billieboy
door billieboy Aug 26, 2016 om 16:35
Computers & telefonie

Verlaging zogenaamd gratis abonnment

Ook ik heb een zogenaamd gratis mobiel abonnement bij KPN.  Nu wil ik geen vernietiging van het abonnement maar alleen een verlaging en een terugbetaling van alle teveel betaalde rente en overige kosten vanaf de afsluiting van het contract.

Mijn vraag is of een vernietiging van het contract onlosmakelijk is verbonden met het verzoek om verlaging of kan ik alleen om een verlaging vragen?

Ik ben benieuwd,
groet,

1868 13 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 26, 2016 om 16:56
3449 Antwoorden / 25 Vragen

PPPffffhh wel een contract met telefoon nemen en dan nu gaan mierenn**ken. Hoezo zogenaamd gratis, echt iedereen begrijpt toch dat een telefoon geld kost.

Het zal de warmte wel zijn!

Diewilik

billieboy
door billieboy Aug 26, 2016 om 17:00
84 Antwoorden / 29 Vragen

Maritas ik heb deze uitzending gezien en ook gebruik gemaakt van hun voorbeeldbrieven. Maar ik kan er een antwoord op mijn vraag niet uit opmaken.
Diewilik ik vind dit een vervelende, beschuldigende  reactie.

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 26, 2016 om 20:07
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Tja dat mag, dat is ook uw goed recht maar als volwassenen een abonnement nemen moeten ze minimaal kennis nemen van de voorwaarden. Als u dan begint over rente die u heeft betaald valt u voor mij door de mand.  Als u voor de aankoop ook zo wijs was geweest had u dit abonnement niet genomen.
Diewilik

tijger1
door tijger1 - Aug 26, 2016 om 17:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als uw telefoon afbetaald is, kunt u overstappen op sim-only. Er bestaan gern gratis mobiele abonnementen.

marita5
door marita5 - Aug 26, 2016 om 17:37
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@billyboy ,

In mijn link staat het er toch duidelijk , u wilt geen vernietiging van het abonnement , dan kiest u toch voor optie 3

billieboy
door billieboy - Aug 26, 2016 om 17:58
84 Antwoorden / 29 Vragen

Na herlezing werd het mij ook duidelijk. Bedankt Maritas. De brief gaat de deur uit. Fijn weekend allemaal

marita5
door marita5 Aug 26, 2016 om 18:37
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , een fijn en zonnig weekend .

tijger1
door tijger1 - Aug 26, 2016 om 20:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@billieboy

Was u dan werkelijk in de veronderstelling dat u die mobiel gratis kreeg? Nooit de prijzen vergeleken tussen een abonnement met mobiel en zonder, oftewel sim-only?

Maar goed, de volgende claim-organisatie die binnenloopt en straks weer leeggeplukt is.

Cookies
door Cookies Aug 26, 2016 om 20:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Kan je helaas op de officiële manier maar 1 puntje geven. Maar bij deze er een tiental bij. Belachelijk trouwens dat een consumenten programma met die idioterie komt en WEER een claim stichting alle ruimte geeft. Mensen wisten verdomd goed dat zo'n mobiel niet gratis was, maar ja je MOET de nieuwste phone hebben anders tel je niet mee (algemene opmerking)

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 27, 2016 om 00:18
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Snik snik, ik hoor net van @Carola dat ik niet meer meetel.  :-(

zoekster1
door zoekster1 - Aug 26, 2016 om 20:39
1583 Antwoorden / 3 Vragen

tijger1 zegt: Maar goed, de volgende claim-organisatie die binnenloopt en straks weer leeggeplukt is.

Nee, want mensen die zich aanmelden hoeven niets te betalen.

Het gaat er verder ook helemaal niet om of mensen dachten dat het gratis was of niet. Het gaat erom dat er woekerrentes zijn gevraagd voor de telefoons, in feite ging dit om een lening voor het kopen van een telefoon die in het 'gratis' abo werd afbetaald.

tijger1
door tijger1 Aug 26, 2016 om 20:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, het is blijkbaar no cure no pay. Heb dat dwaze gedoe net gelezen.

Maar het gaat over eventueel rente die teveel berekend is. Big deal.

zoekster1
door zoekster1 Aug 26, 2016 om 20:53
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Voor jou geen big deal voor KPN en de klanten wel een big deal. Er zijn al klanten die in de schuld zaten bij KPN, die door de incassobureaus zo 300 euro zijn kwijtgescholden. Voor jou misschien peanuts, maar voor anderen toch een behoorlijke som geld.

Cookies
door Cookies Aug 26, 2016 om 21:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Die mensen hebben toch uit eigen vrije wil en met hun volle verstand zo'n abonnement afgesloten. Althans daar mag je bij volwassenen vanuit gaan. Ik ken ze hoor de mensen die geen cent te makken hebben, maar wel een abo van rond de 50 euro omdat de nieuwste smartphone ze een bepaalde status geeft. Althans denken zij.

zoekster1
door zoekster1 Aug 26, 2016 om 21:19
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Maakt helemaal niet uit of het uit vrije wil en met hun volle verstand was, dat is inderdaad het geval. Maar er zijn woekerrentes gevraagd, die boven het wettelijk maximum zaten en dat is gewoonweg verboden.

tijger1
door tijger1 - Aug 26, 2016 om 21:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zoekster

ik vind € 300 helemaal geen peanuts. Maar waar hebben we het hier over?

Mensen die een telefoonabonnement met mobiel aanschaffen. Normaal gesproken duren die
abonnementen twee jaar.

Masr ja, ze hebben geen luis om dood te doen en willen dan toch de nieuwste weetikveel. Dus dan maar op die manier.

Nu zijn ze ziek, zielig en nooddruftig en dan is de telefoonboer de kwaaie pier en willen ze geld terug voor dat mobieltje wat ze zo dringend "nodig" hadden.

Straks wordt er voor elke klant een krdietcheck gedaan. Moet je dan horen hoe ze op hun achterste poten zullen staan, dat ze die I-phone of super LG of whatever niet mogen aanschaffen.

zoekster1
door zoekster1 - Aug 26, 2016 om 21:24
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zei het al in een reactie naar @caroal.83

Er zijn woekerrentes gevraagd boven het wettelijk maximum en dat is gewoonweg verboden.

Ik ben overigens een groot voorstander van kredietchecks. Scheelt een hoop leed. De achterste poten kunnen mij helemaal niets schelen.

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 27, 2016 om 00:21
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@zoekster, ik ga nog verder. Alleen nog sim-only abonnementen verkopen. Dan moet je de telefoon zelf aanschaffen, komt er eindelijk serieuze concurrentie op de smartphone zelf.
En niemand kan meer boven budget kopen.
Diewilik

tijger1
door tijger1 Aug 27, 2016 om 09:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@diewilik:  +1

tijger1
door tijger1 - Aug 26, 2016 om 21:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zoekster

Mij kunnen ze nog minder schelen. Maar ook die huilebalken niet.

Als je voorheen keek naar de prijsverschillen, dan was de prijs van een mobieltje per saldo iets lager in een abonnement dan de sim-only. Er zullen best wel wat uitzonderingen zijn, of geweest zijn.

Maar er wordt nu net gedaan, en door mensen die niet lezen, verondersteld, dat het bedrag voor dat mobieltje terugkomt, of terug zou moeten komen. En dat kan men wel vergeten.

Cookies
door Cookies Aug 26, 2016 om 21:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ga je nou Haags 'praten'?

tijger1
door tijger1 Aug 26, 2016 om 22:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, zag net de fout. Sorry. :-))

marita5
door marita5 Aug 26, 2016 om 22:34
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Ik moest meteen denken aan Eclips , als dit Haags is dat ken ik niet ;-))

tijger1
door tijger1 Aug 26, 2016 om 22:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen idee wie Eclips is, maar was geërgerd door het onderwerp, controleerde daardoor niet wat ik getikt had.

Ben trouwens Rotterdams, dus het was wel echt Rotterdams. :-))

 Wel typisch al die hypes op tv, de staatsloterij, interbank, rentemiddeling, en ga maar door.

Ik vraag me af wanneer de leden van de KRO en Vara een deel van hun lidmaatschapsgeld gaan terugeisen, ivm de overmatige betaling van Annette en Matthijs.

Claimen.:-))

marita5
door marita5 Aug 26, 2016 om 22:53
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Eclips vroeger forumlid , schreef ook altijd ken , ergeren heeft geen zin is het te warm voor .

tijger1
door tijger1 Aug 26, 2016 om 23:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, natuurlijk. Suf. Maar "iedereen" voelt zich ergens door "benadeeld". Grote onzin.

marita5
door marita5 Aug 26, 2016 om 23:16
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Gewoon antwoord geven is het beste , en de rest naast u neerleggen . u ergert zich in de plaats van iemand anders , is het mij niet waard

tijger1
door tijger1 Aug 26, 2016 om 23:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dank voor uw wijze raad. Zal die ter harte nemen. :-))

marita5
door marita5 Aug 26, 2016 om 23:26
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , maar zal een opgave worden ;-))

Cookies
door Cookies Aug 27, 2016 om 07:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: zeer herkenbaar wat je schrijft. Erger me steeds meer aan het hoge Calimero gehalte van die consumentenprogramma's / de NPO. Maar ja, scoort natuurlijk wel voor de kijkcijfers.

tijger1
door tijger1 Aug 27, 2016 om 09:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83: +1

Cookies
door Cookies Aug 27, 2016 om 09:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Toch handig die notificaties bij je avatar die niet werken.

tijger1
door tijger1 Aug 27, 2016 om 09:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij mij werken ze wel. :-))

Cookies
door Cookies Aug 27, 2016 om 09:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Opschepper!;-))

tijger1
door tijger1 Aug 27, 2016 om 09:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij mijn avatar staan nu al een hele sliert mooie poesjes. :-)) Interressant voor mijn Tijger als hij er nog zou zijn.:-))

Cookies
door Cookies Aug 27, 2016 om 10:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Mooi toch, een zwarte kat. Helaas na 18,5 jaar in moeten laten slapen. Overigens gebruik ik nu de tablet, ook hier GEEN notificaties.

tijger1
door tijger1 Aug 27, 2016 om 10:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien een I-pad aanschaffen?

marita5
door marita5 Aug 27, 2016 om 10:29
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Carola.83 , dat probleem had ik een tijdje geleden , werd profiel opnieuw ingesteld notificaties werkt nu wel .

Cookies
door Cookies Aug 27, 2016 om 10:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tijger, wil je niet vloeken! Komt niks van Apple in mijn huis, al kreeg ik het gratis. @marita: dan laat ik het maar zo, want het werkt dan zolang het duurt.

marita5
door marita5 Aug 27, 2016 om 10:45
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Door bij mij het profiel opnieuw in te stellen , heb ik dit probleem niet meer op hoop van zegen

tijger1
door tijger1 Aug 27, 2016 om 10:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Apple, superspul. :-))

akkerdistel
door akkerdistel Aug 28, 2016 om 17:58
1790 Antwoorden / 3 Vragen

"wil je niet vloeken! Komt niks van Apple in mijn huis, al kreeg ik het gratis." Hehe plusje voor u. Kun je inderdaad beter 4,8 Android tablets voor kopen, dat MOS is ook niet echt geweldig (lees; bras), echter bij iOS kun je de meest simpele dingetjes nog niet eens uitvoeren..

akkerdistel
door akkerdistel Aug 28, 2016 om 18:00
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Bovenstaande komt waarschijnlijk ook opdat ¿ook? ik niet mijn status hoef op te krikken, die is uitzichzelf gewoon al super niet meer normaal goed. *snif snif, uhm stinkt hier*

tijger1
door tijger1 Aug 28, 2016 om 18:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@akkerdistel: Geef niets om status, maar was superblij met mijn eerste I-pad in 2011 en heb kortgeleden de tweede aangeschaft. Eerste weggegeven, aan iemand die er ook blij mee is. Prima toch? En alles wat ik wil kan hij, en ongetwijfeld nog veel meer, maar dat kan ik dan weer niet. :-))

billieboy
door billieboy - Aug 27, 2016 om 15:32
84 Antwoorden / 29 Vragen

Tijger ik zal openheid geven. Zelf heb ik een sim only abonnement, natuurlijk want niets is gratis. Ik heb op mijn naam een 2e abonnement genomen voor een heel dierbaar iemand die dat echt nodig had ( anders had ik het niet gedaan). Die persoon betaalt mij al 3 jaar iedere maand de abonnementskosten terug.( het is al eens verlengd)
Ik vraag  dus om teruggave en vermindering van de kosten van het abonnement om die persoon een voordeeltje te geven. Stel dat het abonnement €10.00 per maand te hoog is dan krijgt die persoon 36x€10,00 terug en wordt het abonnement €10,00  per maand goedkoper.Voor die persoon is dat een geweldige meevaller. Overigens is de brief met het verzoek de deur uit. Ik doe het dus zelf  en niet via consumentenclaim want ik heb een stok achter de deur vanwege mijn andere sim-only .abonnement bij KPN.  Uiteraard heb ik dat gebruikt in mijn verzoek. Ik ben benieuwd en  denk dat het gaat lukken.

Met vriendelijke groet,
Billieboy

billieboy
door billieboy - Aug 27, 2016 om 15:36
84 Antwoorden / 29 Vragen

Tijger ik zal openheid geven. Zelf heb ik een sim only abonnement, natuurlijk want niets is gratis. Ik heb op mijn naam een 2e abonnement genomen voor een heel dierbaar iemand die dat echt nodig had ( anders had ik het niet gedaan). Die persoon betaalt mij al 3 jaar iedere maand de abonnementskosten terug.( het is al eens verlengd)
Ik vraag  dus om teruggave en vermindering van de kosten van het abonnement om die persoon een voordeeltje te geven. Stel dat het abonnement €10.00 per maand te hoog is dan krijgt die persoon 36x€10,00 terug en wordt het abonnement €10,00  per maand goedkoper.Voor die persoon is dat een geweldige meevaller. Overigens is de brief met het verzoek de deur uit. Ik doe het dus zelf  en niet via consumentenclaim want ik heb een stok achter de deur vanwege mijn andere sim-only .abonnement bij KPN.  Uiteraard heb ik dat gebruikt in mijn verzoek. Ik ben benieuwd en  denk dat het gaat lukken.

Met vriendelijke groet,
Billieboy

tijger1
door tijger1 Aug 27, 2016 om 16:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tien euro per maand teveel omdat er wellicht te hoge rente is gerekend? Dat gelooft u toch zelf niet?

tijger1
door tijger1 - Aug 27, 2016 om 15:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar na twee jaar had het al sowieso sim-only kunnen worden. En of het nu voor een dierbare andere is of voor uzelf, maakt toch helemaal niets uit. Ook het zelf hebben van een abonnement daarnaast is natuurlijk niet relevant.