Bj
door Bjorntje123 Jun 24, 2017 om 20:03
Computers & telefonie

Tele2

Beste,

Vier jaar geleden begon mijn avontuur bij jullie. Vier jaar lang goede service en geen problemen . . . tot twee maanden terug.

In mijn complete verbazing werd ik op een ochtend wakker met de boodschap: “Bedankt dat je klant bij ons bent geweest. Je abonnement loopt vandaag af!” Met volle moed pakte ik de telefoon erbij om vervolgens welgeteld twee uur lang met Tele2 aan de telefoon te zitten. De enige teleurstellende boodschap die ik mocht ontvangen: “Sorry meneer, we hebben u per ongeluk afgesloten”. Een probleem dat volgens hen binnen 24 uur weer zou zijn opgelost.

Vooruit Tele2, we zijn allemaal mensen en een foutje op haar tijd… dat kan. Helaas mocht de welgemeende hulp van Tele2 niet baten en zat ik 48 uur later nog steeds zonder mobiele telefonie. Na een toch nog hoopvol belletje vanuit mijn kant kreeg ik te horen: “Sorry meneer, wij kunnen dit helaas niet meer terug draaien”.

Fijn! Een provider die problemen, die zijzelf veroorzaakt, niet kan oplossen om vervolgens de schuld bij de klant te leggen. In mijn frustratie, en COMPLETE verbijstering, besloot ik de laatste twee facturen niet te betalen. Mijn Tele2 account gaf nu netjes aan dat ik officieel twee maanden in het rood stond. Wellicht zouden ze er nu dan wel werk van maken …

Zoals verwacht ontving ik de maandag erop een fijne brief op de deurmat met de boodschap dat ik nu toch wel spoedig mijn aansluitkosten van €28,- moest betalen om afsluiting te voorkomen. Afsluiting? Beste Tele2 jullie hadden mij al ongewenst afgesloten. Mijn Tele2 account gaf even later, hoe vreemd dan ook, aan dat ik beide facturen toch zou hebben betaald. Eindelijk rust . . . de zaak leek afgehandeld. Desallniettemin zonder mobiele telefonie maar afgehandeld.

Tot de hele mooie dinsdag van 19 juni 2017 en ik een factuur ontving van €960! Of ik zo vriendelijk wil zijn de afkoopsom van mijn telefoon af te leggen. Een afkoopsom die aan alle kanten rammelt; bedragen die er dubbel instaan en een afkoopsom voor een Samsung telefoon? Het spijt me Tele2 maar ik heb toch echt al jarenlang een iPhone.

Jullie, jongens van Tele2, verdienen een award. Een award voor meest slechte klantbeleid 2017. Hoe kan het dat jullie een klant laten opdraaien voor kosten die door jullie zelf zijn veroorzaakt? Schijnbaar is dit wat jullie goede service noemen.

Waar trekken we de grens?

967 8 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jun 24, 2017 om 20:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U bent hier niet bij Tele2 maar bij het forum van Kassa, de rubriek Vraag & Beantwoord....

tijger1
door tijger1 - Jun 24, 2017 om 20:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En misschien kunt u beter uw verhaal op Radar zetten. Als uw verhaal daar uitgekozen wordt om te publiceren, verdient u, geloof ik, nog € 50,00.

sw
door swat1500 - Jun 24, 2017 om 20:16
3777 Antwoorden / 0 Vragen

Het blijft moeilijk een probleem kort en zakelijk te beschrijvenen vervolgens een vraag te stellen.

ne
door neodutchio - Jun 24, 2017 om 20:32
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Er zijn vele soorten grenzen, stadsgrens, provinciegrens, landsgrens, enz.

Maar is dat een antwoord op uw vraag?

ja
door janf43 - Jun 24, 2017 om 21:07
733 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft besloten de laatste twee facturen, die kennelijk nog open stonden bij de afsluiting, niet te betalen. U had dus al een betalingsachterstand. En de telefoon Samsung of iPhone was ook nog niet volledig betaald? Het lijkt me tijd voor het volledige verhaal..

tenormin
door tenormin Jun 24, 2017 om 23:37
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@janf, nog meer "verhaal". ;-))

ja
door janf43 Jun 25, 2017 om 00:04
733 Antwoorden / 0 Vragen

het echte..

diumenge
door diumenge - Jun 25, 2017 om 02:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Te lang, niet gelezen.

panter22
door panter22 - Jun 25, 2017 om 09:04
6599 Antwoorden / Vragen

Op die open brief heb je goed je best gedaan, maar nu moet je nog die rekening van €960 van tafel zien te krijgen.
Dat is nog niet zo eenvoudig. Bij het ene telefoongesprek van 2 uur is het gebleven. Nooit schriftelijk gereageerd?
Dat Tele2 een fout heeft gemaakt  is duidelijk. Ze hebben het verkeerde abonnement beeindigd en wel jouw abonnement.
Het is Tele2 niet gelukt de fout te herstellen.
Bellen kun je niet meer met Tele2. Je zult wel elders een ander abonnement hebben genomen.
Maar heb je je abonnement bij Tele2 wel volgens de regels opgezegd of Tele2 schriftelijk aansprakelijk gesteld omdat je niet meer kunt bellen? Zo niet, dan zit je nog aan het abonnement vast en moet je nog steeds elke maand betalen.
Misschien wil Tele2 dit alles op een vriendelijke manier alsnog oplossen.
Zo niet dan volgt er alsnog een rekening. Van de maanden die je tot nu toe niet hebt betaald en een afkoopsom als je abonnement nog niet afgelopen was.

edrick3
door edrick3 - Jun 25, 2017 om 10:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je zit hier verkeerd.

Je moet hier zijn: https://www.tele2.nl/klantenservice/contact/