Telefoonproviders
Klacht over Vodafone; beeindiging contract
Ik had een abonnement bij Vodafone tot 30 april 2016. In januari heb ik een andere provider, via Belsimpel, een verzoek tot nummerbehoud en contractovername laten doen als opvolger van mijn abonnement met Vodafone. Dit verzoek heb ik op 12 februari gedaan. Mijn abonnement met Vodafone liep af op 30 april. Ik weet dat ik 2 maanden voor einde contract op mag zeggen. Echter is het mijn recht om eerder een andere partij een vervolgopdracht te geven. Het was gewoon mijn intentie om mijn contractperiode bij Vodafone af te maken. Ik ben ook altijd tevreden geweest. Echter is blijkbaar 12 februari ook als overgangsdatum aangeboden door BelSimpel en is het door Vodafone niet als een overname maar een opzegging behandeld. Op mijn vraag aan Belsimpel waarom ik eerder weg mocht gaven ze aan dat Vodafone het geen probleem vond.
Maar nu krijg ik toch een factuur van 156 euro omdat ik 3 weken voor de formele termijn opgezegd heb en ook evt. korting voor de restereende 2 maanden vervalt (wat erg flauw is) . De telefoniste vond het heel vervelend maar gaf aan dat Vodafone de regel hanteerde dat tussentijdse opzeggingen gehonoreerd worden maar wel gefactureerd. Dat snap ik, echter betrof het geen voortijdige opzegging maar een regulier overname verzoek. Ik heb Belsimpel aangesproken op hun verantwoordelijkheid in deze. Zij kennen ook de Nederlandse wet en weten dat vroegtijdig opzeggen gevolgen heeft voor de klant. Maar ik ben van mening dat Vodafone mijn abonnement niet zomaar had mogen beëindigen voor de formele eindtijd zonder communicatie. We hebben immers een contract en dat geldt niet alleen voor mij. In mijn opzeggingsbevestiging werd niet gerept over vroegtijdige stoppen.
Maar u hebt Belsimpel opdracht gegeven. Uiteraard maakt Vodafone geen probleem over het eerder opzeggen, maar moet u het restant betalen.
Vodafone valt niets te verwijten. En of Belsimpel iets te verwijten valt, kan ik niet beoordelen. Ik weet niet wat voor opdracht u aan Belsimpel hebt gegeven.
Dank u wel voor uw antwoord. Vind u dat echt? Ik vind het zo oneerlijk. Zij hebben me onterecht in de waan gelaten dat de eerdere datum mogelijk was. Ik heb hier niet om gevraagd. Ik ben ervan op de hoogte dat ik mijn contract uit moet dienen en was dit ook van plan. Belsimpel heeft mij het voorstel gedaan op basis van hun contact met Vodafone. Ik had beter op moeten letten natuurlijk maar ik vind een deel van de verantwoordelijkheid ook bij hen liggen. Vodafone is diegene die het geld geind heeft dus mijn geschil is nu met hen.
Dank voor uw tijd.
Men kan altijd opzeggen, dat is niet in de waan laten, maar daar hangt een prijskaartje aan.
Met Vodafone hebt u geen geschil. U hebt voortijdig opgezegd, dus u dient te betalen. Kijk de voorwaarden maar na.
Afhankelijk welke opdracht u aan Belsimpel hebt gegeven, kunt/moet u bij hen de schade claimen.
Oke, dank u wel voor uw inzicht. Ik ga me eens bezinnen.
Vriendelijke groet,
Als u tegenover Belsimpel kunt aantonen dat zij hadden moeten opzeggen per 30 april, heeft u tegenover hen een sterke zaak.
dank je wel voor je input.
groet Kim
Alle schuld ligt hierbij Belsimpel. Vodafone voldoet gewoon aan een verzoek.
Dank je wel voor je input, groet Kim
Belsimpel heeft je dus op het verkeerde been gezet / onvolledig geïnformeerd. Natuurlijk vindt Vodafone (of iedere andere provider) het geen probleem als je eerder je contract beëindigd, maar je krijgt wel de rekening gepresenteerd.
Op mijn vraag aan Belsimpel waarom ik eerder weg mocht gaven ze aan dat Vodafone het geen probleem vond.
dank je wel voor je input
Groet Kim
Robbie
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?
Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Waarom blijft het internet via de tv kabel zo duur?
Al vanaf 2001 zijn wij abonnee van Casema en nu Ziggo, via de coax-kabel voor TV, Internet en telefonie.
Inmiddels betalen wij in Nederland ruim 2x zoveel voor het ontvangen van TV, etc. ,als andere burgers in de EU.
De reden hiervoor is dat er een monopoliepositie is gegund aan tv- kabelbeheerders. Dat zou moete worden beeindigd.
De ACM vindt, ten onrechte, dat aan derden gee
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer