he
door herte Apr 21, 2012 om 19:41
Computers & telefonie

Virusvrij tablet

Ben in bezit van een tablet(zgn.i-pad)
Geen apple o.i.d.
Aangesloten via modem van pc.Pc is beveiligd met AVG en anti-spam spyware.
Is het nodig om de tablet te beveiligen? Kan dat met het zelfde als dat van de pc?
Heeft dit nog gevolgen voor de pc ?

6546 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 20:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inplaats van te zeggen wat je niet hebt (Je hebt geen iPad en je gebruikt geen Apple op je tablet) kun je misschien even beter zeggen wat je wel hebt.

Ik ga ervan uit dat er Android op je tablet staat, maar er bestaan ook tablets met Windows (XP, Vista, 7 en 8)

Op een Android tablet heb je in principe geen antivirusscanner nodig, maar als je dit liever wel hebt, dan zijn er wel een aantal gratis scanners te krijgen.

Je PC heeft in principe niets met je tablet te maken, je maakt gewoon verbinding met het draadloze modem, niet met de PC.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 21:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

herte schreef op zaterdag 21 apr 2012, 19:41: Is het nodig om de tablet te beveiligen? Kan dat met het zelfde als dat van de pc?
Heeft dit nog gevolgen voor de pc ?

Is het nodig om de tablet te beveiligen? Zou het wel doen, je gaat er nl. ook het net mee op!

Kan dat met het zelfde als dat van de pc?Ja, gewoon dezelfde versie installeren

Heeft dit nog gevolgen voor de pc ? Nee.

En hoe iemand erbij komt dat je bij Android geen virusscanner nodig hebt....
Tablets met XP, Vista en Windows 8 bestaan niet....

Volgens mij is het of Apple OS, Android, of RIM...

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

dcz schreef op zaterdag 21 apr 2012, 21:03: En hoe iemand erbij komt dat je bij Android geen virusscanner nodig hebt....
@dcz,

Sorry voor mijn berichtje over de antivirusscanners.
Ik heb net even op Google gekeken en inderdaad, je hebt wel degelijk een virusscanner nodig, ik dacht dat Android wel veilig zou zijn, maar het tegendeel is waar.
Heb zelf namelijk nog nooit iets gehad waar Android opstaat, vandaar.
Tablets met XP, Vista en Windows 8 bestaan niet....

Tablets met Windows bestaan al heel lang, al voor de iPads en Android tablets.

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 21:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Tablets met Windows bestaan al heel lang, al voor de iPads en Android tablets."

Noem er één....
Eerste op de markt verschenen tablet was toch echt de iPad en die draait niet op Windows....
Kijk nog een keer op Google zou ik zeggen...

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 22:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

dcz schreef op zaterdag 21 apr 2012, 21:33: ...
Kijk nog een keer op Google zou ik zeggen...

Doe JIJ dat ook maar.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 22:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allemaal leuk en aardig maar die ouwe koelkasten bestaan natuurlijk niet meer. Was indertijd helemaal niet interessant, er bestond geen consumentenmarkt voor. Producten zijn ook nooit een succes geworden.
TS heeft zonder twijfel een actueel modelletje aangeschaft en die draaien niet op Windows!

ve
door verwijderd - Apr 21, 2012 om 22:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

@winterman:

leuk dat je bewijst dat er tablets op Windows draaien. Denk dat het relevanter is om aan te geven dat niemand, echt helemaal niemand die zooi koopt.
Net zoals die met veel bombarie geintroduceerde windows phones, daar is echt niemand in geinteresseerd...

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 00:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

herte schreef op zaterdag 21 apr 2012, 19:41:
Aangesloten via modem van pc.Pc is beveiligd met AVG en anti-spam spyware.

Offtopic: Bekijk de beveiliging van de computer nog eens zeer goed: AVG is één van de slechtste beveiligingsprogramma's die er zijn.

Zie het bericht op tweakers.net:

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 00:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

dcz schreef op zaterdag 21 apr 2012, 22:45: @winterman:

leuk dat je bewijst dat er tablets op Windows draaien. Denk dat het relevanter is om aan te geven dat niemand, echt helemaal niemand die zooi koopt.
Net zoals die met veel bombarie geintroduceerde windows phones, daar is echt niemand in geinteresseerd...

Daar gaat het niet om. Jij zegt "noem er één" en dat heb ik gedaan. Meerdere zelfs. Dat jij het zooi vindt is jouw mening. Dat niemand het koopt betwijfel ik. Ze blijven er in ieder geval mee doorgaan. Windows 8 is straks beter te gebruiken in tablets dan pc's.

Goed, dat is dan weer mijn mening.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 01:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op zondag 22 apr 2012, 00:43:
Daar gaat het niet om. Jij zegt "noem er één" en dat heb ik gedaan. Meerdere zelfs. Dat jij het zooi vindt is jouw mening. Dat niemand het koopt betwijfel ik. Ze blijven er in ieder geval mee doorgaan. Windows 8 is straks beter te gebruiken in tablets dan pc's.

Een smartphone/tablet OS met diens besturing heeft niets te zoeken op een pc en notebook. Dat is mijn mening en ervaring. Dat terzijde.

Op dit moment is Apple zeer geliefd. Van andere tablets kan ik niet oordelen (heb ik zelf geen ervaring mee). Maar Microsoft wilt in ieder geval in de smartphone en tablets terugkomen.

Dat Windows bagger is, is ook weer niet waar. Android op een smartphone schijnt gemakkelijk op afstand te kraken zijn. Apple is ook met een trojan horse besmet geweest (alleen willen ze dat in de doofpot houden, wat gelukkig niet gelukt is). Apple heeft net als Android ook veel beveiligingsproblemen die zij ook steeds moeten dichten.

Als 90% van de computers (of dat nu een desktop, notebook, tablet of smartphone is, doet er niet toe) draait op Windows, is dat voor criminelen veel interessanter om met Windows bezig te zijn, dan met Apple of Android.
Aangezien het aandeel van Android en Apple nu bij tablets en smartphones in de top staan, zijn die nu wel interessant.

Het maakt trouwens niet uit welk OS op een computer draait, als het aandeel van dat OS groot genoeg is, zullen de criminelen echt wel methodes vinden om dat OS te kraken en de controle over die computer over willen nemen.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 01:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

herte schreef op zaterdag 21 apr 2012, 19:41: Ben in bezit van een tablet(zgn.i-pad)
Geen apple o.i.d.
Aangesloten via modem van pc.Pc is beveiligd met AVG en anti-spam spyware.
Is het nodig om de tablet te beveiligen? Kan dat met het zelfde als dat van de pc?
Heeft dit nog gevolgen voor de pc ?

Als de tablet via de pc verbinding maakt met internet, is ook op de tablet een beveiliging vereist.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 12:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op zondag 22 apr 2012, 01:27:

Als de tablet via de pc verbinding maakt met internet, is ook op de tablet een beveiliging vereist.
Hoezo, wat is het verschil met een andersoortige verbinding dan?

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

isegrimm schreef op zondag 22 apr 2012, 12:39:
ikbenik schreef op zondag 22 apr 2012, 01:27:

Als de tablet via de pc verbinding maakt met internet, is ook op de tablet een beveiliging vereist.
Hoezo, wat is het verschil met een andersoortige verbinding dan?

Op zich zit er geen verschil in.
Alleen denken sommige mensen dat als ze met een computer via een andere computer verbinding met internet maken, dat ze dan op die computer geen beveiliging hoeven te hebben omdat ze denken dat de "hoofdcomputer" de gehele verbinding beveiligd. Dat is niet zo.

Iedere computer dient een eigen beveiliging te bezitten, ongeacht hoe de verbinding met internet tot stand wordt gebracht.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2012 om 00:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

isegrimm schreef op zondag 22 apr 2012, 12:35:
dcz schreef op zaterdag 21 apr 2012, 22:45: @winterman:

leuk dat je bewijst dat er tablets op Windows draaien. Denk dat het relevanter is om aan te geven dat niemand, echt helemaal niemand die zooi koopt.
Net zoals die met veel bombarie geintroduceerde windows phones, daar is echt niemand in geinteresseerd...

Het zou je sieren om je ongelijk toe te geven. Nu is er meer aandacht voor je koppigheid dan voor de het onderwerp van de topicstarter.
Overigens heb ik zelf (privé) nog een Compaq TC1100 tablet gehad met Windows XP. Dit was in 2006 geloof ik.
Verder zijn er op dit moment ook gewoon Windows 7 tablets te koop, onder andere bij de Mediamarkt. Voorzover ik weet komen daar ook consumenten.

Goed, bij deze. maar volgens mij heb ik wel een beetje gelijk met mijn opmerking dat tablets die onder Windows draaien niet echt de verkoopknallers zijn....

ve
door verwijderd - Apr 23, 2012 om 02:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

dcz schreef op zaterdag 21 apr 2012, 22:41: Allemaal leuk en aardig maar die ouwe koelkasten bestaan natuurlijk niet meer. Was indertijd helemaal niet interessant, er bestond geen consumentenmarkt voor. Producten zijn ook nooit een succes geworden.
TS heeft zonder twijfel een actueel modelletje aangeschaft en die draaien niet op Windows!

ViewSonic (met hun dual-boot VP10 serie (en de 10Pro, maar das ietsje meer het business segment)) doet het anders niet verkeerd qua verkoop.. Al zal niet iedere enduser een x86 processor optimaal voor Android vinden.. maar daar ging het nu even niet om *smirk*

En zoals door anderen hier al aangehaald, Metro op een tablet lijkt mij persoonlijk best wel aan te zullen slaan... (ok, dan wel weer niet bij mij, maar ook dat staat los van andere zaken).

ve
door verwijderd - Apr 23, 2012 om 16:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

dcz schreef op zaterdag 21 apr 2012, 22:45: @winterman:

leuk dat je bewijst dat er tablets op Windows draaien. Denk dat het relevanter is om aan te geven dat niemand, echt helemaal niemand die zooi koopt.
Net zoals die met veel bombarie geintroduceerde windows phones, daar is echt niemand in geinteresseerd...

[Off-topic bijdrage verwijderd - edit redactie Kassa-online]
Overigens heb ik zelf (privé) nog een Compaq TC1100 tablet gehad met Windows XP. Dit was in 2006 geloof ik.
Verder zijn er op dit moment ook gewoon Windows 7 tablets te koop, onder andere bij de Mediamarkt. Voorzover ik weet komen daar ook consumenten.