spanna
door spanna Jun 25, 2004 om 00:59
Computers & telefonie

Trojan Horse Dialer 7B

beste experts,

ik heb al een paar dagen last van de Trojan Horse Dialer 7B virus.Ik scan met AVG maar helpt niets hij vind hem niet en als ik de besmette file verwijder dan komt hij de volgende keer terug als ik de computer opstart.enterprise ik hoop dat je me kan helpen of iemand anders.

alvast bedankt

400 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 26, 2004 om 00:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste enterprise ik heb je advies opgevolgd maar hij gaat maar niet weg.en het bestand is trouwens van een seksdialer.ik heb geen idee hoe hij daar komt.elke keer als ik de pc opstart dan komt hij weer met als naam c:\seks.exe en als ik hem verwijder dan komt hij bij de volgende keer dat ik computer weer terug.is er geen andere virusscanner die de virus kan elimeneren?

ik hoop op een spoedig antwoordt van u.en trouwens is hij schadelijk?

ve
door verwijderd - Jun 26, 2004 om 00:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had om je probleem te kunnen oplossen op Internet diverse forums geraadpleegd waar de oplossing werd gegeven die ik je ook gaf.
Ik heb inmiddels bij verschillende Anti-virus programma's gekeken maar deze kennen de Trojan Horse Dialer B7 niet.
Naar het nu lijkt is het dus geen virus maar toch een dialer en die kun je proberen te verwijderen met het programma Spybot (Gratis).
Deze kun je hier downloaden:

http://www.safer-networking.org/index.php?page=download

Let op: direct na het installeren van Spybot moet je éérst de laatste updates downloaden door in het programma op de knop 'search for updates' te klikken.

Als Spybot je PC heeft gescand moet je alle rood gemarkeerde  vermeldingen laten verwijderen door Spybot.
Als dit is gedaan start je de PC opnieuw op en controleer je of de dialer verwijderd is.

Succes en ik hoor nog wel of het nu wel gelukt is.
Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2004 om 00:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vergeet je laatste vraag, of hij schadelijk is...
Nee, want het blijkt geen virus te zijn en virussen zijn schadelijk voor je systeem.
Een dialer kan wel vervelend zijn maar is ongevaarlijk als je adsl hebt.
Als je via een telefoonlijn inbelt (met een telefoonmodem) kan een dialer zonder dat je het weet inbellen naar een héél duur telefoonnummer en krijg je een hele hoge telefoonrekening.
Dus als je adsl hebt moet je er voor zorgen dat je telefoonmodem uitgeschakeld is. (kabeltje eruit trekken is voldoende).

ve
door verwijderd - Jun 27, 2004 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste Enterprise mijn probleem is nog steeds niet opgelost.Ik heb ad-aware en spybot maar ze vinden niet ook na allebei te hebben geupdate.

ik hoop dat je andere oplossingen hebt of misschien kan iemand anders mij helpen die dezelfde probleem als ik heeft mee gemaakt.

ve
door verwijderd - Jun 27, 2004 om 17:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste spanna,

Deze dialer blijkt dus diep in je systeem te zitten...
Er blijft nog een mogelijkheid over en daarvoor moet je hier
Hijack This
downloaden.
Installeer dit programmaatje, laat hem je PC scannen en druk op 'save log'. Kopiëer de tekst van dit logbestandje naar
Het grote Internet beveiligingsforum

Hier hebben we een forum waar we dit kunnen uitpluizen en de dialer van je PC kunnen verwijderen.
Lees het forum ook eerst even door dan weet je een beetje hoe het werkt.
En écht doen hoor Spanna, want op het Internet beveiligingsforum kan het probleem definitief opgelost worden.

Ik zie je wel op het Internetforum.
Groet van Enterprise.

ve
door verwijderd - Jun 28, 2004 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Spanna,

Kijk even op Het grote Internet beveiligingsforum voor de laatste reacties.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2004 om 14:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn verschillende programma's die hier zouden kunnen helpen.

Naast Spybot zijn dat Ad-aware 6.0, CWShredder en Stinger. Zoek even met Google waar je ze kunt downloaden. Ad-aware moet eerst geinstalleerd worden en kan daarna op de volgende manier gebruikt worden:

Let erop bij Ad-aware dat je na het opstarten altijd eerst de laatste updates ophaalt door op "Check for updates now" te klikken . Daarna 1x op Start klikken. Dan, alleen de allereerste keer, op customize klikken en de rode rondjes met een zwart kruis klikken naar groene versies met een V erin. Klik Proceed en dan Next, waarna Ad-aware begint met scannen. Als alle vervelende programma's en bestanden gevonden zijn dan een voor een de hokjes aanvinken van wat je wilt verwijderen. Klik Next. Mocht je perongeluk iets verwijderd hebben waardoor een bepaald programma niet meer goed werkt dan kun je de verwijder items altijd nog terughalen uit de quarantainebox van Ad-aware.

CWShredder en Stinger (McAfee) zijn eenvoudige scanners die je na het downloaden meteen kunt uitvoeren.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2004 om 08:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo spanna,

Dat de Trojan Horse Dialer na het verwijderen met AVG weer terugkomt, komt omdat hij nu in de map zit waar de systeemherstelpunten worden bewaard.
Om deze trojan voorgoed te verwijderen ga je als volgt te werk:

Rechtsklik met je muis op deze computer en kies eigenschappen.
Ga naar de tab systeemherstel en zet een vinkje bij 'Systeemherstel op alle stations uitschakelen', klik OK en start de PC opnieuw op.
Ga nu weer terug naar dezelfde tab en haal het vinkje weer weg bij
'systeemherstel uitschakelen op alle stations' en klik OK.

De Trojan Horse Dialer is nu van je PC verwijderd.
Het enige nadeel is dat nu alle eerder gemaakte herstelpunten verwijderd zijn, maar dit is helaas de enige manier om dit virus te verwijderen.

Laat je nog even horen of het gelukt is...?
Succes.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2004 om 10:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb geregeld hetzelfde probleem en alleen met AVG. Je kunt voor de zekerheid even online scannen op http://housecall.trendmicro.com

Bij mij wordt dan nooit iets gevonden en ik ga er maar van uit dat het komt door de speciale gevoeligheid van AVG.