empee
door empee Sep 28, 2016 om 21:30
Computers & telefonie

Startscherm direct naar W10-tegels

Mijn vorige desktop hoefde ik maar aan te zetten en kort daarna stonden direct alle ingestelde tegels van W 10 in beeld. Nu krijg ik een bureaublad en moet daar eerst op de e van Edge klikken om de tegels te zien. Hoe krijg ik die weer onmiddellijk in beeld?

4784 9 Rapporteer

marita5
door marita5 - Sep 28, 2016 om 22:24
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Empee ,

Probeer dit eens :

Ga naar Instellingen> Systeem> Tabletmodus en stel de gewenste opties in , start de pc opnieuw op .

Bron : answersmicrosoft.com

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 29, 2016 om 06:47
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Ipv Edge kunt u ook de windowstoets gebruiken om tegels te zien en voor direct in te stellen staat in deze link:
https://www.seniorweb.nl/tip/tip-startmenu-windows-10-op-volledig-scherm

ga
door gamemuis - Sep 29, 2016 om 11:32
36 Antwoorden / 1 Vragen

rechtsonder in beeld op het venstertje (meldingen)  klikken en dan de tabletmodus aanzetten. Wil je weer terug naar het bureaublad, dan kun je de tabletmodus op dezelfde manier weer uitzetten.

sjjoppy
door sjjoppy Sep 29, 2016 om 12:18
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Dit de snelste manier. Weer wat geleerd, dank u wel.

empee
door empee Sep 29, 2016 om 16:19
177 Antwoorden / 139 Vragen

Dan komen de tegels inderdaad, maar ik moet dat vak iedere opstart weer aanklikken. Dan kan ik ook op de E van Edge klikken. De vraag is, hoe die tegels direct verschijnen, zonder ergens op te klikken. Of kan dat niet?

ga
door gamemuis Sep 29, 2016 om 19:38
36 Antwoorden / 1 Vragen

Dat zou moeten kunnen want ik krijg ook meteen de tegeltjes als ik mijn laptop aan zet. Ik vermoedt dat er iets niet helemaal goed staat in uw instellingen. Hopelijk helpt de oplossing van gsm dan.

gsm
door gsm - Sep 29, 2016 om 12:31
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het lijkt erop dat Edge automatisch gestart wordt en dat, door op de e van Edge te klikken, Edge geminimaliseerd wordt en de pictogrammen tevoorschijn komen.

Controleer in Taakbeheer of edge is toegevoegd aan Opstarten.
Klik met de rechter muisknop op Start, of op de taakbalk.
Start Taakbeheer en klik onderaan in het venster van Taakbeheer op Meer details.
Selecteer tabblad Opstarten.

Als Edge daar vermeld staat, schakel je Edge uit:
Klik op de regel met Edge en klik Uitschakelen.

edrick3
door edrick3 - Sep 29, 2016 om 16:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@empee,

De suggestie van gsm al gevolgd?
Je reageerde alleen (tot nu toe) op gamemuis.

empee
door empee Sep 29, 2016 om 19:15
177 Antwoorden / 139 Vragen

Vrijdag ga ik aan alles beginnen. Daarna volgt mijn reactie, maar toch alvast bedankt

Cookies
door Cookies - Sep 30, 2016 om 07:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ga naar instellingen - systeem - scrol naar tabletmodus en wijzig daar de instelling 'wanneer ik mij aanmeld' in 'tabletmodus gebruiken' en wijzig 'als dit apparaat de tabletmodus automatisch in-/uitschakelt' in 'mij nooit vragen en niet overschakelen'.

Daarna zal de p.c. voortaan automatisch opstarten in de tabletmodus.

empee
door empee Oct 1, 2016 om 21:08
177 Antwoorden / 139 Vragen

Bij "wanneer ik mij aanmeld" kan ik alleen kiezen uit bureaubladmodus gebruiken en mijn hardwaremodus gebruiken. Gegeven mogelijkheid staat er niet bij.

marita5
door marita5 - Oct 2, 2016 om 09:32
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Empee ,

Misschien heeft u hier iets aan door het tegenovergestelde te doen ,

Controleer of Tabletmodus op aan staat , en start op volledig scherm weergeven op aan .

http://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_10-start/windows-10-bureaublad-herstellen/47285f9a-bdca-4c1a-ba8a-b876f872447b

empee
door empee - Oct 2, 2016 om 11:56
177 Antwoorden / 139 Vragen

Het heeft even geduurd, inmiddels heb ik alle gegeven adviezen uitgeprobeerd, maar geen tegels in beginscherm. Het zal aan mij liggen. Wel wil ik iedereen bedanken voor de tijd en de moeite. Een fijne zondag nog verder en groetjes.

Cookies
door Cookies - Oct 2, 2016 om 12:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je de p.c. in tabletmodus hebt staan, terwijl je het probleem probeert op te lossen, lukt het natuurlijk niet. Je moet werken vanuit bureaubladmodus en dan de door mij gegeven opties volgen.

DOOR EMPEE 1 OKT. 2016 OM 21:08
102 ANTWOORDEN / 70 VRAGEN

Bij "wanneer ik mij aanmeld" kan ik alleen kiezen uit bureaubladmodus gebruiken en mijn hardwaremodus gebruiken. Gegeven mogelijkheid staat er niet bij.

empee
door empee Oct 2, 2016 om 17:40
177 Antwoorden / 139 Vragen

Ook geprobeerd, zonder resultaat. Over het woordje "natuurlijk" voel ik me niet aangesproken. Fijne zondag nog.