sa
door samed950 Mar 25, 2017 om 17:44
Computers & telefonie
Samsung galaxy s6 edge scheur tijdens het opladen van telefoon.

Ik heb een samsung galaxy s6 edge. ik zat hem te laden en opeens hoorde ik een geluid ik keek op mijn achterscherm van mijn telefoon en er zat een scheur in mijn telefoon. ik stuur hem op naar samsung en het telefoon gaat naar dynafix. Dynafix stuurt mij een bericht dat ik reparatie kosten moet gaan betalen of dat ik onderzoekskosten moet gaan betalen. om mijn telefoon terug te krijgen wat kan ik hier aan doen weet iemand dat.

6411 11 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Mar 25, 2017 om 18:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Met zo weinig informatie weet natuurlijk niemand dat. Ik neem aan dat je telefoon onder garantie wilde laten repareren? Hoe lang heb je de telefoon al en heb je ook contact gehad met de leverancier over het defect?

sa
door samed950 Mar 25, 2017 om 23:08
Antwoorden / 3 Vragen

ik heb de telefoon 1 jaar. ik had contact met de leverancier. Leverancier zegt dat ik het met dynafix moet gaan oplossen. Maar ik heb een abbonoment van tele 2.

pe
door pebk Mar 28, 2017 om 00:15
579 Antwoorden / 0 Vragen

De leverancier is verantwoordelijk. U heeft niets met Samsung of Dynafix te maken. (Tenzij een van deze bedrijven de leverancier is)

sa
door samed950 Mar 28, 2017 om 10:40
Antwoorden / 3 Vragen

tele 2 zegt gaa het met dynafix oplossen

sa
door samed950 Mar 28, 2017 om 10:52
Antwoorden / 3 Vragen

Bij welke bedrijfen kan ik terecht voor een  second opinion. Weet u dat mischien.

AWYeah28
door AWYeah28 - Mar 26, 2017 om 00:00
355 Antwoorden / Vragen

Beste Samed,

Dien uw klacht in bij Klachtenkompas.nl. Dynafix is daar actief, wat u enige kans geeft op een oplossing. Wel is het zo dat u zelf, na meer dan zes maanden bezit, aan zult moeten tonen dat het defect niet is ontstaan door verkeerd gebruik. In het geval van een barst lijkt me dat vrij lastig. Het zou kunnen dat de accu te heet is geworden tijdens het laden en daardoor is gaan uitzetten, wat tot de breuk heeft geleid. Dat zou dan aan de accu zichtbaar moeten zijn.

Uw leverancier is in principe uw aanspreekpunt en dient de reparatie voor u af te handelen, maar ik begrijp dat u zelf uw toestel hebt opgestuurd naar Samsung? Wat was de reden dat u geen contact met de leverancier hebt opgenomen over het defect?

Overigens is over Dynafix al bijzonder veel geschreven. Typt u op Google maar eens de zoekterm "Dynafix onterecht" in...

ha
door halex - Mar 26, 2017 om 00:44
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Tenzij u kunt aantonen dat de scheur komt door een productiefout, zult u of de reparatie- of de onderzoekskosten moeten betalen.

Topantwoord

sw
door swat1500 - Mar 26, 2017 om 12:18
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp dat uw garantieclaim is afgewezen.  U zal dan de feitelijke reparatie moeten betalen of na het terug halen van het toestel  (na betaling van de onderzoekskosten) een second opinion moeten zien te krijgen bij een ander reparatie bedrijf. Als het inderdaad aan de accu ligt zult u vervolgens moeten aantonen dat u de telefoon op de juiste wijze hebt opgeladen met een door Samsung goedgekeurde opladen en dus niets te verwijten valt.
Ik ben bang dat de kosten om uw (eventueel) juridisch gelijk te halen niet opwegen tegen de reparatie kosten of kosten aanschaf van een andere telefoon.

sa
door samed950 Mar 26, 2017 om 18:37
Antwoorden / 3 Vragen

Bij welke bedrijfen kan ik terecht voor een  second opinion.

gsm
door gsm Apr 26, 2017 om 17:03
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Bij Medion (en Dynafix) heb ik niets hoeven aan te tonen bij een intern gebarsten scherm, veroorzaakt door een opgezwollen batterij, die het scherm ook iets naar buiten drukte. Verreweg de meeste opladers zijn compatible (Micro-USB). Deze USB opladers zouden volkomen uitwisselbaar moeten zijn en zijn dat volgens mij ook praktisch allemaal.

vr1944
door vr1944 - Mar 27, 2017 om 12:26
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb ook zo'n telefoon Dat deze bloedheet kan worden tijdens het laden klopt wel.Bij mij is het verschillende ook keren gebeurd tijdens opladen met de lader ,maar ook met de draadloze lader . De telefoon ging om die reden stuk en is kosteloos gerepareerd door Samsung. (moederbord vervangen). Ik zou als ik jou was eens contact opnemen met de helpdesk van Samsung.

sa
door samed950 Mar 28, 2017 om 10:39
Antwoorden / 3 Vragen

Dat heb ik al gedaan maar samsung zegt dat dynafix alles doet

vr1944
door vr1944 Mar 29, 2017 om 16:18
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ja dat klopt wel ,Dynafix voert de reparaties uit in opdracht van Samsung.Dus vandaar mijn tip om weer contact op te nemen met Samsung als een en ander in je nadeel uitpakt. Samsung moet bewijzen dat de scheur niet door een productiefout is ontstaan.

zoekster1
door zoekster1 - Mar 27, 2017 om 14:08
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Dynafix mag onderzoekskosten rekenen, maar alleen als dit van te voren is vermeld bij het toesturen.

klik HIER

UItgebreid aan de orde geweest in Radar. Dynafix stelt (bijna) altijd de koper in het ongelijk wat betreft schade.

1paul
door 1paul - Mar 27, 2017 om 15:22
3103 Antwoorden / 0 Vragen

omdat Samsung de telefoon doorgestuurd heeft (zonder jouw in te lichten?) mag Samsung deze kosten voor zijn rekening nemen en niet jij...

hebben ze je ingelicht en jij hebt ingestemt zijn de kosten voor jezelf...

gsm
door gsm - Mar 28, 2017 om 14:18
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Ik stuur na contact met de Medion helpdesk een Medion tablet met 3 jaar Aldi garantie op naar Dynafix. De batterij is opgezwollen en daardoor is het scherm inwendig gebroken en is de LCD vloeistof (Liquid Crystal) vrijgekomen achter het glas, dat ook nog gedeeltelijk losgerukt is aan de rand van het apparaat. Apparaat is nooit gevallen en zonder krasjes. Ben benieuwd hoe dit door Dynafix afgehandeld gaat worden en zal het hier zeker nog laten weten.

gsm
door gsm Apr 20, 2017 om 21:04
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Binnen enkele weken bericht van Medion (=Lenovo) dat de tablet niet gerepareerd kan worden en dat een gelijkwaardig apparaat kosteloos zal worden teruggestuurd. Tevens netjes op de hoogte gehouden dat apparaat ter reparatie was ontvangen bij Dynafix, hoewel Medion feitelijk de opdrachtgever is. Prima afhandeling tot dusver.

gsm
door gsm Apr 26, 2017 om 16:58
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Geheel nieuwe Medion tablet met minstens vergelijkbare specificaties ontvangen. Geen enkel probleem dus met Aldi, Medion of Dynafix.
Conclusie: 100% goed afgehandeld door Medion.

reflecs
door reflecs - Apr 4, 2017 om 18:40
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Samed950 had een nieuw topic geopend (dat nu gesloten is):

sa
door samed950 4 apr. 2017 om 13:09
Computers & telefonie

Samsung galaxy s6edge barst tijdens opladen

Ik heb een samsung galaxy s6 edge. ik zat hem te laden en opeens hoorde ik een geluid ik keek op mijn achterscherm van mijn telefoon en er zat een scheur in mijn telefoon. ik stuur hem op naar samsung en het telefoon gaat naar dynafix. Dynafix stuurt mij een bericht dat ik reparatie kosten moet gaan betalen of dat ik onderzoekskosten moet gaan betalen. om mijn telefoon terug te krijgen.Ik had de onderzoekskosten betaald.Omdat ik mijn telefoon door een andere bedrijf wil laten controleren.Maar ik will een second opinion waar kan ik dat doen weet iemand dat

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 5, 2017 om 11:59
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Wat een fantastische website is het toch ook hè.

akkerdistel
door akkerdistel Apr 5, 2017 om 12:03
1790 Antwoorden / 3 Vragen

@Redactie en nee ik ga niet mailen, dat was overigens bug numero 21 op m`n lijstje, aantal dat ondertussen opgelost is, is exact 0 (nul).

reflecs
door reflecs - Apr 5, 2017 om 12:36
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien kunt u beter eerst wat anders proberen.

Ik lees hier namelijk dat Dynafix schrijft:
Geachte klant, Uit de gegevens van de reparatie is gebleken dat uw toestel bij ons is binnengekomen met een gebroken achterkant. Deze vorm van schade valt niet onder garantie ongeacht de oorzaak hiervan. Daar wij de garantie en voorwaarden van Samsung hanteren is het voor ons niet mogelijk om deze klacht onder garantie te herstellen.

En Tele2:
Sommige reparaties vallen onder de garantie, andere niet. Dat ligt aan de voorwaarden van de fabrikant.
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/telefoon-laten-repareren/

Maar er is een verschil tussen wettelijke garantie en fabrieksgarantie.

Wettelijke garantie
Er is een verschil tussen de garantie die een fabrikant geeft en de 'wettelijke garantie'. De garantie die een fabrikant geeft is vaak gelimiteerd en sluit bepaalde zaken uit. Zo wordt beeldschermschermschade vaak door de fabrikant uitgesloten van de garantie. De wettelijke garantie schrijft voor dat een mobiele telefoon, smartphone of tablet moet voldoen aan de verwachtingen en verwachte levensduur van de consument. Is dit niet het geval, dan heeft de consument wettelijk gezien recht op garantie, ook al wordt dit uitgesloten door de fabrikant.:
http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/127/garantie-op-een-mobiele-telefoon-of-smartphone

Bovendien zijn er meer klachten hierover (maar wel vooral in combinatie met een clear view cover):
https://androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s6-edge/63699-spontane-barst-op-de-voor-of-achterkant.html?page=1

Neemt u eens contact op met Consuwijzer voor advies: https://www.consuwijzer.nl/vraag-stellen-aan-consuwijzer