ki
door kimkeijsers May 1, 2016 om 10:55
Computers & telefonie

Telefoonproviders

Klacht over Vodafone; beeindiging contract

Ik had een abonnement bij Vodafone tot 30 april 2016. In januari heb ik een andere provider, via Belsimpel, een verzoek tot nummerbehoud en contractovername laten doen als opvolger van mijn abonnement met Vodafone. Dit verzoek heb ik op 12 februari gedaan. Mijn abonnement met Vodafone liep af op 30 april. Ik weet dat ik 2 maanden voor einde contract op mag zeggen. Echter is het mijn recht om eerder een andere partij een vervolgopdracht te geven. Het was gewoon mijn intentie om mijn contractperiode bij Vodafone af te maken. Ik ben ook altijd tevreden geweest. Echter is blijkbaar 12 februari ook als overgangsdatum aangeboden door BelSimpel en is het door Vodafone niet als een overname maar een opzegging behandeld. Op mijn vraag aan Belsimpel waarom ik eerder weg mocht gaven ze aan dat Vodafone het geen probleem vond.
Maar nu krijg ik toch een factuur van 156 euro omdat ik 3 weken voor de formele termijn opgezegd heb en ook evt. korting voor de restereende 2 maanden vervalt (wat erg flauw is) . De telefoniste vond het heel vervelend maar gaf aan dat Vodafone de regel hanteerde dat tussentijdse opzeggingen gehonoreerd worden maar wel gefactureerd. Dat snap ik, echter betrof het geen voortijdige opzegging maar een regulier overname verzoek. Ik heb Belsimpel aangesproken op hun verantwoordelijkheid in deze. Zij kennen ook de Nederlandse wet en weten dat vroegtijdig opzeggen gevolgen heeft voor de klant. Maar ik ben van mening dat Vodafone mijn abonnement niet zomaar had mogen beëindigen voor de formele eindtijd zonder communicatie. We hebben immers een contract en dat geldt niet alleen voor mij. In mijn opzeggingsbevestiging werd niet gerept over vroegtijdige stoppen.

1291 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 1, 2016 om 11:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u hebt Belsimpel opdracht gegeven. Uiteraard maakt Vodafone geen probleem over het eerder opzeggen, maar moet u het restant betalen.

Vodafone valt niets te verwijten. En of Belsimpel iets te verwijten valt, kan ik niet beoordelen. Ik weet niet wat voor opdracht u aan Belsimpel hebt gegeven.

ki
door kimkeijsers May 1, 2016 om 11:10
Antwoorden / 1 Vragen

Dank u wel voor uw antwoord. Vind u dat echt? Ik vind het zo oneerlijk. Zij hebben me onterecht in de waan gelaten dat de eerdere datum mogelijk was. Ik heb hier niet om gevraagd. Ik ben ervan op de hoogte dat ik mijn contract uit moet dienen en was dit ook van plan.  Belsimpel heeft mij het voorstel gedaan op basis van hun contact met Vodafone.  Ik had beter op moeten letten natuurlijk maar ik vind een deel van de verantwoordelijkheid ook bij hen liggen. Vodafone is diegene die het geld geind heeft dus mijn geschil is nu met hen.
Dank voor uw tijd.

tijger1
door tijger1 May 1, 2016 om 11:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Men kan altijd opzeggen, dat is niet in de waan laten, maar daar hangt een prijskaartje aan.

Met Vodafone hebt u geen geschil. U hebt voortijdig opgezegd, dus u dient te betalen. Kijk de voorwaarden maar na.

Afhankelijk welke opdracht u aan Belsimpel hebt gegeven, kunt/moet u bij hen de schade claimen.

ki
door kimkeijsers May 1, 2016 om 11:16
Antwoorden / 1 Vragen

Oke, dank u wel voor uw inzicht. Ik ga me eens bezinnen.

Vriendelijke groet,

tijger1
door tijger1 - May 1, 2016 om 11:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u tegenover Belsimpel kunt aantonen dat zij hadden moeten opzeggen per 30 april, heeft u tegenover hen een sterke zaak.

ki
door kimkeijsers May 2, 2016 om 08:33
Antwoorden / 1 Vragen

dank je wel voor je input.
groet Kim

diumenge
door diumenge - May 1, 2016 om 11:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Alle schuld ligt hierbij Belsimpel. Vodafone voldoet gewoon aan een verzoek.

ki
door kimkeijsers May 2, 2016 om 08:33
Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel voor je input, groet Kim

Cookies
door Cookies - May 1, 2016 om 11:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Belsimpel heeft je dus op het verkeerde been gezet / onvolledig geïnformeerd. Natuurlijk vindt Vodafone (of iedere andere provider) het geen probleem als je eerder je contract beëindigd, maar je krijgt wel de rekening gepresenteerd.

Op mijn vraag aan Belsimpel waarom ik eerder weg mocht gaven ze aan dat Vodafone het geen probleem vond.

ki
door kimkeijsers May 2, 2016 om 08:33
Antwoorden / 1 Vragen

dank je wel voor je input
Groet Kim

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - May 2, 2016 om 09:05
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste KIMKEIJSERS,

Op het moment dat u nummerbehoud aanvraagt bij een andere provider, dient u rekening te houden met de einddatum van uw contract. Als er namelijk nummerbehoud wordt aangevraagd vóór de einddatum van het contract, dan ontvangt u een rekening voor de resterende abonnementskosten. Dit zijn de abonnementskosten vanaf het moment dat u overstapt tot de daadwerkelijke einddatum van het contract. Voor informatie zie: https://www.vodafone.nl/support/bestelling/nummerbehoud.

Met vriendelijke groet,

Robbie
Vodafone 24/7 Web Crew

akkerdistel
door akkerdistel - May 2, 2016 om 12:25
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Gewoon de factuur niet betalen bij Vodafone en doorverwijzen/-sturen naar BelSimpel, aangezien ze bij BelSimpel toch een antwoordnummer hebben kun je helemaal los gaan, na 214 brieven komen ze misschien daar wel in actie ;-). En hier een tip om dit in de toekomst te voorkomen.