bu
door buurvrouwenbuurvrouw Apr 28, 2016 om 15:24
Computers & telefonie

Verschil in optie kpn (digitenne/alles in 1) terwijl je naast elkaar woont

Hallo,

bij een adres check op site KPN voor internet, interactieve tv aanbod ontdekte ik dat je op 1 adres kunt kiezen uit het alles in 1 pakket (KPN compleet), terwijl je buren die naast je wonen slechts keuze hebben uit digitenne. KPN hierover gebeld en daar hoorde ik dat op mijn adres tot 50 mbps geleverd kan worden; op adres buren (en diverse huizen daarnaast) slechts internet tot 2 mbps! Dat terwijl de buren naast het aansluitkastje wonen.

Dat roept bij mij de volgende vragen op?
- Hoe komt het dat je per huis in dezelfde straat of huizenblok zo'n enorm verschil hebt in aansluiting terwijl we op dezelfde kast aangesloten zitten?
- Wie is verantwoordelijk voor de bekabeling naar het huis toe?

1449 7 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Apr 28, 2016 om 15:39
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Dat ze dicht op het aansluitkastje zitten is niet bepalend. De afstand van de centrale waarop is aangesloten is belangrijk. Het zou dus best kunnen dat u op een andere voedingskabel en centrale aangesloten bent dan de buren. Het lijkt mij sterk dat u op dezelfde aansluiting zit als de buren. Die zouden dan ook de 50 Mbps moeten kunnen hebben.

pi
door pieterwolters - Apr 28, 2016 om 15:49
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan een administratieve fout zijn. De gegevens die je op de website ziet staan komen uit een tabel/database, en die kan verkeerd gevuld zijn.

Heb je het al aan KPN gevraagd of gemeld? Dan kunnen zij het controleren en corrigeren indien nodig. Ze zullen immers graag aan zoveel mogelijk mensen 50Mbps verbindingen willen verkopen.

bu
door buurvrouwenbuurvrouw Apr 29, 2016 om 08:22
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb zeker contact opgenomen met KPN. Diverse keren zelfs. Elke keer kom je een stapje verder. Schijnt dat wij elk op een andere verdeler zitten. Belachelijk dat zo'n verdeler zo discriminerend kan werken. Jij krijgt dit en de ander dat. Zou niet moeten in 2016.

akkerdistel
door akkerdistel May 2, 2016 om 12:47
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Zie https://www.mindnederland.nl/ .

Ma
door Mat Matheij - Apr 28, 2016 om 15:54
986 Antwoorden / 3 Vragen

Gaat het wel om hetzelfde aansluitkastje want het lijkt erop dat dat er een van Ziggo is. KPN heeft bovengronds weinig verdeelpunten liggen. Wanneer de 'anderen' op 2Mbits/sec zouden komen is het ook onwaarschijnlijk dat U tot 50Mbits/sec kan komen. Heeft U dat dan al want ook KPN wil nog wel eens halve waarheden vertellen is mijn ervaring.
Mvrgr.

bu
door buurvrouwenbuurvrouw Apr 29, 2016 om 08:24
Antwoorden / 1 Vragen

Laat ik duidelijk stellen hier dat ik diverse adressen heb gecontroleerd. Rijtjeshuizen welteverstaan. Waarbij er ook geen verschil is tussen het ene blok of het andere blok huizen. Zowel online als met klantenservice. Het ene huis zit echt op 50mbits en het huis ernaast op 2mbits.

di
door dirkrob - Apr 28, 2016 om 16:19
6 Antwoorden / 0 Vragen

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

Probeer deze site is in te vullen?

marita5
door marita5 - Apr 28, 2016 om 17:49
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Buurvrouwenbuurvrouw ,

De link van @Dirkrob , klik op de rode regel .

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

bu
door buurvrouwenbuurvrouw Apr 29, 2016 om 08:26
Antwoorden / 1 Vragen

Dankjewel Dirkrob en Maritas. Gisteren ook al bekeken en ook daar mega verschil:

Mijn adres:

Wat
Koper
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
Kmpn-C, Kpn-AAA
Internet Snelheid
50 Mbit/s
iTV
2 HD
Wat
FttH
Beschikbaar
Small red cross
Distributiepunt(en)
Internet Snelheid
-
iTV
-

Technologie
Internet Snelheid
ADSL2+
12 Mbit/s
VDSL2*
50 Mbit/s
Bonding*
-
*
ISDN niet mogelijk bij VDSL en Bonding.

Resultaat buren:

Wat
Koper
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
Kmpn-C
Internet Snelheid
2 Mbit/s
iTV
-
Wat
FttH
Beschikbaar
Small red cross
Distributiepunt(en)
Internet Snelheid
-
iTV
-

Technologie
Internet Snelheid
ADSL2+
2 Mbit/s
VDSL2*
-
Bonding*
-
*
ISDN niet mogelijk bij VDSL en Bonding.

tijger1
door tijger1 - Apr 28, 2016 om 18:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Van KPN kan men soms 50 Mbps krijgen als men twee lijnen kan koppelen. Maar die zijn niet altijd beschikbaar. Heb dat zelf ook, maar buren aan overzijde kregen nul op rekest.

Maar dat uw buren maar zo weinig kunnen krijgen is wonderlijk.

Ma
door Mat Matheij Apr 30, 2016 om 16:55
986 Antwoorden / 3 Vragen

2x2 is 4Mbits/ sec. Dat is het probleem niet. Pairbounding kan de snelheid verdubbelen maar niet meer dan dat. De kans bestaat dat de een op een verouderde centrale is aangesloten de ander op de nieuwe. Wanneer het gaat om buren en naast elkaar wonend dus niet in een dorp waar de volgende 500 meter verderop woont is ook daar dezelfde snelheid haalbaar. Omschakeling van de ene naar de andere centrale is gewoon mogelijk. Echter info KPN en de technische dienst. Internet is vaak (nog) niet bijgewerkt. Mvrgr.

Ma
door Mat Matheij - Apr 30, 2016 om 16:42
986 Antwoorden / 3 Vragen

Wanneer  er zoveel verschil bestaat tussen diverse aangeslotenen moet er sprake zijn van een (zeer) grote afstand tot enige centrale maar is dat probleem opgelost. Anders zou het niet mogelijk zijn op een adres 50 MBits/sec. En vervolgens 2Mbits/sec. De een is aan gesloten op de ene de andere op de vernieuwde centrale. Bellen kan ook 0800-0402. Vraag om technisch advies betreffende de mogelijkheden. Schakel anders-indien aanwezig- om naar Ziggo. Vaker met dit 'bijltje gehakt'. Liggen buren Next Door of ver van elkaar. Mvrgr.