lexgensen
door lexgensen Sep 23, 2016 om 14:42
Computers & telefonie

PC Afskuiten

Gisteren nieuwe up date W10 ontvangen. Nu kan ik niet meer op normele wijze de PC uitschakelen. Tot eergisteren ging dit via het icoontje van beeldschermen links onderin de taakbalk. Als ik die nu aanklik krijg ik van alles maar geen afsluitprgramma. Wie weet raad.
In ieder geval allen prettig weekend

2291 20 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Sep 23, 2016 om 14:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ietsje beter kijken?

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 23, 2016 om 15:41
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Klik op start en dan op aan/ uit, daarna voor afsluiten kiezen. Op een laptop kan men ook de toetscombinatie Alt F4 gebruiken maar weet niet of dat ook bij een desktop kan.

edrick3
door edrick3 - Sep 23, 2016 om 15:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dus als je op dat beeldscherm(en) icoontje klikt staat er niet op de 2e regel van onderen: Aan/uit?
Als je daar opklikt komt er een pop-up boven te staan met o.a. Afsluiten.

Voor de duidelijkheid: heb je nu pas W10 geïnstalleerd of betrof het een update VAN W10?

gsm
door gsm Sep 25, 2016 om 21:52
5940 Antwoorden / 47 Vragen

@Edrick3
De Aan/uit tekst zoals in Windows 10 versie 1511 (nov 2015) wordt sinds Windows 10 versie 1607 (juli 2016) verborgen en komt alleen tevoorschijn als je het symbool voor de powerknop aanwijst met de muis. De uitroll van Windows 10 1607 vindt plaats vanaf 2 aug tot november 2016.

edrick3
door edrick3 Sep 26, 2016 om 10:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gsm, bedankt voor de info.

lexgensen
door lexgensen - Sep 23, 2016 om 17:44
274 Antwoorden / 88 Vragen

Carola 83. Als je geen antwoord wilt geven reageer dan niet.
Afzeiken wordt niet op prijs gesteld

tijger1
door tijger1 Sep 23, 2016 om 17:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ietsje vriendelijker kan geen kwaad hoor.

gsm
door gsm Sep 25, 2016 om 21:44
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Carola83 heeft naar mijn mening gewoon gelijk en gaf een goed antwoord, waar niks mis mee is. Het is inderdaad een kwestie van nog eens even goed kijken.

lexgensen
door lexgensen - Sep 23, 2016 om 17:46
274 Antwoorden / 88 Vragen

Sjopie: Dat is juist het ongemak. Start aan/uit komt niet te voorschijn. Ik zal vanavond Alt F4 gebruiken je hoort nog

lexgensen
door lexgensen - Sep 23, 2016 om 17:49
274 Antwoorden / 88 Vragen

Edrick3: Nee die pop up kwam tot gisteren te voorschijn. Ik heb W10 al maanden in gebruik. Maar na de up date van gisteren is het ongemak ontstaan.

el
door elhenk - Sep 23, 2016 om 17:57
9 Antwoorden / 1 Vragen

Beste lexgensen,

Als je de laatste grote update naar w10 1607 hebt gedaan is er wat veranderd in het startscherm.
Als je klikt op het start icoontje zie je meteen erboven een rond symbool met een streepje naar boven dan daarop klikken en dan verschijnen
de normale afsluit icoontjes.
Ik zelf gebruik deze icoontjes zelden en sluit mijn laptop af door op de aan/uit knop van de laptop te drukken.
Heb ik zodanig ingesteld in energiebeheer.
Succes.

ph
door philip36 - Sep 23, 2016 om 17:58
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Welke vitusscanner gebruikt u?
AVG, en mischien ook anderen, kan de zaak in de war gooien.
Schakel deze eens uit of verwijderen.

zw
door zwaardvis - Sep 23, 2016 om 17:58
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Linksklikken op startmenu en dan op het sysmbool met het rondje met streepje klikken, helemaal links. De tekst Aan/Uit staat er niet meer bij.
Of Rechtsklikken op startmenu en dan kezen voor afsluiten.
Of Ctrl+Alt+Del en Afmelden of zo.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 23, 2016 om 17:59
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Wat ook nog kan is dat er nog een programma afgesloten moet worden, u ziet dan op de taakbalk 1 of meerdere icoontjes met een schaduw eromheen, klik dan op die schaduw of klik op een lege plaats op de taakbalk. Dit als u Alt F4 gebruikt.

lexgensen
door lexgensen - Sep 23, 2016 om 18:04
274 Antwoorden / 88 Vragen

Elhenk: bedankt voor je reaktie. Ik heb gisteren een automatische up date gehad van W10. Als update 1607 op een datum slaat spreken wij dus niet over dezelfde up-date. Ik ga eens kijken of ik in energie beheer wat kan doen. Ik meld binnenkort terug

lexgensen
door lexgensen - Sep 23, 2016 om 18:12
274 Antwoorden / 88 Vragen

Ik heb het schaamrood op de kaken.
Drukte op startmenu en zag plotseling boven 3 streepjes. Klikken en het vouwt zich uit en daar staat ook afmelden bij.
Ik heb wel bij verborgen pictogrammen het e.e.a. uitgezet. Kortom ongemak opgelost, prettig weekend en bedankt.

Cookies
door Cookies Sep 25, 2016 om 22:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Excuses geaccepteerd hoor.;-)

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 23, 2016 om 18:15
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Fijn dat het is opgelost, bedankt voor het melden ervan, goed weekend.

ph
door philip36 - Sep 23, 2016 om 18:16
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@carola.83 had toch gelijk.

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 26, 2016 om 01:03
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als mosterd na de maaltijd, ik heb een snelkoppeling op mijn bureaublad gemaakt met de volgende link erin
shutdown.exe /s /t 0
Niet eerst naar start en afmelden gewoon op bureaublad ff klikken.
Maar sommige pc's willen dit hebben
%windir%\System32\shutdown.exe /s /t 0
Diewilik

costnix
door costnix Sep 26, 2016 om 07:21
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik hou van moutarde après le repas en heb die snelkoppeling gemaakt. Bedankt!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 28, 2016 om 18:01
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Ik heb deze opmerking ook gemaakt. Controleerde nog niet of ik antwoorden kreeg. Zelfde probleem met twee computers en voor alle duidelijkheid : afsluiten gaat alleen Door uitschakelen elektra of wel de stekker er uit! Dus niets mbt beter kijken etc. Staerscherm komt niet bij blijvend uitschakelscherm. Bij herstarten wordt eerdere installatie hersteld! Het probleem niet!

edrick3
door edrick3 - Sep 28, 2016 om 18:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gerritaltena,

Reactie van zwaardvis gelezen?

En de reactie van gsm:
 De Aan/uit tekst zoals in Windows 10 versie 1511 (nov 2015) wordt sinds Windows 10 versie 1607 (juli 2016) verborgen en komt alleen tevoorschijn als je het symbool voor de powerknop aanwijst met de muis.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 28, 2016 om 19:18
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Ik heb deze opmerking ook gemaakt. Controleerde nog niet of ik antwoorden kreeg. Zelfde probleem met twee computers en voor alle duidelijkheid : afsluiten gaat alleen Door uitschakelen elektra of wel de stekker er uit! Dus niets mbt beter kijken etc. Staerscherm komt niet bij blijvend uitschakelscherm. Bij herstarten wordt eerdere installatie hersteld! Het probleem niet!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 28, 2016 om 19:19
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Ik heb deze opmerking ook gemaakt. Controleerde nog niet of ik antwoorden kreeg. Zelfde probleem met twee computers en voor alle duidelijkheid : afsluiten gaat alleen Door uitschakelen elektra of wel de stekker er uit! Dus niets mbt beter kijken etc. Staerscherm komt niet bij blijvend uitschakelscherm. Bij herstarten wordt eerdere installatie hersteld! Het probleem niet!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 28, 2016 om 19:43
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Om de een of andere reden, geef ik later aan lukt het niet om vanuit mijn telefoon een reactie te geven:
Ik deze melding ook eerder gemaakt. Kon nog niet controleren of ik antwoorden kreeg. Hweb het zelfde probleem gehad met zowel een PC als een laptop. Voor alle duidelijkheid n.a.v. sonmmige antwoorden:  het scherm afsluyiten bleef zeer langdurig actief en de enige methode om af te sluiten was: stekker er uit!
Na herstart werd eerdere installatie hersteld. Met laptop een tweede installatiepoging gedaan met zelfde resultaat.
Het probleem bleef.
Echter, na 'het even van stal halen'van een oude pc met win 7 bleek na het uodaten daarvan zich hetzelfde probleem voor te doen. Het lijkt dus op een fout van Microsoft en dat zou, hoewel niet vaak voorkomend, niet de eerste keer zijn. (Heb ervaring met Microsoft - TOS - DOS - alle windows versies sedert 1967).

Meteen een vraag: bij beantwoording met smartfone komt melding: De CSRF-token is ongeldig. Probeer het formulier nog een keer te verzenden.