Vodafone ook niet thuis
Vodafone (niet thuis). 28 juli zou bij mijn schoonouders (70 en 71 jaar) alles werken. Vandaag monteur geweest! Bellen: niet check TV: niet check Internet: niet check Iets werkend:niet check... Ik boos, schoonouders boos, monteur boos (1 1/2 uur bij ons geweest, maar niets kunnen doen, dus krijgt hij ook niet betaald!) Vodafone heeeeeel erg bedankt 71 jarige mensen voor de gek houden, simpel overstappen, alleen maar een kwestie van kastjes verwisselen. Maar dan niet erbij zeggen dat er netwerkkabels getrokken moeten worden vanuit de meterkast naar de televisies. En van een checklist bij de verkoop hebben ze in de vodafone winkel niet gehoord, of in ieder geval niet gebruikt? Bah....
Zijn er nog andere mensen met deze ervaring Vodafone niet thuis?
Zijn er nog andere mensen met deze ervaring Vodafone niet thuis?
Nee, ik niet. (maar neem ook geen Vodfoon thuis of niet thuis naar verkiezing.
Das slim ik neem zou zelf ook geen Vodafone thuis nemen. Ik heb ook afgeraden om naar Vodafone te gaan.
Dat van die netwerkkabels begrijp ik niet helemaal of eigenlijk helemaal niet. Hoe ging het dan tot nu toe.
Gewoon met coaxkabels, zijn overgestapt van ziggo naar vodafoon. Vodafoon werkt met netwerkkabels van de meterkast (hun modem) naar de setupbox. Die sluit je dan weer aan met een hdmi kabel op de televisie.
Stel de meterkast is in de gemeenschappelijke hal waar meerdere woningen op uit komen hoe doen ze dat dan. Gaten in de muren boren?
Wat hadden ze hiervoor voor aansluiting dan?
Coaxkabels, van de meterkast naar de wandoutlet bij de televisie.
Kabeltelevisie (Ziggo/UPC) dus? Tja, Vodafone hangt mooie (verkoop)praatjes op, maar televisie via internet is wezenlijk anders dan via de 'kabel'. Er zal vast wel ergens in de kleine letters staan dat er ook andere bekabeling nodig is.
Met de datakabel bedoeld u een ethernetkabel die vanaf het modem naar de Box gaat. Dus vervangt deze de coaxkabel die eerst werdt gebruikt. Maar ja als Vodafone de zaakjes niet op orde heeft alvorens een monteur te sturen schiet het niet op natuurlijk. Maar de webcare van Vodafone zal hier wel weer reageren met de mededeling dat ze het allemaal héél vervelend voor uw schoonouders vinden en zij maar alle gegevens moeten doorgeven. Zal het allemaal wel opgelost worden maar wanneer...dat blijft een verassing.
Ik ben benieuwd.
Maar wat is het probleem dan? Of er nou voor 3 t.v.'s coaxkabel wordt gebruikt of ethernetkabel, dat maakt toch niks uit?
Grotendeels mee eens, maar de coax ligt vaak al in de woningen, dus nu moeten er extra draden bij, de utp kabels.
Misschien een idee om de coax eruit te trekken en met een trekveer utp naar die ruimte te trekken.
Diewilik
Hoezo coax ligt al vaak in woningen? Hooguit dan 1 aansluiting, geen 3.
In de woning van mijn schoonouders zijn 3 coaxaansluitingen. In ons huis ook. Elk huis dat ziggo heeft en meerdere televisies heeft, bijvoorbeeld op de slaapkamers, heeft meerdere coaxkabels liggen en dan ook meerdere aansluitingen.
Er was door Vodafone gezegd dat het heeeeel gemakkelijk was. Ook al ben je niet technisch. Simpel kastjes wisselen. Het trekken van nieuwe netwerkkabels met trekveren lijkt me niet heeeeel simpel. Voor sommige natuurlijk wel, maar ik persoonlijk heb dat nog nooit gedaan.
@Carola83 in mijn woning heb ik in de huiskamer 2 coax-aansluitpunten en in iedere slaapkamer 1. Zo werd de woning opgeleverd.
Diewilik
Nee, geen ervaring mee.
Er waren eerdere vragen over dit onderwerp en bijv. het Israpunt, te vinden als u bij Zoek een vraag intikt: vodafone.
Ik begrijp het probleem ook niet zo goed want ipv coaxkabels kunnen toch ethernetkabels naar de tv's gebruikt worden?
Bekijk anders het filmpje eens: https://www.vodafone.nl/support/vodafone-thuis/installatie/installatievideo/
Vreemd verhaal: een monteur die niets voor elkaar krijgt? En dan niet betaald zou krijgen?
Dat er wellicht geen goede voorlichting gegeven is zou wel eens kunnen ....
Maar één en ander zou toch op te lossen moeten zijn.
De webcare zal hier wel weer reageren en hopelijk wordt het snel opgelost voor je ouders.
Het bleek dat er geen inkomend signaal van kpn op het israpunt was.
Daarnaast had de monteur in zijn werkorder niets staan over het trekken van de utp netwerkkabels. Hij kon dus niets voor mijn schoonouders doen en gaf aan dat hij dan ook niet betaald zou krijgen.
Hij wordt dus niet betaald voor "extra" werk, werk dat niet op zijn werk order staat? Lijkt me logisch....
Wat doet de leeftijd van uw schoonouders er toe?
71 jarige mensen voor de gek houden is veel erger dan bijvoorbeeld veertigers voor de gek houden ;-)
@diumenge zo lees ik het ook.
@tijger1: dus je weet het, je bent zielig;-))
Blijkbaar. Ik heb dus maar zelf even dat filmpje bekeken van Ziggo, dan weet ik dat ik die arme jonge monteur niet lastig hoef te vallen, mocht ik overstappen naar Ziggo.:-)) Ik bedoel natuurlijk het filmpje van Aurora over Vodafone. Maar ja, de jaren gaan tellen hè. Niet dat ik ooit over zou stappen naar Vodafone.
Uw schoonouders stappen over van 'kabel'televisie naar televisie via internet. Maar hebben niet bedacht dat als je tv-signaal via internet gaat, je ook een internet-aansluiting bij je tv moet hebben. Hoe dan ook, de oplossing is best eenvoudig. U hoeft geen kabels te trekken, u hebt alleen twee adapters nodig (één bij het modem, één bij de tv) waarmee u het tv-signaal via het stopcontact doorzet. Even googlen op 'tv signaal via stopcontact'. Scheelt een hoop getrek aan kabels.
Als er geen inkomend signaal is op het isra-punt, dan heeft de (vorige) bewoner of eigenaar dat punt onklaar gemaakt of Vodafone heeft uw schoonouders nog niet aangesloten. Dat laatste zou Vodafone zelf kunnen controleren.
Zoals in de uitleg van Vodafone staat, heb je per tv een kastje nodig. Je kunt niet het signaal bij binnenkomst splitsen naar drie verschillende kamers/tv's. Maar dat weten uw schoonouders, want dat staat duidelijk uitgelegd.
Overigens vind ik de toon die u hier aanslaat wel heel aanmatigend.
Dat mijn schoonouders dat wisten klopt dus niet. Ze hebben het abonnement afgesloten in de winkel en daar is dus niet gesproken over 'een andere manier van tv kijken'. Dit is ook bevestigd door de medewerker in de Vodafonewinkel. Deze medewerker zou nog uitzoeken wat er misgegaan is in de communicatie. Verder gaf de helpdesk aan dat er in de winkel gewerkt werd met een checklist waar alles puntsgewijs voorgelicht zou worden. Deze checklist zou ook door de klant getekend moeten worden. Zodat gewaarborgd zou zijn dat alles goed gecommuniceerd is. Maar in de Vodafonewinkel werken ze daar niet mee/hadden ze er nog nooit van gehoord. Ik vind mijn toon niet aanmatigend :)
Als je een produkt koopt waarbij de eigenschap is dat het tv-signaal via het internetsignaal verspreid wordt, dan zou zelfs een 70-jarige moeten weten dat dat iets anders is dan de kabel. Maar buiten dat, hebt u nog gegoogled op 'tv-signaal via stopcontact'? Daarmee hebt u zonder moeite het signaal van het isra-punt tot bij het kastje van de tv.
Homepluggen worden niet door Vodafone ondersteund. Moca's wel, maar daar heb ik nog nooit mee gewerkt.
Mijn schoonouders hebben zich niet gerealiseerd dat dit een andere vorm van tv kijken was. En dat is verder in de winkel niet toegelicht/voorgelicht.
Zelf had ik gedacht dat vodafoon gebruik zou maken van homepluggen. Hetzelfde systeem als kpn, maar dat was dus niet zo.
Maar u was zelf ook boos. Weet u dan niet dat kabeltelevisie anders binnenkomt dat tv via internet oftewel het Isra punt?
Ikke wel, schoonouders niet!
Klopt iedereen was boos, meer teleurgesteld en geïrriteerd omdat er nou dus weer helemaal niets zou gebeuren. We eerst weer af moesten wachten op kpn, die signaal in de woning moest brengen. Daarna op Vodafone die een monteur moet aansturen en als laatste op Gideon, die de monteur levert. En eigenlijk vooral omdat er dus niemand kon aangeven hoe lang het allemaal zou gaan duren. Vodafone wijst naar kpn, Gideon naar Vodafone enz. En dat is knap frustrerend. Vooral omdat mijn schoonouders vanaf donderdag geen internet, televisie en vaste telefonie hebben. En voorlopig, zeker tot woensdag, ook niet gaan krijgen.
Maar als er signaal is, is binnen een half uur alles aangesloten. Dus u hoeft dan niet op een monteur of op Gideon te wachten.
En u had uw "oude" schoonouders ook even kunnen informeren over het systeem. En even het isra punt voor hen op kunnen zoeken. Had al veel gescheeld.
Alleen weet ik niet wanneer er signaal op het israpunt is, ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten controleren. En helaas kan ik ook geen kabels terugtrekken (coaxkabels) en nieuwe utp kabels trekken en afmonteren. Daarnaast zou er zeker voor woensdag geen signaal komen wanneer dan wel konden ze niet zeggen. Maar zeker niet voor woensdag.
Dat filmpje niet bekeken? Dan merkt u vanzelf wanneer er signaal is. zit het Isra punt in de woonkamer? Of in de meterkast? Uw schoonouders hadden vroeger gern vaste telefoonlijn?
Dan zou betekenen dat ik elke dag een keer of een paar keer naar mijn schoonouders zou moeten rijden om te checken of er signaal is. Daarnaast zou er zeker voor woensdag geen signaal zijn. Wanneer dan wel konden ze niet zeggen. Dit zou betekenen dat mijn schoonouders vanaf donderdag tot zeker a.s. woensdag geen tv, internet en vast bellen zouden hebben. Voor mij onacceptabel.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer