mjvanderwerf
door mjvanderwerf Jul 25, 2016 om 19:45
Computers & telefonie

USB-stick

Hallo,
een USB-stick van 128 GB gebruik ik als back-up.
De PC is uit; ik plaats de USB-stick en zet de PC aan.
Geen melding over het laden van een hulpprogramma voor die stick. (kan even niet op de naam komen)
Bij "mijn computer" staat de stick niet vermeld.
Ik verwijder de stick en plaats hem terug op dezelfde plaats.
Nu is de stick (drive H) ineens wel zichtbaar.
Oorzaak ?
MJ.

397 4 Rapporteer

ja
door jackyh - Jul 25, 2016 om 20:00
953 Antwoorden / 4 Vragen

Dat de stick alleen geplaatst moet worden als de PC aan is want dan is het programma zichtbaar met de vervolgstappen.

mathijs_b
door mathijs_b - Jul 25, 2016 om 20:00
641 Antwoorden / 77 Vragen

Als je de eerste keer een nieuwe stick gebruikt kun je die het beste erin steken als de PC al aan staat en Internet actief is.
De PC gaat dan de driver zoeken en installeren.
Je kunt misschien de driver de-installeren, dan de stick eruit, PC opnieuw opstarten, stick erin en kijken of hij geïnstalleerd wordt. Daarna opnieuw opstarten met stick erin en het zou moeten werken.

gsm
door gsm - Jul 25, 2016 om 20:07
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het is niet aan te raden om een USB-stick (en zeker een USB-stick van anderen) eerst te plaatsen en dan pas de computer aan te zetten.
De antivirussoftware is nog niet geladen en de PC zou tijdens het bootproces van de USB stick een virus kunnen oppikken.

ph
door philip36 - Jul 25, 2016 om 21:19
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Bij mij met windows10 is de usb stick wel te zien als de usb stick geplaatst is voordat de computer wordt gestart.
Wat de oorzaak is dat het bij u niet het geval weet ik niet.
Als u nieuwsgierig bent naar de oorzaak kunt u die vraag stellen aan de faq-man van computeridee.
Wanneer het ook interesant is voor andere lezers krijgt u beslist antwoord op die site.

http://www.computeridee.nl/forum/#!/?filter=FAQman