me
door meidam Sep 28, 2016 om 12:03
Computers & telefonie

Telediscount

Goedenmiddag,
Bel af en toe naar dochter in Zwitserland. Doe dit via telediscount. Tot nu toe zeer bevredigend wat het tarief betreft, namelijk 3 cent p.m. afgerond op sec. Een recent gevoerd gesprek op 18 september j.l. toont ons een prijs van € 2,28 voor een gesprek van 15min.1sec. De afrekening gaat via onze provider KPN.
Via contact met de KPN verneem ik. dat dit bedrag door Telediscount aan hen berekend wordt.
Heb nu ook contact opgenomend met telediscount en wacht maar af of zij op mijn vraag reageren.
Heeft iemand ervaring met telediscount. Voorlopig maar niet bellen naar Zwitzerland neem ik me voor.
Dank bij voorbaat voor reacties, met vriendelijke groet

3913 13 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 28, 2016 om 12:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heb je soms via je mobiel gebeld? Dan gelden namelijk andere tarieven dan via vast.
En dan zou het bedrag wel eens kunnen kloppen!
Kijk maar eens hier naar de tarieven.
Voor contact klik hier.

me
door meidam - Sep 28, 2016 om 13:00
150 Antwoorden / 120 Vragen

Nee.uitsluitend met vaste telefoon. Ging altijd goed wat betreft de prijs, maar nu niet tot mijn verbazing.

edrick3
door edrick3 Sep 28, 2016 om 13:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dan hebben ze blijkbaar een fout gemaakt en moet je een antwoord op je bericht maar even afwachten.

tenormin
door tenormin - Sep 28, 2016 om 13:07
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Krijgt u dan niet te horen, na het bellen met het 0900-0900 nummer: starttarief = zoveel plus de gebruikelijke belkosten? Ik bel meestal via Hallo Buitenland naar Amerika(dat is een cent duurder zie ik nu ☺); daar krijg ik wel dat bericht. Bel ook met vaste telefoon. Provider is Ziggo. Andersom is goedkoper: Amerika belt via Google Voice voor 1 cent naar vast nummer, 4 cent naar mobiel nummer.

me
door meidam - Sep 28, 2016 om 15:06
150 Antwoorden / 120 Vragen

Hallo en bedankt voor reactie,

Zoals U zegt krijg ik altijd antwoord wat het kost per minuut enz., maar de kosten bij het laatste gesprek waren dus 5 x zo hoog als ik tot dusver betaalde. Je merkt het pas als de handeling verricht is dus. De KPN gaf een duidelijk antwoord, zij worden belast voor het bedrag en dat wordt dan aan mij doorberekend. Overigens als ik rechtstreeks via de KPN bel kost het €0,23 per minuut.

aurora1
door aurora1 - Sep 28, 2016 om 16:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Al jaren geen ervaring meer mee dus daar kan ik niets over zeggen.
Als uw dochter en u beide gsm's hebben en ook daarop Whatsapp of bijv. Viber geïnstalleerd, dan kunt u gratis via die apps bellen.

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 29, 2016 om 13:23
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Niet verder vertellen maar je kunt naar Zwitserland ook voor exact 0,0 cent per minuut bellen. Hoef je alleen beetje voor te lezen, appje te installeren, account aanmaken en een beetje btg kopen.

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 29, 2016 om 22:42
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Beltegoed kopen om voor 0.0 te bellen klinkt niet echt logisch.
Diewilik

akkerdistel
door akkerdistel Oct 4, 2016 om 17:36
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Voor jou niet natuurlijk gelukkig voor mij wel :-). http://www.betamax.pl/cennik,kraj,switzerland,202.html?id=202&waluta=eur&order=1

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 29, 2016 om 13:30
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Tegenwoordig is het zo (overigens al een paar jaar, @ACM nog onze hartelijke dank hiervoor, stelletje prutsers!) dat je die 3 cent + de kosten van jouw provider betaald. Gok dat bellen bij KPN 12 cent p/m kost en dan nog een beetje starttarief dan klopt dat bedrag dus exact. Of u heeft een paar gratis minuten om te bellen bij KPN en bent daar deze maand overheen gegaan.

Allemaal dingetjes die alleen u weet.

me
door meidam - Sep 29, 2016 om 14:52
150 Antwoorden / 120 Vragen

Beste Akkerdistel,

Bedankt voor de reactie. Echter,ik betaalde tot voor kort het tarief €0,03 per minuut en dat werd voor dit tarief ook door de KPN afgerekend. Mijn gesprek van 18 september j.l. werd tegen dit hogere tarief afgerekend. Is deze koerswijziging dan pas ingetreden ?
KPN zegt mij, dat zij het bedrag afrekenen wat door Telediscount in rekening gebracht wordt.
Heb het gevoel dat ik met een kluitje in het riet wordt gestuurd door de instanties.
Met vriendelijke groet,

akkerdistel
door akkerdistel Oct 4, 2016 om 17:39
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Is het alweer een tijdje, maar vergeet gewoon die manier van bellen, gebruik het internet veel goedkoper zie voor tarieven hier http://www.betamax.pl/cennik,kraj,switzerland,202.html?id=202&waluta=eur&order=1 . Werkt echt heel makkelijk en voor een paar cent per minuut ook te gebruiken met jouw huidige vaste telefoon, maar beter gebruik een PC, Tablet of GSM, dan bel je tot 120 dagen gratis na het aanschaffen van 10 euro BTG (dat behouden blijft en na die dagen op kunt bellen). Zelf even in de link van die https, http maken.

Ma
door Mat Matheij - Sep 30, 2016 om 02:28
986 Antwoorden / 3 Vragen

Bent u eigenlijk niet een ontzettende zeurkous. Stap over naar Lebara of wie dan ook. Daar kunt u misschien terecht voor deze bijna onwerkelijke tarieven. Kreeg van Ziggo een binnenlands tarief va 0.10 per minuut. Ga bij telediscount na of deze tarieven nog gelden. Wij althans ik heb nog nooit van dit bedrijf gehoord.

tijger1
door tijger1 Sep 30, 2016 om 10:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar uw onwetendheid is gelukkig niet doorslaggevend.

Ma
door Mat Matheij Oct 1, 2016 om 19:58
986 Antwoorden / 3 Vragen

Laat uw alwetendheid vooral hier blijken beste tijger.

edrick3
door edrick3 - Sep 30, 2016 om 10:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@MM,

Wij althans ik heb nog nooit van dit bedrijf gehoord.
Tja, en dan toch weer zo'n blabla reactie geven...... oh nee, gezwatel is het. ;-)

Ma
door Mat Matheij Oct 1, 2016 om 20:01
986 Antwoorden / 3 Vragen

Heeft u dan wel van dit bedrijf gehoord en kunt u dan behalve het nu wel als gevoeglijk aangenomen woord als gezwatel dan wel een antwoord geven of is dat niet het doel van dit forum. Ben benieuwd. Aan u de eer.

aurora1
door aurora1 - Oct 1, 2016 om 23:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien heeft u nog iets aan dit overzicht van andere goedkope aanbieders: http://www.televergelijk.nl/goedkoop-bellen-met-0900-naar-zwitserland-vast
en er zijn er meer te vinden op internet om eventueel over te stappen.
Ik kreeg overigens destijds van die discounters een rekening die ik aan de discounter moest voldoen en ernaast kreeg ik een rekening van de KPN, de rekeningen stonden los van elkaar.
Je kon toen ook voordeliger via discounters (ongeveer) buiten je postcodegebied bellen, dus niet alleen naar het buitenland.

fl
door flessebon - Oct 2, 2016 om 10:28
418 Antwoorden / 7 Vragen

Heeft u dan niet het verkeerde abonnement bij KPN? Met BelVrij kunt u voordelig naar het buitenland bellen en heeft u geen andere firma nodig.

sr
door srkooy - Oct 2, 2016 om 10:33
22 Antwoorden / 4 Vragen

oplossing nabij: Skype instellen op PC van beller en gebelde. Kost dan geen stuiver. Bellen zolang je wilt.