Samsung galaxy s3 mini wifi problemen. Altijd zuinig mee geweest.
Sinds een paar dagen heb ik problemen met mijn samsung galaxy S3 mini.
De telefoon wilt niet meer met de WIFI thuis of op het werk verbinden.
Terwijl alle andere apparaten zoals tablets en laptops wel verbinden met de WIFI.
Ik wil graag uw meningen hierover horen en of er nog meer gevallen als dit bekend zijn.
Met vriendelijke groet Kevin Kraal.
Topantwoord
Hallo Kevin Kraal ,
Lees dit eens door , misschien staat hier een oplossing voor u bij , klik op de rode regel .
http://forum.kpn.com/t5/Android-smartphones-tablets/wifi-probleem-samsung-galaxy-s3-oplossen/td-p/78158
Ik dank u hartelijk.
Nu kunnen we er voorlopig weer even tegenaan.
graag gedaan , hopelijk is het dan met een van deze oplossingen gelukt .
De oplossing is al gevonden zo zie ik. Maar U bent wel extreem zuinig. Uw Samsung S3 mini is van een respectabele leeftijd. Dat valt enerzijds te waarderen anderzijds zit U met een toestel met nogal verouderde software en daardoor beveiliging. Deze wordt evenmin geüpgraded. Ik zou zeggen trakteer U zelf op een S5 Neo. Vanaf dit model zijn er nieuwe upgrades naar thans Android 6.0.1. Bij Belsimpel ca. 150€ bij afsluiten van abonnement. Ook het kleinere. Nam aan dat U graag dit merk gebruikt. Geen commercieel belang bij deze webshop/winkel maar vond deze variant via info.
Soms kan helpen om de gsm helemaal uit te zetten, batterij verwijderen, 5 minuten wachten, batterij terug en gsm weer opstarten. Dat helpt overigens vaker voor problemen die zich opeens voordoen en die niet opgelost lijken te kunnen worden.
Soms kan een probleem aan een nieuwe opdate liggen. Daarom is het altijd handig om voordat u gaat updaten eerst op internet op te zoeken of de bewuste update hier en daar problemen geeft en welke.
Simkaart verwijderen, schoonmaken en de contactjes schoonmaken wil soms ook helpen.
Kijk anders eens de instellingen van wifi na, misschien laten "vergeten" of verwijderen en opnieuw met het wachtwoord instellen?
Misschien eens scannen met de gratis Mbam? Zie daarvoor de Playstore.
U kunt de simkaart eens in een ander toestel proberen om te zien of wifi dan wel werkt.
Alls het probleem blijft het eens voorleggen aan de provider, misschien kan dan een nieuwe simkaart helpen.
Een nieuwe gsm kopen is natuurlijk onzin.
"Een nieuwe gsm kopen is natuurlijk onzin." Zolang je maar een firewall gebruikt..
@akkerdistel Het gaat om een smartphone dus om welke Firewall gaat het dan. Er zijn zoals bij pc's betaalde en niet betaalde scanners verkrijgbaar. Zelf thans Kaspersky in gratis versie. Scan achteraf dus niet realtime. Doet de betaalde wel. Net als bij Apple gaat het om de laatste softwareversie nu 6.0.1. Intern geheugen minimaal 16 GB. Samsung wordt vanaf de S5 geüpgraded. De S3 en S4 dus niet. Ook Apple die hun IOS wel updaten zit met hetzelfde 8 GB is eenvoudigweg te weinig voor geavanceerdere besturingssystemen.
@sjoppie Bedankt voor het plussen. Hier staat -en de consumentenbond was het ermee eens- nu eens geen onzin.
Wat gebeurt er als je de vliegtuigmode uit- en weer aanzet, voor het geval het probleem weer optreedt? Dat geeft voor de WiFi namelijk vaak hetzelfde effect als de batterij eruit halen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer