tu
door tukkertje Mar 24, 2017 om 15:29
Computers & telefonie

Standaardprogramma

Ik wil op de persoonlijke site van mijn watermaatschappij een eerder betaalde factuur openen. Die moet ik dan downloaden. Als ik dat heb gedaan krijg ik C:\Users\Eigenaar\Downloads \en dan de naam van gedownloade.
Eveneens de melding: Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Installeer een programma of als dit al is geïnstalleerd, maak een koppeling in Standaardprogramma van Configuratiescherm.
Ook bij andere sites krijg ik vaak deze melding. Wat is er aan de hand en wat moet ik doen om dit goed te laten werken?

1279 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 24, 2017 om 15:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zult dan wel een PDF file willen downloaden en daar hebt u een programma voor nodig.

bijvoorbeeld Adobe Acrobat reader.

rf
door rfrijhoff Mar 24, 2017 om 18:31
41 Antwoorden / Vragen

Je hebt geen programma nodig voor het downloaden, wel om het te kunnen weergeven. Is toch wel iets anders.

tijger1
door tijger1 Mar 24, 2017 om 19:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat heb je aan downloaden, als je het niet kunt weergeven?

aurora1
door aurora1 - Mar 24, 2017 om 15:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als het om een pdf bestand gaat dan heeft u daarvoor een pdf reader nodig.
Die dan installeren van bijv. Firefox of Adobe en er zijn ook nog andere versies (even rode regel aanklikken): https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/pdf-bekijken
Per programma kunt u de informatie erover lezen en voor het downloaden wordt u doorgeleid naar de makers van de programma's.

edrick3
door edrick3 - Mar 24, 2017 om 16:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo tukkertje,

Heb je een reader op je compu staan?
Zo niet, dan bv. foxitreader installeren: http://filehippo.com/download_foxit/
Zo ja: maak een koppeling.
Klik op het te openen bestand met rechtermuisklik en kies voor Openen met ......

marita5
door marita5 Mar 24, 2017 om 17:49
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@edrick3 , Ts heeft Windows 10 , staat daar niet de app lezer op , in Windows store ?

edrick3
door edrick3 Mar 24, 2017 om 18:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marita5, je kunt in W10 in de store een aantal app's/readers vinden. In zoekvak bv. pdf-reader intypen. En inderdaad: ook de app 'lezer'.

AWYeah28
door AWYeah28 - Mar 24, 2017 om 23:12
355 Antwoorden / Vragen

Beste Tukkertje,

Naast de reeds meermaals gegeven tip om een .pdf-reader te downloaden, kan het ook raadzaam zijn even te kijken of het gedownloade bestand wel een extensie mee heeft gekregen. Soms gaat dit bij het downloaden mis. In dat geval staat er bij de eigenschappen van het bestand simpelweg "Bestand". U kunt dan met de rechtermuisknop op het bestand klikken, dan op "Naam wijzigen" en achter de bestandsnaam handmatig ".pdf" toevoegen.

Succes!

tu
door tukkertje Mar 25, 2017 om 11:21
176 Antwoorden / 159 Vragen

Dank allemaal voor de hulp. Het is opgelost. Ik gebruik nu foxitreader, tip van Edrick 3, en de gouden tip kwam van AWYEAH28 door de naam te veranderen van het bestand en aan te vullen met pdf. Nogmaals dank.
Goed weekend gewenst door Tukkertje.

AWYeah28
door AWYeah28 Mar 25, 2017 om 14:06
355 Antwoorden / Vragen

Fijn dat het heeft geholpen en dat u ons dit ook even laat weten!

marita5
door marita5 - Mar 25, 2017 om 11:29
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Reactie van Ts ,

DOOR TUKKERTJE 25 MRT. 2017 OM 11:21
169 ANTWOORDEN / 149 VRAGEN

Dank allemaal voor de hulp. Het is opgelost. Ik gebruik nu foxitreader, tip van Edrick 3, en de gouden tip kwam van AWYEAH28 door de naam te veranderen van het bestand en aan te vullen met pdf. Nogmaals dank.
Goed weekend gewenst door Tukkertje.