roodborstje
door roodborstje Feb 11, 2016 om 12:27
Computers & telefonie

Print lettergrootte.

Sommige mails als ik die afdruk zijn de letters veel te klein.
Hoe krijg ik die groter?
Gebruik Windows 7.

14693 7 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Feb 11, 2016 om 14:00
16826 Antwoorden / 108 Vragen

De mail groter maken met controle knop en wieltje muis?

roodborstje
door roodborstje Feb 11, 2016 om 17:19
91 Antwoorden / 71 Vragen

@ Tenormin

Ja, dan wordt de tekst groter maar het gaat mij om het printen. Dan blijft de tekst nl. heel klein.

reflecs
door reflecs - Feb 11, 2016 om 15:36
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Welke printer heeft u?
Bij mijn printer is er een optie Voorkeursinstellingen > pagina- layout
Daar is de mogelijkheid Verklein/vergroot document op papiergrootte, maar ook op percentage. Dat kunt u verhogen.

Bij Outlook kan ik, als ik kies voor Afdrukken > afdrukvoorbeeld > pagina instelling > opmaak, de grootte van het lettertype aanpassen.
U kunt eventueel de mail in een nieuw Wordbestand plakken en daar de grootte aanpassen.

edrick3
door edrick3 - Feb 11, 2016 om 15:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Windows Live mail is het gratis programma van Microsoft om mee te mailen. Het wordt veel gebruikt samen met Windows 7, omdat daarin geen mailprogramma zit. Het is een wat uitgeklede versie van Windows Mail, maar ook hier kunt u de standaardopmaak van uw mailtjes instellen.

Wanneer u toekomstige e-mailtjes standaard in een ander lettertype of in een andere kleur wilt opmaken, gaat u als volgt te werk.

  • Klik links bovenaan op het witte driehoekje in het blauwe tabblad.
  • Klik op Opties > Mail.
  • Op het tabblad 'Opstellen' kunt u andere lettertypes, groottes en kleuren instellen.

(Bron)

gerbera
door gerbera Feb 11, 2016 om 16:08
7359 Antwoorden / 14 Vragen

sorry @edrick3, Dit werkt alleen bij het zelf opstellen van een bericht. Gaat niet op bij ontvangen mails en denk dat de Ts dat bedoeld.

reflecs
door reflecs Feb 11, 2016 om 16:49
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@gerbera. Als Ts de mail aan zichzelf doorstuurt kan hij de mail bewerken :)

gerbera
door gerbera Feb 11, 2016 om 17:11
7359 Antwoorden / 14 Vragen

@ edrick3, Klopt maar dan hoeft het niet zo moeilijk. Na op doorsturen geklikt te hebben kan, na het selecteren van de tekst, de Ts volstaan met alleen het letterformaat aan te passen in de regel waarin het lettertype staat.;-))

reflecs
door reflecs Feb 11, 2016 om 17:28
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@gerbera, dat is zo, het is inderdaad niet nodig "aan" in te vullen :)

edrick3
door edrick3 Feb 11, 2016 om 17:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gerbera,  Je hebt helemaal gelijk.

freya
door freya - Feb 11, 2016 om 15:53
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Waar staat dat het om Windows Live Mail gaat....?

Kortom, met alleen de gegeven, beperkte informatir is er geen zinnig antwoord te geven. Kun je net zo goed ook de oplossingen voor Outlook, Firebird, Incredimail enz. gaan posten....

reflecs
door reflecs Feb 11, 2016 om 16:47
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Vraagsteller heeft/had WLM ;) https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/e-mail-verzenden?

gerbera
door gerbera - Feb 11, 2016 om 16:05
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Als het om ontvangen mails gaat is dat niet aan te passen. Lettertype en grootte worden bepaald door de opsteller van de mail. Als oplossing kunt u de tekst kopiëren naar Word. Daar kunt u de tekstgrootte aanpassen.

roodborstje
door roodborstje Feb 12, 2016 om 11:17
91 Antwoorden / 71 Vragen

@ CERBERA.

Hallo. Ik denk dat dit het enige juiste antwoord is.

De mail die ik kreeg is in WLM normaal te lezen en hoeft niet groter gemaakt te worden met Ctrl en wieltje van de muis.
Het gaat mij erom dat als ik deze mail afdruk het hele kleine lettertjes zijn geworden die moeilijk te lezen zijn.
Dus ik denk dat ik idd de tekst maar ga kopiëren naar Word zodat ik hem beter kan lezen na afdrukken.

Groetjes.

marita567
door marita567 - Feb 11, 2016 om 17:22
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@roodborstje ,

U heeft de vraag van @reflecs nog niet beantwoord , welke printer heeft uw ?

gerbera
door gerbera - Feb 12, 2016 om 11:51
7359 Antwoorden / 14 Vragen

@ CERBERA.  Hallo. Ik denk dat dit het enige juiste antwoord is.De mail die ik kreeg is in WLM normaal te lezen en hoeft niet groter gemaakt te worden met Ctrl en wieltje van de muis.Het gaat mij erom dat als ik deze mail afdruk het hele kleine lettertjes zijn geworden die moeilijk te lezen zijn.Dus ik denk dat ik idd de tekst maar ga kopiëren naar Word zodat ik hem beter kan lezen na afdrukken.Groetjes.

U kun ook het bericht doorsturen naar uzelf en voor u verzend de lettergroote aanpassen met selecteren en links boven de lettergrootte aangeven.