Ja
door Jan Wendels Aug 27, 2016 om 12:31
Computers & telefonie

Scherm blijft zwart

Als ik mijn computer opstart dan komt het logo van Medion in beeld  Daarna komt er normaal "welkom" en mijn computer is klaar voor gebruik.
Maar sinds twee weken komt "welkom"niet en blijft mijn computerscherm zwart, alleen het witte pijltje is zichtbaar.
Ik sluit mijn computer weer af en probeer het later nogmaals. Na enkele malen proberen gaat hij het dan weer doen, alleen kost het de laatste dagen steeds meer moeite voor dat hij het doet. Ik ben niet heel erg deskundig maar wie kan mij vertellen wat dit is

1812 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 27, 2016 om 12:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien is hij dan nog bezig updates te installeren, dan blijft het scherm ook zwart.

Als u hem start, en het scherm is zwart, misschien dan zo eens een tijdje laten staan, tot hij klaar is.

Zo werkt het in ieder geval bij mij.

ja
door jackyh Aug 27, 2016 om 12:53
953 Antwoorden / 4 Vragen

Hoop doet leven.

edrick3
door edrick3 - Aug 27, 2016 om 13:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Videokaart?
Warmte?
Stof?
Verbinding tussen compu en monitor gecontroleerd?
Compu met ANDERE monitor geprobeerd?! (Bij buren oid)

Ja
door Jan Wendels Aug 27, 2016 om 13:12
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb met de stofzuiger(laagste stand) langs de syseemkast en voor de roosters gezogen maar geen beter resultaat. Kan het oki mogelijk zijn dat beeldscherm kapot is ?

diumenge
door diumenge Aug 27, 2016 om 13:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als er een wit pijltje zichtbaar is, dan kan het beeldscherm natuurlijk niet kapot zijn. De grafische kaart zou misschien wel kapot kunnen zijn, maar dat lijkt ook niet heel voor de hand liggend.

marita5
door marita5 - Aug 27, 2016 om 13:17
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jan Wendels ,

 Maar sinds twee weken komt "welkom"niet en blijft mijn computerscherm zwart, alleen het witte pijltje is zichtbaar.

U kunt systeemherstel proberen , terug zetten naar een datum toen het wel nog werkte ,  kunt u altijd ongedaan maken .

zw
door zwaardvis Aug 27, 2016 om 17:06
1525 Antwoorden / 51 Vragen

-

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 27, 2016 om 13:18
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Kijk anders eens of hier iets voor u bij staat.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1600081

diumenge
door diumenge - Aug 27, 2016 om 13:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Daar gaan we maar weer. Vul de vraag eerst eens aan met relevante gegevens, minimaal het OS (99,9% kans op Windows, maar welke versie) en indien bekend de aanwezig hardware en software.

zw
door zwaardvis - Aug 27, 2016 om 17:00
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Als het een laptop is, dat verschijnsel komt vaker voor. Heb er zelf ook regelmatig last van: Oplossing bij mij is, de accu uit het apparaat halen. De stroom er af, desgewenst de aan/uit knop 20 sec.ingedrukt houden (niet altijd nodig). Accu er weer in. Stroom weer aan. En dan startte hij bij mij weer gewoon op. Maar ik weet niet of het een laptop is en welke besturingssysteem u heeft.

Als het een desktop is, dan heb je geen accu maar kun je deze computer toch even 1 minuut van de stroom halen.

Andere optie, bij Win8 of Win10 nog wel eens een oplossing: Linker Shift-knop ingedrukt houden tijdens het opstarten.

Zou gemakkelijk aan de snel opstarten-functie van Win8 en Win10 kunnen liggen. Uit te schakelen via Config.scherm->Energiebeheer->Gedrag Aan/uit knoppen

gsm
door gsm - Aug 27, 2016 om 21:58
5939 Antwoorden / 47 Vragen

De harde schijf houdt het misschien voor gezien. Harde schijven hebben nogal eens de gewoonte om geleidelijk, maar binnen enkele weken, geheel ontoegankelijk te worden. Dit uit zich in een steeds langzamere werking van de PC. Een warmte probleem is minder waarschijnlijk omdat de fout al bij het opstarten optreedt.
Controleer in de Windows Systeemlog (eventvwr) of er hard disk fouten opgetreden zijn. Zo ja, zorg dan onmiddellijk voor een back-up van belangrijke gegevens.