el
door elpee69 Feb 9, 2016 om 14:16
Computers & telefonie

Sinds een paar dagen schaduw om de letters op beeldscherm

Goedemiddag,

wat kan ik doen om dit probleem op te lossen ?

Bedankt voor de reactie.

Elpee

15694 6 Rapporteer

marita567
door marita567 - Feb 9, 2016 om 14:23
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo elpee69 ,

probeer deze oplossing eens :

Windowstoets+x "configuratiescherm", "systeem", "geavanceerde systeeminstellingen". Tabblad "geavanceerd", Bij prestaties klik je op "instellingen". Vink hier de schaduw attributen uit.

bron : answers.microsoft.com

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 9, 2016 om 14:26
16845 Antwoorden / 202 Vragen

U kunt ook eerst systeemherstel laten uitvoeren op een tijdstip dat voor dit verschijnsel ligt. Veelal is dat al de oplossing. Zo niet, dan de al gegeven reactie via 'beeldscherm' als aangegeven door MARITA67@.

marita567
door marita567 - Feb 9, 2016 om 14:28
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Wanneer de eerste oplossing niet helpt probeer deze dan :

Klik op je bureaublad en kies "aan persoonlijke voorkeur aanpassen", "beeldscherm" "cleartype tekst aanpassen" vink "cleartype gebruiken" uit. Dit zou een invloed kunnen hebben op de lettervorming .

bron : answers.microsoft.com

besseldekker
door besseldekker - Feb 9, 2016 om 14:35
123 Antwoorden / 0 Vragen

Met Marita567 eens, maar het zou ook precies andersom kunnen zijn: stel dat "Clear Type gebruiken" al uit stáát, zet het dan juist áán. Bevalt dat u niet, dan kunt u het op dezelfde manier weer ongedaan maken.

el
door elpee69 - Feb 10, 2016 om 13:46
29 Antwoorden / 19 Vragen

Hartelijk dank voor de reacties op mijn vraag. Heb 'clear type aanpassen' gebruikt en dat is gelukt.

Vriendelijke groet,

elpee69

marita567
door marita567 - Feb 10, 2016 om 13:50
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@elpee69

Fijn om te horen dat het is gelukt , bedankt voor het terug melden .

Met vr,gr.