hakeni2
door hakeni2 Aug 30, 2016 om 13:53
Computers & telefonie

Problemen door de grote update van windows 10

Sinds de "grote"update van windows 10 heb ik een aantal problemen:
Kan geen Cd of DVD meer branden, niet met Roxio, Windows Mediaplayer, Nero 2016.
Mijn Logitech webcam werkt niet meer bij opnemen, maar wel bij Skype.
Als ik mijn Samsung smartphone via USB aansluit wordt deze niet herkend, ook niet met Samsung Kies.
Weet iemand of dit aan de update ligt en of er al iets bekend is of Microsoft hier iets aan gaat doen.

1418 6 Rapporteer

gsm
door gsm - Aug 30, 2016 om 14:32
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het ligt mogelijk aan het ongecontroleerde gebruik van cleaning tools, allerlei vage tuning software, of aan diverse antivirus pakketten.
Hierdoor kan de update gedwarsboomd worden met diverse problemen na afloop van de update als gevolg.
Persoonlijk heb ik de recente update nog op geen enkele PC ontvangen en ben ik ook niet van plan om dat te bespoedigen.
Het is onverstandig om beschikbare grote updates meteen toe te passen
Als je de update zelf geforceeerd hebt, dan loop je des te meer kans op fouten die nog voorkomen in het update proces.
Wacht je tot de update vanzelf komt, dan is er de kans dat de update minder fouten veroorzaakt.

marita5
door marita5 - Aug 30, 2016 om 14:53
11510 Antwoorden / 15 Vragen
zoekster1
door zoekster1 - Aug 30, 2016 om 14:58
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik hou het voorlopig bij W8.1 ;-)
Nergens last van.

marita5
door marita5 Aug 30, 2016 om 15:03
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Volledig met u eens , is nog geldig tot 2023 , tegen die tijd mag ik blij zijn als ik de laptop nog aan / en uit kan zetten ;-))

reflecs
door reflecs - Aug 30, 2016 om 15:08
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Binnen 10 dagen zou het mogelijk moeten zijn om terug te gaan naar de vorige versie;
Instellingen > Bijwerken en beveiliging  >  Herstel (?) > Ga terug naar een eerdere versie (?) > Starten.
Zie verder (Engels) met afbeeldingen: http://www.intowindows.com/how-to-uninstall-windows-10-anniversary-update/

marita5
door marita5 - Aug 30, 2016 om 15:14
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Edit

costnix
door costnix - Aug 30, 2016 om 15:19
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Wat de telefoon betreft, zou u de stuurprogramma's van de telefoon kunnen verwijderen. Ontkoppeld de toon en vervolgens start u de computer op nieuw. Sl.uit de telefoon weer via USB weer aan. De computer zal weer de stuurprogramma's voor uw telefoon gaan zoeken en installeren.
Bij mij was het de oplossing om mijn iPhoneSE weer te laten herkennen door Windows 10

wi
door wilhelmina59 Aug 30, 2016 om 17:14
512 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn oude samsung galaxy werd met USB door windows 7 niet meer gelezen, sinds ik 10 erop heb staan  kan ik er weer alles mee. Had werkelijk alles uitgeprobeerd tot aan kies(light) toe.

costnix
door costnix Aug 30, 2016 om 17:27
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De wereld, die Windows heet, zit raar in elkaar :-)

wi
door wilhelmina59 Aug 30, 2016 om 18:34
512 Antwoorden / 0 Vragen

Overigens is het wel raadzaam om alles zo in te stellen dat microsoft niet over je schouder meekijkt. Niet vergeten om dit na updaten weer aan te passen.

costnix
door costnix Aug 31, 2016 om 00:45
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon geen account aanmaken bij ErgKleineSmurf :-)