ne
door nelfrans Nov 28, 2011 om 10:51
Computers & telefonie

Schoonmaken tv lcd scherm

met welk gewoon huishoudschoonmaakmiddel kan ik het beste het scherm van mijn lcd tv streeploos reinigen?

144142 31 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Nov 28, 2011 om 10:55
16826 Antwoorden / 108 Vragen

hallo nelfrans, gewoon met je microvezel doekje met niets erop. Doekje ietsiepietsie vochtig en klaar en schoon is je scherm weer.

freya
door freya - Nov 28, 2011 om 11:08
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo nelfrans,

Er zijn ook spuitbussen in de handel om computerschermen mee te reinigen, die kun je ook gebruiken. Gebruik een zachte doek en een klein beetje 'vocht' en denk eraan, géén druk uitoefenen op het scherm.

m.vr.gr. Freya

tenormin
door tenormin - Nov 28, 2011 om 11:13
16826 Antwoorden / 108 Vragen

freya, TS vraagt om gewoon huishoudschoonmaakmiddel, dat begreep ik tenminste. Nelfrans, dan kun je ook Fellowes Screen Cleaner gebruiken, dat is een anti-statische spray, maar uiteraard duurder dan wat ik je als eerste optie aangaf.

ne
door nelfrans - Nov 28, 2011 om 11:16
2 Antwoorden / 1 Vragen

inderdaad! gelijk geprobeerd en het resultaat is perfect! bedankt voor het advies

=tenormin schreef op maandag 28 nov 2011, 10:55: hallo nelfrans, gewoon met je microvezel doekje met niets erop. Doekje ietsiepietsie vochtig en klaar en schoon is je scherm weer.

tenormin
door tenormin - Nov 28, 2011 om 11:27
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=nelfrans schreef op maandag 28 nov 2011, 11:16]inderdaad! gelijk geprobeerd en het resultaat is perfect! bedankt voor het advies![quote=tenormin schreef op maandag 28 nov 2011, 10:55]hallo nelfrans, gewoon met je microvezel doekje met niets erop. Doekje ietsiepietsie vochtig en klaar en schoon is je scherm weer.

Graag gedaan en het kost niets, toch?

gsm
door gsm - Nov 28, 2011 om 12:36
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Inderdaad, gebruik een schoon microvezeldoekje. Heel iets vochtig maken met alleen schoon water. Gedestilleerd water is nog beter. Gebruik nooit reinigingsmiddelen, zolang dat niet echt nodig is.

Waarschuwing...
Duw met het doekje vooral niet te hard op het beeldscherm. Hard poetsen is ook helemaal niet nodig.
Je mag het scherm eigenlijk nauwelijks aanraken.
Ga dus heel licht met het doekje over het scherm om zo schade te vermijden.

natuurmens
door natuurmens - Nov 30, 2011 om 11:54
158 Antwoorden / 4 Vragen

Als het goed is word het doekje met het scherm mee geleverd. Ik ben helemaal niet zo van vocht en dat soort dingen ledjes is electronica kan slecht tegen vocht en soms word vergissingen gemaakt LSD schermen daar mag je zelf niet met je vingers aanraken dan kan het al stuk gaan. Er zit dan een lichte coating op en ik raad toch de speciale spray aan. Maar als je het met het doekje bijhoud en niet tegen aan zit te roken blijft het scherm met enkel het doekje goed schoon. Ja en drukken is helemaal een boos doener dat geld ook voor de televisies van tegenwoordig.

Voor de rokers rook buiten houd het leefklimaat schoon en ja daar komt hij het scheelt in het onderhoud. Rook richt een hoop schade aan. Het is niet alleen behang en plafon wat bruin wordt. Maar je moet zelf deze keus maken. Of wat meer wat nieuws kopen.

ge
door gerdae - Nov 30, 2011 om 12:18
31 Antwoorden / 15 Vragen

Gewoon afstoffen en af en toe met een iets vochtig doekje schoonmaken.

pino123
door pino123 - Nov 30, 2011 om 12:32
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Voor de rokers rook buiten houd het leefklimaat schoon en ja daar komt hij het scheelt in het onderhoud. Rook richt een hoop schade aan. Het is niet alleen behang en plafon wat bruin wordt. Maar je moet zelf deze keus maken. Of wat meer wat nieuws kopen.

Niet ter zake doende toevoeging.....

Nog een advies gebruik geen keukenrollen en andere papierhoudende materialen, kan namelijk minime krasjes veroorzaken op je beeldscherm.

ronvm
door ronvm - Nov 30, 2011 om 12:32
22 Antwoorden / 1 Vragen

Ik adviseer de aanwijzingen van NATUURMENS niet serieus te nemen.
Een LSD scherm i.p.v. LCD=scherm ??
Verder valt op te maken dat NATUURMENS zelf te veel heeft gerookt, gezien het gebrekkige Nederlands....

Een beetje flauwe reactie als je naar de man zijn profiel kijkt, hij geeft zelf al aan dat hij beperkingen heeft...en toch heeft hij gelijk!! We hebben het toch over het schoonhouden van een LCD-scherm, dat doe je o.a. door niet te roken, komt er ook veel minder aanslag op het scherm.

ab
door abctje - Nov 30, 2011 om 12:32
5 Antwoorden / 0 Vragen

kan ntk44 in het vervolg bij de les blijven en niet gaan zitten zeuren over een letter die per abuis verkeerd is ingetikt.
indien het getal 44 voor zijn / haar IQ staat, dan is dat niet erg hoog en kan hij /zij maar beter niet meer reageren.
groeten van abc

eclipse
door eclipse - Nov 30, 2011 om 12:44
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=ntk44 schreef op woensdag 30 nov 2011, 12:13]Ik adviseer de aanwijzingen van NATUURMENS niet serieus te nemen.
Een LSD scherm i.p.v. LCD=scherm ??
Verder valt op te maken dat NATUURMENS zelf te veel heeft gerookt, gezien het gebrekkige Nederlands.
yep die zit de hele dag tegen z `n knuffelbeer te kwekken, nu nog een reactie van een altenatieve !!! genezer cq kwakzalver... en we zijn weer klaar ....ik gebruikte meestal glassex voor het scherm , mja bleef wrijven dus heb ook een vezeldoek...mevrouw ook weer geholpen, ... voor natuurmens adviseer ik een terugblaasrookapparaat te monteren, zodat z `n philips tv uit 1968 schoon blijft van nicotine aanslag e.d :-) ik denk dat deze meneer nog wel zo `n antieke stofzuiger heeft die zuigt en aan de anderer kant de boel er weer uitblaast ken die mooi op ze tv tje zetten

eclipse
door eclipse - Nov 30, 2011 om 12:45
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=ronvm schreef op woensdag 30 nov 2011, 12:32]Ik adviseer de aanwijzingen van NATUURMENS niet serieus te nemen.
Een LSD scherm i.p.v. LCD=scherm ??
Verder valt op te maken dat NATUURMENS zelf te veel heeft gerookt, gezien het gebrekkige Nederlands....

Een beetje flauwe reactie als je naar de man zijn profiel kijkt, hij geeft zelf al aan dat hij beperkingen heeft...en toch heeft hij gelijk!! We hebben het toch over het schoonhouden van een LCD-scherm, dat doe je o.a. door niet te roken, komt er ook veel minder aanslag op het scherm.

wie zegt dat mevrouw rookt ????

eclipse
door eclipse - Nov 30, 2011 om 12:51
1561 Antwoorden / 370 Vragen

ik mis het vinkje " beste antwoord " ?

tenormin
door tenormin - Nov 30, 2011 om 13:32
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=eclipse schreef op woensdag 30 nov 2011, 12:51]ik mis het vinkje " beste antwoord " ?

ik eigenlijk ook wel, haha! Laat je licht maar schijnen, nelfrans.

shepu
door shepu - Nov 30, 2011 om 13:57
33 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 28 nov 2011, 10:55]hallo nelfrans, gewoon met je microvezel doekje met niets erop. Doekje ietsiepietsie vochtig en klaar en schoon is je scherm weer.

Aanvulling: je mag het alleen maar schoonmaken als het beeldscherm niet (meer) warm is. Anders krijg je strepen.

tenormin
door tenormin - Nov 30, 2011 om 14:16
16826 Antwoorden / 108 Vragen

shepu, ga jij dan 's-avonds laat nog je t.v. schoonmaken? De meeste mensen doen dit toch echt bij daglicht, hoor en dan is die t.v. nog niet warm.

spooky01
door spooky01 - Nov 30, 2011 om 14:51
418 Antwoorden / 56 Vragen

@eclipse Alleen de ts kan nog punten geven voor het beste antwoord(god zij dank)

@Ts gebruik aub niet het meegeleverde doekje, die geeft juist strepen(uit eigen ervaring)

tenormin
door tenormin - Nov 30, 2011 om 15:05
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=ronvm schreef op woensdag 30 nov 2011, 12:32]Ik adviseer de aanwijzingen van NATUURMENS niet serieus te nemen.
Een LSD scherm i.p.v. LCD=scherm ??
Verder valt op te maken dat NATUURMENS zelf te veel heeft gerookt, gezien het gebrekkige Nederlands....

Een beetje flauwe reactie als je naar de man zijn profiel kijkt, hij geeft zelf al aan dat hij beperkingen heeft...en toch heeft hij gelijk!! We hebben het toch over het schoonhouden van een LCD-scherm, dat doe je o.a. door niet te roken, komt er ook veel minder aanslag op het scherm.

Zeker nooit van stof gehoord? T.V. schermen trekken stof aan, statisch, hoewel bij de nieuwe schermen is dat aanzienlijk minder, gelukkig. Maar nog niet iedereen is aan het nieuwe t.v. kijken toe, hoor. TS dus wel (ik ook) maar toch zal zo' n ding stofvrij gemaakt moeten worden.

wat ronvm's commentaar over natuurmens betreft: beneden alle peil.

wv
door wvenend - Nov 30, 2011 om 15:16
38 Antwoorden / 6 Vragen

Bij BCC hebben ze blauwe spuitbusjes ,monster screenclean,een beetje op een zacht doekje spuiten of op het scherm endan met een zacht doekje schoon wrijven.
Willempie,het werkt !

pk49
door pk49 - Nov 30, 2011 om 16:14
243 Antwoorden / 2 Vragen

ik heb het beste resultaat behaald met het schoonmaakmiddel HQ cleaning Fluid,zelfs vette ipadschermen werden snel schoon.ik heb thuis ook zitten experimenten met spiritus(ontvettend) gemengd met allesreiniger(schoonmaak) maar met HQ haalde ik het beste resultaat.

eclipse
door eclipse - Nov 30, 2011 om 16:35
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=pk49 schreef op woensdag 30 nov 2011, 16:14]ik heb het beste resultaat behaald met het schoonmaakmiddel HQ cleaning Fluid,zelfs vette ipadschermen werden snel schoon.ik heb thuis ook zitten experimenten met spiritus(ontvettend) gemengd met allesreiniger(schoonmaak) maar met HQ haalde ik het beste resultaat.

spiritus ?? yeppp . ken hem ook fff door de wasstraat heen halen dan he .....of als je een grote wasmachine hebt... ?/ mister muscle erin en schoon is ie op een kookwassie , dan ff in de droger , komt er uit als nieuw....mocht er nog onverhoopt een vlekje opzitten ken e altijd nog ffff verfafbijts gebruiken....wel flink nasoppe dan ....

haarp
door haarp - Nov 30, 2011 om 16:37
514 Antwoorden / 62 Vragen

IK heb twee dure plasma schermen en ga niet bezuinigen op een goedkoop reinigings middel. Ik vind dit het beste.
Gebruik altijd een Micro vezel doekje.

tenormin
door tenormin - Nov 30, 2011 om 16:49
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=haarp schreef op woensdag 30 nov 2011, 16:37]IK heb twee dure plasma schermen en ga niet bezuinigen op een goedkoop reinigings middel. Ik vind dit het beste.
Gebruik altijd een Micro vezel doekje.

nelfrans was op maandag 11:27 al tevreden, dus....

ne
door nelfrans - Nov 30, 2011 om 18:55
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is een bericht voor iedereen die mij adviezen heeft gegeven over het onderhoud van mijn 117 cm tv scherm, ik heb de raad van het licht bevochtigde microvezeldoekje opgevolgd, en het resultaat is perfect,dus heb ik geen verdere adviezen meer nodig. Bedankt voor alle reacties, en by the way! ik heb nog nooit gerookt! Groetjes; Nelfrans!

cl
door cluwie - Nov 30, 2011 om 19:11
25 Antwoorden / 8 Vragen

Wat een commercieel gedoe.IK maak mijn fatscreen al drie jaar schoon met glasex en nooit geen problemen gehad, geen krasje, geen doffe plekken helemaal niets. Natuurlijk verkopen ze graag van die speciale spuitbussen of vloeistof, want het kost hun een paar euro inkoop en word in de handel al gauw 10 keer zoveel. Het is maar voor diegene die het willen kopen hou ik er niet vanaf hoor. Ik rook niet, maar ook dit soort mensen heeft recht op eigen beslissing wat ze hun lichaam aan willen doen. Misschien word het beeld ook vet als er dikke mensen naast zitten

tenormin
door tenormin - Nov 30, 2011 om 19:46
16826 Antwoorden / 108 Vragen

cluwie, heb je het wel gelezen? TS heeft niets met commercieel gedoe gekozen (dit is haar keuze die ze gemaakt heeft) en kost dus niets.
Je gebruikt glassex; ook dat kost geld, dus ook commercie.

aaromijn
door aaromijn - Nov 30, 2011 om 20:29
37 Antwoorden / 9 Vragen

Gebruik voor het veilig en goed reinigen van je LCD scherm de vochtige afzonderlijk verpakte brilreinigingsdoekjes. De Aldi verkoopt ze regelmatig.

oo
door oostenbrugge - Nov 30, 2011 om 20:36
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 28 nov 2011, 10:55]hallo nelfrans, gewoon met je microvezel doekje met niets erop. Doekje ietsiepietsie vochtig en klaar en schoon is je scherm weer.

je hebt naast de microvezel en zeem ook nog het ramendoekje.
Alleen vochtig schoonmaken als er vuil opzit! anders alleen afstoffen..

tenormin
door tenormin - Nov 30, 2011 om 20:52
16826 Antwoorden / 108 Vragen

oostenbrugge, ik gaf alleen een simpel antwoord op een simpele vraag. En het antwoord van TS was dat ze mijn antwoord direct had uitgeprobeerd en het perfect werkt. Niets meer, niets minder. Iedereen maakt voor zichzelf uit hoe hij/zij het wenst te doen.

gw
door gwoutersen - Apr 30, 2013 om 16:29
17 Antwoorden / 5 Vragen

Ik maak mijn scherm als volgt schoon.

- Zet het scherm uit en laat het afkoelen tot de normale kamertemperatuur. - Neem een klein bakje met lauw leidingwater (gedistileerd wanneer je in een gebied woon met veel kalk in het leidingwater) - Dompel een schone katoenen zakdoek in het badje en wring het heel goed uit. (geen papier) - Ga zacht drukkend (zonder dat de nagels het scherm kunnen beschadigen) met het vochtige doekje over het hele scherm.- Wrijf zacht drukkend het scherm op met een katoenen theedoek.

Resultaat ? Perfect en weer als nieuw zonder al die dure middelen