, zal T-Mobile het, achteraf gezien, teveel betaalde aan u teruggeven. Maar als u denkt dat u het beter weet, succes. De eerste verhoging kost u € 40. Daarna gaat het snel omhoog. Een deurwaarder is al fiks meer dan een paar tientjes, de rechtbank nog duurder.

jo
door johan zeilman 4 jun. 2017 om 14:24
Antwoorden / 1 Vragen
het was niet buiten de bundel die ik afgesloten heb. lezen is best moeilijk he

sira
door sira Jun 4, 2017 om 19:46
2336 Antwoorden / 24 Vragen

"het was niet buiten de bundel die ik afgesloten heb. lezen is best moeilijk he"

Ik zie nergens dat Halex het over een bundel heeft. Lezen is best moeilijk hè????!!!!!!!

Blijkbaar passen de antwoorden niet in uw straatje. Matig sowieso uw toon, dan krijgt u minder botte antwoorden (c'est le ton qui fait la musique) of stel de vraag op een ander forum.

panter22
door panter22 - Jun 4, 2017 om 18:31
6599 Antwoorden / Vragen

Wat een lang verhaal. Ik hoop dat ik het begrijp.
Je hebt op 29-11-2016 een abonnement voor €34,50 per maand afgesloten, ingang 9-2- 2017. Voor 2 jaar neem ik aan. Via Coolblue bij T mobile.
Het contract klopte niet, je moest €54 per maand betalen ipv €34,50.
Daar heb je met Coolblue over gebeld, maar er is niets uitgekomen.
Ik begrijp niet waarom je het toestel niet aangenomen hebt. Heb je dat toestel intussen wel gekregen of niet?
Je hebt 2 x een giga telefoonrekening betaald. Wat is giga?
Je hebt een verkeerd abonnement gekregen. Dat zou T-moblie terugdraaien en je alsnog het juiste abonnement geven?
En die €50 waren een tegemoetkoming voor de kosten vanaf 29-11-2016? Of vanaf 7-2-2017?
Dan begin je zelf te rekenen en ga je het bedrag storneren en betaal je alleen wat je denkt wat je moet betalen.
De volgende rekening met belkosten betaal je niet?
Je bent afgesloten en moet al €40 kosten betalen en daar komen straks nog deurwaarderkosten bij. Onderhand gaat het toch meer dan €19,11. Dat zal toch meer dan €100. zijn?

panter22
door panter22 Jun 4, 2017 om 18:55
6599 Antwoorden / Vragen

T-mobile heeft het toestel afgesloten, schrijf je. Je wilt geen heraansluitingskosten betalen.
Je abonnement loopt gewoon door. Elke maand moet je weer betalen.
https://www.t-mobile.nl/global/media/pdf/voorwaarden/algemene-voorwaarden-juni-2014.pdf
5.5 Bij ontbinding en/of beëindiging komen de aanspraken van de Klant jegens T-Mobile en het resterende opgebouwde beltegoed te vervallen. De Klant is aansprakelijk voor alle schade, waaronder begrepen, maar niet beperkt tot, de vaste periodieke vergoeding(en) uit hoofde van de Overeenkomst voor de resterende duur van de minimale contractsperiode.

Dat je geen oplossing weet voor dit probleem, kan ik mij voorstellen. 50 of 60 keer bellen of mailen helpt niet.
Ik zou maar contact opnemen met het juridisch loket. www.juridischloket.nl

tijger1
door tijger1 - Jun 4, 2017 om 18:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zodra u verlengd, gaat het nieuwe contract in. En moet u de nieuwe prijs betalen, heel simpel. U krijgt echt niet drie maanden alvast een nieuw toestel voor de oude prijs van het abonnement.

En storneren is uitermate onverstandig.

chris74
door chris74 - Jun 5, 2017 om 12:53
564 Antwoorden / 44 Vragen

Ik denk namelijk dat het zo zit, je abbonement is 34,50 en dat je voor de Lumia 950 XL ook een bedragje betaald en dat het totaal dan op 54 euro terecht komt. Want je neemt een nieuw toestel en daar betaal je per maand ook een X bedrag voor bovenop je abonnementskosten.