be
door bennito quint Feb 17, 2017 om 18:59
Computers & telefonie

Telefoonnummer opvragen en er voor betalen???

Hallo Kassa,

Waarom kan je niet normaal meer een telefoonnummer opvragen.
Ik word steeds doorgestuurt naar vervelende klantenservice die mij 90ct per min. kosten.
Ik vraag mij af waar de gratis goudengids gebleven is.

Met vriendelijke groet,

Bennito Quint.
Uit Arnhem

1230 7 Rapporteer

fa
door familyman - Feb 17, 2017 om 19:01
888 Antwoorden / 1 Vragen

De "papieren gidsen" zijn opgeheven voor zover ik weet. Maar ga naar google: type in: telefoonboek/telefoongids/telefoonnummer zoeken. Er gaat een wereld voor u open.

tijger1
door tijger1 Feb 17, 2017 om 19:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die zijn helemaal niet opgeheven.

fa
door familyman Feb 17, 2017 om 19:07
888 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zie ze nooit meer, eerlijk gezegd. Maar dat kan aan mij liggen. Maar ze worden kennelijk alleen bezorgd op aanvraag.

be
door bennito quint Feb 17, 2017 om 19:08
Antwoorden / 1 Vragen

Nou hier worden ze niet bezorgd, en ik vind het nog steeds vervelend dat je eerst door al die sluisen moet om bij je antwoord te komen.
Tis dat ik een computer heb anders word het knap lastig, en zeker voor de ouderen.

be
door bennito quint Feb 17, 2017 om 19:11
Antwoorden / 1 Vragen

Vroeger stond het ook in de folders,dat hebben ze dus schijnbaar expres weg geehaald om je naar de klantensevice te lokken.

tijger1
door tijger1 Feb 17, 2017 om 19:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@bennito. Heel veel mensen klagen juist dat ze die gidsen krijgen en doen moeite om ze niet meer te ontvangen. U wordt helemaal niet naar due "klantenservice" gelokt. U tikt gewoon de verkeerde site aan. Beter kijken op Google dus. Niet op "Adv". klikken

tijger1
door tijger1 - Feb 17, 2017 om 19:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt toch internet? Daar kunt u een telefoonnummer opzoeken.

De gratis Gouden Gids wordt nog steeds bezorgd.

ja
door janf43 - Feb 17, 2017 om 19:08
733 Antwoorden / 0 Vragen

Als u voor informatie belt, gaat er iemand voor u zoeken. Deze persoon wil ook betaald worden. Doe-het-zelf werk via internet is gratis.

tenormin
door tenormin - Feb 17, 2017 om 19:14
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Mijn laatste (lokale) telefoongidsje is van 2011. En Gouden Gidsen heb ik ook al jaren niet gezien. En ik kan geen telefoonnummer opzoeken van iemand die ik nodig heb, via internet. Daar komen allemaal vreemde zaken naar voren.

ge
door gewicht - Feb 17, 2017 om 19:23
170 Antwoorden / 1 Vragen

Omdat het beantwoorden van uw vraag tijd kost en dus geld. Bijna niets is meer gratis.  Verder,zoals al is geschreven, u kunt het zelf op internet vinden.
U moet dan wel internet hebben, maar dat heeft u gezien uw vraag hier. Overigens heb ik kort geleden zelf nog ondervonden dat het personeel van die dienst uiterst vriendelijk is en zeker niet vervelend !
De gouden gids is een bedrijvengids geworden. Vermelding daarin moet ook nog betaald worden.

tenormin
door tenormin Feb 17, 2017 om 19:31
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Haha, waar is 008 gebleven?

tijger1
door tijger1 Feb 17, 2017 om 19:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een gewone vermelding in de Gouden Gids is gratis. Afgezien daarvan is de Telefoongids en de Gouden Gids tegenwoordig gecombineerd. Heb een maand of twee geleden weer een nieuwe gehad.

@tenormin. Dan moet u bij Google Telefoongids intoetsen, komt er niets raars.

tenormin
door tenormin Feb 17, 2017 om 20:02
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Je weet inmiddels dat alles wat ik aantik "raar" is?

ge
door gewicht Mar 2, 2017 om 18:54
170 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry tenormin , die is al lang opgeheven, kostte te veel geld.

Cookies
door Cookies - Feb 17, 2017 om 19:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wie gaat er nou nog bellen om een telefoonnummer op te vragen? Alle telefoonnrs. kun je (o.a.) vinden in https://www.detelefoongids.nl

Voeg de link aan je favorieten of bladwijzers toe, heb je 'm altijd bij de hand.

tenormin
door tenormin Feb 17, 2017 om 20:04
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Kwam jij maar eens hier: had ik voldoende "bladwijzers" whatever that is, bij de hand. ;-)

Cookies
door Cookies Feb 17, 2017 om 20:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik ben niet te betalen, joh. 27,50 ,- per kwartier + 75,- euro voorrijkosten.;-) Ik zal het morgen via een andere weg uitleggen aan je.

ja
door jackyh Feb 17, 2017 om 23:26
953 Antwoorden / 4 Vragen

Als je de site voor je hebt dan klik je op het sterretje rechtsboven.  Dan wijst het de weg vanzelf. Dit is bij W10.

sira
door sira - Feb 17, 2017 om 20:43
2321 Antwoorden / 24 Vragen

Je moest vroeger bij gebruik van het oude informatienummer 008 van de PTT ook al betalen, te weten ƒ 0,15 per gesprek en dat was voor die tijd veel geld.

tijger1
door tijger1 Feb 17, 2017 om 20:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, en nou is het allemaal gratis te vinden op het net.

sira
door sira Feb 17, 2017 om 20:58
2321 Antwoorden / 24 Vragen

Zeker weten. Alhoewel ik laatst onderweg wel een keer 1888 heb moeten bellen, omdat ik geen internet had, zonde

tijger1
door tijger1 Feb 17, 2017 om 23:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen internet op uw mobiel?

sira
door sira Feb 18, 2017 om 08:52
2321 Antwoorden / 24 Vragen

Nee. Ik heb weliswaar wel een smartphone, maar ik gebruik hem voornamelijk om te bellen, gebeld worden en een app versturen. Thuis heb ik wifi.
Ik kom nog uit de tijd dat je niet bereikbaar was onderweg. Maar soms loop ik weleens tegen een probleem op, zoals laatst. Ik moest een pakje verzenden met track en trace, maar de postcode werd niet herkend, dus moest ik dat bedrijf gauw bellen en heb dat toen via 1888 gedaan.
Voor de rest zit ik nauwelijks op dat ding te kijken.
Maar het zou goed kunnen zijn dat ik hem niet goed heb ingesteld .

Even een vraag van huishoudelijke aard. Ik heb regelmatig op de site dat ik bij het reageren of beantwoorden niet kan scrollen. Zit dit probleem bij mij of ligt het aan de site?

jo
door jorisw Feb 18, 2017 om 10:43
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als je internet niet hebt laten blokkeren bij de provider kan je met iedere smartphone internet gebruiken. Weliswaar niet uit een bundel, maar in noodgevallen is het prima te doen.