At
door Atos3 Oct 28, 2016 om 23:17
Computers & telefonie

Oplichting Vodafone

Ik moest net even lezen wat de voorwaarden zijn van het hebben van een prepaid nummer. Ik heb heel lang een nummer en die heb ik omgezet naar prepaid om die te behouden. En ik lees bij Vodafone het volgende en weet niet of ik moet lachen of huilen er staat:

"Bellen per seconde, betalen per seconde. Gesprekken korter dan 1 minuut worden gefactureerd als hele minuut. Geen starttarief. Wanneer je belt naar een mobiel nummer, kost dit € 0,26 per minuut

extra". Tegenwoordig bel je alleen naar mobieltjes zowat dus die 26ct hebben ze al van je gepakt plus die 60ct van het afronden zit je op 1,26€ per minuut. Beetje dure secondes Vodafone

1606 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 28, 2016 om 23:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien dan maar eerst een cursus lezen en rekenen volgen voordat u begint over oplichting,

eclipse
door eclipse - Oct 28, 2016 om 23:25
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Hoi Atos, ken je niet de wifi gebruiken ?   die hogere wiskunde van Vodafone ben ik ook allang klaar mee , in januarie ben ik er weg, daar is mijn energie rekening  een eitje bij...snap het ook niet als er staat bellen per seconden , en dan na 30 seconden ophangen en een hele minuut  schuiven ? als ze er 28 ct p/m van maken mogen ze nog  naar boven afronden ook.. man man

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 29, 2016 om 00:12
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Tja als je heel weinig belt neem je een prepaid . Nadeel is dat de kosten om te bellen vele malen hoger zijn.
Op zich logisch want als je zo weinig gebruik maakt van de telefoon moeten ze toch uw aansluiting in stand houden terwijl ze maar af en toe iets aan u kunnen verdienen.
Maar hoe vaak bel je nu korter dan een minuut ? Dus met het afronden zal het wel meevallen .
Diewilik

dirck
door dirck - Oct 29, 2016 om 00:49
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Heb je ook een link naar die voorwaarden? Want waar je die getallen vandaan haalt is mij een raadsel.
Ten 1e hanteert elke provider volgens mij de regel: "Gesprekken korter dan 1 minuut worden gefactureerd als hele minuut"
Ten 2e kost het bellen naar een vaste telefoon of een mobiele telefoon evenveel.
Hoe kom je aan die 60 cent? En waar haal je die 1.26 per minuut vandaan?

Cookies
door Cookies - Oct 29, 2016 om 00:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Kijk voor de betekenis van het woord oplichting even in het woordenboek.

aurora1
door aurora1 - Oct 29, 2016 om 01:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Beetje dom om niet eerst uit te zoeken wat de tarieven van prepaid zijn en of er voordeliger providers zijn. U maakt een drama van waarvoor u zelf heeft gekozen.
Lees ook wat @carola.83 voor advies geeft.

Gr
door Grunn1 - Oct 29, 2016 om 10:54
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik begrijp dat rekenen voor sommigen een probleem is maar om een ander dan gelijk van oplichting te beschuldigen gaat wel erg ver.
Volgens jouw schrijven is het tarief 26 cent per minuut en geen start tarief dus alle telefoontjes van 1 minuut of korter kosten je maximaal 26 cent en GEEN 126 cent. Na die eerste minuut betaal je bijna een halve cent per seconde. Eerst goed lezen dan leren rekenen en niet zomaar iemand van oplichting beschuldigen.

edrick3
door edrick3 - Oct 29, 2016 om 11:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Oplichting?
Hoe kom je daar nu bij?
Dit wordt steeds meer te pas en te onpas geroepen.
Wel eens van smaad gehoord?
En zoals al door anderen aangegeven: met lezen en rekenen heb je blijkbaar een probleem. Lastig hoor ....

ha
door halex - Oct 29, 2016 om 12:00
1374 Antwoorden / 4 Vragen

60 seconden is 1 minuut, 60 cent is niet 1 euro.
Als u niet zo met uw geld omgaat als met uw rekenkunsten, feliciteer ik u met de juiste beslissing om een prepaid nummer aan te schaffen.

gerbera
door gerbera - Oct 29, 2016 om 14:53
7348 Antwoorden / 14 Vragen

weet niet of ik moet lachen of huilen
Geen van beide, u moet zich nml schamen om direct oplichting te brullen.
Schamen ook omdat uw rekenkunst, zoals meerdere al schreven, niet uw sterkste kant is.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 29, 2016 om 16:45
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Let op met de term oplichting! Laster en smaad is een strafrechtelijk vervolgbaar feit Wetboek van Strafrecht art 261!

jo
door jorisw Nov 4, 2016 om 10:48
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas zijn de meeste bedrijven zo bang dat ze, als ze hier actie tegen ondernemen, negatief in het nieuws komen dat ze die onterechte beschuldigingen maar over zich heen laten komen.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Nov 4, 2016 om 09:23
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste ATOS3,

Ik weet niet wat precies uw berekening is geweest waarmee u kwam van € 0,26 cent per minuut tot € 1,26 per minuut.

Echter is het beltarief bij Vodafone YOU op dit moment € 0,20 per minuut. Na de eerste minuut geldt een tarief per seconde, dit tarief is 0,33 cent per seconde. Met een gesprek van 1 minuut en 1 seconde betaal je dan bijvoorbeeld € 0,2033. Zie hiervoor ook de volgende pagina: http://voda.fo/ne/hqrwl.

Met vriendelijke groet, Stephan

Vodafone 24/7 Web Crew

eclipse
door eclipse - Nov 4, 2016 om 09:30
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Gevalletje 1+1= ong  5