jo
door jonnie-bos Jul 1, 2016 om 10:28
Computers & telefonie

Updates van mobiele telefoon

hallo,
Mijn dochter heeft op 29-6-15 een iphone 5c gekocht bij de mediamarkt voor 320 euro.
Nu worden er binnen 1 jaar geen updates meer verstuurd voor deze telefoon en werkt hij steeds een beetje slechter.
Het kan toch niet zo zijn dat je voor dit bedrag 1 jaar plezier hebt van je mobieltje en dan maar weer een nieuwere moet kopen?
Ik vind dat de fabriekant van deze mobieltjes daar eens goed over moet worden aangesproken.
Mvg Jonnie Bos

2275 10 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jul 1, 2016 om 10:35
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jonnie - Bos ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

http://www.computeridee.nl/workshop/upgraden-naar-ios-9-wat-moet-je-weten-en-doen/

Cookies
door Cookies - Jul 1, 2016 om 10:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je dochter heeft ook een verouderd model iPhone gekocht. Toestel is in oktober '13 op de (Nederlandse) markt gekomen.

3 jaar is voor een smartphone al aardig oud.

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 2, 2016 om 17:09
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Gerechtigde pensioenleeftijd ;-)
Diewilik

akkerdistel
door akkerdistel Jul 2, 2016 om 18:25
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Mag ze nog van geluk spreken dat die het üperhaupt nog doet. Overigens bij Android gaat dit niet echt veel anders, echter had je dan 2,6 telefoons kunnen kopen voor dat geld..

jo
door jorisw - Jul 1, 2016 om 10:57
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De iPhone 5C is te updaten naar de laatst beschikbare iOS versie (9.3.2). Wat gaat er precies fout dan? Is het geheugen niet gewoon vol?

Uiteraard kan het wel zijn dat een toestel na een upgrade van het OS langzamer wordt, maar daar doe je niet veel aan. Er komt immers meer functionaliteit bij. Apple is overigens een positieve uitzondering op upgradegebied. Ze ondersteunen devices voor updates zolang het apparaat het hardwarematig aan kan. Dat kan je van de meeste andere leverancier niet zeggen. Voor mijn LG G3 (die makkelijk Android 6 aan moet kunnen) is nog steeds geen officiele upgrade beschikbaar en dat ding heb ik iets meer dan een jaar geleden gekocht, terwijl mijn bijna 4 jaar oude iPad vrolijk op iOS 9.3.2 draait.

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 2, 2016 om 00:10
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@JorisW, valt me tegen van LG. Ik heb bijna 3 jaar terug een Xiaomi mi4 voor mijn partner gekocht met Android 4.4 Inmiddels hebben we na de laatste update Android 6.2. Als je voor de developers software kiest is er een (2)wekelijkse update.
Diewilik

Ma
door Mat Matheij Jul 2, 2016 om 17:18
986 Antwoorden / 3 Vragen

6.2 dat is erg snel wist niet dat die bestond. Bij LG gaat het om verschillende versies naar ik meen wordt de X series altijd geüpgraded want door Google geïnitieerd. Android World of planet geven alle types aan die zullen worden geüpgraded naar 6.0.1. Overigens.

ph
door philip36 - Jul 1, 2016 om 12:09
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Wat krijgt zij te zien als ze naar Instellingen gaat en op software-updates klikt?
Als het updaten via iphone niet lukt kan ze op een computer via iTunes updaten.

Apps kunnen op de achtergrond open kunnen blijven staan en zo geheugenplaats innemen.
Om deze apps uit het geheugen te verwijderen twee keer achterelkaar de homeknop indrukken.
De apps die dan verschijnen een voor een naar boven vegen tot ze van het scherm zijn verdwenen.
Door zo het geheugen vrij te maken zou de iphone ook wat sneller kunnen worden.

Lees ook over apps afsluiten
https://www.iphoned.nl/tips/iphone-apps-afsluiten/

Welke updates er zijn voor de iphone5c, zie
https://tweakers.net/product/341876/apple-iphone-5c/downloads/

edrick3
door edrick3 - Jul 1, 2016 om 12:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je zou eens op Tweakers kunnen kijken naar de mogelijkheden.

Ma
door MacWally - Jul 1, 2016 om 12:41
151 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk krijg je updates dat maakt de Mediamarkt niet uit maar Apple. Apple kondigd dat aan en zodra er een update is zie je dat met een rood bolletje op het App store icoontje op je homescreen. Zie hier hoe dat werkt. Zelf heb ik een iPhone 5 die ouder is dan de iPhone 5c en heeft de laatste update dus ook binnenkort naar ios 10. Houd u ook de verschillende Apple site,s in de gaten wanneer er nieuwe updates komen want Apple geeft altijd de officiele aankondiging aan op welk tijdstip.

akkerdistel
door akkerdistel Jul 2, 2016 om 18:29
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi Walter :-p.

Ma
door MacWally Jul 3, 2016 om 02:34
151 Antwoorden / Vragen

Je had mij een mooie foto kunnen sturen maar helaas is het een nepadres. Dat zal je ondertussen wel ontdekt hebben hahaha.

da
door datzoekikop - Jul 1, 2016 om 23:54
251 Antwoorden / Vragen

Er worden geregeld voor "oudere" producten geen updates meer gegeven. Denk even aan de verouderde windows versies. Apple bepaald hoelang ze dat doen, maar om die aan te spreken moet u niet hier zijn.

Ma
door MacWally - Jul 2, 2016 om 00:47
151 Antwoorden / Vragen

Volgens deze site mag ik de komende herfst nog een keer meedoen met de update naar ios 10. Dan is mijn iPhone 5 dus 4 jaar oud. Met die ios 10 kan ik weer 3 jaar vooruit en dan heb ik mijn telefoon ongeveer 7 jaar up to date gehad. Anders dan bij Samsung die er na 2 jaar de brui aangeeft.

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 2, 2016 om 17:16
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dat na het updaten uw telefoon langzamer wordt is al veelvuldig beschreven. Maar wie zegt dat uw telefoon het nog 3 jaar vol gaat houden dat is geen garantie.
Ik ben absoluut geen Samsung fan maar ken meerdere mensen die nog dagelijks hun Galaxy S3 en S4 gebruiken.  Ook zij komen nog prima aan software alleen niet via Samsung zelf.
Uw accu zal toch wel minder zijn na 4 jaar? Uw camera is hopeloos achterhaald net als de kwaliteit van uw beeldscherm. Om nog maar niet over WiFi en Ac 5ghz internet te spreken.  4G ondersteuning enz enz.
7 jaar gebruik moet je zelf niet willen, Android of IOS.

Ma
door MacWally Jul 3, 2016 om 02:55
151 Antwoorden / Vragen

Je bent wel een expert lees ik maar goed aldoende leert men zou ik zeggen.Een batterij van ± 10 uur.

https://drive.google.com/folderview?id=0B_HoBnPST7AxY1l5RUZfM1p6c1E&usp=sharing

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 3, 2016 om 12:38
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@MacWally
10 uur voor een batterij vind ik erg kort maar goed dan laadt je hem tussendoor een keer op. Daar valt mee te leven.
5Ghz wil niet zeggen dat ook Ac wordt ondersteund en 4G is mijn fout ik doelde op het aanstaande 5G.
Je krijgt de volle credits als het om Apple apparaten gaat,  ik ben zoals je weet meer van Android. Maar je zal toch op zijn minst met me eens zijn dat een jaar of 4 al oud is voor een mobiel, de techniek gaat zo snel dat er in 3 a 4 jaar een heel andere klasse is ontstaan.
Diewilik

Ma
door Mat Matheij Jul 3, 2016 om 20:37
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb een Samsung deze is nu dankzij o.m. de consumentenbond geüpgraded naar Android 6.0.1 Na 4 jaar als ik dat al wil een andere. Mogelijk dit jaar. Het scherm van een 5 is veel te klein. En ja zolang u kunt updaten doe dat dan. Maar wie doet er nog 7 jaar met een telefoon of die moet vnl. werkzaam zijn als telefoon.

Ma
door Mat Matheij - Jul 2, 2016 om 17:22
986 Antwoorden / 3 Vragen

Uw dochter had geen totaal verouderd model I-phone moeten kopen. Minimaal de 5s of SE. Desondanks wanneer het geheugen dat toelaat zou deze telefoon moeten kunnen worden geüpgraded. Loop eens langs bij een Apple store om de instellingen maar ook vrije geheugenruimte te bezien.

diumenge
door diumenge Jul 2, 2016 om 18:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De SE was er juni 2015 nog niet en de 5s is even oud als de 5c. De modelen zijn tegelijkertijd uitgekomen, de 5c had daarbij iets minder goede specificaties dan de 5s.

Ma
door Mat Matheij Jul 3, 2016 om 16:16
986 Antwoorden / 3 Vragen

Dan nog koop je voor extreem veel geld een sterk verouderde telefoon. En de 5s is na de 5c uitgekomen.

diumenge
door diumenge Jul 3, 2016 om 16:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zowel de 5s als de 5c zijn op hetzelfde moment aangekondigd (september 2013) en waren vanaf oktober 2013 in Nederland verkrijgbaar.

Ma
door Mat Matheij Jul 3, 2016 om 16:31
986 Antwoorden / 3 Vragen

U zegt het maar mijn zus heeft een 5 zeg maar 5c. Wanneer op dat moment de 5s ter beschikking was had ze deze echt genomen. Releasedatum USA is niet de beschikbaarheid bij enig abonnement.

Ma
door Mat Matheij Jul 3, 2016 om 16:39
986 Antwoorden / 3 Vragen

U zegt het maar mijn zus heeft een 5 zeg maar 5c. Wanneer op dat moment de 5s ter beschikking was had ze deze echt genomen. Releasedatum USA is niet de beschikbaarheid bij enig abonnement.

diumenge
door diumenge Jul 3, 2016 om 17:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Een 5 is geen 5c, je begrijpt er werkelijk niets van hè? >>> http://www.iculture.nl/dossiers/iphone-geschiedenis/

Ma
door Mat Matheij Jul 3, 2016 om 19:08
986 Antwoorden / 3 Vragen

Domme overbodige opmerking u bent echt goed op de hoogte nietwaar maar wat doet dat in dit geval terzake. Behoort u ook tot enige club Apple gebruikers die ondanks zeer slechte service toch een Apple moeten hebben. Ik wens u veel plezier toe. Het ging overigens om de vraag en wederom geen discussie. U vindt zich nu slim naar zelfs fetien geven dat niet aan mijn antwoord wel. En daar gaat het om.

edrick3
door edrick3 Jul 3, 2016 om 19:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@zelfs fetien geven dat niet aan mijn antwoord wel.      Lachwekkende reactie! @Domme overbodige opmerking. Inderdaad, maar dan van jouw kant.

Ma
door Mat Matheij Jul 3, 2016 om 19:19
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ik stelde dat het interne geheugen dat bij Apple niet uitbreiding toestaat een rol speelt. Normaal zou ook deze telefoon met intern geheugen van 16 GB ook een nieuwe versie van IOS moeten kunnen downloaden tenzij dat geheugen reeds in gebruik is. Denk eerder dat jullie zelf bakzeil moeren halen. Mijn antwoord was juist.

diumenge
door diumenge Jul 3, 2016 om 19:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Edrick3 :-)

@Mat Matheij, je roept iets dat niet klopt. De 5c zou verouderd zijn, dus TS' dochter had minimaal een 5s moeten kopen, echter beide modelen zijn exact even oud. Of TS's dochter had een SE moeten kopen, die toen nog niet beschikbaar was en overigens ook veel meer kost dan 320 euro. Ik wijs je daarop en dan kom je vervolgens met nog meer onjuistheden. Als het ratelen van onjuiste antwoorden slim is in jouw omgeving, dan sta je daar vast in hoog aanzien...

En dan maak je ook nog eens de totaal verkeerde aanname dat ik een Apple gebruiker zou zijn. Welterusten Mat.

Ma
door Mat Matheij Jul 3, 2016 om 20:41
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ze hadden voor dat bedrag in het geheel geen I-phone moeten kopen. Wanneer het verhaal juist is koop je een telefoon uit 2013 in 2015 voor 320€. Slaap zelf maar verder.

Mi
door Michel23 - Jul 10, 2016 om 03:20
1 Antwoorden / Vragen

Beste Jonnie, totaal onzin wat mensen vermelden over de leeftijd van het toestel. Het toestel kan je gewoon vrij updaten door het de iphone aan te sluiten op de computer of laptop en Itunes te downloaden. Dit kan gewoon via Google. Hierna volg je de volgende stappen:

Een apparaat bijwerken via iTunes

Als u niet draadloos kunt bijwerken, kunt u bijwerken via iTunes. Als de computer de persoonlijke hotspot gebruikt van het iOS-apparaat dat u bijwerkt, verbindt u de computer met een ander netwerk.

  1. Installeer de nieuwste versie van iTunes op de computer.
  2. Sluit het apparaat aan op de computer.
  3. Open iTunes en selecteer het apparaat.
  4. Klik op Overzicht en klik vervolgens op ‘Zoek naar update’.

Mocht het je niet lukken, mijn vriendin had haar toestel voor haar iphone reparatie opgestuurd naar een bedrijf op internet. Zij kunnen je vast wel helpen.