st
door star777 Apr 30, 2016 om 11:38
Computers & telefonie

Telfort neemt mij een maand teveel in rekening!

Telfort neemt mij een maand teveel in rekening! Door mij zand in de ogen te strooien! In dezelfde factuur worden voor de rekening van een maandperiode twee verschillende periodes gehanteerd:


Periode rekening:

11.03.2016 − 10.04.2016

en:

Abonnementskosten periode: 11.04.2016 − 11.05.2016 



Bij aanvang, abonnementskostenmobiel, in dezelfde factuur:


Periode rekening:

11.04.2015 − 10.05.2015


Abonnementskosten periode: 25.04.2015 − 11.06.2015 € 22,99

Overige verrekeningen inclusief promoties twv: € −20,00 € 10,00

Totaalbedrag € 32,98


Maandelijks diende ik € 9,99 aan abonnementskosten, gedurende een periode van 12 maanden, te voldoen, zulks wordt van tevoren betaald. Mijn abonnement liep af op 25 april j.l., hoe kan het dat telfort mij op 21 april j.l. nog € 9,99 in rekening brengt? Betaal ik niet een maand teveel! Reeds, andere providers hebben ook getracht mij een maand teveel te laten betalen, bij het beëindigen van het abonnement!

Op 21 april j.l.:

11.03.2016 − 10.04.2016 Periode rekening:


Totaalbedrag € 9,99Abonnementskosten periode: 11.04.2016 − 11.05.2016 € 9,99


2835 12 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

st
door star777 - Apr 30, 2016 om 11:58
11 Antwoorden / 4 Vragen
0

Zeg, Kassa, waar is de mogelijkheid gebleven om fouten in jouw, eigen, bericht te mogen herstellen? Of, mag er nog slechts geklikt -- pardon --  'gerapporteerd' worden bij jullie?

gerbera
door gerbera Apr 30, 2016 om 15:35
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Dat kan nog steeds, ff op bewerk klikken en u kunt uw bericht aanpassen. Die mogelijkheid vervalt als u tussentijds  heeft uitgelogd.

tijger1
door tijger1 - Apr 30, 2016 om 12:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Om te herstellen, hebt u mijns inziens beperkt de tijd. Maar zet als reactie gewoon neer wat u wilt herstellen.

Maar verder begrijp ik niets van uw vraag.

Cookies
door Cookies - Apr 30, 2016 om 12:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

De bewerkknop kun je gebruiken. Blijft ongeveer 30/60 minuten actief.

sw
door swat1500 - Apr 30, 2016 om 12:08
3774 Antwoorden / 0 Vragen
0

U moet uw abonnement vooruit betalen. Uw opzegging valt enkele dagen binnen de periode die vooruit betaald moest worden. U zult het teveel betaalde dus terug gaan krijgen als u op correcte wijze heeft opgezegd.
Pas als dit niet gebeurd moet u zich hier weer melden.

ro
door ronny530 - Apr 30, 2016 om 12:08
2773 Antwoorden / 41 Vragen
0

U betaald het abonnement achteraf, stel het abonnemet gaat op 11-03-2015 in dan worden de kosten pas op 11-04-2015 in rekening gebracht.

st
door star777 Apr 30, 2016 om 12:31
11 Antwoorden / 4 Vragen

Bij aanvang, op 25 april 2015, heb ik gelijk €23,- moeten dokken! Telfort zelf spreekt over:
"Abonnementskosten periode: 25.04.2015 − 11.06.2015 € 22,99"

Cookies
door Cookies - Apr 30, 2016 om 12:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen
1

Begrijp er ook weinig van. Erg onduidelijk verhaal. Komt altijd nog een eindafrekening. Vaak wordt nog even 1 maand abonnementskosten in rekening gebracht (omdat incasso's al weken van tevoren klaar staan). Eindafrekening volgt dan maandje later.

Lijkt me ERG toevallig dat het net jij jouw iedere keer niet goed gaat.

Telfort heeft een eigen forum, stel daar dan je vraag. Zou hem wel duidelijker stellen.

st
door star777 Apr 30, 2016 om 12:28
11 Antwoorden / 4 Vragen

Het probleem is dat, het indien in mijn nadeel is, het erg stil blijft! Dit bij telfort aankaarten, is slechts de slager verzoeken z'n eigen biefstukjes te gaan (goed)keuren...

ph
door philip36 - Apr 30, 2016 om 13:33
2275 Antwoorden / 4 Vragen
0

Eerste betaling abonnement t/m 11-6-2015 was €23.
volgende abonnementsbetaling 11-7-2015 van €9,99.
Voor de periode 25-4-2015 t/m 24-4-2016 moet 12x€9,99=€119,88 betaald worden.
Met de laatste betaling van €9,99 t/m 10-5-2016 heeft u dus betaald €23 + 10 maanden van €9,99=€122,90.
U betaalt dus nu €3,02 teveel.

Met de eindafrekening zal deze €3,02 wel gecorrigeerd worden want de nota van de verbruikskosten voor de periode 11-4-2016 t/m 24-4-2016 moet nog komen.

st
door star777 Apr 30, 2016 om 14:32
11 Antwoorden / 4 Vragen

Ik dacht bij de eerste termijnbetaling,op 25 april 2015, zowel voor mei 2015, als voor juni 2015 te hebben betaald, maar krijg dan deze volgende termijnreking:

Datum rekening:
15 juni 2015
Periode rekening:
11.05.2015 − 10.06.2015


Abonnementskosten periode: 06.06.2015 − 11.07.2015 € 9,18
Overige verrekeningen € 4,80
Totaal € 13,98
Correcties voorgaande periode € −4,80
Totaalbedrag € 9,18

Die '€ 4,80' was dat ik van '4G-boost' afzag! Telfort had dit op 'actief' staan. Zelf kon ik geen mogelijk op de Telfort-site vinden om het af te zetten. Telfort, zij dat de mogelijkheid er was, maar blijkbaar zeer goed verborgen... Heb Telfort, moet smeken om '4G-boost' af te zetten, want dit geintje kostte mij maandelijks €5,-, terwijl bij andere providers '4G-boost' gratis was!

ph
door philip36 Apr 30, 2016 om 15:06
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@starr777
Eerste termijnbetaling was € 22,99.
Hier zit dan ook het abonnement voor juni 2015 in.
2 maanden à 9,99 en de 16 dagen van 25-4-2015 tot 11-5-2015.
Met die 16 dagen erbij zou het bedrag iets hoger uitkomen dan de 22,99. Denk dat u de eindafrekening even af moet wachten. @tijger1
Ben er van uitgegaan wat Starr777 in zijn vraag heeft vermeld.
Naast de €22,99 was er ook nog een post verrekeningen incl. promoties van €10.
Misschien kan Starr777 ons meer vertellen of de aansluitkosten.

st
door star777 Apr 30, 2016 om 15:57
11 Antwoorden / 4 Vragen

"Misschien kan Starr777 ons meer vertellen of de aansluitkosten." Ik heb slechts een 'sim-kaart' voor mijn eigen telefoon gekregen. Ik denk dat zij mij zo'n € 10,- (promotie) aan 'sleutelgelden' hebben ontnomen.

tijger1
door tijger1 - Apr 30, 2016 om 14:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

@philip36

Zouden in de eerste nota geen aansluitkosten berekend zijn?


st
door star777 Apr 30, 2016 om 14:35
11 Antwoorden / 4 Vragen

Toelichting abonnementskosten
periode aantal bedrag
abonnementskosten huidige periode (deel van de maand)
1000 MB internet 25.04.2015 − 11.05.2015 1 € 5,33
LekkerLang (gratis bellen na 10 min) 25.04.2015 − 11.05.2015 1 € 0,00
4G InternetVersneller 25.04.2015 − 11.05.2015 1 € 2,67
abonnementskosten komende periode (vooruitbetaling)
1000 MB internet 11.05.2015 − 11.06.2015 1 € 9,99
4G InternetVersneller 11.05.2015 − 11.06.2015 1 € 5,00
LekkerLang (gratis bellen na 10 min) 11.05.2015 − 11.06.2015 1 € 0,00
Totaal abonnementskosten € 22,99
Toelichting gebruikskosten
Specificatie mobiel internet periode 11.04.2015 − 10.05.2015 aantal dagen 30
MB(s) bedrag
mobiel internet binnen bundel
MB gebruik in Nederland 0,539 € 0,00
Totaal gebruikskosten € 0,00
Toelichting overige verrekeningen
Diverse kosten
aantal bedrag
aansluitkosten?op 25.04.2015 1 € 30,00
Promoties en tegoeden
aantal bedrag
66,67% korting op uw aansluitkosten 1 € −20,00
Totaal overige verrekeningen € 10,00

tijger1
door tijger1 Apr 30, 2016 om 14:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou is het super duidelijk hoor.:-))

akkerdistel
door akkerdistel - May 2, 2016 om 12:35
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

Open internetbankieren
Toets control + F
Voer Telfort in
Klik op enter
En tel het aantal keer dat je Telfort voorbij ziet komen

telfortwbcr
door telfortwbcr - May 2, 2016 om 20:04
124 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste STAR777,

Wij willen graag voor je uitzoeken hoe dit zit. Hierbij nodigen wij jou uit op ons forum en verzoeken je vriendelijk om je naw-gegevens en 06-nummer kenbaar te maken via een privébericht. Na ontvangst gaan we voor je aan de slag.

Met vriendelijke groet,

Telfort Forum Team

ha
door halex May 2, 2016 om 20:30
1374 Antwoorden / 4 Vragen

-

telfortwbcr
door telfortwbcr May 6, 2016 om 16:48
124 Antwoorden / 0 Vragen

@Halex,

Bedankt voor het attenderen hierop. :)

Met vriendelijke groet,

Telfort Forum Team

ha
door halex - May 2, 2016 om 20:31
1374 Antwoorden / 4 Vragen
2

@Tefortwbcr
Star777 heeft een beetje zitten trollen en moet onze biefstuk verder niet. Bespaar u de moeite en blijf klanten die wel een serieuze vraag hebben helpen. Star heeft geen behoefte aan antwoorden die hem niet uitkomen. Die antwoorden gaan enkel met zijn wil aan de haal: https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/huishouden-energie/aan-de-haal-gaan-met-mijn-wil.
Arme Sta(kke)r.

marita5
door marita5 May 2, 2016 om 21:22
11508 Antwoorden / 15 Vragen

@star777 is onderweg naar de klaagmuur ;-)

gerbera
door gerbera May 2, 2016 om 22:26
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Niet alleen met zijn wil, ook met de wasmachiene, koelkast en koolraap.

ha
door halex May 2, 2016 om 22:33
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Apekoolraap neem ik aan?

costnix
door costnix May 3, 2016 om 10:46
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Nu zijn de rapen gaar! :-)

telfortwbcr
door telfortwbcr May 6, 2016 om 16:49
124 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor het attenderen hierop. :D

Met vriendelijke groet,

Telfort Forum Team

Ma
door Mat Matheij - May 6, 2016 om 18:20
986 Antwoorden / 3 Vragen
0

Zonder ook maar een oordeel te willen vellen over Telfort of hun facturen wil ik wel vooraf al het volgende aangeven. Abonnementskosten worden vooraf afgerekend. Belkosten achteraf. Mvrgr.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer