Mi
door Mirjam22 Jul 20, 2016 om 14:27
Computers & telefonie
Vodafone thuis

Vodafone thuis

Hoe kan ik geld terugclaimen voor de aansluiten van het Vodafone Thuis pakket?
Ik ben opgelicht/vals voorgelicht toen ik een Vodafone thuis 3-in-1 pakket kocht. Ik heb extra betaald voor 4 televisies. Aansluiten/installatie was vrijwel gratis en moeiteloos.
Vervolgens bleek dat er 4 kabels voor de televisies moesten komen (glasvezel). Na overleg met Guidion (de installateur) zouden deze 4 kabels getrokken worden en moest ik rekenen op +/- 100 euro. Tijdens de installatie bleek dit allemaal niet te kunnen en werden er allerlei kastjes en toestanden geinstalleerd. 2 dagen later kregen we een rekening van 594 euro!
Als ik vooraf de keus had gehad, dan was ik uiteraard NOOIT overgestapt. Na 2 weken, >15 telefoontjes, 200 minuten, 3 officiele klachten, ben ik eindelijk teruggebeld door Vodafone. Ze kunnen niks voor me betekenen. Het feit dat mijn man de rekening betaald heeft, betekend dat we akkoord zijn gegaan.


 


Ik houd Vodafone verantwoordelijk dat ze mij totaal NIET hebben voorgelicht over extra kosten. Ik wil een tegemoetkoming van Vodafone.
Welke stappen kan ik nu het beste nemen? Wie kan me helpen?

860 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jul 20, 2016 om 14:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Vier gladvezel kabels aan laten leggen is natuurlijk niet vrijwel gratis en moeiteloos.

newmikey
door newmikey - Jul 20, 2016 om 15:18
830 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wat zijn "allerlei kastjes en toestanden"? Powerline? Wifi? Glasvezel binnenshuis is uiteraard onzin. Wat mist er in dit verhaal?

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 20, 2016 om 15:37
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik dacht precies hetzelfde, wat moet je met een glasvezel om een tv aan te sturen, overkill!!!

edrick3
door edrick3 Jul 20, 2016 om 16:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

zie de rekening

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 20, 2016 om 15:37
3449 Antwoorden / 25 Vragen
2

Normaliter als je een glasvezelaansluiting hebt worden de andere tv's  met UTP kabels en een kleine ontvanger/recorder aangestuurd. 
Ik heb nog niet eerder gehoord dat er per tv een optische kabel gelegd diende te worden, zal vast kunnen maar lijkt me wat overdreven.
Tja een deel van uw geld terug zal moeilijk worden, juist omdat er betaald is. Vodafone ziet eenbetaling als een akkoord dus ik ben bang dat er weinig meer te halen valt.

Ziet er trouwens niet uit allemaal lossen kastjes/kabels/voorzieningen om tv te kunnen kijken, ik gok dat u daar ook niet gelukkig mee bent.

Diewilik

edrick3
door edrick3 - Jul 20, 2016 om 16:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen
2

Zo is het wellicht wat duidelijker:

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 21, 2016 om 00:42
3449 Antwoorden / 25 Vragen
0

Zie nergens glasvezel staan op deze factuur wel UTP kabel zoals ik al eerder aangaf.
Dus u weet zelf niet eens wat u nu eigenlijk heeft.  Er zijn geen 4 tv's met glasvezel aangesloten zoals u schrijft. 
Diewilik 

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 21, 2016 om 11:28
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

Je hebt bewijs van die 100 euro?

newmikey
door newmikey - Jul 30, 2016 om 09:04
830 Antwoorden / 0 Vragen
0

Er zijn 3 MOCA's geinstalleerd dus daaruit maak ik op dat de installateur het glasvezelsignaal vanuit de meterkast in ieder geval naar 2 van de TV's via bestaande coax kabels laat lopen. (De MOCA's kunnen zowel als zend- als ontvangst-station dienstdoen)

Da's op zich géén slechte opties want de coax kabel ligt er al en daar moet alleen een UTP wandcontactdoos bij om het signaal via de MOCO beschikbaar te maken voor de TV. Het is wel gelijk een dure optie, zie de faktuur - die MOCAs kosten zo'n €70 per stuk bij webshops en ik vind het wel netjes dat de installateur ook gewoon die prijs rekent.

Zoals al vaak gezegd: mensen zijn met glasvezel aansluitingen blij gemaakt met een hele bak vol dooie mussen. Zoals ik al een keer opmerkte tegen zo'n sympathieke jongeman aan de deur die mij een hogere internetsnelheid aan de belaptopte eettafel beloofde: "hoe dacht jij dat dat supersnelle signaal uit de meterkast bij mijn eettafel komt? WiFi toch? En dat wordt ècht niet sneller van zo'n glasvezelaansluiting.". Zijn antwoord was een meetje meewarig dat ik het niet snapte...  

Ik zou trouwens in het geval van de TS voor powerline kiezen als het electra netwerk in huis tenminste redelijk op orde is. Niet echt véél goedkoper maar wel gewoon zelf simpel aan te sluiten en uit te breiden waar nodig.


Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer