boppe1943
door boppe1943 Feb 6, 2016 om 05:26
Computers & telefonie

Probleem met Yahoo mail

Even wennen, deze vernieuwde site. Maar het probleem is dat ik sinds een dag of 4 geen emails meer kan openen op mijn Yahoo account. Aanvankelijk waren dat alleen mails met een bijlage, maar nu kan ik geen enkele mail meer openen. Ik krijg dan als tekst: "There appears to be a problem loading the email (en dan volgt het onderwerp van de betreffende mail). Er is zo te zien geen storing. Of zou het personeel toch aan het saboteren zijn? :-) 15% van het Yahoo personeel wordt namelijk op straat gezet.
Ik weet: Yahoo is bij menig Vara Kassa expert niet populair en raadde men mij bij vorige problemen Gmail aan. Maar dat scoort nou juist bij mij niet zo hoog. Bovendien ben ik aan Yahoo Mail gewend. Alvast bedankt voor een eventuele oplossing.

8185 7 Rapporteer

marita567
door marita567 - Feb 6, 2016 om 06:21
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo boppe1943 ,

Er is een aantal dagen een storing bij Yahoo zie hier , klik bovenaan ( in het blauw ) op current / huidige status .
Daar kunt u de problemen zien .

http://downdetector.com/status/yahoo-mail/archive/

hansje klein
door hansje klein - Feb 6, 2016 om 08:32
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik ben Yahoo.de gebruiker en heb sinds februari een uitgebreidere lijst in het kopje staan (8 ikoontjes).

Moet soms vaker klikken om in de mailbox te komen, maar verder géén opvallende storingen gezien.

De Yahoo-beurskoersen zijn met 30% gevallen, maar ik zie daar verder geen samenhang.

boppe1943
door boppe1943 - Feb 6, 2016 om 10:11
1129 Antwoorden / 98 Vragen

@Marita567, op de link zien zijn er elke dag wel één of meerdere storingen bij Yahoo, behalve op 30 januari.

Een Avast (free edition) virusscan geeft aan dat er netwerkproblemen zijn, maar die kunnen alleen opgelost worden als ik een betaald abonnement neem.

marita567
door marita567 - Feb 6, 2016 om 10:32
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@Boppe1943,

Heeft uw bij het openen van Avast Slimme Scan staan , zo ja laat deze eens lopen er word dan gecontroleerd op thuisnetwerkbeveiliging .
Zie  hier voor meer instellingen van Avast er staat duidelijk dit vermeld :

Klik op de knop Slimme scan uitvoeren om het systeem te laten controleren (nb: het is onnodig om extra software aan te schaffen voor het oplossen van aangetroffen problemen .

https://www.schoonepc.nl/optim/avastantivirus.html

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 6, 2016 om 10:50
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Heeft noppen avast?

gerbera
door gerbera Feb 6, 2016 om 12:07
7360 Antwoorden / 14 Vragen

Ja, dat vermeld @Boppe1943 om 10.11u. Of noppen avast heeft weet ik niet want die naam zie ik nergens;-))

marita567
door marita567 - Feb 6, 2016 om 10:51
1576 Antwoorden / 17 Vragen
Cookies
door Cookies - Feb 6, 2016 om 11:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

In Nederland heeft Yahoo mail sinds 1/2 geen storing http://allestoringen.nl/storing/yahoo-mail Het lijkt dus veroorzaakt te worden door een probleem op jouw p.c.

Omdat het eerst ging om mails met een bijlage, zou het me niet verbazen dat de mail geïnfecteerd is.