th
door theo peters Jul 17, 2017 om 16:15
Computers & telefonie

Telefoon stuk door vocht

de foon is net 3 maand oud en nooit in contact geweest met water  maar in de winkel zeggen ze gewoon is vocht en moet je zelf betalen  a125 euro   maar heb ook al contact gehad met samsung en die helpen je ook niet verder en sturen je gewoonweg terug naar de winkel  wie kan me hier verder mee helpen

5748 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 17, 2017 om 16:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Samsung heeft niets met u van doen. U moet inderdaad in de winkel zijn waar u hem gekocht hebt. Zij moeten bewijzen dat het een vocht probleem is, dan is er geen garantie.

marita5
door marita5 - Jul 17, 2017 om 16:20
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Theo Peters ,

de foon is net 3 maand

Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was . Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was. Hebt u het product normaal gebruikt en is het versleten? Of hebt u het verkeerd gebruikt? Dan moet u de reparatie zelf betalen. U hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product .

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

th
door theo peters Jul 17, 2017 om 16:24
Antwoorden / 1 Vragen

ja ze houden gewoon vol dat het door vocht is gekomen

marita5
door marita5 Jul 17, 2017 om 16:25
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Laat ze dit dan maar bewijzen .

snrwo1
door snrwo1 Jul 19, 2017 om 13:22
33 Antwoorden / 2 Vragen

lijkt mij toch mogelijk dat ze een foto of filmpje maken waaruit blijkt:
a) het is uw telefoon
b) er is inderdaad sprake van vocht.

Dat laatste is meestal te zien door speciale stripts of andere indicatoren die verkleuren als deze met vocht in aanraking komen.

tenormin
door tenormin - Jul 17, 2017 om 16:30
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Je moet inderdaad bij de winkel zijn. En nemen ze je telefoon: bijna gegarandeerd dat ie naar Dynafix wordt gestuurd en ook bijna altijd krijg je hem dan terug met het woord "waterschade". Google maar eens op de vele klachten. Niet dat je daar vrolijk van wordt.

marita5
door marita5 - Jul 17, 2017 om 16:30
11508 Antwoorden / 15 Vragen

@Theo Peters ,

Als de verkoper dit niet kan bewijzen en blijft volhouden dat dit vocht is , neem dan eens contact op met consuwijzer / of Juridisch Loket in uw gemeente .

https://www.consuwijzer.nl/contact

Juridisch Loket , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.juridischloket.nl/contact#

ne
door neodutchio - Jul 17, 2017 om 16:38
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Een telefoon hoeft ook niet in contact te komen met water om vocht te krijgen. Een broekzak met warm weer, of een jaszak in de stromende regen is al genoeg.
Met Samsung heeft u geen contract, deze is dus ook geen partij in deze zaak. De verkoper zal moeten aantonen dat het ook om vochtschade gaat. Laat ze met een vochtmetind danwel foto's komen. Pas daarna kunt u eventueel verdere stappen ondernemen.

tdmduc
door tdmduc - Jul 17, 2017 om 21:39
703 Antwoorden / 2 Vragen

Dat is een oude bekende. Ze kijken naar de sticker aan de binnenkant die reageert op vocht en dan zeggen ze dat zonder ook maar een schroevendraaier te pakken.

Gebeurde een aantal jaren geleden aan de lopende band met nieuwe iPhones. Toen ging de consumentenbond er achteraan en het was snel afgelopen.

Voet bij stuk houden en doorgaan met je recht halen.

Ku
door Kuijlen - Jul 18, 2017 om 19:26
1 Antwoorden / Vragen

Hallo Theo ,
ik weet niet of je een inboedel verzekering hebt , via Interpolis . Dan kun je zeggen dat hij nat geworden is en dan vergoed de verzekering de kosten van je telefoon . En dan zal je hoogstwaarschijnlijk binnen een paar dagen een nieuw toestel ontvangen

panter22
door panter22 Jul 18, 2017 om 19:46
6599 Antwoorden / Vragen
ge
door george321 Jul 18, 2017 om 19:47
390 Antwoorden / 1 Vragen

"Dan kun je zeggen", dit lijk veel op fraude of poging daartoe.

tijger1
door tijger1 Jul 19, 2017 om 12:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, ja. "Dan kun je zeggen dat hij nat geworden is". Maar volgens de Ts is hij nooit in de buurt van water geweest.
Dan wordt je wegens fraude uit de verzeketing gegooid en dat kost heel wat meer dan een nieuwe telefoon.

sira
door sira Jul 20, 2017 om 10:59
2326 Antwoorden / 24 Vragen

En dankzij dergelijke fraude-praktijken kunnen vele (eerlijke) verzekerden weer uitzien naar een premieverhoging.
Mijn "dank" hiervoor Kuijlen.

costnix
door costnix - Jul 19, 2017 om 11:21
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De telefoons kunnen ook stukgaan door zweet. Daarom bewaar ik mijn telefoon nooit in een broek- of borstzak als ik ga sporten.

capteam
door capteam - Jul 19, 2017 om 12:33
43 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft mijn vriendin ook gehad met haar J7 2016. Let alleen op dat vocht ook kan komen door zweet of bijv. een vochtige badkamer
Gelukkig was de telefoon van mijn vriendin volledig verzekerd en heeft ze een nieuwe gekregen.

henrykeijzer
door henrykeijzer - Jul 19, 2017 om 13:12
11 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Theo

Niet alleen in de Iphone maar ook in jouw Samsung zitten " markers" Hierdoor is onomstotelijk vast te stellen of de oorzaak vocht is of niet. Ik weet niet of je de telefoon al terug hebt, anders kunnen ze je makkelijk een fototje sturen van deze markers en dat weet je wie er gelijk heeft

ja
door jan4073 - Jul 19, 2017 om 13:51
83 Antwoorden / 3 Vragen

Inderdaad zal het zweet o.i.d geweest zijn dat de vochtschade heeft veroorzaakt, een heel bekend probleem. Ik vind zelf dat de voorwaarden niet deugen. Het zou moeten zijn vochtschade door onoordeelkundig gebruik dus door eigenschuld. Ik had ook graag gezien dat de consumentbond en soortgenoten en misschien zelfs de politiek dat als een produkt defekt gaat ondanks normaal gebruik dat dan het produkt niet deugd en uit de handel moet worden genomen. Zeker weten dat het probleem binnen de korste keren zou zijn opgelost. Want het is gewoon onwil van de fabrikant. Snel kapot betekend snel een nieuw model kopen en de fabrikanten proberen weer snel een nieuwe model als hype op de markt brengen en dan snel weer veel verkopen.
Goed idee van mij alleen schiet Theo Peters daar niks mee op. Ik zou het gooien op dat de vochtschade niet veroorzaakt is door fout gebruik en dat het dus een ondeugdelijk apparaat is geweest. En daarbij dus zoals eerder aangehaald dat binnen de genoemde termijn de bewijslast bij de leverancier ligt en deze moet bewijzen dat jij fout gehandeld hebt.

audb
door audb - Jul 19, 2017 om 17:46
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Samsung maar welke?

Er zijn namelijk telefoons verkocht welke "water dicht" zouden zijn maar toch water schade hebben en dat blijkt een productie fout te zijn.

luppo
door luppo - Jul 19, 2017 om 20:45
69 Antwoorden / 0 Vragen

Samsung heeft een hele slechte service op al haar producten
Ik ken samsung al van het begin af aan het is een B merk
Mijn advies is om meer ergenis te voorkomen gooi die telfoon in de prullebak en koop een ander merk telefoon oa HTC of i.d.

tijger1
door tijger1 - Jul 19, 2017 om 21:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Werkt iedereen zo hard dat die telefoon vochtig wordt door zweet? Kan het mij nauwelijks voorstellen. Dat ding bewaar je toch niet onder je oksels of op je voorhoofd?

costnix
door costnix Jul 20, 2017 om 13:24
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1: U zou mijn (over)hemd, T-shirt moeten zien na dat ik gesport heb. Doordrenkt van het zweet en na het opdrogen wit van het zout.

tijger1
door tijger1 Jul 20, 2017 om 13:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan maar een bouwvakkerstelefoon aanschaffen, of minder sporten, of mobiel op tafel laten liggen. Er zit niets anders op.:-)

ge
door george321 Jul 20, 2017 om 17:21
390 Antwoorden / 1 Vragen

Of verhuizen naar een land waar het nooit regent.

ms
door mslender - Jul 31, 2017 om 15:47
7 Antwoorden / Vragen

Heb je al geprobeerd de telefoon in een bak met rijst te leggen? Als er sprake van vocht is dan kan de rijst de vocht uit te telefoon halen. Vooral als het om een klein beetje vocht gaat kan dit helpen zodat de telefoon het weer doet. Mocht het thuis zijn gebeurd dan kun je het mogelijk verhalen op je inboedelverzekering. Let op, als dit niet thuis is gebeurt dan kun je dit niet doen zoals afgelopen week nog in het nieuws was.