Mi
door Mieke Barts Feb 9, 2016 om 08:44
Computers & telefonie

Vanmorgen ontvangen een email van Ziggo??

Vanmorgen ontving per mail een aanmaning van  Ziggo (???) om voor 16 februari een bedrag van 42,30 te betalen. Ik heb nog nooit een contract gehad met Ziggo. Het vreemde in deze mail is ook dat zij vragen bij betaling een bitcoinadres in te voeren.
Ik begrijp dat het laatste wat ik moet doen is betalen, maar moet ik deze mail alleen verwijderen of nog andere acties ondernemen?

1558 13 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Feb 9, 2016 om 08:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Is een phishing mail, dus NIET betalen en gewoon verwijderen. Je kan het melden bij de https://www.fraudehelpdesk.nl/ maar kan zijn dat deze mail daar al bekend is.

tijger1
door tijger1 - Feb 9, 2016 om 09:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien een spamfilter op uw computer installeren?

simon55
door simon55 - Feb 9, 2016 om 10:04
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Stuur de mail door naar Ziggo kunnen ze actie ondernemen

tenormin
door tenormin - Feb 9, 2016 om 10:12
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Er zijn Ziggo haters overal actief. Was er zelf (bijna) op Facebook ingetuind, maar dat was omdat ik wel iets met Ziggo heb. U niet, dus dat maakt het gemakkelijker te herkennen.

Cookies
door Cookies - Feb 9, 2016 om 10:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Aanvulling op Simon55:

Hoe kun je phishing bij Ziggo melden?

Je kunt phishing melden via het Contactformulier of via phishing@ziggo.nl. Gaat het om een phishing-website? Dan vragen we je de URL (het adres van de website) in het contactformulier te vermelden. Gaat het over phishing via e-mail? Stuur dan ook de headers van de e-mail mee. Ziggo stelt waar nodig een onderzoek in. Dit zal enige tijd in beslag nemen. Je wordt op de hoogte gehouden van onze bevindingen.

freya
door freya - Feb 9, 2016 om 10:31
10999 Antwoorden / 1 Vragen

'Phishing' = Hengelen naar gegevens.

Dit is een 'spookfactuur' en valt onder de categorie: 'oplichting'....

costnix
door costnix - Feb 9, 2016 om 10:48
2874 Antwoorden / 1 Vragen

AVROTROS biedt een gratis app aan, waar u alle gemelde oplichttrucs kan bekijken. Deze heeft Opgelicht?!
http://opgelicht.avrotros.nl/alerts/opgelicht-app/

reflecs
door reflecs - Feb 9, 2016 om 11:11
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Bij Ziggo staat hij onder phishing: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/phishing/voorbeelden/#voorbeeld44
Ziggo geeft onder de verschillende voorbeelden een korte uitleg waarin verteld wordt waarom het phishing is.

Edit: het is een andere datum en ander bedrag. Carola.83 heeft hierboven al gemeld hoe u het kunt doorgeven.

jo
door jorisw - Feb 9, 2016 om 11:24
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Bitcoins? Zullen er werkelijk mensen zijn die er dan nog intrappen? Als een bedrijf al bitcoins accepteert is dat als 1 van de betaalmethodes.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 9, 2016 om 14:31
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Per direct deze e-mail door zenden aan fraudehelpdesk.nl. Kijk even bij https://www.fraudehelpdesk.nl/contact/ en u ziet dan een formulier waar u de e-mail via knippen/plakken kunt invoegen.

Melden aan ziggo heeft geen enkele zin, wel heeft het zin om de e-mail als spam/phishing aan te melden bij ook uw provider (naast de melding aan de froudehelpdesk). Uw provider kan het verzendadres op een z.g. bloklijst laten plaatsen. Voor u zelf ook aanmelden als ongewenst.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 9, 2016 om 14:33
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Ps: ten overvloede: NIET BETALEN!!!!

(Ik zie dat Carola 83 vanochtend al verwees naar de froudehelpdesk.)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 9, 2016 om 14:35
16830 Antwoorden / 202 Vragen

2e ps 'fraudehelpdesk'   en ik zie dat refelecs dat ook al meldde. (Mogelijk een probleempje met de site waardoor ik die antwoorden niet eerder zag).

besseldekker
door besseldekker - Feb 9, 2016 om 14:38
123 Antwoorden / 0 Vragen

Niet veel aan toe te voegen, en dus: niet betalen en nergens op klikken. Weggooien.

U kunt wel via "doorsturen" de mail onder de aandacht brengen van Ziggo. (Dat lijkt mij eerlijk gezegd wél zinvol, zeker als meer mensen dat doen.)
En/of van valse-email@fraudehelpdesk.nl.