SM
door SMK Oct 27, 2016 om 23:41
Computers & telefonie

Vodafone jaagt trouwe klanten weg

HUHHH! Vreselijk! Ik ben ongeveer 6 jaar klant bij Vodafone met een mobiele abonnement. Ik betaal netjes mijn rekeningen van de diensten waar ik gebruik van maak. Maar ik heb momenteel ontzettende moeite met de klanten-(zogenaamde)’service’ van Vodafone. Dit komt door de wijze hoe zij met hun klanten omgaan. Ik ben voornemens mijn abonnement op te zeggen, dit heb ik vodafone recentelijk laten weten, omdat ik van mening ben dat zij geen leuke aanbiedingen hebben voor bestaande klanten en ook geen oog hebben voor hun bestaande klanten. Dit heb ik hen laten weten. Vervolgens word ik in het buitenland op mij vakantie gebeld met de volgende aanbieding: een IPhone 7 Plus 32GB met het RED Super abonemment (12GB + onbeperkt bellen + onbeperkt SMS) voor 12 maanden met een eenmalig bedrag van €756,- (voor het toestel) en maandelijkse abonnementskosten van €24,50. Ik was op vakantie dus ik vraag deze beste meneer mij volgende week dinsdag (25 oktober 2016) om 19u terug te bellen, zodat ik wat meer tijd heb om hierover na te denken, ik ben immers op vakantie. Vervolgens word ik op dinsdag niet teruggebeld. Op woensdag ben ik op mijn werk en word ik ineens gebeld door een andere medewerker van Vodafone met hetzelfde aanbod. Deze medewerker wist niet dat ik al eerder gebeld was. Echter, ben ik op mijn werk en kan ik deze meneer niet lang te woord staan, want ik moest naar een overleg. Ik vraag deze meneer of hij een aantal zaken voor mij wilt uitzoeken en mij om 16.30u terug wilt bellen. Deze meneer geeft aan dat hij mij terug zal bellen rond 16.30u dezelfde dag. Je zult het vast wel raden… Ik word weer niet teruggebeld. Ik besluit zelf even te bellen met Vodafone, de afdeling Loyalty. Vervolgens krijg ik een medewerker aan de lijn en leg ik de situatie uit. En vervolgens doet hij mij een veel duurder voorstel. Ik wees hem hier terecht op en toen werd ik nog net niet afgescheept met het antwoord: ‘gaat u toch lekker naar een andere aanbieder..?’ en vervolgens werd er zeer onvriendelijk opgehangen.

Ik ben het nu zat telkens zo klantonvriendelijk behandeld te worden, overal zelf achteraan te moeten gaan, wanneer jezelf belt weten ze er helemaal niets van en willen ze je ook geen stap verder helpen. Ik raak er ontzettend geïrriteerd van. Wat kan ik nu nog doen? Welke stappen kan ik ondernemen?

4639 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 27, 2016 om 23:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar die toestellen kosten toch "maar" dat bedrag? Wat is dan eigenlijk de aanbieding?

Waarom zou u die bij Vodafone kopen?

Stappen ondernemen? Waarom?

eclipse
door eclipse - Oct 28, 2016 om 00:26
1561 Antwoorden / 370 Vragen

kijk even op je contract datum, en laat hem op de laatste dag stoppen anders krijg  je er nog een maand  bij, 100 % zeker dat ze met een aanbieding  komen ouder toestel bijv.Ik ga  in januarie ook weg bij  vodafone, precies de zelfde reden al 8  jaar klant  en nooit  een presentje ...op de vraag va mij of ik kon verlagen in abbo kosten kwam het antwoord ja hoor dat ken dat kost u   bedrag priv;e, ik kon wel gratis verhogen  ?  aardig  he , mijn abbo van 52  euro p/m houdt 2 jan. op dus dan is het doeiiiii,  ken nu een prepaid kaart kopen , dankzij mijn Neef, die heeft een soort familie abbo, en kreeg de edge s7 en die kreeg ik dus  :-)   kaartje van 10 euro erin en uitzetten en gewoon op wifi verder , laat tijdig  weten dat je afziet van verlenging, en dat einde contract datum ook het beeindigen van de overeenkomst is bewaar de correspondentie erover ...sccs

Cookies
door Cookies - Oct 28, 2016 om 00:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tijger1, de iPhone 7 Plus 32GB is los te koop voor iets meer dan 900,- euro.

tijger1
door tijger1 Oct 28, 2016 om 10:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dan begrijp ik dit lijstje niet helemaal.

https://www.iphone.nl/losse-iphone-7-toestel-kopen-zonder-abonnement/ Edit. Of ligt het aan het woordje Plus?

Cookies
door Cookies Oct 28, 2016 om 12:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Idd. Er is een iPhone 7 en een iPhone 7 Plus.

costnix
door costnix - Oct 28, 2016 om 03:14
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou ze voor de rechter slepen met uw wereldprobleem!

pi
door pieterwolters - Oct 28, 2016 om 07:34
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Schande dat Vodafone niet weet dat je op vakantie of op je werk bent.

Cookies
door Cookies - Oct 28, 2016 om 08:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Geen idee wat je bedoelt met 'welke stappen kan ik ondernemen'. Vodafone doet je een aanbod, vind je dat niks dan ga je op zoek naar een andere provider.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Oct 28, 2016 om 10:42
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste SMK,

Jammer om te lezen dat onze service niet naar wens is. We kunnen ons goed voorstellen dat het vervelend is als (terugbel)afspraken niet nagekomen worden. Wellicht zijn onze collega's hier door de drukte niet aan toegekomen. In ieder geval excuses hiervoor.

Wat betreft uw aanbieding; er ook externe verkoopafdelingen die namens Vodafone een aanbieding doen. Dit kan wellicht de reden zijn dat er een verschil zat tussen de aanbiedingen en de voorgaande aanbieding niet zichtbaar was voor onze reguliere verkoopafdeling. Ik raad u aan om hierover nogmaals contact op te nemen met onze verkoopafdeling via 0800-0560 zodat onze collega's nogmaals kunnen kijken of ze hierin nog iets voor u kunnen betekenen. Wij hebben hier helaas verder geen invloed op.

Met vriendelijke groet, Serkan

Vodafone 24/7 Web Crew