st
door steef78 May 3, 2016 om 13:35
Computers & telefonie

Structureel geen bereik KPN

Enige tijd geleden ben ik overgestapt van T-mobile naar KPN. De reden hiervoor is dat op de kazerne in Oirschot, waar ik 5 dagen per week verbleef, niet of nauwelijks bereik had met mijn T-mobile abbonnement. T-mobile kwam met het voorstel om korting te geven of mijn contract te ontbinden. Ik heb dus voor het laatste gekozen en ben naar KPN over gestapt.
Nu ik geplaatst ben in Havelte heb ik hetzelfde probleem met KPN, een duur abonnement waar ik slechts 2 dagen in de week optimaal gebruik van kan maken. KPN erkent het probleem en geeft aan in dit gebied geen dekking te zullen krijgen. Enige vorm van compensatie is echter niet mogelijk, laat staan het kosteloos ontbinden van het contract.
Wat zijn mijn mogelijkheden om hier iets aan te kunnen doen?

7165 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marita5
door marita5 - May 3, 2016 om 13:40
11508 Antwoorden / 15 Vragen
1
tijger1
door tijger1 - May 3, 2016 om 13:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Bent u de enige dan die geen bereik hebt? Was verstandiger geweest eerst eens bij uw collega's na te vragen bij welke provider zij zijn en hoe het bereik is.

akkerdistel
door akkerdistel - May 3, 2016 om 13:52
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

Waarom niet gewoon de WiFi daar gebruiken?

dokun
door dokun May 4, 2016 om 12:55
152 Antwoorden / 0 Vragen

Ja waarom dan niet gewoon de telefoon de hele werkweek van TS thuislaten..?  Dit is net zo'n onzinnige reactie als die van u.  Uw reactie heeft helemaal niets met de vraag van TS te maken en is waarschijnlijk weer een reactie om het getal bij uw naam omhoog te krikken. Dit forum zou die getallen moeten weglaten bij de profielnamen. Dat zou een hoop onzinnige reacties vermijden!

akkerdistel
door akkerdistel May 4, 2016 om 14:42
1790 Antwoorden / 3 Vragen

a. geef geen reactie, stel enkel een tegenvraag. b. deze tegenvraag heeft toch echt alles met de vraag van TS te maken. c. als je mijn reactie niet begrijpt, vraag dat dan gewoon eventjes wat ik bedoel i.p.v. wat je nu doet. d. wat je dan wel weer helemaal juist ziet is dat ik hier inderdaad echt enkel en alleen maar zit om punten te scoren.

akkerdistel
door akkerdistel May 4, 2016 om 14:47
1790 Antwoorden / 3 Vragen

ps https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/expert/overzicht/maand zal deze maand maar eens wat extra actief zijn, wil uiteraard natuurlijk ook in die top 12 staan, vind ik nu eenmaal super belangrijk!

tolsma1945
door tolsma1945 May 5, 2016 om 18:08
229 Antwoorden / 6 Vragen

Geachte Akkerdistel,eigenlijk was uw antwoord niet zo vooruitstrevend,na al die juiste antwoorden,want de vraag ging toch over de bereikbaarheid van het netwerk van KPN? met een duur abo?Het is dus zo,dat alle providers zwakke ontvangst plekken in hun netwerk hebben,maar of je daarmee wat kunt,eerlijk gezegd,ik weet het niet,bedankt voor de aandacht,en punten scoren?het zal me een zorg zijn.

st
door steef78 - May 3, 2016 om 13:57
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hallo MARITA5,

Dit is in ieder geval genoeg informatie om eens in te duiken en eventueel actie te ondernemen.
Dank daarvoor.

mvg

marita5
door marita5 May 3, 2016 om 14:43
11508 Antwoorden / 15 Vragen

graag gedaan , duik niet te diep anders hebt u daar ook geen bereik ;-) succes mvg.

Po
door Pomeon - May 4, 2016 om 05:14
16 Antwoorden / Vragen
0

Het lijkt er inderdaad op dat je echt precies in een plaats zit waar net geen dekking is. 

Hier heeft KNP een dekkingskaartje:
https://www.kpn.com/prive/mobiel/informatie/4g/dekkingskaart.htmg

Kan je ook niet bellen/SMS'en, of heb je alleen bij het gebruik can internet problemen? 

corv
door corv - May 4, 2016 om 11:50
41 Antwoorden / 1 Vragen
0

Vreemd dat de KPN zich zo star opsteld, ik heb andere ervaringen.
Probeer eens je door de klantenservice te laten terugbellen door de tweede lijn service, deze hebben meer mogeljkheden dan de klantenservice.

gn
door gn van schaik - May 4, 2016 om 13:23
3 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik heb hetzelfde gehad met KPN. Na lang touwtrekken bleek het gebied waar ik woon helemaal niet geschikt te zijn voor ontvangst van KPN, uiteindelijk kon ik ervan af en moest ik alles wat van hun was terugsturen. Zij waren alleen niet bereid om even te wachten dat ik bij een andere provider was aangesloten, zodat ik bijna 2 weken zonder tv zat.

leonjon
door leonjon - May 4, 2016 om 15:15
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Weet niet wat er aan te doen is. Ik heb een abonnement bij Telfort (Nokia 735) en ik heb op de kazerne in Oirschot bereik op 150 en 251 en ook de strijpse kamp. Ook heb ik bijna overal bereik op vliegbasis Volkel. Ik heb op alle kazernes waar ik kom als uitzendkracht bereik.

gompy2
door gompy2 May 5, 2016 om 12:12
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@leonjon,

Telfort is een dochter van KPN en gebruikt derhalve ook het netwerk van KPN.

Als jij in de Johannes Post Kazerne in Havelte zou zijn is het ook maar de vraag of je daar bereik zou hebben, alhoewel dat best mogelijk zou zijn want het merk/type toestel kan ook een gerede oorzaak zijn van een minder goed bereik.

th
door theflyingdoctor - May 4, 2016 om 15:51
18 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ja die devisie KPN mobiel is een groot drama.

Ik had een Nokia 301 twee jaar terug maar in de loop van de tijd kreeg ik steeds meer problemen met dat ding.

Ik kocht een nieuwe auto met een automatisch soort Perrot systeem er in, ja vergeet het maar mijn mobiel zou nooit gaan werken.

In de daarop volgende weken dagelijks contact met de dealer met de KPN en met Microsoft de maker van het mobieltje.

En dan gebeurt het bizarre, Schrik niet 44 mederwerkers van de KPN en Microsoft hielden mij imn die weken voor gek omdat de Nokia 301 totaal niet bestond.
Vervolgens nog eens 15 maanden ergernis over al de ellende met het toestel, ik kon het ter reparatie inleveren, terwijl het toestel niet bestond, wie is hier nou gek.

De gewone KPN Compleet service is meer dan uitmuntend maar de mobiele service is huilen met de pet op want als die maanden geen respons als alleen maar een niet bestaand toestel ter reparatie aanbieden

gompy2
door gompy2 - May 5, 2016 om 12:01
2796 Antwoorden / 0 Vragen
1

> Enige tijd geleden ben ik overgestapt van T-mobile naar KPN.
> De reden hiervoor is dat op de kazerne in Oirschot, waar ik 5 dagen per week verbleef, niet of nauwelijks bereik had met mijn T-mobile
> abbonnement.
> T-mobile kwam met het voorstel om korting te geven of mijn contract te ontbinden.
> Ik heb dus voor het laatste gekozen en ben naar KPN over gestapt.
> Nu ik geplaatst ben in Havelte heb ik hetzelfde probleem met KPN, een duur abonnement waar ik slechts 2 dagen in de week optimaal
> gebruik van
kan maken.
> KPN erkent het probleem en geeft aan in dit gebied geen dekking te zullen krijgen.
> Enige vorm van compensatie is echter niet mogelijk, laat staan het kosteloos ontbinden van het contract.

Toen je het contract bent aangegaan had je op de plek waar je je toen bevond, in Oirschot een goede dekking neem ik aan.
Als je toen op dat moment daar ook geen goede dekking had gehad bij KPN, denk ik dat je contract daar ook wel ontbonden zou zijn geworden.

 

Echter, omdat je zelf bent gaan verhuizen naar een locatie waar toevallig geen goede dekking is van het KPN netwerk, kun je dat de KPN niet verwijten.

Ik vermoed dat je daarom geen ontbinding van je contract gaat krijgen, en dat lijkt me ook heel terecht dat je dat niet kunt eisen, alleen hopen op coulance.

Misschien dat je nu een verbinding hebt via een 4G netwerk, dan zou je kunnen proberen eens over te schakelen naar 3G of 2G, je kunt dan in ieder geval wel gewoon belllen ;))

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - Sep 11, 2023 om 12:25
Computers & telefonie

Hoe vind ik het accountnummer van LSC Smart Connect weer terug?

Ik wilde een plafonaire ophangen die ik bij Action had gekocht, waarvoor ik de LSC Smart Connect app nodig had om de lamp via de telefoon te dimmen. Helaas werkte het niet want ik moest mijn wifi kanaal omzetten van 5 ghz naar 2.4 ghz. Een heel gedoe, want ik had daarbij hulp van Ziggo nodig om te vragen hoe ik dat moest doen. De medewerker adviseerde me om na het instellen van een ander wifi kana ... Lees meer

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer