mebo
door mebo Nov 25, 2010 om 15:08
Computers & telefonie

PC beveiliging

L.S.

Ik gebruik voor de beveiliging van mijn PC het programma AVG 2011.
Over AVG lees ik veel negatieve beoordelingen.
KPN biedt nu ook een beveiligingsprogramma aan, namelijk PC veilig voor € 5.00 p. mnd.
Heeft hier iemand ervaring mee of een mening over.
Advies over een goede PC beveiliging is ook welkom.

MEBO.

16512 78 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 25, 2010 om 15:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

KPN beveiliging ken ik niet.

Ik had ook voorheen AVG, niet meer zo tevreden over.
Tegenwoordig (Free Avast) en geen problemen, staat ook goed aangeschreven begreep ik. Avast

ve
door verwijderd - Nov 25, 2010 om 15:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

PC-Veilig is feitelijk F-Secure. Grote kans dat je PC er trager van wordt. Bij sommigen loopt de PC helemaal vast na installatie van "PC-Veilig".
Bij KPN betaal je meer (€60,-), dan wanneer je zelf F-Secure (ik dacht €45 per jaar) in de winkel koopt.
Dus het is zeker geen PC-Voordelig.
Veel niet meer zo nieuwe PC's hebben problemen met de te zware beveiligingspakketten.
Verwijder PC-Veilig!
Kies uit Avast 5 Free edition of Antivir Personal edition (van Avira).
Bij Avast 5 kies ik zelf bij het installeren "Aangepast", en zet dan de e-mail scanner uit (vinkje weghalen). De e-mail scanner verandert poorten om de e-mail te beveiligen en kan in sommige gevallen problemen opleveren. Bovendien wordt de e-mail al bij de provider gescand (als het goed is).
Je PC zal even veilig zijn en deze pakketten zijn voor particulier gebruik tevens gratis.

Let wel:
De beste beveiliging ben je altijd nog zelf, door goed op te letten wat je zoal met de PC doet. Met name internet en e-mail kunnen gevaarlijke inhoud bevatten, wat door geen enkel pakket 100% zeker beveiligd kan worden.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2010 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zeg hier zeer regelmatig dan ik Norman ten sterkste aanbeveel.
Dit advies baseer ik op het feit dat, integenstelling tot alle andere programma's het een zeer makkelijk bereikbare helpdesk heeft; een helpdesk die ook nog eens voor de klant géén dure telefoontikken heeft want op verzoek neemt die helpdesk die telefoonkosten van de Normangebruiker over zoals Norman ook met een klein programma'tje de PC kan overnemen en alle fouten en eventuele gemene virussen op afstand verwijderd op een zeer deskundige manier.
In mijn geval was men daar toch ruim 20 minuten mee bezig waarbij aan de muisbewegingen te zien men ook alle fouten,ook uit het register zeer deskundig verwijderden.

Kortom, men mag wellicht hier op het forum Norman niet als de beste aanbevelen maar voor de gemiddelde gebruiker die een echt probleem tegen komt is de zekerheid dat het een bekwame helpdesk heeft, makkelijk bereikbaar en zonder veel telefoonkosten heel wat waard.
Bovendien heeft het ook in de loop der tijd bewezen ook een goede beveiliging te zijn want nooit een probleem met een conflict zoals met o.a.dat mbam (ook geïnstalleerd)

Weliswaar is het niet kostenloos maar naar mijn ervaring zijn prijs meer dan waard.

De Vrije vogel

ve
door verwijderd - Nov 25, 2010 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met AVG en McAfee heb ik zeer negatieve ervaring mee.

Norton werkt goed, alleen vertraagd het systeem behoorlijk.

Van de gratis pakketten:
Avast

Van de betaalde pakketten:
Norman
NOD32
Kaspersky.

Het probleem van AVG en McAfee is dat ze veel te veel trojan horses (trojaanse paarden) niet detecteren en doorlaten.
Echt onacceptabel.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2010 om 00:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

IK werk thuis al jaren met PANDA .
Op het ogenblik is Panda Global Protexion te downloaden voor un 40 Euro en die licentie mag je thuis op 3 computers gebruiken.
Panda kan ke Ned taal instellen en verder merk je geen vertraging op je PC's en dagelijks zie je - als je achter je computer zit - en schermpje komen dat de database weer bij is.

suc6

Cor

ve
door verwijderd - Nov 28, 2010 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alle reflectanten bedankt voor uw reactie.
Ik ga met uw aanwijzingen aan de slag.

Vr.gr. Mebo

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 13:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik al jaren met veel genoegen McAfee. Dat ze sommige trojans horses niet tegen zouden houden kan ik me niet voorstellen. Ik had hier vorige week nog mee te maken en kreeg gewoon een waarschuwing van McAfee. Een online virusscanner kon geen andere infecties vinden. Als je rentepunten van de ING hebt kun je voor € 14,95 voor een heel jaar een compleet security pakket kopen. Mocht je niet genoeg of geen rentepunten hebben: misschien mag je die van iemand uit je omgeving gebruiken die er toch niets mee doet?

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij gebruiken nu ruim een jaar Gdata, bevalt uitstekend en een zéér goede helpdesk! Je wordt er heel goed en duidelijk geholpen mocht je er even niet uit komen zoals ik, een digibeet!
Je kunt gratis 1 maand uitproberen: www.gdata.nl
Staan zeer goed aangeschreven!

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik gebruik de gratis versie van avast was volgens de consumenten bond een goede beveiliging ,werkt goed en is licht .

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

waarom gebruik je niet gewoon de gratis
Microsoft Security Essentials?
heel licht programma
groet

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 13:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb het en ben er dik tevreden mee, alleen het opstarten duurt wat langer

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

anglo schreef op maandag 29 nov 2010, 13:27: waarom gebruik je niet gewoon de gratis
Microsoft Security Essentials?
heel licht programma
groet

Helemaal mee eens. Na McAfee, Norton, Avast en Avira gebruik ik nu de gratis Microsoft Security Essentials, die mijn systeem niet vertraagt en tot op heden alle virussen en trojans buiten de deur heeft weten te houden, iets wat ik van de andere niet kan zeggen. Ik vind het een toppertje!

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

AVG werkt zeer goed waarom zou je een duur programma gebruiken

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 13:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

@grootvader

Als voormalig gebruiker en verkoper van Norman AV, raad ik deze tegenwoordig af!
Het is een virusscanner met zeer veel, zo niet de meeste 'false positives' en daarbij ook nog eens een scanner die zeer vaak de VB100 test niet eens haalt. Verder ken ik geen andere scanner die zo zwaar het systeem belast als Norman.
Het ergste is dat Norman zelf al jaren op de hoogte is van deze problematiek, maar daar willens en wetens niets aan wil doen, want dan zouden ze gehele engine moeten veranderen en dat kost geld.

Ik hou het momenteel op Microsoft Security Essentials, gratis en beter dan het betaalde Norman.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens een grote internetsecurity test in PCM komt dit jaar Norton Internetsecurity 2011 als best getest uit de bus. Als goede tweede Panda. Tevens heeft G-Data ook een heel goed product.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 13:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na avg en daarna avast heb ik nu Bitdefender2011 gezien de prijs voor 3 jaar van 69.95 euro op 3 computers geinstaleerd heb nu meer zekerheid en veiligheid is ook als beste uit de testen.Gr.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben gepensioneerd en help dagelijks ruim 60 met name oudere mensen met het bouwen en onderhouden van hun Pc.
Ik heb ervaring met meerdere pc beveiligings programma's.
Ik ben uiteindelijk beland bij G Data en heb en ben dat aan het plaatsen op al die Pc's.
Het blijkt weinig druk op het systeem te zetten wat vertraging betreft.
Het werkt zeer accuraat en waar andere virus programma's ophouden gaat G Data nog effe verder.
Zeer belangrijk is natuurlijk een goede firewall en een heel goede anti Spyware scanner.
De Meeste mensen onderschatten heel vaak de schade die spyware aan kan richten in een Pc.
Die schade kan vele malen groter zijn dan als je een virus in uw Pc krijgt.
Ook G Data kun je tot 3 licensies tegelijk kopen dat maakt het samenwerken met vrienden weer goedkoper €.49,50 per jaar gedeeld door 3 is een heel aantrekkelijk prijsje voor een jaar abonnement.
Dan heb je een volledige internet security compleet op je pc zitten die de e-mail ook nog eens goed beveiligd.
De helpdesk is ook prima dus kun je met een gerust hart zoiets op je pc zetten.

Veel ander programma's leggen te veel beslag op de snelheid van de Pc waardoor je het idee hebt dat hij zo traag is, en dat zie je bij G Data zeker niet.
Succes

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 14:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een ieder bedankt voor haar/zijn reactie.
Het grote aantal aangeprezen beveiligingsprogramma's maakt het mij niet makkelijker om tot een keuze te komen.
Heb alle reacties meerdere malen gelezen en weet nu aardig welke ik niet moet nemen.
Tevens komt de volgende vraag bij mij op:
"Moet ik mijn nu ingebruik hebbende programma eerst verwijderen alvorens een nieuwe te installeren of kan/moet deze eerst blijven werken".

Vr.gr. Mebo

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jarenlang Norton gebruikt. Moest wel ieder jaar voor zo'n 50 euro een nieuwe versie aanschaffen. Bovendien maakte het m'n computer traag. Toen overgegaan naar AVG ( free edition ) Werkte gedurende enkele jaren fantastisch goed, maar gaf de laatst maanden problemen. Kreeg steeds meldingen over updaten naar een betaalde versie en intussen was er met de PC bijna niet meer te werken, zó traag. Heb nu Avast Free geïnstalleerd en m'n computer draait weer snel als een zonnetje.
Is net als AVG Free natuurlijk een basis-uitvoering, maar beschermt voldoende, als je de PC alleen gebruikt om wat te surfen en te e-mailen.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja altijd alle sporen van een eerdere beveiliging verwijderen anders loopt de Pc hopeloos vast en kan alleen iemand die er kaas van gegeten heeft dit weer verhelpen anders word het een dure grap.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 14:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe kom ik aan die Microsoft Security Essentials en hoe zet ik die er op
[een digibeat]

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 14:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik al vele jaren Norman. Dit nadat ik eerst met duurdere pakketten heb gewerkt. Norman is transparant en zoals al eerder werd vermeld een super goede, goed bereikbare helpdesk, die echt de tijd voor je neemt.
Ik betaalde als ik me goed herinner 80 euro voor meerdere PC's gedurende twee jaar. (In mijn geval 20 euro per pc) Dat kan het probleem bijna niet zijn, hoewel ik niet in een anders portemonnee kan en wil kijken.

Voorlopig hoef ik geen andere beveiliging daar deze mij heel best bevalt. Hoewel ik heel veel op het internet zit, download etc etc, heb ik eigenlijk nooit ergens last van. Virussen worden netjes gemeld en verwijderd.

Doe wat je niet laten kan !!!

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 14:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga gewoon naar Microsoft .nl
En tik daar Security essentials in dan vind je dat vanzelf wel.
Vergeet ook hier niet eerst andere security prgramma's te verwijderen.
Let wel op dat je dan ook Windows Defender erbij zet om Spyware tegen te gaan

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 14:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruik alweer een aantal maanden het gratis programma 'Microsoft Essential Security' en het bevalt me prima. Het programma vindt eigenlijk nooit iets vreemds op mijn pc. Ook bij andere mensen geinstalleerd, iedereen tevreden. En het is van Microsoft, dus zal het toch echt wel goed zijn volgens mij.
Daarvoor heel lang AVG gebruikt, mijn pc en laptop werden steeds trager, dus ik ben blij dat ik daarvan af ben.
Tussendoor schoon ik mijn pc en laptop op met CCleaner. (http://www.piriform.com/ ). Als het eenmaal geinstalleerd is, is ook een heel licht programmaatje, is het een kwestie van 2 muisklikken, openen en schoonmaken, soms doe ik dat nog een keer. Ik heb alleen het vinkje bij 'cookies' weggehaald.
Gewoon voor je afsluit of als je net hebt opgestart 'schoonmaken' en je pc/laptop blijft schoon.
Succes!

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 14:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

zgz michelleke schreef op maandag 29 nov 2010, 14:32: Ik gebruik al vele jaren Norman. Dit nadat ik eerst met duurdere pakketten heb gewerkt. Norman is transparant en zoals al eerder werd vermeld een super goede, goed bereikbare helpdesk, die echt de tijd voor je neemt.
Ik betaalde als ik me goed herinner 80 euro voor meerdere PC's gedurende twee jaar. (In mijn geval 20 euro per pc) Dat kan het probleem bijna niet zijn, hoewel ik niet in een anders portemonnee kan en wil kijken.

Voorlopig hoef ik geen andere beveiliging daar deze mij heel best bevalt. Hoewel ik heel veel op het internet zit, download etc etc, heb ik eigenlijk nooit ergens last van. Virussen worden netjes gemeld en verwijderd.

Doe wat je niet laten kan !!!
Als je goed rekent kost BitDefender 3 jaar 69.95 voor 3 computers.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees dat van PC veilig je computer trager wordt. Zou dit ook het geval zijn bij het veiligheidspakket van Tele2? Op zich ben ik er wel tevreden over maar mijn computer kan bij vlagen zeer traag zijn.
Vooral tijdens het opstarten moet ik flink de tijd nemen voordat internet naar behoren werkt. Meestal laat ik nu maar eerst een kwartiertje aanstaan voordat ik begin. Dan werkt alles (meestal) vrij vlot.
Zou dit aan het programma kunnen liggen?

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou je adviseren ga naar de winkel koop Noron Internet Security versie 2011 en je zult zien a; nooit geen spam berichten in je mail b;vertraagd t systeem totaal niet vergelijk alleen hier en daar de proks die wil nog weleens uit een lopen bij b v Dixons,Computerland ,B-mate ,CWS etc succes ermee

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 15:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft iemand er wel eens aan gedacht of je een Toolbar in je pc hebt??????

Tegenwoordig word er bij heel veel update's bv Adobe reader wel een toolbar meegenomen.
Dit kan zijn van Googje of Yahoo enz.enz.
Ik heb recentelijk ontdekt dat het hebben van een of meerdere Toolbarren tot ernstige vertraging van de pc kunnen leiden.
Een Toolbar is al vervelend, want je hebt er niets aan en het is pure spyware want alles wat je op je Pc doet word doorgeseind naar de makers van die Toolbar.
Heb je er meer heb je een gevecht in je Pc want allebei willen ze hetzelfde doen maar dat lukt niet met twee programma's die bijna hetzelfde werken in een Pc, dat geeft oorlog in de interne software.
De Consumentenbond waarschuwde deze maand nog voor die dingen want als je niet oplet heb je ze zo in je pc zitten omdat ze op een linke manier aangeboden worden.
Heb je ze wel dan kun je vertraging van alles en nog wat hebben in je pc en zoek je je rot naar wat het nou wezen kan.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo dekater
Microsoft security essentials kun je gewoon downloaden van de site van microsoft typ het bij t zoekvak in en wala kun je aan de gang

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 15:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

en nog eentje neem de site eens van www.secunia.com download t bestand en die vertelt je precies welke programma s verouderd zijn en hoe je dit oplost

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruik al jaren PC Veilig. Nooit problemen.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, al die toolbars die je overal bij kunt installeren, niks waard. Ik zet altijd alle vinkjes uit, heb er dan ook geen een in gebruik...vertraagt je systeem ook heel erg. Een hele goede tip om die allemaal te verwijderen...als ze toch ongemerkt zijn geinstalleerd.
Microsoft Essential Security downloaden en installeren, maar inderdaad zoals eerder gemeld, je andere antivirus programma verwijderen, 2 op een systeem gaat niet, dat bijt elkaar. ( http://www.microsoft.com/security_essentials/)
Succes!

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 15:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

mebo schreef op donderdag 25 nov 2010, 15:08: L.S.

Ik gebruik voor de beveiliging van mijn PC het programma AVG 2011.
Over AVG lees ik veel negatieve beoordelingen.
KPN biedt nu ook een beveiligingsprogramma aan, namelijk PC veilig voor € 5.00 p. mnd.
Heeft hier iemand ervaring mee of een mening over.
Advies over een goede PC beveiliging is ook welkom.

MEBO.

corstiaan.

ik gebruik al jaren northon en dat bevalt mij prima heb nergens last van kosten € 39,95 per e mail bestellen nog goedkoper.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 16:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

gsm schreef op donderdag 25 nov 2010, 15:25: Knip om het leesbaar te houden.

Let wel:
De beste beveiliging ben je altijd nog zelf, door goed op te letten wat je zoal met de PC doet. Met name internet en e-mail kunnen gevaarlijke inhoud bevatten, wat door geen enkel pakket 100% zeker beveiligd kan worden.

Het klakkeloos openen van *.jpg.exe *.bat*.sys bestanden die je toegestuurd worden met e-mails zijn zeker grote NONO's

Tevens het toestaan van allerlei invoeg toepassingen in je explorer moet je ook heel selectief in zijn. (zo min mogelijk om je browser snel te houden).

Ikzelf gebruik al jaren McAfee total protection op mijn thuisnetwerkje en dat bevalt mij prima mede omdat ik vanuit McAfee ook mijn router kan aansturen/bedienen. (wel makkellijk om poortjes te forwarden etc).

Zo zal iedereen wel een favoriet programmaatje hebben, hoofdzaak is dat je ten aller tijde bewust omgaat met zaken die je mag/wil openen in de pc omgeving altijd je afvragen wil ik dit en zo ja wat is het voordeel.

Sterkte met alle input die je hebt gehad, en maak een "goede" keuze

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 16:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

@turfie die schreef "Tevens het toestaan van allerlei invoeg toepassingen in je explorer moet je ook heel selectief in zijn. (zo min mogelijk om je browser snel te houden)".
Misschien een domme vraag, maar als je invoegtoepassingen weigert kun je dan wel verder met die website of met het programma?

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

@teresa0805 het ligt er maar aan wat je wil met de toepassing die het wil invoegen.
Ben je er terecht gekomen met een bewuste daad of gewoon aan het browsen en de site vraagt je om iets te mogen invoegen (dat zijn meestal allerlei marketing tools om te zien waar je zoal browst [spyware] of erger) let wel ze nemen bijna altijd bandbreedte weg ten behoeven van hun eigen doelstelling.

Ook zonder invoeg toepassingen kan je gewoon browsen (vrij snel) alleen sommige content (inhoud van de website) wordt dan niet zichtbaar.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 17:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

P.S.

Begin niet aan Kaspersky als je niet een krachtig en gloednieuw systeem hebt; door de Rootkit-scan van Kaspersky -die niet uit te schakelen is- wordt je computer onnodig vertraagd...

Het "vriendelijke" helpdesk-personeel van Kaspersky houdt niet van commentaar en wist gewoon lastige vragen!

Tevens heeft/had Kaspersky Benelux oorlog met Kaspersky Rusland en de voortgang voor Benelux klanten is lang niet zeker.

De scanner van Kaspersky scant elke keer je computer als je hem opstart -ook als je je computer na een paar minuten opnieuw opstart- met een Rootkit-scan die soms 20 minuten of langer duurt en je systeem gijzelt! De Rootkitscanner is ook niet (tijdelijk) uit te zetten!

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 17:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb al haast anderhalf jaar het veiligheidspakket van KPN en moet zeggen het is echt fantastisch, duurt iets langer om op te starten maar is niet hinderlijk kan het echt aanbevelen

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allemaal goed bedoelde adviezen , maar om van alle ellende af te zijn probeer nou toch eens LINUX.
Kost helemaal niks en werkt prima. (geen virus/spyware scanners, of wat dan ook nodig)
Een paar goede en gemakkelijk voor beginners zijn: Pardus of Ubuntu.
Er zijn prima nederlandstalige forums voor, om te helpen.
Neem de tijd eens (als je die hebt) en PROBEER HET EENS!!!!!
Als je er eenmaal aan gewent ben, wil je niet anders meer.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 17:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is hier weer eens echt lachen vandaag..........heel grappig dat het niet vertragen (dus niets doen) en het niets vinden door een virusscanner beide als een kwaliteit van de betreffende scanner worden gezien.
Een goede scanner vind namelijk WEL dingen en ja, hoe jammer ook, als hij zijn werk naar behoren doet kost hij hoe dan ook proccessor tijd.
Het is meestal aan de gebruiker om in te stellen hoe goed hij/ zij beschermd wil zijn waarbij toch echt de allerbeste bescherming (als er die al is) het systeem ook het meeste zal vertragen.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 19:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste MEBO,

Zelf heb ik vanaf het begin, dat ik met mijn computer internet opging, Norman toegepast.
Het is een antivirusprogramma. Daarnaast hebben ze ook spamweed om emails te beveiligen. Wat hen ook zo goed maakt is hun helpdesk service. Virus of zo in de computer? De helpdesk bellen en het probleem is snel geklaard.
Hun telefoonnummer is 0900 - 2356676.
Het programma kost in aanvang E 49,95. De licensie is voor minder te verlengen, waardoor er updates worden gegeven in de volgende jaren.
Ik heb andere programma's gebruikt, maar was er niet tevreden mee.
Vandaar deze aanbeveling.
Om het programma te kopen zou ik ze even bellen waar het te krijgen is.
Succes.
Pitah

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 19:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

AVG2011 is een prima werkend programma welke geen enkel probleem hoeft te geven.
Er is echter één maar.........je moet hem wel schoon installeren , d.w.z. éérst de oude versie verwijderen en dan de nieuwe installeren.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 19:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

OMG, al die verschillende adviezen......ik had Norton en jaren met plezier gebruikt, maar een PC-techneut heeft die er gewoon uitgehaald want die maakte m'n PC traag aldus hem. Nu heb ik AVG Free Edition en bij het scannen en in documenten zie ik nog restanten van Norton! Zelfs Firefox waarvan ik niks afweet?? Dat heeft hij dus niet zo goed gedaan voor z'n €60 per uur! Ook heeft hij Malwarebytes' Anti Malware er in gezet. Dat kwam ik dus later achter toen ik door m'n documenten ging zoeken.

Ik heb net dit weekend AVG naar de 2011 editie ge-update. Nou, nu zit ik echt ik in de penarie! Want plotseling is alles wat ik aanklik "een ongeldige installatie kopie"!!! Ik maar wegklikken bij het opstarten begint het en dan ben ik online. En draait alles gewoon (??) behalve als ik weer wat nieuws aanklik dan moet ik weer zo'n bericht met een rood kruis aanklikken op OK. En nu op zoek naar andere hulp want die techneut vertrouw ik niet meer natuurlijk.

Ik krijg dus van die berichten met zo'n rood kruis die zeggen al gelijk bij opstarten:
C:|Windows\System32\AVGRSSTXDLL is niet geschikt voor Windows of bevat een fout. Probeer het programma opnieuw te installeren met behulp van een oorspronkelijke installatiemedia of neem contact op met systeembeheerder voor ondersteuning.

Iedere AVG gebruiker weet hoeveel weken ze je al aanmoedigden om de update 2011 te doen. Ik dacht "ik durf niet, ik krijg vast narigheid". Nou, 't is een keer goed gedaan bij de volgende keer opstarten begon dit alles.........:-(
Gisteren of vannacht, helemaal geobsedeerd, probeerde ik AVG te verwijderen en opnieuw te installeren maar hij wil er niet uit!! Hoe dat moet snap ik prima maar nee, hoor, het lukt niet.....AVG zit vast hier......argh......

Heeft iemand anders dit wel eens meegemaakt? Ik zit met de handen in het haar....letterlijk en figuurlijk.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 19:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

renieoe schreef op maandag 29 nov 2010, 19:47: AVG2011 is een prima werkend programma welke geen enkel probleem hoeft te geven.
Er is echter één maar.........je moet hem wel schoon installeren , d.w.z. éérst de oude versie verwijderen en dan de nieuwe installeren.

Oh, ik kreeg anders het bericht dat ik gewoon kon updaten. En bij het installeren zag ik dat hij eerst de oude verwijderde en toen de nieuwe installeerde die er nu niet meer uit wil. Zie mijn vorige bericht, als je nog een tip hebt? Er was ook optie voor "reparen" heb ik ook geprobeerd maar die stopte halverwege. Ik lag dus vannacht veel te laat in bed dankzij AVG.....:-(

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

jaap58 schreef op maandag 29 nov 2010, 17:24: Allemaal goed bedoelde adviezen , maar om van alle ellende af te zijn probeer nou toch eens LINUX.
Kost helemaal niks en werkt prima. (geen virus/spyware scanners, of wat dan ook nodig)
Een paar goede en gemakkelijk voor beginners zijn: Pardus of Ubuntu.
Er zijn prima nederlandstalige forums voor, om te helpen.
Neem de tijd eens (als je die hebt) en PROBEER HET EENS!!!!!
Als je er eenmaal aan gewent ben, wil je niet anders meer.

Jaap je bedoelt het goed, maar onbekend maakt onbemind, ondanks dat linux in de laatste jaren zeer vriendelijk is geworden in gebruik.
Nog steeds willen de mensen, heel veel geld uitgeven (of illegaal) om hun computer te laten draaien en hun ding te kunnen doen.
Indien ik bij mensen Windows installeer, neem ik meestal Avast of Avira, nog geen klachten erover gehoort, AVG is wel bekent dat het problemen kan geven.
Verder is diegene die achter de toetsenbord en muis zit, kan de grootste bron tot vervuiling zijn.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 21:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waar ik me best wel aan stoor is aan het feit dat mensen blindelings vertrouwen op AVG en aangeven dat er nooit problemen zijn.
Hoe kun je er zo op vertrouwen?

Ik heb ook klanten gehad die op AVG blindelings vertrouwden.
Ik installeerde bij die mensen Avast, en er kwamen problemen.
Men gaf Avast de schuld en wilde Avast verwijderen, en AVG weer terugzetten.
Toen ik de computer met Kaspersky scande, kwam ik zeer veel trojaanse paarden tegen.

Waarom vertrouwen mensen toch die AVG, terwijl diezelfde AVG op alle computers die ik tegenkom met AVG gewoon trojaanse paarden tegenkom?

Ik snap dat niet.

Als een beveiligingsprogramma bijna altijd trojaanse paarden doorlaat, dan ga je toch dat programma niet op de computer installeren voor de beveiliging?

Of weten mensen domweg niet wat er precies aan de hand is, en doen ze maar wat?

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op maandag 29 nov 2010, 21:40: Waar ik me best wel aan stoor is aan het feit dat mensen blindelings vertrouwen op AVG en aangeven dat er nooit problemen zijn.
Hoe kun je er zo op vertrouwen?

Ik snap dat niet........enz. enz.

Dan is het maar goed dat ik vanavond iemand anders benaderd heb (nog geen reactie) over mijn AVG (en andere problemen). Bij mij is AVG er door een dus zgn. vakman in gezet!!! Zonder overleg natuurlijk. Nu zit ik met de ellende.....Als je mijn lange verhaal gelezen hebt: ik kan dat kreng niet eens meer verwijderen anders zou ik je raad zo op volgen. En wel nu meteen! Want mijn voor mijn gevoel -al klinkt dat raar- vertrouw ik AVG niet. Ik durfde nauwelijks de update uit te voeren. Bang voor narigheid.....en ja hoor....:-(

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 22:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tot AVG 9.0 ging bij mij alles goed,,bij AVG 10 niet meer zo goed,het vertraagd de PC
enorm,en dan ook nog een probleem om AVG 10 te verwijderen.
Maar goed ,voorlopig heb ik AVG 9 weer terug,en als dat tzt niet meer werkt,ga ik gewoon over op een ander gratis antivirus programma.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2010 om 22:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

tolsma1945 schreef op maandag 29 nov 2010, 22:32: Tot AVG 9.0 ging bij mij alles goed,,bij AVG 10 niet meer zo goed,het vertraagd de PC
enorm,en dan ook nog een probleem om AVG 10 te verwijderen.
Maar goed ,voorlopig heb ik AVG 9 weer terug,en als dat tzt niet meer werkt,ga ik gewoon over op een ander gratis antivirus programma.

Heb je AVG 2011 dus wel kunnen verwijderen? En hoe kreeg je AVG 9 dan weer terug? Met al m'n problemen, die kennelijk niemand leest, gaat de laptop wel wat sneller raar genoeg? Zucht......

ve
door verwijderd - Dec 2, 2010 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als vraagsteller van de startvraag (MEBO) werd ik overrompeld door de vele reacties. Alle reflectanten bedankt hiervoor en ik heb inmiddels gekozen voor
Microsoft Security Essentials.

Beste Jossy,

Wat uw reatie over het verwijderen van AVG 2011 betreft hetvolgende:

Heb AVG 2011 op de normale wijze verwijderd en na het herstarten van de computer bleek dat het er nog gedeeltelijk opstond. Na nogmaals het verwijderen te hebben geactiveerd en na de herstart was AVG wel volledig verdwenen. Moest vervolgens nog de resten van AVG 2009 verwijderen. Mogelijk kunt u hiet iets mee.

Succes, Mebo

ve
door verwijderd - Dec 2, 2010 om 14:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo mebo als je t programma secunia.com installeert dan kun je precies zien welke programma s verouderd zijn en ga je daar als geavanceerd te werk zie je allerlei oplossingen en zie je daar staan b v downloaden mappen verwijderen je klikt op map hij zoekt de map je klikt aan alles selecteren in menu bewerken daarna alles verwijderen en de hela handel is weg

ve
door verwijderd - Dec 2, 2010 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

mebo schreef op donderdag 2 dec 2010, 13:21: Als vraagsteller van de startvraag (MEBO) werd ik overrompeld door de vele reacties. Alle reflectanten bedankt hiervoor en ik heb inmiddels gekozen voor
Microsoft Security Essentials.

Beste Jossy,

Wat uw reatie over het verwijderen van AVG 2011 betreft hetvolgende:

Heb AVG 2011 op de normale wijze verwijderd en na het herstarten van de computer bleek dat het er nog gedeeltelijk opstond. Na nogmaals het verwijderen te hebben geactiveerd en na de herstart was AVG wel volledig verdwenen. Moest vervolgens nog de resten van AVG 2009 verwijderen. Mogelijk kunt u hiet iets mee.

Succes, Mebo

Hartelijk dank voor de reactie. Ik heb sinds gisteren dus ook Microsoft Security Essentials op mijn laptop staan. Mijn probleem is verholpen door een heel aardige IT-monteur, die me eens niet financieel een poot uitdraaide wat meestal gebeurd. Ook heeft hij me wijzer gemaakt met betrekking tot een en ander. Nou, hoe vaak maak je dat nog mee? Da's toch het meest "essential" zullen we maar zeggen. Goh, ik ben nog steeds verbaasd en heel blij dat ik zo geholpen ben!! :-))
Hij moest echter ook even klooien voor AVG eruit was. Dat virus programma hoef ik dus nooiiiiiiit meer!! Hij heeft me ook veel over AVG uitgelegd. Op een wijze die een gewoon mens snapt. Ik heb nog wat probleempjes maar ben blij dat ik die nu aan hem kan voorleggen en overlaten en misschien zelf nog weer wat wijzer wordt van de wondere wereld van de computer.

Dat zulke mensen nog bestaan maakt zo'n kouwe dag toch nog een beetje zonnig! :D

ve
door verwijderd - Dec 2, 2010 om 18:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vraag mij werkelijk af hoe al die virusdeskundigen weten dat de door hun geadviseerde scanner de beste is.
Zij zijn totaal niet in staat om te bepalen of hun scanner alle onheil buiten de deur houdt..
Eenvoudigweg omdat ze de kennis en de zeer gespecialiseerde vakkennis niet hebben om te bepalen wat een goede scanner is.
Maar al die zgn deskundigen hebben wel allemaal de mening dat hun scanner de beste is.
Hallo deskundigen, hoe bepaal je dat ?
Hou toch op met die flutadviezen !!
Je kunt hooguit bepalen of een bepaalde scanner de computer vertraagt.
Voor de rest is het totaal niet zichtbaar of merkbaar wat die scanner doet.

ve
door verwijderd - Dec 2, 2010 om 19:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op donderdag 2 dec 2010, 18:28: Ik vraag mij werkelijk af hoe al die virusdeskundigen weten dat de door hun geadviseerde scanner de beste is.
Zij zijn totaal niet in staat om te bepalen of hun scanner alle onheil buiten de deur houdt..
Eenvoudigweg omdat ze de kennis en de zeer gespecialiseerde vakkennis niet hebben om te bepalen wat een goede scanner is.
Maar al die zgn deskundigen hebben wel allemaal de mening dat hun scanner de beste is.
Hallo deskundigen, hoe bepaal je dat ?
Hou toch op met die flutadviezen !!
Je kunt hooguit bepalen of een bepaalde scanner de computer vertraagt.
Voor de rest is het totaal niet zichtbaar of merkbaar wat die scanner doet.
YESSSSSSSSSS, HEEEEEEELEMAAL MEE EENS!!!!!!
Ik zei eerder toch al dat het weer echt lachen was hier.....van mij heb je een "up" duim maar ik waarschuw je maar gelijk want de rest schijnt dit soort waarheden liever niet te lezen dus zal je ook wel net als ik een serie "down" duimen krijgen......

ve
door verwijderd - Dec 2, 2010 om 20:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op donderdag 2 dec 2010, 18:28: Ik vraag mij werkelijk af hoe al die virusdeskundigen weten dat de door hun geadviseerde scanner de beste is.
Zij zijn totaal niet in staat om te bepalen of hun scanner alle onheil buiten de deur houdt..
Eenvoudigweg omdat ze de kennis en de zeer gespecialiseerde vakkennis niet hebben om te bepalen wat een goede scanner is.
Maar al die zgn deskundigen hebben wel allemaal de mening dat hun scanner de beste is.
Hallo deskundigen, hoe bepaal je dat ?
Hou toch op met die flutadviezen !!
Je kunt hooguit bepalen of een bepaalde scanner de computer vertraagt.
Voor de rest is het totaal niet zichtbaar of merkbaar wat die scanner doet.

Veel mensen halen hun informatie van commerciële vergelijkingsites en testsites.
Ik niet.
Mijn bevindingen komen uit de praktijk.

Je hebt in ieder geval gelijk dat je niet kunt zien wat de scanner doet, wat die nu wel of niet doorlaat.

Toch is het wel te testen.

Neem een computer met bijvoorbeeld Avast.
Om te kijken of die virusscanner een goede scanner is, moet je die scannen met bijvoorbeeld Kaspersky, Norman, of wat dan ook.
Als die andere scanners niets vinden, dan zit je goed.

Bij AVG en McAfee scan ik altijd met een andere scanner (Kaspersky of Avast.)
Het probleem is dan dat de scanners dan trojaanse paarden aantreft.
De ergste soort gespuis wat er is.

Veel mensen zeggen inderdaad dat ze nooit problemen hebben met Avast of McAfee.
Ik heb de proef ook genomen bij een klant met AVG.
AVG eraf gehaald en Avast erop.
Problemen, problemen en nog eens problemen.
Die klant gaf Avast de schuld.
Ik via de externe harde schijf de computer laten scannen met Kaspersky.
Ook weer alarm.
Dus deugt AVG niet.
Als AVG en McAfee wel goed waren, zouden noch Avast, noch Kaspersky problemen aantreffen.

Met andere woorden:
Je weet pas of een scanner goed is, door te scannen met een andere scanner.

ve
door verwijderd - Dec 2, 2010 om 20:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

AVG 2011 update gaf op de 64 bits PC met Win 7 problemen en foutmelding dus ook ik ga na vele jaren over op Avast.

AVG wil blijkbaar de betaalde verkopen en de nieuwe werkte niet naar behoren en de oude 9.0 zal binnenkort stoppen.

Dus na vele goede jaren een andere, en dat mag natuurlijk.

ve
door verwijderd - Dec 2, 2010 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog even een aanvulling over AVG

http://webwereld.nl/nieuws/67995/update-avg-antivirus-sloopt-windows-opnieuw-.html#utm_source=article_other_news_1&utm_medium=website&utm_campaign=ww

Gr

ve
door verwijderd - Dec 2, 2010 om 22:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom blijven mensen steeds voor AVG kiezen?

ve
door verwijderd - Dec 2, 2010 om 22:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom worden de ervaringen en de raad van een professional weggehoond en genegeerd?

ve
door verwijderd - Dec 2, 2010 om 22:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ ikbenik

Is het probleem met Kaspersky al opgelost?: Ik herhaal:

"De scanner van Kaspersky scant elke keer je computer als je hem opstart -ook als je je computer na een paar minuten opnieuw opstart- met een Rootkit-scan die soms 20 minuten of langer duurt en je systeem gijzelt! De Rootkitscanner is ook niet (tijdelijk) uit te zetten!".

ve
door verwijderd - Dec 2, 2010 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op donderdag 2 dec 2010, 22:16: Waarom worden de ervaringen en de raad van een professional weggehoond en genegeerd?

Ach, ikbenik; het schijnt dat ongeveer 30 procent van de Nederlanders geen 1 virusscanner heeft...

ve
door verwijderd - Dec 2, 2010 om 22:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

tar schreef op donderdag 2 dec 2010, 22:17: @ ikbenik

Is het probleem met Kaspersky al opgelost?: Ik herhaal:

"De scanner van Kaspersky scant elke keer je computer als je hem opstart -ook als je je computer na een paar minuten opnieuw opstart- met een Rootkit-scan die soms 20 minuten of langer duurt en je systeem gijzelt! De Rootkitscanner is ook niet (tijdelijk) uit te zetten!".

Dat probleem heb ik in ieder geval niet meer.
Ik gebruik nu KIS2011.

Die Rootkit scan is wel essentieel.
Die spoort rootkits op.

Ook logisch is dat Kaspersky bij iedere startup van de computer de boel scand.

Dergelijke zaken is gewoon essentieel.
Nu kun je bij KIS2011 wel instellen dat bepaalde zaken worden gedraaid als de computer in rust is.

ve
door verwijderd - Dec 2, 2010 om 22:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

tar schreef op donderdag 2 dec 2010, 22:20:
ikbenik schreef op donderdag 2 dec 2010, 22:16: Waarom worden de ervaringen en de raad van een professional weggehoond en genegeerd?

Ach, ikbenik; het schijnt dat ongeveer 30 procent van de Nederlanders geen 1 virusscanner heeft...

Ik weet het, en dan kan ik de puin opruimen.

ve
door verwijderd - Dec 2, 2010 om 22:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

......Ik weet het, en dan kan ik de puin opruimen.......

Wat je graag doet, want daar verdien jij tenslotte je geld mee!

ve
door verwijderd - Dec 2, 2010 om 23:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies schreef op donderdag 2 dec 2010, 22:52: ......Ik weet het, en dan kan ik de puin opruimen.......

Wat je graag doet, want daar verdien jij tenslotte je geld mee!

Klopt.
Alleen kan ik het niet uitstaan dat er van die wijsneuzen zijn die aangeven dat ik van niks weet, terwijl ik verdorie meer dan 6 jaar professional ben en dergelijke problemen al meer dan 6 jaar oplos.

Wat ik beschrijf is gewoon mijn ervaring als professionele computermonteur.

Maar ach, volgens zovelen hebben die testen meer gelijk dan een professionele computermonteur.

ve
door verwijderd - Dec 2, 2010 om 23:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op donderdag 2 dec 2010, 22:37:
tar schreef op donderdag 2 dec 2010, 22:17: @ ikbenik

Is het probleem met Kaspersky al opgelost?: Ik herhaal:

"De scanner van Kaspersky scant elke keer je computer als je hem opstart -ook als je je computer na een paar minuten opnieuw opstart- met een Rootkit-scan die soms 20 minuten of langer duurt en je systeem gijzelt! De Rootkitscanner is ook niet (tijdelijk) uit te zetten!".

Dat probleem heb ik in ieder geval niet meer.
Ik gebruik nu KIS2011.

Die Rootkit scan is wel essentieel.
Die spoort rootkits op.

Ook logisch is dat Kaspersky bij iedere startup van de computer de boel scand.

Dergelijke zaken is gewoon essentieel.
Nu kun je bij KIS2011 wel instellen dat bepaalde zaken worden gedraaid als de computer in rust is.

Hey Ikbenik,

KIS2011 (Kaspersky 2011) gebruikte ik ook tot voor enkele weken geleden, maar heb nog nooit de rootkitscanner (tijdelijk) kunnen uitzetten.

Uiteraard is een rootkitscanner zeer belangrijk, maar niet als je je systeem een aantal keren moet herstarten binnen een korte tijd en dat de rootkitscanner dan gewoon "leuk" opnieuw de totale rootkitscan gaat uitvoeren.

Daarbij wil IK wel de baas blijven over mijn eigen computer!

Als je de helpdesk van Kaspersky hier iets over vraagt wordt je gewoon niet geholpen of wordt commentaar gewoon gewist.

Ik gebruik nu G Data TotalCare 2011 (niet om reclame te maken), maar hier kan ik WEL de rootkitscan tijdelijk uitzetten en blijf IK wel de baas over mijn eigen computer.

Groetjes

ve
door verwijderd - Dec 2, 2010 om 23:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

P.S.

"Nu kun je bij KIS2011 wel instellen dat bepaalde zaken worden gedraaid als de computer in rust is".

De rootkitscan is niet in te stellen als de computer in rust is, maar begint elke keer automatisch als je computer wordt opgestart...

ve
door verwijderd - Dec 2, 2010 om 23:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je de optie game modus inschakeld, belast die rootkit scan het systeem veel minder.

Ik ken het probleem, en nu dat ik die opties heb ingeschakeld, is het probleem verdwenen.

ve
door verwijderd - Dec 3, 2010 om 00:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op donderdag 2 dec 2010, 23:39: Als je de optie game modus inschakeld, belast die rootkit scan het systeem veel minder.

Ik ken het probleem, en nu dat ik die opties heb ingeschakeld, is het probleem verdwenen.

Het is het principe:

Ik wil zelf kunnen kiezen wat wel en niet wordt uitgevoerd; een rootkitscan elke keer starten na een simpele herstart kost onnodig veel energie en slijtage en bij iets oudere computersystemen “bevriest” die rootkitscan het systeem zelfs tijdelijk…

Niet iedereen kan een krachtig nieuw computersysteem betalen en laat staan als je Kaspersky op een iets oudere notebook installeert... Uit ervaring weet ik dat dit een drama is.

ve
door verwijderd - Dec 3, 2010 om 00:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

een scanner testen en beoordelen door te scannen met een andere scanner...???... kan het nog dommer ???
hoe weet je dan dat scanner #2 betrouwbaar is??
van "heuristic" instellingen nog nooit gehoord zeker?? of van "false positives"?

Virusscanners zijn namelijk buiten een beveiliging toch ook een commercieel produkt en om dat te verkopen is het leuk dat het toch op zijn minst "lijkt" te werken.
Soms lijkt het er daarom op dat ze de "false positive" daar zelf voor bedacht hebben, op die manier lijken ze zich te onderscheiden door meer te vinden dan een andere scanner.
Ik kom hier echt zo af en toe lezen om te lachen, de ene selfmade expert slaat al grotere onzin uit dan de andere, een paar echte daargelaten.
De meesten moeten echter bij de "hoe krijg ik een vlek uit mijn nieuwe overhemd" problemen blijven, Daar word al genoeg geblunderd.
Wat virusscanners betreft, de echte grote jongens kunnen het niet maken om echt uitgesproken slecht te zijn maar ze presteren meestal zeker niet beter dan dat ze door hun gebruiker zijn ingesteld (of juist niet zijn ingesteld omdat ze geen idee hebben)
Verder is het net als de kip en het ei.......er zal eerst een virus moeten zijn eer een scanner hem kan herkennen en de ene is daar net iets slimmer of sneller in dan de andere.
Met andere woorden, een simpel antwoord is hier absoluut onmogelijk, dus zeg dat dan ook tegen de vragensteller!!!

ve
door verwijderd - Dec 3, 2010 om 02:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat heb ik gelachen bij het lezen van dit bericht.
Je laat je virusscanner scannen door een andere scanner.
En als die scanner wat vind is dat de beste.
Je laat dus norton scannen door Kasperski, Kasperski laat je scannen door NOd 2000. Nod 2000 laat je scannen door MacAfietje, die laat je scannen door jansen 123, die laat je scannen door BSA 1955, en s;nachts om 5 uur weet je nog niks. Van zoveel deskundigheid word ik heel nederig. En nu ga ik mezelf scannen, volgens mij heb ik een virus.

ikbenik schreef op donderdag 2 dec 2010, 20:19:
wimmi20 schreef op donderdag 2 dec 2010, 18:28: Ik vraag mij werkelijk af hoe al die virusdeskundigen weten dat de door hun geadviseerde scanner de beste is.
Zij zijn totaal niet in staat om te bepalen of hun scanner alle onheil buiten de deur houdt..
Eenvoudigweg omdat ze de kennis en de zeer gespecialiseerde vakkennis niet hebben om te bepalen wat een goede scanner is.
Maar al die zgn deskundigen hebben wel allemaal de mening dat hun scanner de beste is.
Hallo deskundigen, hoe bepaal je dat ?
Hou toch op met die flutadviezen !!
Je kunt hooguit bepalen of een bepaalde scanner de computer vertraagt.
Voor de rest is het totaal niet zichtbaar of merkbaar wat die scanner doet.

Veel mensen halen hun informatie van commerciële vergelijkingsites en testsites.
Ik niet.
Mijn bevindingen komen uit de praktijk.

Je hebt in ieder geval gelijk dat je niet kunt zien wat de scanner doet, wat die nu wel of niet doorlaat.

Toch is het wel te testen.

Neem een computer met bijvoorbeeld Avast.
Om te kijken of die virusscanner een goede scanner is, moet je die scannen met bijvoorbeeld Kaspersky, Norman, of wat dan ook.
Als die andere scanners niets vinden, dan zit je goed.

Bij AVG en McAfee scan ik altijd met een andere scanner (Kaspersky of Avast.)
Het probleem is dan dat de scanners dan trojaanse paarden aantreft.
De ergste soort gespuis wat er is.

Veel mensen zeggen inderdaad dat ze nooit problemen hebben met Avast of McAfee.
Ik heb de proef ook genomen bij een klant met AVG.
AVG eraf gehaald en Avast erop.
Problemen, problemen en nog eens problemen.
Die klant gaf Avast de schuld.
Ik via de externe harde schijf de computer laten scannen met Kaspersky.
Ook weer alarm.
Dus deugt AVG niet.
Als AVG en McAfee wel goed waren, zouden noch Avast, noch Kaspersky problemen aantreffen.

Met andere woorden:
Je weet pas of een scanner goed is, door te scannen met een andere scanner.

ve
door verwijderd - Dec 3, 2010 om 02:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op vrijdag 3 dec 2010, 02:11: Wat heb ik gelachen bij het lezen van dit bericht.
Je laat je virusscanner scannen door een andere scanner.
En als die scanner wat vind is dat de beste.
Je laat dus norton scannen door Kasperski, Kasperski laat je scannen door NOd 2000. Nod 2000 laat je scannen door MacAfietje, die laat je scannen door jansen 123, die laat je scannen door BSA 1955, en s;nachts om 5 uur weet je nog niks. Van zoveel deskundigheid word ik heel nederig. En nu ga ik mezelf scannen, volgens mij heb ik een virus.

Zeg wijsneus, hoe wil jij dan controleren of een virusscanner zijn werk wel goed doet?

Het gaat er niet om hoe zo'n virusscanner te werk gaat, maar dat hij zijn werk goed doet.

En als ik met een andere virusscanner ga scannen en die vind trojaanse paarden (doordat AVG en McAfee die lekker doorlaat) dan deugt die beveiliging niet.

BASTA!

ve
door verwijderd - Dec 3, 2010 om 09:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ ikbenik

Hier vind je speciaal voor de so called "specialisten" onder ons die denken hun medemens af te kunnen zeiken met kreten als "wijsneus" en het nodig vinden om te schermen met maar liefst 6 jaar ervaring etc. een willekeurig stukje over o.a. false positives.......voor de eigenlijke vraagsteller: tussen de regels door kun je er ook een beetje beoordelen hoe goed en hoe slecht virusscanners in het algemeen zijn......uiteindelijk is de allerbeste beveiliging gewoon de doos van de pc dicht laten na aanschaf ;-) ....klik hier.....

ve
door verwijderd - Dec 3, 2010 om 10:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iedere vraag die riekt naar 'virus' leidt hier tot zoveel antwoorden dat je het vermoeden dat er een discussie loopt in de vraag en antwoord rubriek.
Zoveel mensen, zoveel meningen, zoveel virusscanners.
Ik gebruik AVG 2011. Tot nu toe altijd juiste signalen ontvangen. Daarnaast begeef ik me niet zo maar op alle sites.......

ve
door verwijderd - Dec 3, 2010 om 11:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ jscholtes

Opzich heb je gelijk om je niet gek te laten maken door het gebral van allerhande self asigned experts hier...........toch even een kleine tip, update je AVG 2011 toch maar even niet, wacht even een paar dagen .......klik hier.....

ve
door verwijderd - Dec 3, 2010 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

domantwoord schreef op vrijdag 3 dec 2010, 11:29: @ jscholtes

Opzich heb je gelijk om je niet gek te laten maken door het gebral van allerhande self asigned experts hier...........toch even een kleine tip, update je AVG 2011 toch maar even niet, wacht even een paar dagen .......klik hier.....

Dank je wel. Men meldt dat het probleem zich voordat met update 3292. Ik beschik (na update vanochtend) over 3293. De genoemde problemen heb ik niet gehad ondanks dat ik aan alle criteria lijk te voldoen. Geluk gehad...;)

ve
door verwijderd - Dec 3, 2010 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op donderdag 2 dec 2010, 22:15: Waarom blijven mensen steeds voor AVG kiezen?

Gratis en meest bekend? En "iedereen" heeft het? Zelfs mijn vorige, duurdere, ongeïnteresseerde "professional" heeft mij er mee opgescheept!!!! Van Norton die hij zonder overleg/uitleg verwijderde heeft de nieuwe monteur er nu de resten van uitgehaald die vorige "professional" had laten zitten. Ook werd ik van die man niks wijzer. Microsoft Essentials is er nu tijdelijk opgezet zodat ik even voort kan voor we weer verder gaan want er is nog meer mis.

Ik ben van mening dat een virusprogramma's (ook de monteur!!) bij zowel klant als pc/laptop moet passen. Je moet kunnen communiceren. Dat is iets wat ik in al die jaren zeker geleerd heb. Let daarop mensen!!! Zo'n pc-monteur is net als een dokter: je moet echt met ze kunnen communiceren.

Ik heb geen idee of KPN die 24 uurs monteur die geen voorrijkosten rekent nog aanbied? Nou,ik heb er twee gehad, een hielp me verder de penarie in en de andere snapte niks dus wilde mijn laptop een week meenemen (want hij woonde te ver weg??) en heeft hier twee gezeten, geen oplossing maar wel gelijk €120 pinnen!!!

Maar ach, wat helpt echt? Zie de Wikileaks!! :D

ve
door verwijderd - Dec 3, 2010 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Correctie laatste zin: "heeft hier twee UUR gezeten.....enz."