Ja
door Jan.K Apr 9, 2016 om 20:13
Computers & telefonie
Ransomware Critroni CTB-Locker ZEER gevaarlijk

CTB Locker/Critroni Ransomware

https://zondervirus.nl/ctb-locker-virus/

Geachte readactie,

Ik zoek desperaat naar een oplossing om mijn zelf gemaakte 'ge-edit' video files van vakantie opnamen, en andere belangrijke files te herstellen.
Ik ben helemaal radeloos. Mijn grote backup middels het software system "Windows Easy Transfer 7" is ook corrupt gemaakt. De standaard
bruikbare Microsoft  bestandsopbouw, voorbeeld:  001.JPG  en/of  *****.DOCS  zijn door CTB-locker veranderd in 001.JPG.jeabbinea  en/of
*****.DOCS.jeabbinea en ander soort codes.  De criminelen hebben "na betaling van hoge ransom kosten tot wel 700 euro", een soort sleutel oplossing wat helemaal niet zeker is of dit wel werkt. Dus in feite bestaat er misschien een oplossing. Weet Microsoft geen oplossing hiervoor? Het is een drama om in contact, laat staan conlaaf te komen met MS betreft deze kwestie. Dit is een hele grote Microsoft BUG! in hun software binary base.

De ransomware is een economisch drama en het verbaast me dat er niets vernomen wordt uit de professionele hardware en software wereld zoals de merken
Microsoft, Apple, Symantec, AVG ect. Maar ook de algemene media op het gebied van TRV doet er geen moeite voor dit probleem aan te kaarten. Is uw redactie niet besmet met deze virus?  Ik hoop zeer dat er een oplossing is te vinden.  mvg,  Jan

15105 25 Rapporteer

sw
door swat1500 - Apr 9, 2016 om 20:47
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Diverse computer experts hebben al aangegeven dat aldus versleutelde bestanden, zonder de juiste ontsleutelcode, niet herstelt kunnen worden. Ook bij betaling is het nog maar de vraag of je inderdaad de ontsleutelcode gaat krijgen of niet gewoon nog meer "verzoeken" krijgt om te betalen.De versleuteklcodes zijn vaak zo sterk dat zelfs supercomputers veel tijd nodig hebben om de code te kunnen vinden. Ik ben bang dat u de geinfecteerde bestanden als verloren zult moeten beschouwen.

so
door solbeamer - Apr 9, 2016 om 22:22
30 Antwoorden / 3 Vragen

Heb je al geprobeert om de $#^64334.jpg.jeabinea terug te veranderen in de jpg door wat erachter staat gewoon te wissen?
Krijg je dan gewoon weer een plaatje terug?

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 10, 2016 om 00:16
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Was het maar zo eenvoudig, dan kon eenieder zelf zijn bestanden hernoemen. De bestanden zijn echt goed versleutelt.
Diewilik

so
door solbeamer May 1, 2016 om 03:02
30 Antwoorden / 3 Vragen

http://features.en.softonic.com/beating-cryptolocker-the-virus-that-kidnaps-your-documents

http://technieuws.com/50918/petya-ransomware-gekraakt-via-algoritme

so
door solbeamer - Apr 9, 2016 om 22:28
30 Antwoorden / 3 Vragen

http://editorial.nl.softonic.com/het-cryptolocker-virus-bestanden-herstellen-en-een-aanval-voorkomen

hutch
door hutch May 25, 2016 om 22:46
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Niets van softonic.com gebruiken, je krijgt dan alleen nog maar meer rommel op je pc/laptop enz.

Topantwoord

ph
door philip36 - Apr 9, 2016 om 23:20
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Probeer het eens met het gratis programma van Kaspersky.
Kaspersky heeft een groot aantal sleutels opgeslagen en als u geluk heeft zit daar een sleutel bij om uw files te ontsleutelen.
Anders, als de bestanden u veel geld waard zijn, maar betalen.

Voor het Kaspersky programma

 https://noransom.kaspersky.com

Ja
door Jan.K Apr 10, 2016 om 14:58
1 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt P36,  Tip; probeer eerst te onderzoeken voor dat u de tip geeft. Maar Kaspersky heeft het hier over de "coinvault" virus.

quote: "We are now able to share a new decryption application that will automatically decrypt all files for Coinvault and Bitcryptor victims."

Kaspersky heeft nog geen oplossing voor de CTB-locker. Wel is er een Kaspersky "Recue disk 10" kav rescue 10 maar ik weet niet of deze sw juist de ge-crypte CBT file kan herstellen. Zelfs hoe je deze met een bootable CD moet instaleren is duister. Ik heb de CD al maar het insalleren werkt niet.  http://computertotaal.nl/apps-software/kaspersky-rescue-disk-10-de-strijd-aan-met-malware-50286

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 10, 2016 om 00:19
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Waarom wilt u de schuld naar Microsoft schuiven, zij hebben uw computer niet besmet zij hebben ook geen bestandje voor u uitgepakt en zeker niet op een linkje geklikt. Ook heeft Microsoft uw virusscanner niet uitgezet, of met oude software laten draaien.
Diewilik

Ja
door Jan.K - Apr 10, 2016 om 14:39
1 Antwoorden / 2 Vragen

Dank u allen voor uw reacties. Behalve 'een reply van 1 persoon' die goed lezen niet onder de knie heeft en die gelijk weer moet gaan mauwen volgens het over bekende "dutch-anger" syndroom (nieuw begrip voor de dikke VanDale 2017) dat heerst in dit land.

Heel veel tijd besteden aan zoeken levert het volgende:   https://labs.bitdefender.com/2016/03/combination-crypto-ransomware-vaccine-released/

"GUH-wel-dig! Kijk...daar hebben we wat aan!"

Natuurlijk, ik zal jullie voor zijn,  het is, 'voorkomen is beter dan genezen'. Maar "ransom-ware" aanvallen zijn bijna niet te voorkomen. De welbekende virus'jes van de afgelopen jaren zijn peanuts/kinderspel vergeleken met wat er aan gaat komen aan echte "terror-ransomware for the BIG money" welke die criminelen gaan uitzetten de komende tijd. Het blijkt dat die criminelen in (wel ja) uit "Russia and Ukraine". (goed dat er referendum bestaat en een heerlijke "NEE" galmt door dit land)

Bron: https://heimdalsecurity.com/blog/ctb-locker-ransomware/

qoute: "In June 2014, Operation Tovar run by the U.S. Justice Department in collaboration with the FBI, Europol and some important names in the industry like Symantec, Trend Micro and McAfee, took down a large network controlled by hackers in Russia and Ukraine that were using the Gameover platform to spread and infect systems with a dangerous piece of ransomware that encrypts your files and asks a sum of money in exchange for the decryption key. Though state authorities and private entities worked together to take down the Gameover and CryptoLocker network last year, we think that everyone expected a comeback. CTB Locker is such a comeback and it’s one of the latest developments of CryptoLocker, the ransomware trojan that spreads mainly through spam and e-mail attachments.

The name of the ransomware, comes from its main advantages:

Curve-Tor-Bitcoin comes from its persistent cryptography based on elliptic curves, which encrypts the affected files with a unique RSA key;  (waarom leggen ze hier de abreviation RSA niet even uit?)  Vooruit, doe ik wel: "RSA is de afkorting van "Ron Rivest , Adi Shamir and Leonard Adleman" Een door hun ontwikkelde algorithm uit 1977.

TOR comes from the malicious server placed in onion-domain (TOR), which is very difficult to take down.

Bitcoin refers to the possibility to pay in bitcoins, avoiding normal payment systems that can lead back to online criminals.

Mijn grote tip: Blijf weg van "Spyhunter4". Dit bedrijf hangt je vast aan duistere abonnementen die om de 6 maanden vernieuwd moeten worden. Ik lees wel dat de SH4 suite wel zijn werk doet in het verwijderen van ransomware virussen in de root kit van Windows ** besturingsprogramma's. Maar weer moeilijk moelijk in Windows 10 (het zal niet!) Hoe is het mogelijk?...maar het is waar. Spyhunter4 UNinstalled (verwijderd) door Iobit uninstaller blijft je pc lastig vallen door steeds alert windows te tonen. Hoe is het mogelijk!? Wat een meuk allemaal. Het internet met al haar hardware en software infrastructuren, 'consument-massaal' de rug toe keren, dat zal een revolutie teweeg brengen zeg. Een utopie?  Nogmaals dank, Greetz

Ka
door Kassafoutje Apr 10, 2016 om 16:12
19 Antwoorden / Vragen

Als ik in Google Spyhunter4 intik dan geeft mijn WOT extentie (Web of Trust) alleen maar rode balletjes...vreselijk onbetrouwbaar dus. Zoiets kun je dus wel weten van te voren.

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 10, 2016 om 22:33
3449 Antwoorden / 25 Vragen

In de tekst staat letterlijk
CTB Locker is such a comeback and it’s one of the latest developments of CryptoLocker, the ransomware trojan that spreads mainly through spam and e-mail attachments.

Dus hoe gevaarlijk het ook is je activeert het zelf. Ransomeware krijg je NIET zomaar dat krijg je door te klikken of uit te voeren.

Ja
door Jan.K Apr 11, 2016 om 10:36
1 Antwoorden / 2 Vragen

@ KASSAFOUTJE  Inderdaad en dank voor de informatie.
@ Diewilik   Dat is juist. Heb ik ook gelezen en meer. Bij mij was het een exact gelijkende KPN factuur email met .pdf file verwijzing er in die op een gelijk moment binnen kwam als dat al mijn KPN facturen op die datum binnen komen. Tja, ik ben ook maar een mens.
Overigens, de gelijkende google maps kaart die de groei laat zien van CTB-locker wereldwijd, is gestaag oplopend.

vr1944
door vr1944 Apr 11, 2016 om 16:11
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Tjonge jonge wat een gedoeTS. Ik heb een paar maanden geleden hier al gewaarschuwd voor het LOCKY virus en het advies gegeven om je databestanden te kopieeren op een externe harde schijf en vooral niet te klikken op e-mail  bijlage's  . Bij mij leek het op een e-mail van mijn provider waar het bestandje als bijlage inzat .Dat je deze virus oploopt is dus volkomen je eigen schuld .

Po
door Pomeon Apr 11, 2016 om 18:21
16 Antwoorden / Vragen

Hallo Jan!

Even nog wat extra info op wat mijn voorgangers hebben gezegd:
- Wanneer je in de toekomst wel regelmatig back-ups gaat maken op een externe harddisk van al je bestanden (voor het geval je nog eens ten prooi valt aan ransomware), is het wel van belang dat je deze harddisk in de tussentijd loskoppelt van je PC. Ransomware encrypt namelijk niet alleen de bestanden op je computer, maar ook van alle USB-opslagapparaten (zoals USB-sticks en harddisk) die op dat moment zijn aangesloten en zelfs clouddiensten zoals Dropbox.
Dropbox heeft trouwens de handige optie dat van elk bestand ook de 'previous versions' zijn opgeslagen. Je kan dan het encrypted bestand dus vervangen door een versie van dat bestand een dag (of meer) geleden.

- Je kan in je e-mailprogramma filters instellen, om te voorkomen dat je nog een keer per ongeluk zo'n virus installeert. Bij het openen van de e-mail lijkt het namelijk wel een .pdf-bestand, maar eigenlijk is het een .pdf.exe-bestand (of '.pdf.zip' etc.). Die laatste '.exe' term wordt in sommige gevallen (of eigenlijk standaard) door het e-mailprogramma weggelaten. Voor elk e-mailprogramma moeten deze filters op een andere manier worden ingesteld. Die methodes zijn ongetwijfeld via Google te vinden. Voor Outlook is het volgens mij niet mogelijk (weet ik niet zeker).

- De ransomware van de computer verwijderen is over het algemeen niet het probleem. Het echte probleem zit in het decrypten van de bestanden. In eerdere ransomwareversies is door de makers van het virus regelmatig een fout gemaakt in de software, waardoor dit toch mogelijk was (zoals dat ze de decryption-key gewoon ergens op de computer zelf hadden opgeslagen xD). Tegenwoordig is het, zover ik weet, onmogelijk om je bestanden terug te krijgen zonder te betalen.
Er is een kleine kans dat dit wel kan. Afhankelijk van de instellingen van je OS slaat Windows automatisch 'shadow copies' op van elk bestand. (Een beetje zoals Dropbox dus) Ik ben niet bekend met Windowsversies na Windows 7, dus daar zal je ook even zelf naar moeten Googlen.
Wanneer het virus de shadow copies te slim af is geweest, door eerst elk bestand te kopieren, het origineel weg te gooien en de kopie te encrypten, is het (naar wat ik heb gelezen) mogelijk om een deel van de bestanden deels/volledig terug te halen dmv Data Recovery software. Daarbij is het echter van belang dat de computer zo min mogelijk is gebruikt sinds de encryptie van de bestanden, anders is het eigenlijk zinloos om eraan te beginnen.

costnix
door costnix Apr 19, 2016 om 13:10
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is al jaren bekend!

reflecs
door reflecs - Apr 10, 2016 om 16:05
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@jan.k.,

Ik kan me heel goed voorstellen dat u kwaad bent. Dit is echter de rubriek Vraag & Beantwoord (Consumenten helpen elkaar). Voor de redactie is er onderaan deze pagina de link Contact.

Wilt u toch antwoorden via het forum, stel dan duidelijke vragen. Bijvoorbeeld:
1 Hoe krijg ik weer toegang tot mijn bestanden die door CTB-locker versleuteld zijn? Maar daar heeft u eigenlijk al antwoord op gekregen.
2 Hoe verwijder ik het virus?
3 Hoe kom ik van Spyhunter af?

Tip: zeggen dat andere forumleden mauwen en zelf off topic gaan helpt in ieder geval niet.

Maar misschien wilt u alleen een discussie...?

marita5
door marita5 - Apr 11, 2016 om 08:15
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jan K ,

Misschien heeft u hier iets aan , u kunt u probleem daar voorleggen en word individueel behandeld , klik op de rode regel .

https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=222&t=17451

Ja
door Jan.K Apr 11, 2016 om 10:25
1 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Marita5,

Te gek. Mijn dank. Ik ga het bestuderen :^))

marita5
door marita5 Apr 11, 2016 om 12:17
11495 Antwoorden / 15 Vragen

graag gedaan , en nu maar hopen dat het probleem word opgelost succes .

re
door red1 - Apr 11, 2016 om 11:23
329 Antwoorden / 1 Vragen

kijk eens op www. schoone pc.nl deze persoon is een echte comp. expert. schoone moet dus met dubbel O !

tu
door tumbarumba - Apr 11, 2016 om 11:55
13 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Jan soms kan je het niet winnen jammer dan van de bestanden weet niet waar je op draait

ben je niet in staat dan om  het simple te houden of je window7/10/of mac hebt of terug naar de fabrieks instellingen???

Heb je verhaal gelezen microsoft ????Cut your losses,shit happens.veel geluk grt bb

Ja
door Jan.K Apr 11, 2016 om 16:55
1 Antwoorden / 2 Vragen

Nou beste Tumba... ik ben bezig met een bedrijf dat welke mogelijk kan helpen. HA! hoe vind je die? Een "recover install" tja, die is makkelijk en reeds uitgevoerd. Alle CTB corrupted files staan op een externe schijf. Tja, 'cut-your-losses' is niet zo eenvoudig te nemen.
Er is een .MOV file van een 2.5uur durende edited vakantie video. Deze was een beetje prijsig en daar doe ik niet zomaar afstand van.

Vandaar mijn fanatisme hier. ;^)

thanks,

holpen
door holpen Apr 13, 2016 om 02:06
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou mijn hoop niet al te hoog stellen op wat dat bedrijf beweert te kunnen doen. Op dit moment zijn zelfs de grote security-softwarebedrijven niet in staat deze variant te ontsleutelen, dus het lijkt me sterk dat dat bedrijf van jou dat wel zou kunnen. Het is soms wel mogelijk om een deel van de bestanden terug te halen met file recovery software, maar de laatste varianten van deze ransomware lijken ook daartegen inmiddels methoden te hebben ingebouwd. Ik hoop van harte dat het dat bedrijf gaat lukken, maar ik houd mijn hart vast.

Wat betreft je rants and raves tegen van alles en nog wat die hieraan schuld zouden hebben: het is geen "bug" in de Microsoft software, maar een inherent onderdeel van het - in mijn ogen zwaar onvoldoende - veiligheidsmodel van Microsoft, gecombineerd met onveilig gedrag van gebruikers. Microsoft zou eigenlijk standaard veel betere policy's moeten implementeren om het uitvoeren van niet-goedgekeurde programma's tegen te gaan. Die mogelijkheden zijn technisch wel voorhanden, maar zijn voor de meeste gebruikers veel te lastig om zelf in te richten. Het is wel verstandig om daarvoor gebruik te maken van diverse beschikbare tools zoals hier beschreven: http://www.bleepingcomputer.com/virus-removal/ctb-locker-ransomware-information#prevent

Citroni ransomware wordt momenteel bovendien ook veel verspreid via e-mail-bijlagen. Ik heb er zelf al een stuk of wat onder handen gehad die op die manier geïnfecteerd waren geraakt: simpelweg door bijlagen onnadenkend te openen. Het terughalen van de data wordt met elke nieuwe variant moeilijker en is momenteel eigenlijk onmogelijk. Het tooltje van Kaspersky hierboven helpt ook niet, om de simpele reden dat dit zich richt op een andere soort ransomware en al tamelijk oud is. Critroni CBT is gewoon een rotding.

Het verwijderen van de ransomware op zich is niet al te moeilijk, daarvoor zijn ook meer dan genoeg goede tools beschikbaar. Het terughalen van de versleutelde data is een geheel ander verhaal en ik zie op dit moment nergens nog een oplossing die dit voor elkaar kan krijgen. Ik ken één geval van iemand die in arren moede toch maar betaald heeft - en die kreeg inderdaad een decryptietool en heeft zijn bestanden weten terug te halen. Er is echter geen enkele garantie dat dat voor iedereen geldt: we hebben te maken met criminelen en die zijn nou niet bepaald van de betrouwbaarste soort. Ik zou dat dan ook nooit adviseren te doen.

Zodra je alles weer up and running hebt, draai dan a.u.b. de bovengenoemde tools om hernieuwde ellende te voorkomen. Het is geen overbodige luxe, helaas.

Ik hoop dat je succes mag hebben in het terughalen van je bestanden, want het is natuurlijk gewoon heel erg dat je op zo'n manier dingen kwijtraakt.

audb
door audb - Apr 11, 2016 om 12:11
1668 Antwoorden / 5 Vragen

www.bleepingcomputer.com

Ik weet niet of er een oplossing staat maar deze gasten weten best wel veel van virusen en trojans (wat randsomware is)

Maar hoogstwaarschijnelijk is het adobe geweest die niet ge-update is.

En nee dat is niet uw schuld maar van Adobe die pas te laat met een oplossing kwam.

Er is het verstandig om een adblokker en een programma die automatisch update`s installeert te gebruiken maar nogmaals als een bedrijf als Adobe gewoon te laat is met updates dan is er weinig aan te doen.

fr
door fredddy - Apr 11, 2016 om 12:11
8 Antwoorden / 1 Vragen

Het is om te beginnen erg handig om vooraf al een cd gebrand te hebben die erop gericht is om dit soort hacks te verwijderen. Toen enkele jaren terug een consumentenprogramma het had over ransomware en daarin tips gaf waar eventueel software daarvoor te downloaden was, heb ik meteen een cd gebrand. Of die cd ook werkt zal ik pas weten als mijn pc last krijgt van ransomware. Ik hoop het nooit nodig te hebben.
Maar u zou eens een kijkje hier kunnen nemen: http://www.consumentenbond.nl/veilig-online/extra/ransomware-cryptoware-gijzelsoftware/

en om uw pc weer te bevrijden kunt u op de volgende site hopelijk de juiste software en aanwijzingen vinden.
http://opgelicht.avrotros.nl/nieuws/detail/9787/

be
door ben2000 - Apr 11, 2016 om 14:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

is heel simpel op te lossen, op het moment dat het " bericht " verschijnt onmiddelijk de noodstopknop in drukken de pc laten uitslaan [wel ONMIDDELIJK HE ]dan kun je weer opstarten en de ransomware is weg!!

ajmvl44
door ajmvl44 - Apr 11, 2016 om 15:05
34 Antwoorden / 0 Vragen

heb je combofix al gebruikt? dat helpt ook wel.
http://www.bleepingcomputer.com/download/combofix/
dit werkt alleen niet in
Windows 8.1 en 10
wel in Windows 7 en 8 en vista

gr
door grhks - Apr 11, 2016 om 16:07
2 Antwoorden / Vragen

Hier kun je inormatie vinden over de ransomware (is wel in het engels): http://www.bleepingcomputer.com/virus-removal/ctb-locker-ransomware-information#restore.

Dat ransomware niet te stoppen is, klopt niet. Dit kan middels Software Restriction Policies, dit levert Microsoft standaard mee met Windows. Van Windows bestaan verschillende versies, bijvoorbeeld Home, Professional.

SRP kun je handmatig instellen als je weet hoe dat moet, maar er bestaan ook (gratis) tools voor, bijvoorbeeld deze: https://www.foolishit.com/cryptoprevent-malware-prevention/.

Succes.

ho
door honda98 - Apr 11, 2016 om 16:21
103 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb ook diverse keren van dit soort meldingen gekregen. maar als je snel reageert is dit te voor komen door je computer zo snel mogelijk uit te zetten en daarna kan je gewoon weer verder met je computer.
van mij krijgen zulke criminele echt geen cent.
en als alle computer gebruikers dit ook doen zal dit soort praktyken gouw af gelopen zijn.
het zijn meestal criminele die te lui zijn om te werken om zo aan een zeer goede boterham willen komen.
ze zouden deze criminele in een wer kamp moeten zetten .

koekeloer
door koekeloer - Apr 11, 2016 om 19:32
562 Antwoorden / 18 Vragen

DE schuld van Microsoft door een bug? Verklaar je nader?

reflecs
door reflecs - Apr 12, 2016 om 08:50
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Jan.k. schrijft:

Ja
door Jan.K 11 Apr 2016 om 16:55
1 Antwoorden / 2 Vragen

Nou beste Tumba... ik ben bezig met een bedrijf dat welke mogelijk kan helpen. HA! hoe vind je die? Een "recover install" tja, die is makkelijk en reeds uitgevoerd. Alle CTB corrupted files staan op een externe schijf. Tja, 'cut-your-losses' is niet zo eenvoudig te nemen.Er is een .MOV file van een 2.5uur durende edited vakantie video. Deze was een beetje prijsig en daar doe ik niet zomaar afstand van.Vandaar mijn fanatisme hier. ;^)thanks,

Heeft u al contact opgenomen met het bedrijf dat de video gemonteerd heeft? Misschien dat ze een archief hebben? Niet geschoten is altijd mis.

gallito
door gallito - Apr 13, 2016 om 12:24
479 Antwoorden / 66 Vragen

@Jan K.

Ik weet niet of het om dezelfde crypto gaat, maar ComputerTotaal gaf een eventuele oplossing
http://computertotaal.nl/pc/pc-gekaapt-door-petya-zo-los-je-het-op-69737?utm_source=facebook&utm_medium=social_unpaid&utm_campaign=petya

lp
door lpaard1981 - Apr 19, 2016 om 11:32
50 Antwoorden / 1 Vragen

via OPH-Crack kan de pc zelf de codes achterhalen voor het kraken van de code van de bestanden.
Dit programma kan je via hun site downloaden en dan op een cd zetten. Het programma werkt vanaf deze cd.
De codes die je dan krijgt even opschrijven en klaar.
wel is het belangrijk goed te lezen voordat je opdrachten geeft en is geen programma voor mensen die niet thuis zijn in computersoftware en engels.
als je weet waneer er dingen zijn verandert in de bestenden is soms via systeemherstel ook nog wel winst te behalen.
Dit duurt allebei wel lang!
dus geduld is wel belangrijk.

so
door solbeamer - May 1, 2016 om 03:03
30 Antwoorden / 3 Vragen

http://technieuws.com/50918/petya-ransomware-gekraakt-via-algoritme

so
door solbeamer - May 1, 2016 om 03:04
30 Antwoorden / 3 Vragen

http://features.en.softonic.com/beating-cryptolocker-the-virus-that-kidnaps-your-documents

Po
door Pomeon May 1, 2016 om 04:36
16 Antwoorden / Vragen

Download en installeer NIET van Softonic.
Tenzij je nog meer rotzooi op je PC wil hebben.

so
door solbeamer May 25, 2016 om 22:28
30 Antwoorden / 3 Vragen

Als je in de installer op 'advanced' / 'aangepaste' install klikt, kan je alle troep uitvinken.
Net als bij download.com.
Veel andere aanbieders van gratis software zijn er trouwens niet.
Gelukkig hebben we altijd het veilige torrentz nog.. :P

...
Afijn... op dat artikel van soft staan een hoop tips. Die links gaan misschien naar sites buiten hun.
.....
mocht je je pc willen scannen, Spyware Doctor, Emsisoft Anti-Malware, Malwarebytes Anti-Malware, SUPERAntiSpyware Free Edition.
...Eerst met Wise Disk cleaner en daarna met Wise Registry cleaner aan de slag, en dan defragmenteren. Dan alles scannen met al die 4 hierboven..
...En de beste free virusscanner is: ....See: AV-Test – Of course, effective protection is the most important part. For this we rely on test results from AV-Test (www.av-test.org), the well-respected German antivirus testing organisation. It regularly evaluates groups of all the major players in the marketplace.

Ar
door ArthurKeenes - Dec 8, 2016 om 21:46
1 Antwoorden / Vragen

Hallo! Ik ben nieuw hier, kunt u me helpen met GoldenEye ransomware. Ik heb alleen gevonden duits gids: http://linkmailer.de/viren/goldeneye. Kunt u mij voorzien van nederlandse instructies?

gerbera
door gerbera Dec 8, 2016 om 21:58
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Beste arthurkeenes, welkom alhier. Het is echter niet verstandig, en ook niet de bedoeling, een vraag binnen een andermans topic te stellen. Gebruik hiervoor de optie "stel een vraag". Hiermee opent u een nieuw topic waarop gereageerd zal worden. Dit topic is van april dus 8 maanden oud, en komt nu weer bovenaan te staan wat zeer hinderlijk is. De kans dat hier op uw vraag gereageerd wordt is dus heel klein.

Cookies
door Cookies Dec 8, 2016 om 22:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je kunt toch Google Translate gebruiken voor vertaling naar Nederlands.

ph
door philip36 Dec 8, 2016 om 23:37
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Hier nog een artikel (Engels) over het GoldenEye virus.
Misschien dat het met de afbeeldingen erbij wat duidelijker is.
Anders, zoals @carola.83 aangeeft Google translate.
Denk dat we terug moeten naar DVD's i.p.v. USB stick en externe HD om belangrijke bestanden op te bewaren.
En een 'image' backup van de interne schijf op een externe HD, kosten zo'n €50, zou een hoop ellende kunnen voorkomen.

ph
door philip36 Dec 8, 2016 om 23:39