Li
door Lisakoolman_ Feb 25, 2017 om 14:19
Computers & telefonie

Telt de kleur van de telefoon mee voor de prijs

Ik zou graag een nieuwe telefoon willen kopen, maar ik merk dat er een behoorlijke prijsverschil is.
Als ik een gouden toestel neem kost het me ongeveer €270,00 maar als ik een zilveren toestel wil halen  kost het €300,00. Ligt dit aan de kleur of aan iets anders. Want ze hebben dezelfde capaciteiten. Het gaat om een iphone 6.

7904 15 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Feb 25, 2017 om 14:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, dat ligt aan de kleur in combinatie met de wet van vraag en aanbod. Specificaties zijn verder inderdaad hetzelfde. Dus als de kleur niet uitmaakt ga dan voor de goedkoopste, wilt u een kleur die duurder is dan zult u meer moeten betalen.

fa
door familyman - Feb 25, 2017 om 14:36
888 Antwoorden / 1 Vragen

En kijk eens wat voor prijsverschil dat er tussen (als voorbeeld) samsung en iphonie bestaat, en hoe weinig technische verschillen er voor dat verschil zijn. Ook de kwetsbaarheid, garanties enz. van iphonie zijn berucht.

bo
door boris47 Feb 27, 2017 om 16:21
27 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een geweldig antwoord. Het lijkt wel of u nog nooit een iPhone in uw handen gehad hebt. Ik ben inmiddels bekend met de troep van Samsung en wil de laatste nieuwe nog niet eens gratis.

fa
door familyman Feb 27, 2017 om 17:07
888 Antwoorden / 1 Vragen

En ik geen iphonie, teveel ellende van gezien en gehoord, ieder zijn meug. Eet smakelijk.

tijger1
door tijger1 - Feb 25, 2017 om 14:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u het dan over een tweedehands toestel? Want de prijs voor een nieuwe is aanzienlijk hoger.

Ge
door Genee - Feb 25, 2017 om 14:54
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Bij nieuwe iphone's is er geen prijsverschil voor de kleur.
Waar hebt u dat prijsverschil vandaan?
U wilt een nieuwe telefoon kopen, maar een nieuwe iphone 6 dat kan niet voor €300.
Laat u niks wijsmaken, er gaat niks boven een iphone.

mathijs_b
door mathijs_b Feb 25, 2017 om 15:28
641 Antwoorden / 77 Vragen

Niks boven iphone? Dan hebt u nooit met een Samsung gewerkt!

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 26, 2017 om 01:20
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Toonder, vreemd dat 85% van alle telefoons Android draaien. De andere 15% zijn Apple, Windows en wat andere besturingssystemen.
Zo fantastisch is een iPhone niet, enige wat geweldig is bij Apple is de marketing, die is top. Apple gebruikers zijn volgers van de filosofie die Apple uit wil dragen.
Je kunt voor een derde van de prijs een beter gespecificeerd toestel kopen.

Ge
door Genee Feb 26, 2017 om 09:14
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@diewilik   Er rijden in verhouding ook niet zoveel Bentley's op de weg.

simon55
door simon55 - Feb 25, 2017 om 14:56
1556 Antwoorden / 5 Vragen

U heeft t over n iphone 6 dan is t waarschijnlijk ook n refurbished toestel.........?

edrick3
door edrick3 - Feb 25, 2017 om 15:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ligt dit aan de kleur
Ja.
Komt ook voor bij bv. fototoestel.
Canon

  • 18x optische zoom
  • Full HD video
In verschillende kleuren verkrijgbaar:
Rood
208,45
Wit
211,89

fa
door familyman - Feb 25, 2017 om 15:16
888 Antwoorden / 1 Vragen

Zeker als die iphonie 6 een refurbished is zou ik effe goed uitkijken.

gerbera
door gerbera Feb 25, 2017 om 16:00
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Zal wel bij Dynafix vandaan komen;-))

tijger1
door tijger1 Feb 25, 2017 om 16:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar die kunnen wel allemaal zwemmen en met de wind meebuigen.:-))

costnix
door costnix Feb 26, 2017 om 15:33
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Als ze kunnen zwemmen, zal er geen waterschade kunnen ontstaan.

Cookies
door Cookies - Feb 25, 2017 om 18:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Een nieuwe iPhone 6 koop je helemaal niet voor 300 euro. Ben wel benieuwd naar de link / shop.

fa
door familyman Feb 25, 2017 om 18:25
888 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien in een doosje van de vrachtwagen gevallen?

aurora1
door aurora1 - Feb 26, 2017 om 01:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waar wilt u die gsm kopen, welk bedrijf/website? De prijs is nl erg laag, dus gaat het wel om een nieuw toestel?

ro
door ronny530 - Feb 26, 2017 om 09:33
2773 Antwoorden / 41 Vragen

De refurbished markt voor de Apple Iphone is wel groot te noemen en dat zegt wel iets over de kwaliteit van Apple Iphones want als het spul zo goed van kwaliteit zou zijn was er helemaal geen markt voor refurbished toestellen. Geheel nieuw zal de kleur geen meerprijs opleveren maar refurbished wel want de schaarste in de kleur bepaald de prijs, goudkleur verkoopt blijkbaar niet best maar een wat neutralere zilverkleur is zo verkocht.

diumenge
door diumenge Feb 26, 2017 om 09:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat een rare conclusie. Ik ben geen Apple fan, maar ik zou juist zeggen dat er een grote markt is voor refurbished (en ook tweedehands) toestellen vanwege de goede kwaliteit van de toestellen (als ze niet buigen tenminste).

ro
door ronny530 Feb 26, 2017 om 10:10
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Toch niet want refurbished toestellen zijn door Apple als zijnde onrepareerbaar terug genomen of de klant heeft vanwege de onderzoekskosten het toestel ongerepareerd afgestaan. Zo'n hoge uitval van toestellen zegt wel iets over de kwaliteit van Apple producten.

diumenge
door diumenge Feb 26, 2017 om 10:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als ze onrepareerbaar zijn, dan kunnen ze ook niet refurbished worden. Overigens wordt het refurbishen volgens mij wel steeds verder opgerekt en worden oude, gebruikte toestellen steeds vaker gerefurbished. Vroeger betekende het volgens mij retour gekomen apparaten controleren, schoonmaken en opnieuw verpakken.

tijger1
door tijger1 Feb 26, 2017 om 17:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En de reparatiebedrijven verklaren al heel gauw dat het niet repareerbaar is. En die willen nu al die achtergehouden toestellen nog voor een aardig bedrag kwijt.

akkerdistel
door akkerdistel - Feb 26, 2017 om 17:12
1790 Antwoorden / 3 Vragen

"Als ze onrepareerbaar zijn, dan kunnen ze ook niet refurbished worden." Ze halen o.a. de werkzame onderdelen uit toestellen en maken daar weer 'n "nieuw" toestel van.

simon55
door simon55 - Feb 27, 2017 om 14:02
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Goudprijs is gezakt haha

Cookies
door Cookies - Feb 27, 2017 om 14:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Lisa Koolman als de antwoorden je toch geen bal interesseren, stel dan voortaan geen vraag meer.

audb
door audb - Feb 27, 2017 om 15:51
1668 Antwoorden / 5 Vragen

De Iphone 8 is al aan het komen kost wel "Ietsje" meer dan de 6 een verschil van zo €700 voor wat u voor de 6 mag dokken.

Maar pas op met de Iphone 6, deze raakt snel beschadigt en kan absoluut niet tegen te veel water, een flinke plensbui en u bent €270 of €300 armer.
Maar zelf zou ik gaan voor een chinese telefoon.

Een heel stuk goedkoper en ze zien er een stuk mooier uit en de bij komende voordeel is dat ze niet na tweejaar al verouderd zijn.

bo
door boris47 - Feb 27, 2017 om 16:23
27 Antwoorden / 1 Vragen

Refurbished kan wel kloppen, ligt er dan ook aan in welke staat het toestel is.