jo
door jonigold Aug 2, 2010 om 19:12
Computers & telefonie

Sms fraude

ontving hedenmorgen 3 sms-jes van nr 5885. gelijk verwijderd, maar dan ben je al te laat (prepaid tegoed 6 euro lager) contact gehad met provider t-mobile, maar KS mdw gaf aan, dat ik zelf een dag eerder een sms-je naar dat nr had gestuurd. Al moet ik aan de leugendetector, maar nooit geen sms aan dat nr verstuurd. ook doe ik niet mee aan quizjes, onderzoeken ed (muv van intomart) heb me inmiddels aangemeld bij www.smsdienstenfilter.nl. waag me niet aan "sms stop etc aan genoemd nr. wat doe ik hiertegen?

6492 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 2, 2010 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is een KS mdw???? Als ik hierop google, kom ik weer bij dit bericht uit!

Smsdienstenfilter is alleen bedoeld voor nieuwe abo' s. U heeft reeds een abo, dienstenfilter heeft dus helaas geen nut meer.

En tja, als u niet 'stop' wilt SMS'en, dan zit er niets anders op dan een ander telefoonnummer te nemen, helaas....

ve
door verwijderd - Aug 2, 2010 om 21:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is een KS mdw????

Klanten Service medewerker. . . .denk ik zo.

G.

ve
door verwijderd - Aug 2, 2010 om 21:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Genius, je bent geniaal..... ;-)

ve
door verwijderd - Aug 3, 2010 om 09:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

nav reacties: Medewerker KlantenService T-mobile gaf aan, dat je je ten alle tijden kan aanmelden voor genoemd filter. Dus bedankt, maar niet veel wijzer.

ve
door verwijderd - Aug 3, 2010 om 10:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toch even 1 sms er aan wagen om jezelf af te melden, zo voorkom je verdere 'schade'. Ik heb een soortgelijk probleem gehad en de afmeldcode kunnen vinden op het forum van smsafmelden

ve
door verwijderd - Aug 3, 2010 om 23:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toch opmerkelijk dat de KS mdw wel kan aflezen dat je een sms gestuurd hebt naar dat nummer. Weet je zeker dat je telefoon niet in een onbewaakt ogenblik door iemand anders is gebruikt? Heb je niks in Verzonden berichten staan?

Kunnen ze wel zien vanaf wel IMEI nummer die sms verstuurd is?

ve
door verwijderd - Aug 5, 2010 om 08:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste jonigold,

Alweer t-mobile, ik heb met de sms-diensten, die t-mobile ongevraagd op je loslaat, enorme problemen gehad, een zaak aangespannen via de geschillencommissie en verloren!
Ik heb de geschillencommissie gevraagd om de bewijzen, op grond waarvan
t-mobile in het gelijk werd gesteld, te mogen ontvangen, maar ik krijg ze niet!
Reden: Dan had u maar op de zitting aanwezig moeten zijn!
Ik had bijtijds opgegeven wanneer ik in Nederland was en wanneer in het buitenland voor mijn werk en de zitting hebben ze precies midden in de periode van mijn afwezigheid gepland (na ook nog eens t-mobile uitstel te hebben verleend)
Mijn conclusie: de geschillencommissie en t-mobile zitten onder een hoedje.
Mijn advies: Laat de geschillencommissie links liggen, ga zo gauw mogelijk weg bij t-mobile en neem een betrouwbare provider.
Personeel van deze provider komt uit alle landen en: "Wiens brood men eet wiens spraak men spreekt"
Denk eens aan KPN bij je nieuwe keuze.
Succes met een en ander.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2010 om 09:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

c.kramer67 gefeliciteerd, je hebt de Onzin-van-de-Week-prijs gewonnen.
SMS onzin aan naar 1234 en je krijgt te horen hoe je de prijs in ontvangst kunt nemen.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2010 om 18:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

edwardus schreef op donderdag 5 aug 2010, 09:56: c.kramer67 gefeliciteerd, je hebt de Onzin-van-de-Week-prijs gewonnen.
SMS onzin aan naar 1234 en je krijgt te horen hoe je de prijs in ontvangst kunt nemen.

Edwardus, ik ga hier niet eens inhoudelijk op in.
Als je zo reageren wilt moet je wel de hele geschiedenis kennen!
En die ken je dus niet!
Dus graag voortaan wat terughoudend met je reacties, dat zal je sieren.
Einde discussie.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2010 om 23:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goed, laat ik het dan nuanceren. Vervelend voor je dat je in het ongelijk gesteld bent en dat de zitting nou juist plaats heeft gevonden in je afwezigheid, het was prettiger geweest als ze rekening hadden kunnen houden met jouw planning.

Maar de rest van je betoog is echt uit de duim gezogen.

ve
door verwijderd - Aug 10, 2010 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Jonigold. Toch is er via jouw nummer een sms gestuurd om je aan te melden voor de dienst. De aanbieder, dus niet de provider, bewaart deze sms als bewijs. De provider kan dit bewijs dus ook opvragen.Zo ook bij een rechtszaak.Kan de aanbieder van de smsdienst dit bewijs aanleveren, dan zal de provider de klacht van de klant afwijzen. Kan deze dat niet, dan worden de kosten terug betaald. Dit kwam vroeger nog wel eens voor, maar tegenwoordig bijna niet meer, sinds de regels zijn aangescherpt. Dus helaas voor jou. Smsdienstenfilter is een geweldige dienst, zowel als preventie , maar ook als je al aangemeld bent voor een sms dienst.Heb je een nieuw nummer, meteen aanmelden bij dienstenfilter en je schrikt niet meer van je facturen.